۸ سال پیش

منابع و ضرایب امتحانی آزمون قضاوت

منقضی شده
اطلاعات بیشتر
بروزرسانی

منابع و ضرایب امتحانی آزمون قضاوت

به گزارش خبرنگار حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، قوه قضاییه به استناد«آیین نامه نحوه جذب،گزینش و کارآموزی داوطلبان تصدی امر قضا و استخدام قضات»، مصوب  92.02.26 رییس قوه قضاییه و با عنایت به اصل انتخاب اصلح و لزوم شایسته سالاری در تصدی منصب خطیر قضا، از اشخاص واجد شرایط از طریق برگزاری آزمون کتبی و مصاحبه علمی با همکاری سازمان سنجش آموزش کشور ثبت نام به عمل می‌آورد.

مواد و ضرایب امتحانی ویژه داوطلبان دانشگاهی و حوزوی و همچنین نحوه پذیرش در حوزه‌های قضایی به شرح زیر است:

1-داوطلبان دانشگاهی:

حقوق اساسی(ضریب1)، حقوق مدنی(ضریب 3)، حقوق تجارت (ضریب2)،آیین دادرسی و اجرای احکام مدنی(ضریب 2)، آیین دادرسی و اجرای احکام کیفری(ضریب 2)، حقوق جزای عمومی(ضریب 2)، حقوق جزای اختصاصی(ضریب2)، فقه:از ابتدای کتاب قضاء تا پایان شرح لمعه(ضریب 2)، اصول فقه،اصول استنباط علامه حیدری(ره)(ضریب1)

2-داوطلبان حوزوی:

حقوق اساسی(ضریب1)، حقوق مدنی (ضریب3)، حقوق جزای عمومی(ضریب1)، حقوق جزای اختصاصی(ضریب2)، فقه: بیع مکاسب(ضریب4)، فقه:شرح لمعه،از ابتدای کتاب قضاء تا پایان شرح لمعه(ضریب3)، اصول فقه: رسائل و جلد یک کفایه (ضریب4)

نحوه پذیرش در حوزه‌های قضایی:

1-داوطلبان در مرحله ثبت نام باید استان‌های محل خدمت را به ترتیب اولویت انتخاب کنند. بدیهی است که این انتخاب قطعی است و در مراحل بعدی به هیچ عنوان تغییر نخواهد کرد.

2-بر اساس قانون الحاق ماده(7) و تبصره آن به قانون نقل و انتقال دوره ای قضاوت مصوب 1379.12.10 بانوان می‌توانند محل اقامت دائمی همسر با پدر (در خصوص بانون مجرد)خود را در اولویت انتخاب کنند.

3-به استناد ماده(5) آیین نامه نحوه جذب،گزینش و کارآموزی داوطلبان تصدی امر قضاء و استخدام قضات مصوب 1393.02.26 داوطلبانی که معدل کل آنان در آزمون بیش از 50درصد باشد، بر اساس اولویت های اعلامی و چند برابر ظرفیت نهایی به مصاحبه علمی دعوت خواهند شد.

4-داوطلبانی که موفق به قبولی در مصاحبه علمی می‌شوند، به اداره کل گزینش معرفی و در صورت قبولی در تمامی مراحل گزینش، براساس اولویتی که در آن قبول شده اند،به خدمت گرفته خواهند شد.

داوطلبان شرکت کننده در این آزمون می‌توانند برای اطلاع از شرایط، هزینه ثبت نام و همچنین مدارک مورد نیاز به اینجا مراجعه کنند.

 

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=414646
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد