۷ سال پیش

نخبگان دانشگاه های کشور برای امر قضاوت جذب میشوند
اطلاعات بیشتر

 

 آیت الله آملی لاریجانی با انتقاد از عملکرد برخی رسانه‌ها تصریح کرد:‌ برخی رسانه‌ها به کمترین چیزی به قوه قضائیه انتقاد می‌کنند که این امر ناشی از جهل به قانون و برخی گرایش‌های سیاسی است.

جهت ورود به صفحه اصلی اخبار استخدام قوه قضائیه اینجا کلیک کنید


به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، گفت‌وگوی تلویزیونی آیت الله آملی لاریجانی در پنجمین روز از هفته قوه قضاییه از طریق شبکه یک سیما پخش شد.

رئیس دستگاه قضا درباره نرم قاضی به نسبت جمعیت در کشورهای دیگر نیز گفت: برخی از گزارش‌ها که از کشورهای مختلف ارائه می‌شود، معمولا از ایران بیشتر است. در برخی از کشورها در ازای هر 100هزار نفر 43 قاضی وجود دارد در این رابطه باید مثلث سه ضلعی جمعیت، قاضی و پرونده را مد نظر قرار دهیم. جمعیت معادل پرونده بیشتر نیست؛ یعنی تعادلی بین اینها برقرار نیست. به طور مثال کشوری وجود دارد با جمعیت 120 میلیون نفر که تعداد پرونده‌هایشان از ما کمتر است که ادله خاص خودشان را دارند، بنابراین باید تعداد پرونده تعداد جمعیت و تعداد قاضی را مورد توجه قرار دهیم. در برخی کشورها تا 43 قاضی وجود دارد و در برخی از کشورها در ازای هر 100هزار نفر 25 قاضی وجود دارد؛ اما این آمار در ایران حدود 12 قاضی است که تعداد قاضی کم و تعداد پرونده زیاد است. ما با تمام وجودمان این موضوع را لمس می‌کنیم که تعداد پرونده‌ها در شعب نشان می‌دهد باید تعداد قاضی و پرونده را کنار هم ببینیم. در برخی از کشورهای دنیا فضا برای قاضی بازتر است. شنیده‌ام در یکی از کشورهای اروپایی قاضی در روز یک پرونده را رسیدگی می‌کند؛ اما در ایران متوسط 5 تا 6 پرونده در روز مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

آیت الله آملی لاریجانی همچنین درباره اینکه قوه قضائیه نیاز به نیروها خلاق دارد و در این رابطه از لحاظ آموزشی دستگاه قضایی چه اقداماتی را انجام داده است، گفت: بحمدالله از لحاظ آموزش یک روند بسیار خوبی را پیدا کرده‌ایم معاونت منابع انسانی قوه قضائیه در 7 و 8 سال گذشته بحمد الله ارتقای خیلی خوبی داشته است و به اذعان روسای دادگستری‌ها، قضات از لحاظ فضل و وجدان کاری مورد رضایت هستند. در مقام جذب، از نخبگان دانشگاه‌های مختلف کشور با معدل بالای 17 را جذب می‌کنیم و آزمون‌های سخت ورودی می‌گیریم و لذا ریزشهای زیادی در این زمینه وجود دارد که ممکن است از 30 هزار نفر 500 نفر را جذب کنیم. وقتی افراد جذب می‌شوند گزینش هم می‌شوند، در طول کار هم آموزش می‌بینند زیرا قوانین جدید می‌شوند و تاسیسات نوعی دارند. آیین دادرسی کیفری جدید بسیاری از تاسیسات ما را مبدل کرد، چندین هزار ابلاغ جدید زده شد و به نظر بنده معاونت منابع انسانی آموزش‌های لازم را هم در بدو ورود و در حین خدمت ارائه دهند که امیدواریم با تامین بودجه کافی بتوانیم بخشی از وقت قضات را به این کار اختصاص دهیم تا بتوانند بحث‌های فرهنگی و آموزش ضمن خدمتشان را داشته باشند.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=624062
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد
× iranestekhdam logo

دریافت آگهی در اپلیکیشن

دانلود برنامه