۸ سال پیش

جزئیات وام شهریه برای پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی آموزش و پرورش
اطلاعات بیشتر
بروزرسانی

پرداخت حق التدریس معوق فرهنگیان

جهت مشورت و تبادل نظر در رابطه با آزمون استخدامی آموزش و پرورش اینجا کلیک نمایید


خبر 26 بهمن 94 : پیشنهاد ارائه وام دراز مدت به پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی آموزش و پرورش (منبع : خبرگزاری فارس)

رئیس کمیسیون آموزش مجلس گفت: مسئولان آموزش و پرورش با پذیرفته شدگان آزمون استخدامی این وزارتخانه به توافق برسند و وامی دراز مدت برای افرادی که قادر به پرداخت این شهریه نیستند، فراهم کنند.
خبرگزاری فارس: پیشنهاد ارائه «وام دراز مدت» به پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی آموزش و پرورش برای دوره آموزشی
محمد مهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، در واکنش به اخذ شهریه میلیونی آموزش از پذیرفته شدگان آزمون استخدامی آموزش و پرورش اظهار داشت: آموزش و پرورش با کمبود اعتبارات مواجه است و پیشنهاد می‌کنیم مسئولان این وزارتخانه با پذیرفته‌شدگان به توافق برسند و وامی دراز مدت در اختیار افرادی که قادر به پرداخت این شهریه نیستند بگذارند و به تدریح از حقوق آنها کسر کنند.
وی تصریح کرد: آموزش و پرورش نباید به این پذیرفته شدگان که در مراحل مختلف اسنخدامی موفق بوده‌اند بابت هزینه آموزش فشار بیاورند.
به گزارش فارس، مبلغ شهریه نهایی آموزش داوطلبانی که از طریق دانشگاه فرهنگیان دوره آموزشی خود را سپری می‌کنند با توجه به وجود رشته‌های نظری در این دانشگاه، 2 میلیون و 700 هزار تومان است و داوطلبانی که از طریق دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی در رشته‌های فنی دوره آموزشی را سپری خواهند کرد، مبلغ 3 میلیون و 200 هزار تومان کل هزینه‌های آنها است که 50 درصد هزینه‌ها توسط آموزش و پرورش و 50 درصد هزینه‌ها توسط خود داوطلبان پرداخت می‌شود.


خبر 24 بهمن 94 : دریافت شهریه از معلمان جدیدالاستخدام به آموزش و پرورش آسیب می‌رساند (منبع : خبرگزاری خانه ملت)

نماینده مردم تهران در مجلس با انتقاد نسبت به اخذ شهریه از معلمان جدیدالاستخدام، از وزیر آموزش و پرورش خواست در این خصوص و ندادن امکاناتی مثل خوابگاه به آنها تجدید نظر کند.
به گزارش خبرگزاری خانه ملت، مجتبی رحماندوست نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر، شمیرانات و پردیس در مجلس شورای اسلامی در خصوص اخذ شهریه از معلمان جدیدالاستخدام، به وزیر آموزش و پرورش اعتراض کرد.
نامه رحماندوست به فانی، بر اساس این مطلب است که آموزش و پرورش قصد دارد از نیروهایی که از طریق آزمون تاریخ 27 شهریور استخدام کرده، شهریه بگیرد و این مسله اعتراض بسیاری از معلمان تازه استخدام و نمایندگان را در بر داشته است.

متن این نامه به شرح زیر است:
برادر گرامی جناب آقای دکتر فانی
وزیر محترم آموزش و پرورش

سلام علیکم
احتراما همانطور که مستحضر هستید وزارت آموزش و پرورش به منظور تأمین نیروی انسانی مورد نیاز خود، براساس مجوز شماره ۱۳۵۳۲- ۹۴/۲/۷ معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور از طریق برگزاری آزمون اقدام به جذب نیرو نمود.
مراحل مختلف آزمون به لطف خداوند و با زحمات مسئولین محترم آموزش و پرورش و سازمان سنجش هر چند با تاخیر اما به خوبی پیش رفت و بحمدالله اکنون نیروی انسانی مورد نیاز مشخص و آماده برای طی دوره آموزش با هدف آمادگی برای حضور در کلاس های درس هستند اما مطلب تعجب برانگیز آن است که برای آموزش این عزیزان که از بین تعداد زیادی از شرکت کنندگان در آزمون انتخاب شده اند، قرار بر اخذ شهریه گذاشته اید.
جوانی که هنوز شروع به کار نکرده و حتی شاید به خاطر شغل شریف معلمی، شغل سابق خود را کنار گذاشته، از کجا می تواند شهریه میلیونی برای آموزش خود، به دانشگاه فرهنگیان بپردازد.
چرا جوانی را که با هزار آرزو در این آزمون شرکت کرده و مراحل مختلف آن را با موفقیت و در رقابتی سالم پشت سر گذاشته، در مضیقه مالی قرار دهیم و از همان اول راه، عزت نفسش را از وی بگیریم.
آموزش و پرورش اگر نمی تواند هزینه های آموزش این معلمان تازه استخدام شده را متحمل شود پس چگونه می تواند حقوق دانشجو معلمان خود را پرداخت کند. این تبعیض برای چیست؟ آیا هر دو گروه برای معلم شدن آموزش نمی بینند؟ و آیا حقوق گروه دوم از بیت المال پرداخت نمی شود.
آیا این عزیزان حتی با فرض اعطای وام دچار مشکل نمی شوند. آیا برای آنان خوابگاه تدارک دیده شده است که بسیاری از آنان باید از شهری به شهر دیگر بروند؟
مطمئن باشید اقدام به دریافت شهریه و ندادن امکاناتی مانند خوابگاه آسیب‌های بسیاری را برای افرادی که تازه استخدام شده‌اند به دنبال دارد و این آسیب می تواند به آموزش آنان و در نهایت به آموزش و پرورش آسیب برساند.
لذا سپاسگزار می شوم چنانچه در رابطه اخذ شهریه و ندادن امکاناتی مثل خوابگاه تجدید نظر شود و در اطلاعیه ای این مهم به استحضار معلمان تازه استخدام شده و خانواده های آنان برسد./


خبر 23 بهمن 94 : وام شهریه برای پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی آموزش و پرورش (منبع : باشگاه خبرنگاران جوان)

پرداخت حق التدریس معوق فرهنگیان،وام شهریه برای پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی آموزش و پرورش و تحصیل بیش از 400 هزار دانش آموز در مدارس شبانه روزی از حمله خبرهای آموزش و پرورش در هفته گذشته محسوب میشود.
به گزارش خبرنگار   حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ،‌در هفته گذشته اخباری را در خصوص هدف‌گذاری برای توزیع یک میلیارد پاکت شیر تا پایان سال تحصیلی و پرداخت حق التدریس معوق فرهنگیان تا سه روز آینده خبر میدهد.
پرداخت حق التدریس معوق فرهنگیان
محمد بطحایی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: یکی از اقلامی که متأسفانه به معلمان بدهکار بودیم مبلغ حق‌التدریس آنها است که در سال جاری این مبلغ تا به امروز به آنها پرداخت نشده است.
وی تصریح کرد: این معلمان از فروردین‌ماه سال 94 تا پایان سال تحصیلی حق‌التدریس از آموزش و پرورش و دولت طلب داشتند و این مبلغ به آنها پرداخت نشده بود. همچنین  با اعتباری که سازمان مدیریت و برنامه‌ ریزی تخصیص داده ، به پرداخت حق‌التدریس معلمان جامه عمل پوشاند و این دستورالعمل به ادارات استان‌ها ابلاغ شد.
تحصیل بیش از 400 هزار دانش آموز در مدارس شبانه روزی
علی زرافشان معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش بیان داشت:مدارس شبانه روزی در سال 54 الی 55 تاسیس شد که شامل 9 مدرسه در دوره راهنمایی به همراه 1288 دانش‌آموز دختر و پسر بود. تا سال 57 که سال پیروزی انقلاب اسلامی است این مدارس به 19 مدرسه با تعداد دو هزار و 630 دانش آموز رسیدند. از سال 57 تا سال تحصیلی 93- 94 این تعداد در دوره اول متوسطه به هزار و 129 مدرسه رسید. که در این مدارس 50 هزار و 771 دانش‌آموز دختر و 57 هزار و 549 دانش‌آموز پسر، مشغول به تحصیل هستند در دوره دوم متوسطه دو هزار و 222 مدرسه به همراه 127 هزار و 660 دانش آموز دختر و 168 هزار و 209 دانش آموز پسر مشغول به تحصیل هستند که در مجموع 404 هزار و 189 دانش‌آموز در مدارس شبانه روزی مشغول به تحصیل هستند.
فرهنگیان حق تبلیغات انتخاباتی در محیط کار را ندارند
میرشاهولد مشاور وزیر آموزش و پرورش و مدیرکل رسیدگی به شکایات آموزش و پرورش گفت:اگر همکار فرهنگی متخلف به تبلیغات انتخاباتی در محیط کار شده باشد یا به صورت نقدی از حقوق وی کم می‌شود و یا تعهدی کتبی از وی گرفته می‌شود.
میرشاهولد اظهار کرد: تاکنون گزارشی به حوزه رسیدگی به شکایات ارسال نشده اما باید در نظر داشت تمام شهروندان به عنوان وظیفه باید در انتخابات شرکت کنند اما همکاران فرهنگی به هیچ عنوان حق تبلیغ انتخاباتی در مدرسه را ندارند اما در خارج از ساعات اداری می‌توانند فعالیت شخصی خود را داشته باشند.
وام شهریه برای پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی آموزش و پرورش
فاضل مشاور وزیر و مدیر کل دفتر آموزش و پرورش اذعان داشت: بخشی از هزینه‌های این افراد را آموزش و پرورش و دانشگاه‌ فرهنگیان تأمین کرده است و بخش دیگر را هم خود افراد باید تأمین کنند البته رایزنی‌هایی با بانک ملی انجام شده است که این هزینه را به صورت وام در اختیار این افراد بگذارند و آنها در قالب اقساط به ما بازپرداخت داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: وقتی این افراد وارد کلاس یا مرحله ثبت‌نام شوند فرم‌های مربوطه در این خصوص در اختیارشان قرار خواهد گرفت و به آنها این مسئله اعلام می‌شود.
هدف‌گذاری برای توزیع یک میلیارد پاکت شیر تا پایان سال تحصیلی
دکتر فانی وزیر آموزش و پرورش گفت: تا کنون 400 میلیون پاکت شیر توزیع شد که امیدواریم با تامین امکانات و اعتبارات لازم بتوانیم به هدف‌گذاری خود که توزیع یک میلیارد پاکت شیر است تا پایان سال تحصیلی برسیم.
راه‌اندازی صندوق حمایت از عدالت آموزشی
سیدمحمد بطحایی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش مطرح کرد: این صندوق به دنبال این است که خیرینی که به هر دلیلی وضعیت اقتصادی آنها اقتضا نمی‌کند مدرسه‌ای بسازند این صندوق سرمایه‌های افراد خیر را جذب می‌کند و به صورت سپرده‌گذاری ثابت از سود پول برای مناطق در جهت ارتقای کیفیت آموزشی استفاده می‌کند و اگر خیّر خواست اصل پول مسترد می‌شود.
وی تصریح کرد: به نحوی این صندوق سازماندهی شده است تا خیر تعیین و تکلیف کند که سود حاصل در کدام منطقه، استان یا منطقه‌ای خاص به مصرف برسد.


خبر 18 بهمن 94 : پیگیری اعطای وام به پذیرفته شدگان آموزش و پرورش (منبع : خبرگزاری مهر)

وزیر آموزش و پرورش گفت: اعطای وام به پذیرفته شدگان استخدامی آموزش و پرورش پیگیری می شود.
به گزارش خبرنگار مهر، علی اصغر فانی در نشست خبری امروز که در ساختمان مرکزی شهید رجایی برگزار شد، گفت: آموزش و پرورش فصل مشترک دولت میان ملت است.

وی با اشاره به سیاست هایی که برای افزایش تحت پوشش قراردادن مقاطع تحصیلی مختلف از دو سال گذشته به کار برده شده است، افزود: پوشش تحصیلی در دوره پیش دبستانی ۳۸/۲ درصد در دو سال و نیم گذشته بوده است که با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید به ۵۵/۳ رسیده است.

فانی ادامه داد: هرچه دوره پیش دبستانی در مناطق دوزبانه  گسترش یابد افت تحصیلی کاهش می یابد.

وی خاطرنشان کرد: پوشش تحصیلی در مقطع ابتدایی در دو سال پیش ۹۸/۳ بوده که اکنون به ۹۸/۴۵ رسیده است و اگر به ۱۰۰ درصد نرسیده ایم به دلیل این است که برخی خانواده ها از تحصیل فرزندانشان به ویژه دختران به دلیل مسائل فرهنگی و اقتصادی جلوگیری می کنند و از فرزندانشان به عنوان نیروی کار استفاده می کنند.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: در تلاش هستیم تا با اتخاذ سیاست انسداد، مبادی بی سوادی جدیدی تولید نشود.

وی یادآور شد: امسال توانستیم با سیاست مراجعه خانه به خانه ۴۶ هزار کودک را در مدارس ثبت نام کنیم. همچنین ۲۵ هزار نفر از تارکان تحصیلی را نیز به مدارس بازگردانیم.

وی ادامه داد: درصد پوشش در متوسطه اول ۹۴ درصد و درصد پوشش در متوسطه دوم ۸۲ درصد است.

فانی درباره پرداخت های شهریه پذیرفته شدگان استخدامی وزارت آموزش و پرورش گفت: نیمی از شهریه را آموزش و پرورش پرداخت می کند و در حال پیگیری هستیم تا نیمی دیگر از طریق اعطای وام تامین شود که با بانک ها در حال مذاکره هستیم.


خبر 14 بهمن 94 : سهمیه وام برای پذیرفته‌شدگان وزارت آموزش وپرورش وجود ندارد (منبع : خبرگزاری مهر)

مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: فعلا سهمیه جدیدی برای اعطای وام به پذیرفته‌شدگان استخدامی وزارت آموزش و پرورش نداریم.
فرشید سیاری در گفتگو با خبرنگار مهر درباره پرداخت وام به پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی وزرات آموزش و پروزش گفت: سهمیه استان ها مشخص و ابلاغ شده است.
وی افزود: مدیریت توزیع سهمیه وام ها با مدیرکل استان است و فعلا سهمیه جدیدی وجود ندارد.
پذیرفته شدگان نهایی آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش باید دوره‌های آموزشی تربیت حرفه ای معلمان را در دانشگاه فرهنگیان بگذرانند که برای این منظور باید شهریه پرداخت کنند.
سلیمی جهرمی، رئیس برنامه ریزی نیروی انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش به خبرنگار مهر پیش از این گفته بود؛ شهریه پذیرفته شدگان مبلغ ۵ میلیون تومان است که ۴۰ درصد شهریه توسط وزارت آموزش و پرورش پرداخت می شود که در حال تدابیری هستیم تا سهم پرداختی وزارت آموزش و پرورش افزایش یابد و همچنین معاونت پشتیبانی در حال رایزنی با بانک ها است تا بتواند سهمیه وام برای پذیرفته شدگان دریافت شود

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=551343
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد