۷ سال پیش

وزیر آموزش پرورش: منتظر صدور مجوز آزمون استخدامی سال ۹۵ هستیم
اطلاعات بیشتر
بروزرسانی

پشت "آزمون‌های استخدامی" به غول چراغ جادوی "مجوز" گرم است

جهت مشورت و تبادل نظر در رابطه با آزمون استخدامی آموزش و پرورش اینجا کلیک نمایید


برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش و دریافت نشدن مجوز برای آن، ابهاماتی برای شروع فرآیند این آزمون به وجود آورده است.
به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آزمون استخدامی در هر نهادی موجی از جوانان و متقاضیان کار را به سوی خود جذب می‌کند به طوریکه پیگیری ماجرا برای شرکت در این آزمون ها آغاز شده و تا مدت ها در صدر اخبار قرار می گیرد، کافی است؛ کوچکترین مساله از جزییات آزمون مطرح شود تا سیل عظیم سوالات متقاضیان به سمت مسئولان مربوطه روانه شود، در این میان هم برخی سودجویان با شایعه پراکنی در شریط مذکور قصد سودجویی و تشویش اذهان عمومی را دارند  و این مساله عاملی می شود تا جریان سازی منفی در جامعه مبنی بر برگزار شدن یا نشدن پدید آید.

در میان آزمون‌های استخدامی که گاه در کشور برگزار می‌شود برخی نهادها به سبب جامعیت و در برگیری طیف وسیعی از افراد جامعه، متقاضیان بیشتری را به سمت خود جذب می‌کنند از آن جمله می توان به آزمون استخدامی آموزش و پرورش اشاره کرد؛ آزمونی که جزو پرطرفدارترین‌ها در میان جامعه جویای کار کشور بوده و همیشه جوانان به دلیل شرایط و ساعت کاری معلمان خواهان اشتغال در این حرفه هستند.

سریال آزمون های استخدامی در دولت تدبیر و امید
مساله اشتغال جوانان همیشه جزو مهم ترین ارکان و چشم اندازهایی بوده که مسئولان به آن اشاره دارند و یکی از راه‌های تحقق این مساله را برگزاری آزمون های استخدامی می‌دانند از این رو در مدت زمان روی کار آمدن دولت تدبیر و امید روند برگزاری آزمون های استخدامی با نظم بهتری برنامه ریزی شد و اکنون که سومین سال روی کار آمدن دولت یازدهم است شاهد برگزاری فرآیند سومین دوره آزمون استخدامی متمرکز دستگاه‌های اجرایی کشور هستیم.

هرچند روند برگزاری آزمون نظم خوبی پیدا کرده اما باید دید این آزمون ها واقعا مرهمی بر مشکل بیکاری متقاضیان بوده یا خیر؟ و با توجه به پذیرش در هر حرفه و تعداد اختصاص داده شده به هر منطقه صرف وقت، انرژی و شرکت در روند خسته کننده ثبت‌نام و آزمون استخدامی کار منطقی است؟

گره کور آزمون‌های آموزش و پرورش
با روی کار آمدن علی اصغر فانی به سمت وزیر آموزش و پروش و تغییر و تحول در کابینه جدید، انتظار برای برگزاری آزمون استخدامی شدت گرفت؛ آزمونی که در زمان وزیر پیشین هم مطرح شد اما  هر بار به دلایلی منتفی شد تا آنکه در سال 94  و بعد از حرف و حدیث های بسیار سرانجام 27 شهریور ماه آزمون استخدامی برای پذیرش پنج هزار نیرو برگزار شد و پس مدتی پذیرفته شدگان در آن مشخص شدند.

با توجه به اینکه آموزش و پرورش روش جدیدی را برای به خدمت گرفتن پذیرفته شدگان اتخاذ کرد بنابراین صرفا برگزاری آزمون و پذیرش در آن  مسیر اشتغال در حرفه‌ی معلمی را میسر نمی کرد.

از سال گذشته تا امروز گذراندن دوره یکساله آموزشی برای پذیرفته شدگان در دانشگاه فرهنگیان با واکنش های بسیاری همراه شد که از جمله مهم ترین مسائل چالش برانگیز در آن پرداخت بخشی از هزینه ی آموزش از طرف متقاضیان و هم چنین محل برگزاری کلاس ها بود که در نهایت و بعد از حرف و حدیث های بسیار و چاره اندیشی هایی که انجام شد، دوره‌های آموزشی انجام شد و از مهر 95، قریب به چهار هزار نفر از این طریق به حرفه معلمی مشغول می‌شوند، باید دید آیا این فرآیند زمان بر و پر چالش آزمون استخدامی رفع کننده کمبودهای آموزشی می‌شود؟

حکایت آزمون آموزش و پرورش همچنان باقی است

با آغاز سال جدید و در اردیبهشت ماه، روزهایی که به تدریج در مسیر سرازیری دوره آموزشی برای پذیرفته شدگان آزمون استخدامی حرکت می‌کرد؛ علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش خبر از احتمال برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش داد.

وی با اعلام اینکه با توجه به محدودیت نیرو خواهان پذیرش آن هستیم، گفت: نامه‌ای به سازمان مدیریت و برنامه ریزی ارسال شده و منتظر پاسخ این نامه هستیم تا به محض اخذ مجوز نسبت به انجام آزمون استخدامی سال 95 اقدام شود.

از اردیبهشت ماه بود که به تدریج اخبار درست و گاه شایعاتی در این خصوص مطرح شد و جوانان جویای کار را از همان زمان گوش به زنگ خبری قطعی مبنی بر روشن شدن زمان استخدامی نگه داشته است.

بالاخره پس از چندی، صحبت از برگزاری سومین دوره آزمون‌های استخدامی متمرکز دستگاه‌های اجرایی به میان آمد و از هفته گذشته فرآیند ثبت نام آغاز شد به طوریکه با توجه به گفته‌های مسئولان آموزش و پرورش مبنی بر برگزاری آزمون استخدامی مستقل‌، کمتر کسی پذیرش نیروی آموزش و پرورش  از طریق آزمون استخدامی را تصور می‌کرد.

سهم آموزش و پرورش در جذب نیرو از طریق آزمون متمرکز 605 نفر برای استان سیستان و بلوچستان در ردیف‌های شغلی هنرآموز، آموزگار ابتدایی، دبیر تاریخ، مطالعات اجتماعی و جغرافیا، دبیر ریاضی، دبیر زبان انگلیسی، دبیر زبان و ادبیات فارسی، دبیر علو زیستی و بهداشتی، دبیر شیمی، دبیر عربی، دبیری علوم تجربی، دبیری معارف اسلامی و دبیر فیزیک است.

واکنش به جذب نیرو در آزمون متمرکز
محمد فاضل مدیر کل دفتر وزارتی آموزش و پرورش در خصوص جذب نیروی انسانی هنرآموز که از طریق آزمون استخدامی هماهنگ اعلام شده گفت: با توجه به نیازی که آموزش و پرورش در جذب دارد تصمیم بر این بود که پذیرش نیروی انسانی با برگزاری آزمون استخدامی این وزارتخانه انجام شود اما به دلیل آن که سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی هنوز مجوز برای این فرایند را صادر نکرده لذا بخشی از نیاز به نیروی انسانی در هنرستان‌های سیستان و بلوچستان از طریق برگزاری آزمون استخدامی هماهنگ انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه پذیرش نیرو در آموزش و پرورش قطعا از طریق مراحل قانونی انجام می‌‌شود، اظهار کرد: تأمین نیرو از 2 طریق آزمون استخدامی، دانشگاه فرهنگیان و شهیدرجایی انجام شده و هرگز این مسیر حتی در شرایط اضطرار تغییر نمی‌کند.

در ادامه مصطفی آذر کیش مدیر کل دفتر آموزش کار و دانش در خصوص اعلام جذب نیروی هنرستان ها در آزمون استخدامی هماهنگ پیش رو گفت: قرار بر این بود آزمون استخدامی آموزش و پرورش پیش از این آزمون انجام شود اما با توجه به پاسخ ندادن سازمان مدیریت به تاخیر افتاد.

وی ادامه داد: اکنون اعلام نیاز فقط برای استان سیستان و بلوچستان انجام شده و سایر استان ها در این فرآیند هنوز اقدامی انجام نداده‌اند.

آذرکیش عنوان کرد: آموزش و پرورش در راستای تکمیل نیروی انسانی از مجرای آزمون استخدامی و دانشگاه شهیدرجایی استفاده می‌کند.

وی با بیان اینکه نیروی انسانی هنرستان‌ها متناسب با تعداد دانش آموزان است، افزود: نیاز سنجی نیروی انسانی با هماهنگی دفتر استان‌های سراسر کشور انجام می شود و مجوز جذب در حوزه وظایف سازمان مدیریت است.

آزمون استخدامی آموزش و پرورش در مسیر تحقق
بعد از اخبار متعدد از امکان برگزاری آزمون در سال جدید، در نهایت روز گذشته فانی درباره مجوز استخدام در آموزش و پرورش گفت: متقاضی 10 هزار نفر نيروی دارای مدرک ليسانس به بالا هستيم كه در دانشگاه فرهنگيان در يک دوره يكساله مهارت‌های معلمی را طی كنند، در عین حال به 10 هزار نیروی دارای مدرک ديپلم هم برای پذیرش در اين دانشگاه نیازمند هستیم.

وی ادامه داد: در صورت ارائه مجوز برای جذب اين نیروها، اميدواريم شهريور ماه بتوانيم آزمون استخدامی را برگزار كنيم.

با توجه به صحبت های وزیر آموزش و پرورش و امکان برگزاری آزمون در شهریور ماه، برای جویا شدن از اعلام تاریخ دقیق آزمون سید حسن حسینی مدیر کل امور اداری وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه نامه‌ی درخواست برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش هنوز از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی بدون پاسخ مانده، ادامه داد: بعد از دریافت مجوز از سوی این سازمان باید با سازمان سنجش وارد مذاکره شویم تا تاریخ برگزاری آزمون به طور دقیق مشخص شود و براساس تصمیم گیری ها و شرایط موجود، نتیجه نهایی اعلام شود.

حال با وجود اظهارات مسئولان آموزش و پرورش و پاسخ ندادن سازمان مدیریت و برنامه ریزی مبنی بر موافقت با اختصاص ردیف استخدامی باید دید آیا وعده های مسئولان آموزش و پرورش عملیاتی می‌شود یا خیر؟

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=638971
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد