۸ سال پیش

وقت تعیین مزد، کارگران قربانی می‌شوند

منقضی شده
اطلاعات بیشتر

 

دبیرکل کانون عالی شوراهای اسلامی کار با بیان اینکه هنگام تعیین دستمزد، کارگران قربانی می‌شوند، گفت: اگرچه حقوق کارگران با سایر مزایا به بیش از یک میلیون تومان رسید ولی باز هم هزینه‌های بهداشت و درمان، خوراک و مسکن خانوارهای کارگری را پوشش نمی‌دهد.

جهت ورود به صفحه اصلی اخبار تعیین دستمزد کارگران اینجا کلیک کنید


رحمت الله پورموسی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، در ارزیابی افزایش مزد سال 95 گفت: مطمئنا این افزایش مورد رضایت جامعه کارگری نیست چون همین حالا بین حقوق واقعی و دستمزد فعلی کارگران فاصله بسیار زیاد است و دولت و کارفرمایان هم به این فاصله اذغان دارند.

وی افزود: حداقل دستمزد سال 95 از این جهت که بیشتر از نرخ تورم تعیین شده خوب است ولی در بحث توجه به سبد معیشت، تبصره دو ماده 41 قانون کار باز هم مغفول مانده است.هرچند شورای عالی کار موظف است نسبت به تعیین حداقل مزد اقدام کند.

این مقام مسوول کارگری با بیان اینکه همه ساله در زمان تعیین دستمزد این کارگران هستند که قربانی می‌شوند، ابراز عقیده کرد: شرایط اقتصاد کشور سخت است و قبول داریم که کارفرمایان هم مشکل دارند ولی این مشکلات باید از طریق دولت حل شود و بحث سرمایه در گردش کارفرماها، مالیات، تامین مواد اولیه و هزینه‌های تولید آنها مورد توجه قرار گیرد.

وی با تاکید بر کاهش قدرت خرید خانوارهای کارگری، تصریح کرد: هم اکنون 45 درصد جمعیت کشور را خانوارهای کارگری تشکیل می‌دهند که اگر قدرت خریدشان افزایش نیابد، گردش نقدینگی در جامعه اتفاق نمی‌افتد و محصولات تولیدکنندگان به مصرف نمی‌رسد.

پورموسی در ادامه اعمال افزایش 14 درصدی حداقل دستمزد به تمام سطوح مزدی را از مهمترین ویژگی‌های دستمزد سال 95 دانست.

وی گفت: در جلسه نهایی دستمزد کارفرمایان به افزایش 12 درصدی اصرار داشتند و کارگران خواهان افزایش 15 درصدی بودند اما آنچه مورد توافق قرار گرفت افزایش 14 درصدی حداقل مزد بود.

به گفته پورموسی نمایندگان کارگری ترجیح دادند به جای افزایش 12 درصدی مزد و سایر مزایای مزدی نظیر حق خواربار، پایه حقوق کارگران افزایش یابد.

دبیرکل کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور در پایان خاطرنشان کرد: اگرچه حقوق کارگران با احتساب سایر مزایا به بیش از یک میلیون تومان رسید ولی باز هم هزینه‌های بهداشت و درمان، مسکن،‌خوراک و پوشاک، تحصیل و آموزش کارگران را پوشش نمی‌دهد چنانچه هم اکنون مواد غذایی سبد معیشت کارگران کالری مورد نیاز آنها را تامین نمی‌کند.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=566673
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد