• ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
  • 1k نظر «نمایش»

سوالات متداول آزمون استخدام دانشگاه افسری

سوالات متداول آزمون استخدام دانشگاه افسری

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۷۹ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

سوالات متداول آزمون استخدامی دانشگاه افسری

جهت ورود به صفحه جامع استخدام دانشگاه افسری کلیک نمایید


فهرست مطالب مهم

جهت مشاهده مطالب روی لینک های زیر کلیک کنید

فرصت‌های شغلی را از دست ندهید!

با فعال‌سازی این سرویس، آگهی‌های استخدام سازمان‌های دولتی و خصوصی و همچنین بانک‌ها را به محض انتشار از طریق پیامک و ایمیل دریافت خواهید کرد.

فعال‌سازی


با توجه به شروع ثبت نام آزمون جذب دانشجو دانشگاه های افسری طی هفته گذشته کارشناسان ایران استخدام با بررسی دقیق دفترچه آزمون به سوالات مهم و پر تکرار شما کارجویان گرامی پاسخ داده اند، که برخی از مهمترین آنها به شرح زیر می باشد:

شرایط عمومی ثبت نام در آزمون چیست؟


شرایط عمومی شامل:
1- متدین به دین مبین اسلام 2- تابعیت جمهوری اسلامی ایران (عدم سابقه تابعیت بیگانه) 3- ایمان به انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران و آمادگی فداكاری در راه تحقق اهداف آن 4- اعتقاد و التزام عملی به ولایت مطلقه فقیه 5- کسانی که به عنوان عضو به ارتش ج.ا.ا می پیوندند باید برای رزمنده شدن وارد شوند و جهت پاسداری ازاستقلال و تمامیت ارضی و نظام جمهوری اسلامی ایران آمادگی مأموریت در هر جایی را داشته باشند. 6- شاخصه های تدین و انقلابی بودن اصل بوده و در همه مراحل مورد توجه قرار می گیرد. 7- استخدام افراد بر مبنای مرتفع نمودن مشکلات اقتصادی آنان نبوده و جذب و استخدام براساس نیازسازمان می باشد. 8- در استخدام افراد به وجود انگیزه خدمتی، روحیه ایثار و فداکاری توجه می گردد. 9- سپردن تعهد كافی مبنی بر پرداخت دو برابر هزینه های دوره آموزشی درصورت استعفاء و یا اخراج برابر قوانین و مقررات ارتش ج.ا.ا. 10- دارا بودن سلامت جسم و روان (برابر معاینات استخدام) 11- فقدان محكومیت مؤثر كیفری و محكومیت ناشی از اقدام علیه امنیت كشور، انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران 12- نداشتن عضویت یا وابستگی و هواداری از احزاب، گروه‌ها و سازمان‌های سیاسی 13- عدم معروفیت به فساد اخلاقی برابر ضوابط گزینش


شرایط اختصاصی ثبت نام چیست؟

 
شرایط اختصاصی مربوط به مقطع تحصیلی مورد نیاز، استان و شهر مورد نیاز، شرایط سنی و قد و ... می‌باشد، که شما میتوانید در شرایط ثبت نام استخدام دانشگاه افسری ارتش این شرایط را مشاهده نمایید (مشاهده آگهی)


مقطع و رشته تحصیلی مجاز برای ثبت نام در آزمون؟

 
سوال: مقطع تحصیلی لازم برای شرکت در آزمون چیست؟
پاسخ کارشناس ایران استخدام: دارا بودن مدرک تحصیلی دیپلم برای داوطلبان الزامی می باشد. داوطلبان در حال تحصیل (نظام جدید آموزشی) بایستی مدرک قبولی سال آخر متوسطه (سال دوازدهم) خود را حداکثر تا قبل از شروع دوره جامعه پذیری نظامی مشترک (تا تاریخ 1402/05/11) ارائه نمایند.

سوال: رشته های تحصیلی مجاز لازم برای شرکت در آزمون چیست؟
پاسخ کارشناس ایران استخدام: فارغ التحصیلان رشته‌های ریاضی فیزیک، علوم تجربی و علوم انسانی مجاز به شرکت در آزمون می باشند.


شرط معدل برای ثبت نام در آزمون؟

 
سوال: حداقل معدل جهت شرکت در آزمون چیست؟
پاسخ کارشناس ایران استخدام: حداقل معدل كل دیپلم برای فارغ التحصیلان رشته‌های علوم تجربی و ریاضی‌ فیزیک 14 و برای دیپلم علوم انسانی 16 و حداقل معدل کتبی برای رشته های ریاضی فیزیک و علوم تجربی 10 و برای دیپلم علوم انسانی 14 می باشد.
برای داوطلبان رشته خلبانی هواپیما حداقل معدل کل 15 و حداقل معدل کتبی 12 و رشته خلبانی بالگرد و پهباد معدل کل حداقل 14 و معدل کتبی حداقل 10 می باشد.


سن مجاز برای ثبت نام چند سال است؟

 

سوال: سن مجاز برای ثبت نام در دانشگاه افسری ارتش چند سال است؟
پاسخ کارشناس ایران استخدام: حداقل سن 16 سال تمام و حداكثر 23 سال (تا تاریخ 1401/08/01) برای ثبت نام در نظر گرفته شده است. حداكثر سن برای رشته خلبانی هواپیما نیز 20 سال می‌باشد.

سوال: آیا مدت سربازی به حداکثر سن اضافه می‌شود؟
پاسخ کارشناس ایران استخدام: بله - در صورت انجام خدمت سربازی مدت خدمت ضرورت به حداكثر سن داوطلب اضافه می شود.

سوال: چه افرادی از شرط حداکثر سن معاف هستند؟
پاسخ کارشناس ایران استخدام: فرزندان شاهد، جانبازان از کار افتاده کلی، آزادگان از کار افتاده کلی از شرط سن و معدل معاف می باشند.
توجه: داوطلبان دارای سهمیه (شاهد،جانباز،آزاده،فرزند نظامی،بسیج فعال) بایستی مدارک مربوط به سهمیه را حداکثر تا تاریخ  1401/10/08 به دفاتر محل سکونت خود تحویل نمایند. در غیر این صورت امتیاز مربوطه کم لم یکن تلقی می گردد.


شرایط جسمی و روانی مود نظر برای ثبت نام

 

سوال: ملاک مورد نظر برای قد و دید چشم داوطلبان در استخدام در دانشگاه افسری ارتش چقدر است؟
پاسخ کارشناس ایران استخدام: حداقل قد برای عموم داوطلبان 165 سانتیمتر و دید چشم برای رشته‌های خلبانی 10/10 و برای سایر رشته‌ها حداقل 8/10 می باشد.

سوال: چه افرادی نمی‌توانند در آزمون استخدام دانشگاه افسری ارتش شرکت نمایند؟
پاسخ کارشناس ایران استخدام: داوطلبان با سابقه بیماری ها و شرایط جسم و روان زیر حق ثبت نام در آزمون را ندارند.
1- تالاسمی مینور
2- چاقی (BMI بالاتر از 30)
3- کوررنگی
4- سابقه جراحی های وسیع
5- مشکلات عمده ارتوپدی
6- سابقه هرگونه معافیت پزشکی از مراجع نظامی و انتظامی
7- هرگونه سابقه بیماری های مزمن اعصاب و روان
8-کلیه بیماری های صعب العلاج
9-هرگونه بیماری یا سابقه بیماری که نیاز به مصرف طولانی مدت دارو داشته باشد.
10- کاهش شنوایی متوسط و شدید (بر مبنای تست شنوایی سنجی)
11- هرگونه اعتیاد به مواد مخدر و روان گردان


مهلت ثبت نام در آزمون جذب دانشجو دانشگاه های افسری؟

 

سوال: مهلت ثبت نام در آزمون جذب دانشگاه افسری ارتش تا چه تاریخی می باشد؟
پاسخ کارشناس ایران استخدام: داوطلبان گرامی فعلا می‌توانند بصورت پیش ثبت نام، ثبت نام را انجام و مراحل ثبت نام را با استفاده از کد رهگیری تکمیل نمایند و پس از اطلاع رسانی، متعاقبا نسبت به پرداخت وجه ثبت نام از طریق صفحه ثبت نام اقدام نمایند.


هزینه ثبت نام در آزمون دانشگاه های افسری چقدر است؟


سوال:
هزینه ثبت نام  در آزمون دانشگاه های افسری ارتش چقدر است؟
پاسخ کارشناس ایران استخدام:  هزینه ثبت نام در این آزمون 1/000/000 ریال (صد هزار تومان) بوده که این مبلغ غیر قابل استرداد می باشد.


زمان برگزاری آزمون جذب دانشجو دانشگاه افسری چه تاریخی است؟


سوال:
کارت ورود به جلسه آزمون چه روزی توزیع می شود؟
پاسخ کارشناس ایران استخدام: کارت ورود به جلسه آزمون 1401/10/05 الی 1401/10/08 توزیع می‌گردد.

سوال: آزمون چه روزی برگزار می شود؟
پاسخ کارشناس ایران استخدام:
آزمون کتبی جمعه 1401/10/09 ساعت 08:00 صبح برگزار خواهد شد.


منابع آزمون جذب دانشجو دانشگاه افسری ارتش چیست؟


سوال:
منابع اعلام شده و ضرایب دروس برای شرکت در آزمون چیست؟
پاسخ کارشناس ایران استخدام: منابع آزمون جذب دانشجو در دانشگاه های افسری از سوی سایت ارتش معرفی شده است. داوطلبان نظام آموزشی قدیم می بایست جهت آزمون منابع نظام آموزشی جدید را مطالعه نمایند. شما می توانید برای مطالعه در این زمینه به بخش مواد، ضرایب و منابع آزمون ورودی در آگهی استخدام مراجعه نمایید. جهت مشاهده آگهی اینجا کلیک کنید


ویرایش اطلاعات پس از ثبت نام

 

سوال: آیا ویرایش اطلاعات پس از ثبت نام برای داوطلبان امکان پذیر است؟
پاسخ کارشناس ایران استخدام: مشخصات فردی و تحصیلی، استان محل سکونت - حوزه، نیروی مورد علاقه پس از خرید کارت در هیچ مرحله ای از ثبت نام قابل ویرایش نمی باشد. (به هنگام خرید کارت دقت لازم را داشته باشید)


منابع مطالعه برای آزمون


سوال:
نحوه مطالعه و آمادگی برای آزمون جذب دانشجو دانشگاه افسری ارتش به چه صورت است؟
پاسخ کارشناس ایران استخدام: همان طور که می دانید آزمون شامل مواد دروس عمومی و تخصصی می باشد. برای قبولی در آزمون های استخدامی مشاوران آموزشی ایران استخدام پکیج جامعی شامل دروس عمومی و تخصصی تهیه و ارائه نموده است:

راهنمایی برای مطالعه دروس عمومی


در صورتی که نیاز به توضیح گام به گام مباحث عمومی به همراه خودآزما و تست برای یادگیری میبینید، "کتاب درسنامه" چاپ اختصاصی سایت ایران استخدام به همراه دو جزوه تشریحی توصیه میشود که در کمترین زمان شما را برای آزمون استخدام دانشگ
اه افسری آماده میکند:

مطالعه دروس عمومی

افزایش مهارت تست زنی و آشنایی با سوالات

در صورتی که به دروس عمومی تسلط دارید و فقط به دنبال افزایش مهارت تست زنی و آشنایی با سوالات هستید؛ بهترین منابع جهت آشنایی با اصل سوالات آزمون های استخدامی به همراه پاسخنامه تشریحی معرفی میشود:

راهنمایی برای مطالعه دروس تخصصی


از آنجایی که مبحث سوالات تخصصی آزمون های استخدامی گسترده است، به همین جهت کارشناسان آموزشی ایران استخدام به کارجویان مطالعه کتب و جزوات آموزشی رشته تحصیلی دانشگاهی خودشان و همچنین برای آشنایی با نحوه طرح سوالات تخصصی در آزمون های استخدامی، بسته های اصل سوالات تخصصی آزمون های استخدامی گذشته را پیشنهاد میکنند:

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=940453
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد
نظرات کاربران 1k