۸ سال پیش

پیاده سازی مدل قرض الحسنه تامین مالی جمعی

منقضی شده
اطلاعات بیشتر

پیاده سازی مدل قرض الحسنه تامین مالی جمعی

به گزارش خبرگزاری مهر: پریسا ریاحی گفت: برنامه تأمین مالی جمعی با همکاری صندوق های وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اجرا می شود.
یک مقام مسئول در وزارت کار گفت: پیاده سازی مدل قرض الحسنه تامین مالی جمعی با همکاری معاونت اشتغال و صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون در سال جاری مورد توافق قرار گرفت.

مدیرکل دفتر توسعه کارآفرینی و بهره وری نیروی کار اظهارداشت: یکی از ابتکارات قابل توجه در زمینه تأمین مالی کسب و کارهای کارآفرینانه که به طور خودجوش با استفاده از برنامه های اجتماعی به وجود آمده و به ویژه برای مراحل نوزادی و نوپایی کسب و کارها بسیار مناسب است؛ تأمین مالی جمعی است.
وی افزود: تأمین منابع مالی کسب و کارهای کارآفرینانه و مخاطره پذیر همواره یکی از چالش های اساسی کارآفرینان است، از اینرو در دهه های اخیر، نوآوری هایی نظیر صندوق های سرمایه گذاری مخاطره پذیر، شتاب دهندگان کسب و کار و ... به منظور ایجاد جایگزین برای نهادهای تامین مالی سنتی نظیر بانک ها پا به عرصه ظهور گذاشته اند.
ریاحی ادامه داد: تأمین مالی جمعی، حاصل پیشرفت فناوری اطلاعات و ارتباطات از طریق Web ۲.۰ است که زمینه مبادله وجوه در بستر اینترنت را فراهم آورده است. تأمین مالی جمعی در واقع جمع آوری وجوه جماعت انبوه مردم از گوشه و کنار جهان است که گونه ای از نوآوری های باز و اجتماعی به شمار می‌رود.
این مقام مسئول در وزارت کار تاکید کرد: این روش تأمین مالی که در شرایط سخت اقتصادی و نرخ بالای بیکاری، یکی از سودمندترین ابزارهای تأمین مالی در توسعه کارآفرینی است، قالب های متفاوتی دارد که عبارتند از اهدا، قرض (وام)، پاداش و مشارکت. این روش، علاوه بر برخورداری از ویژگی مدیریت ریسک در چارچوب خِرَد جمعی، مزیت دیگری نسبت به سرمایه گذاری خطرپذیر دارد که عبارت است از تجمیع بلوک های کوچک سرمایه و فراهم کردن فرصت سرمایه گذاری برای آن دسته از متقاضیانی که تاکنون امکان ورود به صنعت سرمایه‌گذاری خطرپذیر را نداشته اند.
مدیرکل دفتر توسعه کارآفرینی با عنایت به اهمیت نحوه پیاده سازی مدل های تأمین مالی جمعی و استفاده صحیح از این ابزار در کشور گفت: بحث طراحی و پیاده سازی مدل تأمین مالی جمعی از طریق جلب مشارکت آحاد جامعه، از یکسال پیش در دستور کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار گرفته است.
وی افزود: بر این اساس، دفتر توسعه کارآفرینی با همکاری نهادهای تخصصی ذیربط سازمان بورس اوراق بهادار، شرکت فرابورس، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون، و صندوق کارآفرینی امید؛ مدل بومی تأمین مالی جمعی در کشور را طراحی و تمامی ظرفیت های اجرایی آن را مورد بررسی قرار داده است.
مدیرکل دفتر توسعه کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه خاطرنشان کرد: در همین راستا طی جلسه ای که با حضور معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال، مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری و مدیر اعتبارسنجی این صندوق برگزار شد، پیاده سازی مدل قرض الحسنه تأمین مالی جمعی با همکاری معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال و صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون طی سال جاری مورد توافق قرار گرفت.
این مقام مسئول در وزارت کار بیان داشت: پیش بینی می شود سایر روش های تأمین مالی جمعی نیز با همکاری صندوق کارآفرینی امید و صندوق های مشابه قابل اجرا باشد. در صورت اجرای موفق این برنامه منابع تامین مالی کسب و کارها به ویژه کسب و کارهای نوآورانه و نوپا در کشور از تنوع و ظرفیت بالاتری برخوردار خواهند شد.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=350092
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد