• ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
  • 0k نظر «نمایش»

چگونه کار پیدا کنیم؟

چگونه کار پیدا کنیم؟

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۰ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

سایت ایران استخدام راهنمای شما برای انتخاب کار مناسبتان میباشد

پیدا کردن کار خوب همیشه مستلزم داشتن یک آشنا یا معرف نیست البته این درست است که کار خوب به واسطه ی معرفی افراد با تجربه راحت تر بدست می آید اما خیلی از افراد با تجربه و با سابقه ی کاری کافی فرصت های شغلی خوبی را بدست می آورند. پیدا کردن کار در وهله ی اول نیاز به زمان دارد کسی که به دنبال کار است باید بداند که از 24 ساعت تا هفت روز هفته و 365 روز سال میشود به دنبال کار خوب بود و نهایتا به آن دست یافت.

بارها دیده شده که افراد مدت زمان طولانی حدود 6 ماه تا یک سال هم برای کسب فرصتهای شغلی طلایی صبر کرده اند. البته انتظار طولانی ممکن است شما را از دیگر فرصت ها که برای شروع خوب هستند دور کند بنابراین اگر سابقه کاری خوبی دارید نباید نگران باشید چون معمولا مورد توجه کارفرمایان قرار خواهید گرفت اما اگر سابقه ی کاری ندارید باید از جایی شروع کنید.

امروزه با افزایش جمعیت فرصت های شغلی و نیاز بازار به نیروی کار افزایش می یابد بنابراین باید خود را مجهز به داشتن مهارت های اصلی کنید. برخی از افراد هستند که به دلیل توقعات بالایی که از خودشان دارند نمیتوانند کار پیدا کنند یکسری دیگر از افراد هم به دلیل توقعاتی مثل حقوق و دستمزد بالا نمیتوانند کار پیدا کنند.

چیزی که بیش از همه باید هنگام کاریابی به آن توجه کنید دف است هدف شما از کار چیست؟ به جز درآمد زایی و پیشرفت که هدف مشترک خیلی از افراد است شما باید اهداف بلند مدت خود از کار را روشن کنید. یکی از معضلات کار پیدا کردن تصمیم گیری است خیلی از اوقات نمیتوانیم درست تصمیم بگیریم که چه کاری مناسب ماست. گاهی به دنبال کار پاره وقت میرویم تا به درس و دانشگاه هم برسیم گاهی چند شغل همزمان داریم و همه ی اینها بستگی به شرایط زندگی مان دارد.
بالاخره برای شروع یک کار باید تصمیم بگیرید اگر دائما ترس از کار کردن داشته باشید و نتوانید خوب ابعاد مختلف کارتان را بررسی کنید موفق نخواهید بود ابعاد کاری که شما به آن فکر میکنید و جویای آن هستید هرچند که مطلوب شما باشد نیاز به فرصت و زمان دارد پس باید از یک جایی شروع کنید و به مطلوب مورد نظر برسید.
عواملی مختلفی که در کاریابی به کارجویان کمک میکند و به نوعی تاثیر گذار است تا فرصت شغلی خوبی بدست بیاوریم به شرح زیر هستند:

 

1-استفاده از اینترنت
2-رزومه نویسی
3-مصاحبه ی تلفنی و حضوری
4-اشتباهات رایج در مصاحبه ها

استفاده از فضای اینترنت برای کار پیدا کردن از لحاظ دسترسی آسان و سریع به تمام آگهی های استخدامی و همچنین ارسال راحت رزومه از طریق ایمیل و ثبت نام در موسسات و سایت های کاریابی مراحل کار پیدا کردن را برای کارجویان راحت تر کرده است. اما فقط نباید به اینترنت اکتفا کرد خودتان باید روزانه آگهی های مختلفی را چک کنید و منظم شرایط آنها را مطالعه کرده و پس از آن لیستی از مواردی که باید با شرایط شما هماهنگی دارد را تهیه کرده و سپس برای مصاحبه اقدام کنید.
رزومه نویسی هم که بارها مورد تعریف و ارزیابی قرار گرفته است. چون رزومه از اهمیت بالایی برخوردار است از این لحاظ که رزومه اولین چیزی است که از شما به دست کارفرما میرسد و اگر بتوانید رزومه خود را خوب بنویسید و نکات مهم آن را رعایت کنید قطعا برای مرحله ی استخدام دعوت خواهید شد. فراموش نکنید که رزومه شما نهایتا 10 ثانیه مورد مطالعه کارفرما قرار میگیرد و پس از آن از شما دعوت به عمل می آید پس باید دقت کنید که رزومه ی حرفه ای بنویسید. بنابراین باید علاوه بر مختصر نویسی به شرح مهارت ها و تجربیات تان بپردازید و آنها را برجسته تر کنید.

پس از ارسال رزومه نوبت به انجام مصاحبه است گاهی اوقات مصاحبه ها تلفنی بوده و بعد از آن حضوری خواهد شد. مصاحبه های تلفنی ممکن است بدون ارسال رزومه هم انجام بگیرد یعنی ابتدا یک سری از اطلاعات و مشخصات شما پرسیده میشود و پس از آن برای مصاحبه حضوری با شما تماس گرفته میشود. اغلب در مصاحبه های تلفنی اطلاعات مختصری از شما پرسیده میشود و بعد اگر شما به اندازه ی کافی شرایط تان مناسب بود برای مصاحبه حضوری دعوت میشوید.

اما در خصوص مصاحبه حضوری و اشتباهاتی که اغلب در خصوص آن توسط کارجویان صورت میگیرد این است که نباید مصاحبه را طولانی کنیم نباید توضیحات اضافه بدهیم فقط سوالات کارفرما را با دقت پاسخ میدهیم. فراموش نکنید که مصاحبه فقط یک بار انجام میگیرد و موفقیت و عدم موفقیت شما به این بستگی دارد که نهایت دقت را داشته باشید تا از مهارت ها و توانایی هایتان صحبت کنید.

در مصاحبه های استخدامی باید آن تایم باشید، لباس مناسب بپوشید و خوب صحبت کنید اگر میخواهید در مصاحبه های استخدامی بدرخشید باید فن بیان قوی داشته باشید ارتباط کلامی خوب میتواند شما را یک پله به موفقیت نزدیک کند.

 

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=59994
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد