۸ سال پیش

کارگران مصوبه دستمزد را با نارضایتی امضا کردند
اطلاعات بیشتر
بروزرسانی

 

درحالی وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی معیار سبد هزینه خانوار کارگری را حذف کرد که نمایندگان کارگران بیان می‌کنند، قدرت خریدشان باز هم کم شده چرا که هزینه سبد معیشت در محاسبات وزارت کار دیده نشد.

جهت ورود به صفحه اصلی اخبار تعیین دستمزد کارگران اینجا کلیک کنید


به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، درحالی دستمزد ۹۵ کارگران با ۱۴درصد افزایش به تصویب رسید که به پیش‌بینی نمایندگان کارگران قدرت خرید کارگران کاهش خواهد یافت.
حذف سناریوی جبران کاهش خرید کارگران از سوی وزارت کار در حالی کلید خورد که کارگران نه تنها برای افزایش قدرت خرید در دولت فعلی، امیدی نداشتند بلکه با بررسی‌های میدانی شاهد کاهش بیش‌تر قدرت خرید و کوچک‌تر شدن سفره خانوده‌شان هستند. فرامرز توفیقی،  مشاور ارشد و رئیس کمیته دستمزد مجمع عالی نمایندگان کارگران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم،درباره اینکه به فیش حقوقی کارگران در سال جاری حق مسکن افزوده می‌شود گفت:حداقل توقع برای مزد سال آینده کارگران این بود که دستمزد ۹۵ کارگران با افزایش ۳۴۲ هزار تومانی در سطح خود باقی بماند.
وی ادامه داد:اگر ۳۴۲هزار تومان به دستمزدها اضافه می‌شد قدرت خرید جامعه کارگری در همین حالت باقی می‌ماند. اما با این افزایش دستمزد قدرت خرید جامعه کارگری کاهش یافت. عقب ماندگی مزدی را در آینده شاهد خواهیم بود. اگر دولت تمهیداتی را برای جلوگیری از کاهش قدرت خرید در نظر بگیرد می توان قدرت خرید را به تبع آن کاهش داد. دولت قول‌هایی را داده است که کمیته تخصصی مزد سال آینده به کار خود ادامه دهد تا به یک جمع بندی مناسب برسد و در فضای مناسب این کار انجام شود.
توفیقی افزود: هیچ کدام از نمایندگان کارگران به اعداد فعلی راضی نیستند، شرایط به گونه ای پیش آمد که با تمام نارضایتی این میزان افزایش مزد را پذیرفتند.
به گزارش تسنیم، همه ساله برای تعیین حداقل دستمزد نمایندگان دولت ، کارفرمایان و  کارگران بر مبنای ماده ۴۱ قانون کار به بحث و بررسی و نهایتا” چانه زنی می پردازند. این روند طی سه دهه گذشته با اندکی تفاوت ، همواره روند یکسانی داشته و در این راستا موارد متنوع ولی تکراری از سوی هر سه طرف دنبال شده است .
توصیه نامه های ۱۳۱و ۱۳۵(سازمان بین المللی کار) همواره به نیاز کارگران و خانوارآنان و هزینه معیشت و تغییرات آن در محاسبه حداقل دستمزد تأکید دارد تا بدین وسیله سطح زندگی کارگران نسبت به سایر گروهای اجتماعی متعادل شود.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=567066
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد