۷ سال پیش

کمبود ۱۰۰ هزار مربی پرورشی و ۳۰ هزار مشاور در آموزش و پرورش
اطلاعات بیشتر

 

 مدیر کل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش گفت: در آموزش و پرورش ۱۰۰ هزار مربی پرورشی و  ۳۰ هزار مشاور کمبود وجود دارد.

جهت مشورت و تبادل نظر در رابطه با آزمون استخدامی آموزش و پرورش کلیک نمایید


به گزارش ایسنا مازندران، مسعود شکوهی در نشست خبری در اردوگاه بادله ساری گفت: اختتامیه همیاران مشاور دختران امروز برگزار شد و از فردا همایش همیاران پسر با اجرای برنامه های  متنوع برگزار می شود.
وی افزود: در موضوع استفاده از ظرفیت های دانش آموزی یکی از تشکل های موردنظر همیار مشاور است که پس از انتخاب به آنها آموزش داده می‌شود و برای آنها وظایفی مشخص می شود تا در کمک به مشاورین فعالیت کنند.
مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه دانش آموزان در این مقطع سنی بیشترین تاثیرگذاری را از هم سن و سال های خود دارند، تصریح کرد: بخش عمده‌ای از آسیب ها با کمک همیاران مشاور تا حدودی رفع شده است و اتفاقات خوشایندی را شاهد بودیم.
وی افزود: امسال با تلاش همکاران مازندران دبیرخانه تشکل دانش آموزی را در استان مازندران مستقر خواهیم کرد تا با ساختار مناسب  این همیاران مشاور در مدارس ایجاد شود.
شکوهی تامین نیرو، آموزش نیروها و ساماندهی نیروها و هدایت تحصیلی را از اقدامات اداره  کل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد.
وی با بیان اینکه امسال اولین سالی است که هدایت تحصیلی بر پایه نهم انجام می شود، افزود: استیضاح به معنی توضیح خواستن است و در مجلس به معنی نظارت بر وزرا است.
وی با بیان اینکه ۴۰ میلیون نفر در ارتباط مستقیم با آموزش و پرورش هستند، افزود: اکنون سهم آموزش و پرورش در بودجه کشور ۱۲ درصد است.
مدیر کل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد:  در سه سال دولت تدبیر و امید ۸۰ درصد بودجه آموزش و پرورش افزایش یافته ولی این افزایش با وجود مشکلات انباشته آموزش و پرورش  گره‌ ای از آن باز نخواهد کرد.
وی با بیان اینکه آموزش و پرورش مجری سیاست های تدوین شده است، افزود: متولیان نقش و تاثیر خاص خود را در سرعت بخشیدن و  انسجام به برنامه ها دارد.
شکوهی گفت: بالغ بر ۶۰ درصد از دانش آموزان در رشته علوم تجربه متقاضی ادامه تحصیل می دهند و این حباب شکل گرفته در مدارس آسیب های زیادی دارد.
وی با بیان اینکه ۸۶۰ هزار نفر دانش آموز در سال جاری در کنکور شرکت کردند، افزود: از این تعداد ۵۲۰ هزار نفر در گروه علوم تجربی حضور داشتند.
مدیر کل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش گفت: در رشته های پزشکی ۷ هزار نفر پذیرفته می شوند و ۹۸ درصد متقاضیان امکان ادامه تحصیل برایشان فراهم نیست و موجب سرخوردگی دانش آموزان می شود.
وی افزود: در برنامه ۵ ساله پنجم توسعه و سند تحول باید بر اساس شاخص ها ۴۸ درصد دانش آموزان در  فنی حرفه ای و ۵۲ درصد در رشته نظری تحصیل کنند که اکنون ۳۶ درصد در فنی حرفه ای مشغول تحصیل هستند.
شکوهی با بیان اینکه در هدایت تحصیلی نمره کتبی سه پایه تحصیلی را ملاک قرار می‌دهیم، عنوان کرد: ۳۵ درصد نمره دانش آموز و بقیه تاثیرات مشاوره‌ای است بدین گونه که ۵ درصد نظر ولی دانش آموز، ۱۰ درصد خود دانش آموز،  معلم ۵ درصد، ۱۵ درصد آزمون سنجی، ۱۵ درصد آزمون استعداد یابی است.
وی با بیان اینکه نمره عملکرد تحصیلی نشانگر دقیق و قابل اتکایی نیست، افزود: الان بودجه آموزش پرورش کمتر از ۳۱ هزار میلیارد تومان است که امسال در بودجه پیش بینی شده و با این وجود با کمبود بودجه مواجه هستیم و نزدیک به ۹۸ درصد این مبلغ صرف پرداخت حقوق می شود.
مدیر کل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ۵ هزار مدرسه زیر ۱۰ دانش آموز در کشور وجود دارد، گفت: ۶۴ هزار همیار مشاور در آموزش و پرورش فعال هستند.
وی با بیان اینکه جذب مشاوران و استخدام ها به آموزش و پرورش استان ها تفویض اختیار شده است، افزود: تاکید دولت استفاده از بخش خصوصی در آموزش و پرورش است و اکنون ۱۰۰ هزار مربی پرورشی و  ۳۰ هزار مشاور کمبود داریم.
شکوهی با اشاره به جذب غیر اصولی در سال های ۹۰ و ۹۱، گفت: در سال ۹۱ حدود ۱۰ هزار مجوز استخدام در بخش مشاوره داشتیم که ۳ هزار نفر از افرادی که استخدام شدند رشته تحصیلی آنها هیچ ارتباطی با رشته تحصیلیشان ندارد و ما شاهد استخدام افرادی در آموزش و پرورش بودیم که راننده، خدمتگذار و حتی بیسواد بودند.
وی در پاسخ به سوال ایسنا درباره وجود تعارضات بین ارزش های خانواده ها و مدارس، افزود: یکی از مشاوره های مهم مواجهه با این تعارضات است که با مشاوره سازشی به حل این موضوعات کمک می کنند.
شکوهی درباره بکارگیری مربیان پیس دبستانی، گفت: آموزش و پرورش در عین حال به علت عدم توازن دانش‌آموزان در برخی از قسمت ها با تراکم و در برخی از قسمت ها با کمبود مواجه است.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=657023
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد