۷ سال پیش

کمبود ۲۷۰ معلم ابتدایی در بیرجند

منقضی شده
اطلاعات بیشتر
بروزرسانی

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از کمبود ۲۷۰ معلم ابتدایی در بیرجند خبر داد و گفت: روند بازنشستگی معلمان طی سال‌های اخیر و اضافه شدن جمعیت دانش‌آموزان، کمبود معلم در دوره ابتدایی را تشدید کرده است.

جهت مشورت و تبادل نظر در رابطه با آزمون استخدامی آموزش و پرورش اینجا کلیک نمایید


به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند،عباس لامعی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان با اشاره به مشکلات کمبود و بحران فضای آموزشی در حاشیه شهرها، گفت: روند بازنشستگی معلمان طی سال‌های اخیر و اضافه شدن جمعیت دانش‌آموزان، کمبود معلم در دوره ابتدایی را تشدید کرده است.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از کمبود ۲۷۰ معلم ابتدایی در بیرجند خبر داد و افزود: امسال برای نخستین بار ۴۲۰ نفر از دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان وارد بدنه آموزش و پرورش می شوند.
لامعی بیان کرد: همچنین ۷۵ نیرو استخدامی جذب شده نیز از ابتدای سال تحصیلی مشغول فعالیت می‌شوند و سهیمه استخدامی جدید امسال نیز ۱۴۵ نفر است اما با این وجود کمبودهای نیروی انسانی آموزش و پرورش به اندازه ای است که همه این موارد تنها ۷ درصد نیروی ما را تامین می‌کند.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به اجرای پروژه مهر بازگشایی مهر، یادآور شد: بر اساس ارزیابی های به عمل آمده توسط وزارت آموزش و پرورش از ستاد پروژه مهر این استان، آموزش و پرورش خراسان جنوبی توانسته است دو سال متوالی رتبه اول تا سوم کشوری را کسب کند.
علی اصغر موسوی کیا، معاون پژوهشی، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش خراسان جنوبی نیز در این جلسه در حال حاضر دو هزار و ۶۱۲ آموزشگاه با هشت هزار و ۴۵۳ کلاس درس در این استان دائر است.
وی با بیان اینکه هم اکنون تعداد ۱۵۲ هزار و ۸۸۴ دانش‌آموز در این مدارس مشغول به تحصیل هستند، تصریح کرد: حدود ۵۱.۳۱ درصد از این دانش‌آموزان پسر و ۴۸.۶۹ درصد نیز دانش‌آموزان دختر هستند.

سکونت ۳۱.۴۳ درصد دانش‌آموزان استان در مناطق روستایی
معاون پژوهشی، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه در حال حاضر ۶۸.۵۷ درصد دانش‌آموزان استان در مناطق شهری ساکن می‌باشند، عنوان کرد: تنها حدود ۳۱.۴۳ درصد دانش‌آموزان در مناطق روستایی هستند.
موسوی کیا با اشاره به کاهش جمعیت دانش‌آموزی در بسیاری از روستاهای استان، بیان کرد: با توجه به اصلی‌ترین سیاست وزارت آموزش و پرورش در ارتباط با ساماندهی و بهسازی نیروی انسانی و به منظور ارتقاء کیفیت آموزش و صرفه‌جویی در منابع مالی و انسانی لذا ارتقاء تراکم کلاسی و ادغام کلاس‌های کم جمعیت و قابل ادغام ضروری است.
وی با توجه به سیاست آموزش و پرورش در این زمینه، گفت: باید مدارسی که تعداد دانش‌آموزان آن‌ها زیر نرم مصوب بوده در مدارس دیگر ادغام شود، اما ما به هر کلاسی که ۱۵ دانش‌آموز داشته مجوز تشکیل کلاس داده‌ایم.

مدارس شبانه روزی با بهترین امکانات ظرفیت آنان خالی مانده است
معاون پژوهشی، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش خراسان جنوبی ادامه داد: در حال حاضر در حوزه متوسطه بیشتر مشکل داریم چرا که حد نصاب تشکیل کلاس در این مقطع ۶۰ نفر است که در مناطق روستای این آمار را به ۳۰ نفر کاهش دادیم اما با این وجود هم مشکل وجود دارد.
موسوی کیا با اشاره به اینکه ۱۳۱ آموزشگاه استان زیر ۶۰ نفر و از این تعداد ۳۱ آموزشگاه  زیر ۳۰ نفر هستند، تصریح کرد: این درحالی است که مدارس شبانه روزی با بهترین امکانات ظرفیت آنان خالی مانده است و تعداد ۱۵ مورد آنان زیر ۵۰ نفر دانش آموز دارند.
به گفته وی باید تلاش شود تا با همراهی مردم تمام مدارس زیر نرم در مدارس شبانه روزی ساماندهی شوند تا به صورت رایگان از بهترین امکانات آموزشی برخوردار شوند.
معاون پژوهشی، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه ۳۵.۶ درصد مدارس ابتدایی استان زیر ۱۵ نفر جمعیت و مدارس کوچک هستند، گفت: این مهم می طلبد برای حداقل دانش آموزی معلم اختصاص دهیم.
موسوی کیا بیان داشت: هم اکنون ۱۹۵ کلاس درس متوسطه اول و دوم استان زیر نرم هستند که بایستی هدایت شوند.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=623787
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد