۷ سال پیش

۱۹۴۰ طرح اشتغال برای مددجویان کمیته امداد خراسان جنوبی اجرا شد
اطلاعات بیشتر

 

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی گفت: یک هزار و ۹۴۰ طرح اشتغال با ارائه بیش از ۲۱ میلیارد تومان تسهیلات برای مددجویان این نهاد در استان اجرایی شده است.

جهت مشاهده اخبار اشتغال مددجویان اینجا کلیک کنید


به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسین عنایتی فر دوشنبه شب در نشست صمیمی و مراسم افطار جمعی از ایتام تحت حمایت کمیته امداد با امام جمعه بیرجند اظهار کرد: رویکرد اصلی کمیته امداد در عصر جدید توانمندسازی مددجویان در حوزه های مختلف اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی است.
وی بیان کرد: این موضوع در گذشته نیز دستاوردهای خوبی داشته و در عصر جدید نیز با جدیدت بیشتری دنبال خواهد شد.
قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی با بیان اینکه امروز تمام دنیا به این نتیجه رسیده اند که با کمک های مالی مستقیم اتفاقی در حوزه توانمندسازی صورت نمی گیرد، عنوان داشت: در همین راستا کمیته امداد به دنبال افزایش مستمری مددجویان نیست بلکه به دنبال افزایش خدمات است.
عنایتی، افزایش تسهیلات را یکی از برنامه های این نهاد حمایتی برای توانمندسازی مددجویان عنوان کرد و گفت: در سال گذشته یک هزار و ۹۴۰ طرح اشتغال با اعتباری بالغ بر ۲۱ میلیارد تومان در استان اجرایی شده است.

بافت ۹ هزار تخته فرش توسط مددجویان امداد
وی همچنین از ارائه آموزش های اشتغال برای ۹ هزار و ۳۶۰ نفر در این مدت خبر داد و افزود: در سال گذشته دو هزار و ۳۰۵ تخته فرش به متراژ ۱۱ هزار و ۳۵ مترمربع توسط مددجویان زیرپوشش این نهاد بافته شده است.
به گفته قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی ارزش ریالی این فرش ها ۵۲ میلیارد ریال بوده است.
عنایتی، واگذاری امور به مردم را یکی دیگر از رویکردهای جدید این نهاد برشمرد و گفت: امداد یک نهاد مردمی بوده که تکیه آن بر مردم است در همین راستا در دو سال گذشته طرح ایجاد مراکز نیکوکاری در محلات آغاز شد و اقدامات خوبی نیز در این مراکز انجام شد.
وی با بیان اینکه در سال جاری بخشی از امور مشارکتی و حمایتی به مراکز نیکوکاری واگذار خواهد شد، بیان داشت: این طرح امسال به صورت آزمایشی در شهرستان های بیرجند و بشرویه دنبال خواهد شد.

چتر حمایت ۱۸ هزار حامی بر سر ایتام استان
قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه این نهاد با کمک و همرانی دولت، مجلس و مردم به دنبال حل مشکلات زنان سرپرست خانوار است، بیان کرد: در حال حاضر  ۱۶ هزار و ۷۰۰ زن سرپرست خانوار تحت پوشش کمیته امداد استان هستند که حل مشکلات آن ها به تنهایی امکان پذیر نیست.
عنایتی از اعزام ۴۰۰ نفر از مددجویان به عتبات عالیات در سال جاری خبر داد و افزود: در سال گذشته نیز ۳۰۰ نفر از مددجویان تحت پوشش این نهاد به سفر زیارتی عتبات عالیات اعزام شدند.
وی با اشاره به بهره مندی دو هزار و ۳۹۱ یتیم از خدمات و حمایت های کمیته امداد استان، بیان داشت: در حال حاضر ۱۸ هزار و ۲۱۸ حامی از این ایتام حمایت می کنند.
به گفته وی به طور متوسط هر یتیم در استان هفت حامی دارد.

توزیع یک هزار سبد غذایی بین مددجویان
قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی همچنین به وجود یک هزار و ۶۸۲ بیمار خاص و صعب العلاج در استان اشاره کرد و گفت: همچنین در حال حاضر یک هزار و ۱۱ نوعروس تحت حمایت این نهاد در نوبت دریافت جهیزیه هستند.
عنایتی با اشاره به برنامه های این نهاد در ماه مبارک رمضان، عنوان داشت: توزیع سبد غذایی، توزیع غذای گرم و اطعام مددجویان از برنامه های کمیته امداد در این ماه مبارک خواهد بود.
وی ادامه داد: در همین راستا در دهه نخست امسال شش هزار و ۵۳۶ پرس غذای گرم و یک هزار و ۴۱ سبد غذایی به ارزش ۱۲ میلیون تومان بین مددجویان توزیع شده است.

خانواده امداد باید بالاترین امدادگر باشند
قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی نیز در این جلسه با تاکید بر اینکه خانواده امداد خودشان باید بالاترین امدادگر باشد، اظهار کرد: هر کدام از مددجویان کمیته امداد دارای توانمندی های زیادی هستند که باید از این توانمندی ها استفاده کرده و منتظر نباشند که کسی به آن ها کمک کند.
حجت الاسلام علی رضایی بیرجندی با بیان اینکه بزرگترین مسئولیت ما انسان ها این است که شکوفا شویم، بیان کرد: خداوند چشمه زلالی در وجود ما گذاشته  که ما باید موانع پیش روی آن را کنار زده و باغستانی از زیبایی را ایجاد کنیم.
وی خطاب به ایتام و مددجویان تحت حمایت کمیته امداد گفت: هرگز تصور نکنید که این شما هستید که به خیران نیاز دارید بلکه خیران به وجود شما نیاز دارند چراکه ثروت خیران امانتی در دست ان هاست که مسئولیت آن ها را سنگین تر می کند.
امام جمعه بیرجند، محبت را بالاترین انفاق عالم دانست و افزود: بسیاری از فسادهایی که در جامعه صورت می گیرد به خاطر فقر مالی نیست بلکه بخاطر فقر محبت است.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=620090
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد