• ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
  • 1k نظر «نمایش»

تجربیات و سوالات مصاحبه استخدامی شرکت راه آهن سال ۹۴

تجربیات و سوالات مصاحبه استخدامی شرکت راه آهن سال ۹۴

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۲۷ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

تجربیات پذیرفته شدگان استخدامی شرکت راه آهن سال 94

عده ای از کاربران سایت ایران استخدام پس از شرکت در آزمون استخدامی شرکت راه آهن در سال 1394 و گذراندن مراحل مصاحبه (روانشناسی، عقیدتی، معاینات پزشکی و طب کار، گزینش و سایر مراحل مربوط به روند جذب و استخدام) تجربیات و سوالات خود را در اختیار سایرین قرار داده اند. شما می توانید با مراجعه به صفحه زیر از این تجربیات بهره مند شوید.

رفتن به صفحه تجربیات استخدامی شرکت راه آهن


فهرست مطالب مهم

جهت مشاهده مطالب روی لینک های زیر کلیک کنید

فرصت‌های شغلی را از دست ندهید!

با فعال‌سازی این سرویس، آگهی‌های استخدام سازمان‌های دولتی و خصوصی و همچنین بانک‌ها را به محض انتشار از طریق پیامک و ایمیل دریافت خواهید کرد.

فعال‌سازی

مرحله دوره آموزشی

در این بخش تجربیات پذیرفته شدگان استخدامی شرکت راه آهن در سال 1394 از مرحله دوره آموزشی گردآوری شده است که در ادامه می توانید برای مشاهده هر یک از تجربیات بر روی اسم نویسنده ضربه بزنید.

نویسنده: من (مشاهده تجربه)
کاربری : من ارسال : 95/08/04 ساعت ارسال : 12:47 کد دیدگاه : 966229
سلام دوستان
اصلا نگران نباشید چیز خیلی سخت یا دور از ذهنی ازتون نمیخوان. به نظر من فقط تو خونه خوب استراحت کنید که این یکی دو روز احتمالا وقت زیادی برای خوابیدن نداشته باشید. گروه بندی ها برا ما اختیاری بود و همچنین هم اتاقی های هتل هم اختیاری تعیین کردیم. اتاقای چهار نفره بود. کاغذ خودکار یا چیز خاصی لازم نیست فقط به نظر من لپ تاپ حتما ببرید که شب تو هتل کار کنید. اصلا نگران نباشید و هیچ استرسی نداشته باشید.
اون طور که من شنیدم از حدود پونصد نفر این مرحله حدود ۱۵۰ نفر به مرحله بعد میره.
کسایی که راهشون دوره هم میتونن شب حرکت کنن صب تهران باشن ساعت هشت اونجا باشین خوبه. اگه مثلا یک ساعت زودتر هم برید ساختمان راه اهن مشکلی نیست.
کارت ملی هم با خودتون ببرید اول صب که رفتید کارت ملی نشون میدید و خودشون یه کارت بهتون میدن که این دو روز میندازید گردنتون.
نویسنده: م.اسدر (مشاهده تجربه)
نقل قول : م. اسدر : ۹۴/۰۳/۱۴ ۱۰:۱۹:۲۵
سلام
جوابی نمیشنوم!!
سلاممممممم
خب اینا جملاتیه که اول کار خواهید شنید، اومدم که بهتون بگم چی شد و ببخشید که دیشب نتونستم بیام.
خب همینطوری که مراحل رو توضیح میدم یه سری نکات هم میگم:
از اول صبح شروع کنم: طبق معمول میرید کارت میگیرید وارد سالن کنفرانس میشید و طبق شماره میشنید تا پروفسور بیاد.
و اما جناب پروفسور سید صدرالدین نجاتی که میتونید رزومه شونو سرچ کنید در چند جمله بسیار قاطع و مصمم و در عین حال مهربون و مودب و دلسوز
یاد خواهید گرفت که درباره دیگران قضاوت نکنید.
خب پروفسور بهتون میگن که شما هدیه خدا برای بشریت نیستید و اگر اینجوری فکر میکنید بهتره جلسه رو ترک کنید.
(به نظر من اگه فکر کنید یه گوسفند دیونه اید خیلی موفق خواهید شد.)
باید خودتونو برای شنیدن تحقیر و تنبیه آماده کنید .
یاد خواهید گرفت که اشتباهاتتون را بپذیرید و تاوانشو بدید.
خیلی چیزای جالب یاد میگیرید که ارزش زحمتی که براش میکشید رو داره.
خب پروفسور صبح را تدریس میکنن تا ساعت ۴ ناهار هم الویه میخورید بعد گروه بندی میشید و در مورد یه موضوع خودتونو برای پرزنت آماده میکنید.لپ تاپ و ماژیک و کاغذ و خودکار و ماوس و هرچیزی که نیاز دارید بهتون میدن ، اگر که با لپ تاپ خودتون راحتید میتونید ببرید.
آهان اگه با موبایل صحبت کنید پروفسور گوشیتونو میندازه سطل آشغال و خودتونو از طبقه ۱۷ میندازه پایین و با هیچکی هم شوخی نداره.
خب چهار تا شش آماده میشید و بعد گروهها شروع میکنن به پرزنت هرگروه حدود ۱۰ دقیقه.تا همه گروهها تموم بشه حدود ساعت ۹ میشه بعد یه کم دیگه تدریس میکنند و بعد موضوع جدید میدن برای ارائه فردا که باید شب روش کار کنید برای فردا آماده بشید.کسایی که شهرستانین میرن هتل و هم گروهی هاشون میتونن باهاشون برن و توی محوطه و لابی هتل تا صبح بزنین تو سر هم دیگه …
یاد خواهید گرفت یک شب بیدار ماندن انسان را نمیکشد
یاد خواهید گرفت انسان موتواند بیست ساعت با یک ساندویچ الویه زنده بماند و با خوشحالی کار کند.
یاد خواهید گرفت که برای انسان هیچ چیز سخت نیست.
یاد خواهید گرفت تا فشار فیزیکی نباشد تغییر نخواهید کرد.
و خواهید فهمید انسان همواره می تواند تغییر کند حتی در دو روز.
خب تا اینجا روز اول رو گفتم در کامنت بعدی روز دومو میگم .
والله الان که توصیه های نگار خانم یا احمد آقا رو میدیدم خیلی جامع تر و زیباتر از زبان الکن من توضیح دادن که البته من خودم خیلی استفاده کردم و ازشون تشکر میکنم.
یه چیزی بگم بهتون دوستان من از سال ۸۳ که فارغ التحصیل شدم تا الان آزمونهای مختلفی رو شرکت کردم ولی این بار حس میکنم که متفاوته واقعا پارتی بازی و سفارش و اینها وجود نداره، همه برگه ها تصحیح شده و همه مدارک بررسی شده و واقعا میخوان کسایی که واقعا مناسب و به دردشون میخوره رو استخدام کنند. پروفسور میگفتند که این آزمونها را خودشان بر اساس آخرین استاندارد های روز اروپا طراحی کردند و اصرار دارند دقیقا همینطوری که میخوان اجرا بشه و گفتند که تا بحال توی عمرشون به کسی نمره اضافی ندادن و سفارش هیچکس رو هم قبول نکردن.همه برگه ها رو تصحیح کردن و حتی دستنوشته هامونو بررسی کردن تا این افرادو انتخاب کردن و نکته جالبی که من دیدم این بود که بچه ها خیلی شبیه هم بودیم از نظر رفتارهامون،حرکاتمون،طرز فکرمون، و این خیلی برام جالب بود.
حالام امیدوارم کسانی که واقعا لیاقتشو دارن به حقشون برسن و یه جورایی حس میکنم که میرسن به لطف خدا.
اوناییم که رد میشن خود این دوره تجربه خوبی براشون خواهد بود.البته امیدوار باشیم و دعا کنیم شاید ظرفیت پذیرش بالا رفت و همه ۴۰۰ نفر پذیرفته شدند
وَإِذَا قَضَى أَمْراً فَإِنَّمَا یَقُولُ لَهُ کُن فَیَکُونُ
که چون به کارى اراده فرماید، فقط مى‏گوید: «[موجود] باش» پس [فوراً موجود] مى‏شود.
خب رسیدیم به روز دوم
دیشب که ساعت ۲ هتل بودیم بعدم اومدم خونه اونقدر که سهم من بود کارامو انجام دادم برای ارائه امروز تا حدود ساعت ۵ صبحم که گفتن از ۷ میتونید بیاید.پاشدم رفتم از ۷ تا ۸:۳۰ کارارو هماهنگ کردیم. بعد استاد تدریس کردن تا ۱۰:۳۰ و از ۱۰:۳۰ تا ۱:۳۰ وقت داشتیم کارامونو مرتب کنیم و نماز و ناهار دوباره ساندویچ وبعد هم از ۱:۳۰ دوباره ارائه ها شروع شد تا شش.
همین.
آزمون به اون مفهومی که توی ذهن ماست ، نیست بیشتر یه کار گروهی و همفکریه.
جای نگرانی نیست.
در خدمتم (منبع: یکی از افراد قبول شده)
نویسنده: م.اسدر (مشاهده تجربه)
نقل قول : م. اسدر : ۹۴/۰۳/۱۵ ۱۵:۲۷:۰۳ 
من خودم هنوز دعوت نشدم ولی از ۲ تا از دوستام که دوره قبل قبول شدن می پرسیدم، گفتن باید تمام سوالاتو جواب بدی. آخه تعداد شرکت کننده ها زیاده. بعدش گفتن باید خط خوردگی هات کم باشه و زیاد از کلمات «و» و «اما» و «ولی» و اینجور چیزها استفاده نکنی. یکی از دوستام الان تو راه آهن مشهده و مسئول کنترل پروژه های عمرانی، برای رشته خودم که مکانیک هم گفت می تونم تو ناوگان فعالیت کنم. به عبارت دیگه تو کار سرپرست تعمیرات تجهیزات ریلی در مرکز استانمون باشم یا تو قسمت طراحی در کرج باشم.
نویسنده: م.اسدر (مشاهده تجربه)
نقل قول : م. اسدر : ۹۴/۰۳/۱۵ ۱۹:۴۵:۵۷ 
این هم توضیحات نگار خانم:
سلام
این پیامو برای دوستانی میذارم که میخوان اطلاعاتی در مورد دوره دو روزه داشته باشن.
من دوره قبل شرکت کردم. چون تو خود دوره یک سری بی عدالتی هایی دیدم (یه جورایی تیم های اول تباه میشدن و تیم های بعدی با پی بردن به اشتباهات کارشون رو اصلاح میکردن)تصمیم گرفتم توضیحاتی در این زمینه بهتون بدم. اطلاعاتم با توجه به دوره قبله:
دوستان گلم دوره دو روزه شما در ساختمان راه آهن واقع در بولوار افریقا و در طبقه ۱۷ ام برگزار میشه.
به دوستان شهرستانی در هتل ارم اقامت میدن. حمل و نقل تا هتل و صبحانه نهار شام با راه آهن هست.
دوره شما ۱۸ ساعت هست روز اول از ۱۰ صبح تا ۱۰ شب روز دوم هم حدودا از ۸ تا تقریبا ۳-۴
توی دوره پروفسور نجاتی و دستیارشون خانم دکتر رازقی اساتید شما هستن. و ابتدا مطالبی در مورد مدیریت توسز پروفسور آموزش داده میشه سپس یک case study یا همون مطالعه موردی به شما میدن که حل کنید.
حل اون کیس به صورت تیمی هست و اعضای تیم توسط پروفسور انتخاب میشه. حل کیس سخت نیست و جوابهایی ه به ذهنتون میرسه رو اول روی یه گاغذ بنویسید و بعد خوش خط و خوانا و کمی خلاقانه روی کاغذ بزرگی که بهتون میدن پاکنویس کنید. چون روز اول بازه زمانی کمه بلافاصله پس از یافتن جوابها و تایید توسط اعضا کارها رو برای ساخت پاورپوینت، پاکنویس بر روی کاغذ و زمان بندی و تعیین بخش های اراطه توسط تمام اعضای گروه ، بین هم تقسیم کنید که با کمبود زمان مواجه نشید.ارائه خوب شما و گروهتون از بقیه موارد مهمتره هرچند تلاش کنید اونا رو هم به درستی انجام بدین.
حواستون باشه در هنگام انجام کار گروهی، مشورت کردنها، پاسخ دادنها، تقسیم کارها و … تمام حرکات و رفتار شماا توسط ناظرین و دوربین ها تحت نظر هست. پس حتما همه مشارکت کنید. برای موفقیتتون هم که شده با هم کنار بیایید. یعنی نظر صحیح تر رو بپذیرید. لبخند بر لب داشته باشین. با پروفسور بحث نکنید. تحت هیچ شرایطی گوشیتونو چک نکنید و…
نکات لازم برای ارائه:
برای اولین اراوتون مشخص نمیکنن که همه ارائه بدن یا یه نفر از بین گروه اما بعد متوجه میشید که همه باید ارائه میدادین. یعنی موقع ارائه یا در پایان چروفسور نقد رو شروع میکنن و گروههای رقیب پس از شما میتونن اصلاح کنند خودشوند
پس:
۱. همه اعضا ارائه بدین. از قبل مشخص کنید کی کدوم قسمت رو توضیح بده.
۲. اراده شما باید در زمان تعیین شده یا چند ثانیه قبل از اون تموم بشه. مدیریت زمان بسییییار مهمه پس تلاش کنید در زمان مشخص که حدودا ۱۴ دقیقه یا … هست و از قبل تعیین میکنن. اراده تمامی اعضا به پایان برسه.
۳. بهتره یه نفر(اراده دهنده اول یا اخر)مدیریت زمان رو برعهده بگیره و با اشاره به دوستانی که دارن ارائه میدن یاداور بشه چند ثانیه از زمانشون باقی مونده و در پایان با اشاره نه طوری که نظم به هم بخوره اتمام زمان رو به دوستتون اعلام کنید. اما اونو هل نکنید اگه یه جمله دیگه داره اجازه بدین تموم کنه.
۴.با اعتماد به نفس، رسا و شوا مطالب رو (یعنی پاسخ های کیستون) رو ارائه بدین.
۵. در هنگام اراده کمی در زول میز حرکت کنید و به با بقیه داوطلبین که دارن به پاسخ هاتون گوش میدن تماس چشمی برقرار کنید.
۶. پروفسور دوست ندارن ارائه به صورت معمول باشه ، یعنی یه نفر حرف بزنه بعد نفر بعد تا اخر. دوست داره این کار خلاقانه باشه! مثلا یه نفر بشه آقای x که تو کیس مشکل داره، … یکی مشاور بشه یکی مجری . یا آقای x مشکل رو در جمعی از مشاورین مظرح کنه و ….این که چطور بخواین ارائتون رو از حالت ساده خارج کنیئ به خلاقیت خودتون برمیگرده. البته برای ارائه دوم فرصت بیشتری دارین که رو این مسائل تمرکز کنید اما اگه اراوه اول رو هم بتونین خوب بدین تاثیر مثبتی در ذهنها میذارین.
۶. ازتون میخوان به همدیگه و به کل گروه نمره بدین نمیخواد خیلیییییی دست بالا نمره بدین به تیمتون اما حواستون باشه با کم نمره دادن به بقیه احتما پذیرفته شدنتون بالا که نمیره پایین هم میاد پس منصفانه نمره بدین.
۷. در صورتی که یکی از اعضا هنگام ارائه مطالب رو فراموش کردن و دستپاچه شدن می تونید شما اگر بلدین برین و ادامه بدین اما باید جوری بحث رو ادامه بدین که دوستتون سرخورده نشه. یعنی باید حامیش باشین جوری که اصلا انگار نه انگار اون بحث رو فراموش کرده …
در کل میخوام بگم حامی هم باشین یه تیم واقعی باشین.پروفسور از این حرکت و این کار اگه به درستی انجام بشه به شدت خوشش میاد.
۸. با هم گروهاتون خوب باشین اما خانوما و اقایون حریما رو حفط کنین زیاد شوخی های بیجا نکنید … اونا شما رو تحریک میکنن که اینجور مسائل براشون مهم نیس در حالی که تمام رفتاراتون توسط دوربین ثبت میشه و بسیار مهمه.
۹. شلوار جین اشکالی نداره اما حجاب مناسبی داشته باشین و مانتوهاتون رو زانو یا زیر زانو باشه . هر چه مناسبتر برین برا خودتون بهتره.
۱۰. پروفسور از کارها یا خلاقیت های کوچیک و به ظاهر کم اهمیت خوششون میاد مثلا یکی از تیم ها در اراده دوم که فرصت زیادی داشتن در کنار پاور پوینها کاریکاتور شخصیت های کیس رو کشیده بودنو گذاشته بودن کاریکاتورها متناسب با موضوع کیس بود و پروفسور خوششون اومد!!
در کل خلاق باشین. اما خلاقیتای خوب
مودب صمیمی خوش برخورد خودتون باشید دیگه
موفق باشین دوستای گلم
اگه سوالی داشتین در خدمتم.
اگر راهنماییم به دردتون خورد می تونید برام دعا کنید که مشکلم حل بشه و به آرزم برسم.
شبتون بخیر
نویسنده: مهدی عرب (مشاهده تجربه)
کاربری : مهدی عرب ارسال : ۹۳/۰۷/۰۱ ساعت ارسال : ۱۷:۱۰ کد دیدگاه : 149354
با سلام
دوستان من مهماندار قطار هستم چون می خواستم ثبت نام کنم رفتم از لکوموتیورانها جویا شدم و برای اینکه مطمءن بشم از چنتاشون پرسیدم
ببینید شما اگه مراحل استخدام رو به خوبی پشت سر بگذارید به مدت ۴ ماه کلاس میرید و بعد از اون ازتون امتحان گرفته میشه در صورت قبولی به عنوان کارآموز باهاتون قرار داد میبندند
نه خود راه آهن بلکه یک شرکت پیمانکار
حقوقی در حدود هشت هزار تومن به شما میدم
بعد از پایان دوره کارآموزی گواهینامه پایه ۳ میگیریدو لکوموتیوران مانوری میشید
یعنی توی ایستگاه فقط قطار مانور میکنید
بعد شش ماه آزمون میدید اگه قبول شید گواهی نامه پایه دو میگیرید و میشید لکوموتیوران قطار باری
دوباره بعد از شش ماه امتحان میدید و گواهینامه پایه یک میگیرید و میشید کمک لکوموتیوران قطار مسافری
دوباره بعد از شش ماه امتحان میدید اگه قبول شید میشید لکوموتیوران قطار مسافری
حقوقی که یک لکوموتیوران مسافری راه آهنی میگیری حدود ۱/۸۰۰/۰۰۰ تومن
حقوقی که یک لکوموتیوران مسافری پیمانکاری میگیری حدود ۱/۱۰۰/۰۰۰ است
مسءولیت بسیار سنگینی هم هست و دقت بسیار بالایی می خواد
عید و تابستون که اوج سفرهاست ممنون المرخضی میشم
اگه کسی اطلاعات بیشتر میخواد بگه بهش بگم
اگه کسی شک داره بره راه آهن شهرشون خودش بپرسه
به نظر من ارزش نداره
انتخاب با شماست

معرفی کتاب‌های مصاحبه

واحد آموزش ایران استخدام جهت کسب آمادگی شما کاربران عزیز در جلسات ارزیابی تکمیلی (مصاحبه) کتاب‌هایی جامع شامل تمام مراحل مصاحبه‌های استخدامی آماده نموده‌ است.

دانلود کتاب الکترونیکی راهنمای جامع تمام مراحل مصاحبه‌های استخدامی

سفارش پستی کتاب چاپی راهنمای مصاحبه حضوری و گزینش

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=413982
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد
نظرات کاربران 1k