۸ سال پیش

رفع مشکل بیکاری بیش از ۳۴ هزار نفر فارغ التحصیل در سال ۹۵
اطلاعات بیشتر

بیش از 34 هزار نفر فارغ التحصیل در سال 95 استخدام می شوند

جهت ورود به صفحه اخبار استخدام فارغ التحصیلان اینجا کلیک کنید


خبر 3 بهمن 94: رفع مشکل بیکاری بیش از 34 هزار نفر فارغ التحصیل در سال 95 (منبع : باشگاه خبرنگاران جوان)

موضوع بودجه کل کشور در سال 95 با حضور رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور در گفتگوی ویژه خبری مورد بررسی قرار گرفت.
به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، موضوع بودجه کل کشور در سال 95 با حضور "محمدباقر نوبخت"رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور در گفتگوی ویژه خبری یکشنبه 27 دی ماه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
پیش‌بینی کرده‌ایم اقتصاد از سال آینده رشد 5 درصدی داشته باشد
نوبخت در ابتدای برنامه در پاسخ به این سؤال که بودجه سال آینده  تا چه حد ضد رکود است و چه منابعی در این لایحه بودجه در نظر گرفته شده که بتواند تحرکی در اقتصاد ایجاد کند گفت: یکی از مشکلاتی که اقتصاد ما با آن مواجه است رکود و ضرورت سرعت بخشیدن به رشد اقتصادی است.
وی با بیان این که مدل‌های اقتصادسنجی ما رشد 5 درصدی را برای سال آینده پیش‌بینی کرده‌اند گفت: ما برای این که بتوانیم به این رشد دست یابیم دو محل را برای افزایش رشد اقتصادی در نظر گرفتیم که یک بخش را خود دولت انجام می‌دهد و بر این اساس ما حدود 200 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری از سوی دولت و شرکت‌های دولتی انجام می‌دهیم که از این مبلغ حدود 100 هزار میلیارد تومان را دولت در طرح‌های عمرانی سرمایه‌گذاری می‌کند و 142 هزار میلیارد تومان نیز شرکت‌های دولتی در طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌گذاری است یا طرح‌های عمرانی سرمایه‌گذاری خواهند کرد.
معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور اظهار داشت: متأسفانه در سال‌های گذشته به علت تحریم ما نمی‌توانستیم سرمایه‌گذاری داشته باشیم ولی سال آینده این سرمایه‌گذاری‌ها انجام خواهد شد ضمن این که ما هم اکنون با استقبال فراوانی از سوی شرکت‌های خارجی مواجه هستیم که اگر منابع این شرکت‌ها را به منابع خود در داخل کشور اضافه کنیم سرمایه‌گذاری‌های وسیعی در جای‌جای کشور در سال 95 انجام می‌شود.
نوبخت با تاکید بر این که در کنار رشد حداقل 5 درصدی برای سال آینده ما سیاست کاهش نرخ تورم را نیز دنبال می‌کنیم گفت: رشد اقتصادی فقط با سرمایه‌گذاری مستقیم تأمین نمی‌شود بلکه بهره‌وری و دانش بنیانی فعالیت‌های رشد هم می‌تواند موثر باشد و به همین جهت ما اعتبارات  پروژه‌های تحقیقاتی را برای سال آینده بیش از 100 درصد اضافه کردیم.
وی تاکید کرد:  ما برای مبارزه با رکود نیاز به رشد داریم و این رشد از دو محل سرمایه‌گذاری‌ها و بهره‌وری می‌تواند حاصل شود.
نرخ مالیات کارمندان و دیگر حقوق‌بگیران و کسبه در سال آینده افزایش پیدا نمی‌کند
معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور همچنین در تشریح سیاست‌های مالیاتی سال 95 نیز اظهار داشت: درآمدهای مالیاتی ما شامل مالیات‌های مستقیم، ارزش افزوده و حقوق گمرکی است که در سال جاری این درآمدها در قانون بودجه 88 هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده بود که ما این رقم را برای سال آینده حدود 100 هزار میلیارد تومان در نظر گرفتیم.
نوبخت تصریح کرد: با توجه به این که  ما نرخ تورم را حدود 11 درصد و رشد اقتصادی را 5 درصد در نظر گرفتیم افزایش درآمدهای مالیاتی در سال آینده  حدود 16 درصد می‌شود که در کل رقم بالایی نیست.
وی با بیان این که پایه مالیاتی در سال آینده گسترش پیدا می‌کند گفت: باید تلاش کنیم معافیت‌های مالیاتی لغو تا به کسبه کمتر فشار وارد شود و آن بخش قابل‌توجهی که در حال مالیات نمی‌دهند برای سال 95 وارد این عرصه شوند.
معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور با تاکید بر این که دولت به هیچ‌وجه موافق نیست کسانی که هم اکنون مالیات می‌دهند  سهم مالیات‌های آن‌ها بالاتر رود و فشار بیشتری به آن‌ها وارد شود گفت: در نظر داریم بخش‌هایی که الآن به صورت منظم اعم از شرکت‌های دولتی، غیردولتی واحدهای تولیدی، کسبه و کارمندان که مالیات می‌دهند به هیچ‌وجه در سال آینده نرخ مالیاتی آن‌ها افزایش پیدا نکند.
نوبخت در خصوص لغو معافیت‌های مالیاتی گفت: خوشبختانه با اصلاح قانونی که صورت گرفته بسیاری از افراد، دستگاه‌ها و نهادهایی که تاکنون از پرداخت مالیات مصون بودند باید از این پس طبق برنامه ششم مالیات دهند تا ما بتوانیم امکانات بیشتری در اختیار ملت قرار دهیم.
لزوم ایجاد 850 تا 900 هزار فرصت شغلی در سال آینده
وی همچنین در خصوص بحث اشتغال در سال 95 و این که در سال آینده چه تعداد شغل ایجاد خواهد شد بیان داشت: پیش‌بینی ما این است که در سال 95 برای حدود 850 تا 900 هزار نفر فرصت شغلی ایجاد کنیم .
معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور در ادامه برنامه با اشاره به جابه‌جایی پول که  توسط  سوئیفت فراهم خواهد شد در آینده فرصت جدید شغلی ایجاد خواهد شد و نرخ بیکاری تا پایان برنامه یک رقمی یعنی حدود 6 درصد خواهد بود.
نوبخت ادامه داد: 34 هزار و 500 نفر برای سال آینده از میان فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را استخدام خواهیم کرد.
وی با اشاره به این که نرخ بیکاری 10.7 درصد است بیان کرد: انشالله مشکل بیکاری رفع خواهد شد.
معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور در ادامه در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر این که نظام بانکی چقدر بدهکار است اظهار داشت: از بدهی دولت عددهای مختلفی موجود است.
بدهی دولت به بانک‌ها 64 هزار میلیارد تومان است
نوبخت با اشاره به این که بخشی از بدهی دولت به نظام بانکی است خاطر نشان کرد: بدهی دولت به بانک‌ها 64 هزار میلیارد تومان است
وی با اشاره به این که 3 هزار میلیارد تومان طرح عمرانی از بخش دولتی به بخش غیردولتی واگذاری خواهیم کرد گفت: بخش قابل‌توجهی از بدهی پیمانکاران را امسال پرداخت خواهیم کرد 8 هزار میلیارد تومان اوراق باقی مانده است که به پیمانکاران برای تسویه خواهیم داد.
در سال 95 باید 50 هزار میلیارد تومان طرح عمرانی به پایان برسد
معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور با بیان این که در سال 95 حدود 60 هزار میلیارد تومان طرح عمرانی طراحی شده است تصریح کرد: در سال 95 باید 50 هزار میلیارد تومان طرح عمرانی به پایان برسد.
نوبخت در ادامه در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر این که آیا مجلس فرصت دارد تا لایحه را قبل از سال جدید تصویب کند گفت: مجلس و دولت همکاری خوبی با یکدیگر دارند لذا به موجب قانون در ماده 186 عنوان شده است که از امروز 30 روز به نمایندگان و کمیسیون‌های تخصصی و تلفیق فرصت داده شده که گزارش خود را آماده کنند.
وی با اشاره به این که فرصت کافی برای تصویب بودجه 95 تا پایان سال وجود دارد ادامه داد: از نظر قانون زمان کافی برای تصویب وجود دارد.
معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور با اشاره به این که دولت‌ها هیچ‌وقت بودجه را در زمان مقرر تحویل نداده‌اند گفت: دولت‌های گذشته بودجه را بهمن‌ماه به مجلس تقدیم می‌کردند و در نهایت  در اسفندماه تصویب می‌شد.
نوبخت در پاسخ به سؤال دیگری پیرامون حقوق بازنشستگان و کارمندان گفت: طبق قانون باید به اندازه تورم حقوق افزایش یابد بنابراین 12 درصد حقوق کارکنان دولت برای سال 95 افزایش می‌یابد.
وی با اشاره به وجود نابرابری در پرداخت‌ها عنوان کرد: در بودجه 95 نابرابری و عدم عدالت در پرداخت‌ها را به چند طریق جبران کردیم.
معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور ادامه داد: اکثریت بازنشستگان حقوق 750 هزار تومانی را دریافت می‌کنند که بسیار ناچیز است لذا متوسط افزایش حقوق بازنشستگانی که 750 هزار تومان را دریافت می‌کردند را 20 درصد افزایش دادیم.
سال آینده بازنشستگان حقوقی کمتر از یک میلیون تومان دریافت نمی‌کنند
نوبخت با اشاره به این که برای سال آینده از 1 میلیون تومان حقوق برای بازنشستگان کمتر نداریم افزود: متأسفانه در فوق‌العاده شغلی نابرابری وجود دارد که به بعضی از دستگاه‌ها  داده شده و به برخی دیگر در نظر گرفته نشده است.
وی با اشاره به این که 2 هزار و 300 میلیارد تومان در این بودجه در راستای کاهش فاصله شغلی اختصاص داده شده است گفت: حقوق بازنشستگان زیر 1 میلیون و 500 هزار تومان بیش از 2 برابر تا پایان برنامه افزایش خواهد یافت لذا این اقدام برای سال 95 نیز انجام خواهد شد.
حداقل حقوق بازنشستگان در سال آینده 1 میلیون تومان خواهد بود
معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور با بیان این که 4 هزار و 500 میلیارد تومان به عنوان پاداش بازنشستگی در نظر گرفته شده است اظهار داشت: با این امر پاداش بازنشستگی برخی از همکارانمان را می‌دهیم لذا هر کسی به هر مقداری در بخش بازنشستگی از ما به عنوان پاداش طلب دارد در آینده طلب خود را دریافت خواهد کرد لذا حداقل حقوق بازنشستگان در سال آینده 1 میلیون تومان خواهد بود
وی در پاسخ به سؤال دیگری پیرامون  هدفمندی یارانه‌ها گفت: اگر کسی از دریافت یارانه نقدی انصراف دهد پول آن فرد به حساب خزانه دولت واریز نمی‌شود بلکه آن پول در بخش تولید، اشتغال و سایر امور هزینه خواهد شد.
همه معوقات  پاداش بازنشستگان لشگری، کشوری و تأمین اجتماعی سال آینده تسویه می‌شود
معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور با تاکید بر این که یارانه نقدی نیازمندان قطع نخواهد شد گفت: همه معوقات  پاداش بازنشستگان لشگری، کشوری و تأمین اجتماعی سال آینده تسویه می‌شود.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=515706
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد
× iranestekhdam logo

دریافت آگهی در اپلیکیشن

دانلود برنامه