۷ سال پیش

در ایران برای نخبگان فرش قرمز پهن نمی کنند

منقضی شده
اطلاعات بیشتر

در ایران برای نخبگان فرش قرمز پهن نمی کنند

جهت ورود به صفحه اصلی اخبار و جزئیات استخدام نخبگان اینجا کلیک کنید


ستاری گفت: در این بنیاد گزارشی از آمار خروج نخبگان از کشور تدوین و به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سورنا ستاری معاونت علمی فناوری رئیس جمهور صبح امروز در مراسم دهمین همایش نخبگان ملی فردا در سالن اجلاس سران اظهار داشت:گزارش مربوط به خروج نخبگان از کشور از سوی بنیاد ملی نخبگان تدوین شده و این گزارش به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه می شود و اگر موردی نباشد از سوی دبیر این شورا مطرح خواهد شد. آمارهایی که اکنون در خصوص خروج نخبگان از کشور اعلام می شود آمارهای صحیح و درستی نیست.

وی بیان کرد: امروزه با پول نفت و گاز نمی‌شود کشور را اداره کرد و مسئولان دانشگاهی باید به فکر ایده‌های خلاقانه اهمیت بدهند زیرا تاریخ آبادانی و آبادی کشور با سود مواد اولیه درست نشده بلکه تلاش افرادی چون فارابی ابن سینا و رازی این کار صورت گرفته است.

ستاری با بیان اینکه زمانی که نفت در سفره‌های ما ظاهر شد راه کشور به بیراهه رفت، افزود: ما باید نوع نگرش را در کشور تغییر داده و به نیروی انسانی ارزش قائل شویم.

وی یادآور شد: در هیچ کشوری 30 میلیون جوان وجود نداشته و در حال حاضر کشور ما چهارمین تولید کننده مهندس در دنیا با حدود 5 میلیون دانشجو است و مسئولان باید قدر این محبت الهی را بدانند.

وی عنوان کرد: همگی ما باید در کشور یک نرم‌افزار باشیم و در یک جبهه به مبارزه بپردازیم .

وی ادامه داد: بخش خصوصی باید در استار‌ت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان سرمایه‌گذاری کند تا افراد نخبه طرح‌های خلاقانه خود را عملیاتی کنند.

وی با بیان اینکه کسی برای شما نخبگان در این جامعه فرش قرمز پهن نمی‌کند، تصریح کرد: برای هر طرحی باید هزینه پرداخت شود و بنیاد ملی نخبگان مؤسسه رفاهی نبوده و افراد مستعد باید در جهت شکوفا کردن علمشان تلاش زیادی کنند.

ستاری ابراز داشت: برای تغییر تفکر در کشور باید افراد نخبه جنگ کنند و بنیاد نخبگان این مسئله را به شما یاد می‌دهد و برای پیشرفت علم افراد مستعد باید وقت گذاشته و هزینه‌های زیادی را متحمل شود.

وی متذکر شد: از بقال سر کوچه تا استاد دانشگاه طرز تفکر خود را تغییر دهند تا کشور به خوبی پیشرفت کند و دانشگاهی که برای کشور ماشین‌سازی طراحی می‌کند باعث ایجاد تغییر نشده و صنعت و تفکر با پول تهیه نمی‌شود.

ستاری ادامه داد: شرکت‌های دانش‌بنیان به عنوان یک بخش مهم در حوزه اقتصادی محسوب شده و امروزه استار‌ت‌آپ‌هایی در دانشگاه‌ها فعالیت‌ می‌کنند که روزی 3 میلیون تومان فروش دارند.

وی اظهار کرد: همه باید از نقد و دانش افراد نخبه استفاده کرده و در جهت پیشرفت قدم‌های مؤثری برداشته شود.

وی با بیان اینکه بیش از 95 درصد زعفران دنیا در کشور تولید می‌شود، افزود: سهم صادرات ما از این محصول 5 درصد بوده و ما متأسفانه 8.5 ملیون دلار از کشور خارجی مواد وابسته به این ماده خارجی را وارد می‌کنیم.

ستاری ادامه داد: 20 قدرت برتر دنیا ماده اولیه نفت و گاز ندارد و ما متأسفانه در طی سال‌های گذشته به خاطر استفاده از پول نفت و گاز راه را اشتباه رفته‌ایم که برای اصلاح این کار باید همه با هم جنگیده تا اقتصاد دانش‌بنیان را تقویت کنیم .

ستاری ادامه داد: من امیدوارم فروش استارت‌آپ‌های طی چند سال‌ آینده 10 برابر شود و دانشگاه‌ها بر روی فرزندان ما سرمایه‌گذاری عظیمی باید انجام دهند.

ستاری اذعان شد: امیدوارم فضای دانشگاه به خاطر وجود استار‌ت آپ ها و شرکت‌های دانش بنیان تغییر کند و رشد تکنولوژی در این محیط علمی صورت بگیرد.

وی اذعان داشت: افراد نخبه باید فکر کارهای دولتی را از سر خود بیرون کنند زیرا این کار سبب خشک شدن خلاقیت و نوآوری این افراد می‌شود.

ستاری ادامه داد: اگر میزهای اداره ما را از کارمندان دولت بگیرند این افراد از گرسنگی می‌میرند.

معاونت علمی فناوری اظهار داشت: افراد نخبه نباید به کشور هزینه‌ای را تحمیل کنند و گرفتن پول نفت یک تفکر غلطی بوده که متأسفانه در بین جوانان رواج یافته است.افراد نخبه برای کشور باید کارآفرینی و اشتغال ایجاد کرده و تولید ناخالصی کشور را افزایش داده و اهداف بلندی را برای خودشان ترسیم کنند.

رییس بنیاد ملی نخبگان در پاسخ به سوالی در خصوص وضعیت خروج نخبگان از کشور نیز خاطرنشان کرد: اینکه بگوییم خروج نخبگان نباشد حرف اشتباهی است بلکه ما باید تعاملات بین المللی داشته باشیم زیرا از طریق این تعاملات می توانیم چرخه علم و فناوری به دست آوریم، بنابراین ما باید از این چرخه استفاده کنیم.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=679391
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد