• ۱۳۹۵/۱۰/۰۶
  • 1k نظر «نمایش»

شرایط بومی داوطلبان آزمون استخدامی دانشگاه‌های پزشکی

شرایط بومی داوطلبان آزمون استخدامی دانشگاه‌های پزشکی

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۱۰۰ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

شرایط بومی داوطلبان آزمون استخدامی دانشگاه‌های پزشکی

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور شرایط و ضوابط بومی بودن شرکت کنندگان در آزمون استخدامی رشته‌های شغلی دانشگاه‌های علوم پزشکی وزارت بهداشت، در سال جاری را تشریح کرد.

دکتر حسین توکلی در گفت‌وگو با ایسنا با اعلام این مطلب، اظهار کرد: پیرو اطلاعیه‌های منتشر شده در مورخ 29 و 30 آذرماه جاری در سایت سازمان سنجش آموزش کشور، آن دسته از داوطلبانی که در یکی از رشته‌های شغلی دانشگاه‌های علوم پزشکی وابسته به وزارت بهداشت (بجز 7 خوشه شغلی که نتایج آنها اعلام شده است)، متقاضی استخدام بوده و در سومین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه‌های اجرایی کشور در تاریخ 95/8/21 شرکت کرده و حد نصاب لازم را کسب نموده‌اند، می‌توانند با توجه به اصلاحات صورت گرفته در سامانه ثبت‌نام درخصوص شرایط بومی بودن و اضافه شدن گزینه"بومی محل مورد تقاضا" (طبق مفاد آگهی و دفترچه ثبت نامی) علیرغم اطلاع رسانی‌های مکرری که از طریق همین سایت جهت ویرایش و اصلاح سهمیه بومی در فرم ثبت‌نام (و در زمان دریافت کارت ورود به جلسه) انجام شد، لذا با توجه به عدم انتخاب دقیق وضعیت بومی توسط عده کثیری از داوطلبان دارای حد نصاب، که موجب شده سهمیه مذکور برای ایشان لحاظ نگردد، مواردی جهت استحضار این دسته از داوطلبان ذکر می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: بر این اساس ظرفیت هر کد شغل محل مورد تقاضا صرفاً به داوطلبان بومی «شغل محل مورد تقاضا» اختصاص می یابد و در صورت عدم تکمیل ظرفیت، معرفی چند برابر به ترتیب از بین داوطلبان "بومی شهرستان" و در صورت عدم تکمیل از بین بومی شهرستان این ظرفیت به داوطلبان "بومی استان" برگزیده خواهند شد. به عبارت دیگر داوطلبان دارای حد نصاب با حالت بومی "شغل محل مورد تقاضا" ممکن است با نمره کل کمتر نسبت به سایر داوطلبان با حالت بومی شهرستان یا بعد از آن بومی استان، که دارای نمره کل بالاتر هستند برای مراحل بعدی معرفی شوند. بنابراین ضرورت دارد دقت لازم در خصوص تعیین حالت بومی در سایت سازمان صورت پذیرد. به عبارتی ممکن است داوطلب دارای حد نصاب با حالت بومی شغل محل مورد تقاضا با نمره کل 15/15 برای سایر مراحل معرفی شود. بنابراین داوطلبی با حالت بومی شهرستان یا استان با نمره کل مثلاً 52/40 معرفی نشود.

وی خاطرنشان کرد: داوطلبان مذکور لازم است بعد از مطالعه دقیق تعاریف و نکات ذیل، چنانچه مغایرتی در اطلاعات مندرج در هر یک از بندهای حالت بومی، نوع بومی مشاهده نموده اند، جهت اصلاح مورد یا موارد مذکور حداکثر تا پایان وقت اداری فردا سه‌شنبه 7 دی با ورود به سیستم، نسبت به اصلاح موارد اقدام نمایند. بدیهی است نتایج معرفی شدگان صرفاً براساس حالت بومی اعلام شده در این مرحله صورت خواهد گرفت. ضمناً داوطلبان فاقد حد نصاب با توجه به آنکه حد نصاب فارغ از نوع بومی است کارنامه خود را مشاهده خواهند نمود و نیازی به مشاهده ویرایش نوع بومی ندارند.

دکتر توکلی در خصوص شرایط بومی بودن برای پذیرش داوطلبان آزمون استخدامی دانشگاه‌های علوم پزشکی، افزود: یکی بودن محل تولد داوطلب یا همسر وی با محل مورد تقاضا برای استخدام، یکی بودن همسر و فرزندان کارمندان رسمی و پیمانی دولت و یا نیروهای مسلح (اعم از شاغل و یا بازنشسته) که محل خدمت فعلی یا بازنشستگی آنان با محل مورد تقاضا برای استخدام آنان، طی شدن حداقل چهارسال از سنوات تحصیلی (ابتدایی، راهنمایی و یا دبیرستان) داوطلب به صورت متوالی یا متناوب در محل مورد تقاضا برای استخدام، داشتن حداقل چهارسال سابقه پرداخت حق بیمه برای داوطلب در محل مورد تقاضا برای استخدام و در نهایت پرداخت حداقل چهار سال حق بیمه برای پدر، مادر و یا همسر داوطلب در محل مورد تقاضا برای استخدام از جمله شرایط بومی محل مورد تقاضا محسوب می‌شود.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور ادامه داد: یکی بودن محل تولد داوطلب یا همسر وی با شهرستان محل مورد تقاضا برای استخدام، یکی بودن شهرستان محل خدمت فعلی یا بازنشستگی همسر و فرزندان کارمندان رسمی و پیمانی دولت و یا نیروهای مسلح (اعم از شاغل و یا بازنشسته) با شهرستان محل مورد تقاضا داوطلب، طی شدن حداقل چهار سال از سنوات تحصیلی (ابتدایی، راهنمایی، دبیرستان) داوطلب به صورت متوالی یا متناوب در شهرستان محل مورد تقاضا برای استخدام، پرداخت حداقل چهار سال سابقه پرداخت حق بیمه داوطلب در شهرستان محل مورد تقاضا برای استخدام و پرداخت حداقل چهارسال سابقه پرداخت حق بیمه برای پدر، مادر و یا همسر داوطلب در شهرستان محل مورد تقاضا برای استخدام از جمله شرایط بومی داوطلب شهرستانی به شمار می‌رود.

به گفته دکتر توکلی، یکی بودن استان محل تولد داوطلب یا همسر وی با استان محل مورد تقاضا برای استخدام، یکی بودن استان محل خدمت فعلی یا بازنشستگی همسر و فرزندان کارمندان رسمی و پیمانی دولت و یا نیروهای مسلح (اعم از شاغل و یا بازنشسته) با استان محل مورد تقاضا برای استخدام، طی کردن حداقل چهار سال از سنوات تحصیلی (ابتدایی، راهنمایی، دبیرستان) داوطلب به صورت متوالی یا متناوب در استان محل مورد تقاضا برای استخدام، پرداخت حداقل چهار سال سابقه پرداخت حق بیمه در استان محل مورد تقاضا برای استخدام و در نهایت پرداخت سابقه حق بیمه توسط پدر، مادر یا همسر داوطلب در استان محل مورد تقاضا برای استخدام از جمله شرایط بومی استان به شمار می‌رود.

وی همچنین یادآور شد: بعد از ویرایش اطلاعات داوطلبین در موعد مقرر، سازمان سنجش آموزش کشور، اصلاحات را بررسی و داوطلبان را در قالب چند برابر ظرفیت به ترتیب نمره کل نهایی و بر اساس سهمیه های قانونی (ایثارگران، معلولین) جهت بررسی مدارک و مستندات به دانشگاه مربوطه معرفی می‌کند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور در پایان تاکید کرد: قطعا درج نتیجه معرفی شدگان در سایت سازمان سنجش، به منزله پذیرفته شدن نهایی نبوده و در صورت نقص در مدارک و مستندات ارائه شده و عدم تأیید اطلاعات ثبت‌نامی و یا تکمیل ظرفیت رشته محل مورد نظر توسط داوطلبان دارای نمره بالاتر با شرایط اعلام شده فوق، داوطلب معرفی نشده، هیچ گونه حق اعتراض نخواهند داشت.

منبع: خبرگزاری ایسنا

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=711510
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد
نظرات کاربران 1k