• ۱۳۹۵/۱۰/۲۷
  • 0k نظر «نمایش»

زمان تعیین مزد کارگران به تعویق افتاد

زمان تعیین مزد کارگران به تعویق افتاد

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۰ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

تعیین مزد کارگران به هفته آینده موکول شد

خبر 27 دی 95: تعیین مزد کارگران به هفته آینده موکول شد (منبع: خبرگزاری فارس)

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، نشست بعدی کارگروه تخصصی تعیین مزد سال 96 بیش از 13 میلیون کارگر ایرانی امروز باید در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور شرکای اجتماعی دولت برگزار می‌شد که طبق آخرین اطلاعات به دست آمده، این نشست لغو شده است.

براساس این گزارش، نشست پیشین کارگروه با حضور نماینده انستیتو تغذیه همراه بود و گزارش مفصلی درباره خوراکی‌ها و آشامیدنی‌های سبد معیشت کارگران ارائه شد.

بنا بر این گزارش، نمایندگان کارگری و کارفرمایی حاضر در جلسه با بررسی گزارش ارائه شده از سوی این مرجع، باید نتایج تحقیقات خود را به صورت علمی و مستند به کارگروه تخصصی مزد ببرند.

به گزارش فارس، با توجه به عدم برگزاری نشست تخصصی کارگروه مزد و به تعویق افتادن دو هفته‌ای آن، پیش‌بینی می‌شود با توجه به نزدیکی و ایام پایان سال و فرصت کوتاه تعیین دستمزد، نشست چهارم کارگروه در هفته آتی یعنی چهارم بهمن‌ماه برگزار شود.

براساس این گزارش، اولویت اول کارگران در مرحله اول، بازپس‌گیری قانون کار از مجلس شورای اسلامی است و همواره به عنوان دغدغه اصلی به مسئولان وزارت کار و دولتی اعلام شده است، اما تاکنون بنا به دلایلی که دولت از آن آگاه است، فعلاً هیچ تصمیمی برای بازپس‌گیری آن گرفته نشد.

بنا بر این گزارش، اصلاحیه قانون کار که بدون مشورت و جلب نظرات شرکای اجتماعی به مجلس شورای اسلامی تقدیم شده، مورد تأیید کارگران نیست و از همین رو خواستار بازگشت آن به دولت هستند تا پس از آن به طور جدی به مباحث دستمزدی بپردازند.

در عین حال، شوراهای اسلامی کار کشور هر ساله با جمع‌آوری گزارش‌هایی از تمام استان‌ها، هزینه تمام‌شده سبد معیشت کارگران را با توجه به نیازهای یک خانوار تقریباً چهار نفره کارگری اعلام می‌کنند و مستندات آن نیز در شورای عالی کار ارائه می‌شود.

سال گذشته با وجود ارائه گزارش‌های مستند درباره سبد معیشت کارگران، طرف دیگر مذاکره یعنی دولت و کارفرمایان، همراهی جدی نکردند و درنهایت دستمزد امسال در نشست های شورای عالی کار سال 94 به صورت چانه‌زنی با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تعیین شد، اما امسال نمایندگان کارگری تأکید جدی دارند که هزینه‌های سبد معیشت در تعیین مزد سال 96 لحاظ شود.

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=751196
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد