• ۱۳۹۵/۱۲/۲۲
  • 0k نظر «نمایش»

عدم پیش بینی بودجه‌ برای پرداخت حقوق مربیان پیش دبستانی

عدم پیش بینی بودجه‌ برای پرداخت حقوق مربیان پیش دبستانی

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۰ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

عدم پرداخت مطالبات معلمان به دلیل کسری بودجه

جهت ورود به صفحه اخبار حقوق و دستمزد فرهنگیان اینجا کلیک کنید

جهت ورود به صفحه اخبار استخدام مربیان پیش دبستانی اینجا کلیک کنید


خبر 22 اسفند 95: معلمان در آخرین هفته سال منتظر پرداخت مطالباتشان هستند. (منبع: خبرگزاری تسنیم)

معلمان در آخرین هفته سال منتظر پرداخت مطالباتشان هستند و در حالی که این مطالبات از مهر پرداخت نشده است مسئولان آموزش و پرورش برای پرداخت حقوق کارکنان خود از مسئولان سازمان مدیریت تقاضای تأمین اعتبار می‌کنند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم, معلمان رسمی آموزش‌وپرورش، حقوق معلمان حق‌التدریس، حقوق سرباز معلمان و نیروهای قراردادی هر سال به دلیل کسری بودجه آموزش‌وپرورش با تأخیرهای بسیار و چند ماهه پرداخت می‌شود.

طبق اعلام مسئولان آموزش‌وپرورش، در سال‌های اخیر بودجه بند سایر آموزش و پرورش کاهش یافته که این بخش مربوط به هزینه‌های غیر پرسنلی است همچنین حقوق سرباز معلمان، حق‌التدریس نیروهای شاغل و آزاد نیز در این بخش تعریف می‌شود.

همچنین شهریور سال گذشته مربیان پیش دبستانی طبق قانون مصوب مجلس به صورت حق‌التدریس در آموزش‌وپرورش به کار گرفته شدند که بودجه‌ای برای پرداخت حقوق آنها پیش بینی نشده است.

آموزش و پرورش در سال تحصیلی 95-96 به دلیل کسری بودجه تا به امروز نتوانسته مطالبات مربوط به حق‌التدریس معلمان رسمی و آزاد و حقوق نیروهای قراردادی و سرباز معلمان را پرداخت کند.

طبق گفته‌های منصور مجاوری مدیرکل دفتر برنامه و بودجه وزارت آموزش‌وپرورش در سال‌های اخیر بودجه بند سایر آموزش و پرورش کاهش یافته که این بخش مربوط به هزینه‌های غیر پرسنلی است. در سال 95، 400 میلیارد تومان بودجه برای بخش سایر به ما اختصاص داده‌اند که از این رقم باید 600 میلیارد تومان برای حق التدریس شاغلان، 150 میلیارد تومان حق التدریس نیروهای آزاد، 200 میلیارد تومان برای نیروهای قراردادی، 300 میلیارد تومان بابت بیمه تکمیلی و 75 میلیارد تومان بابت نیروهای سربازمعلم پرداخت کنیم. در حقیقت در بخش سایر دو هزار و 900 میلیارد تومان برای پرداخت حقوق‌ها نیاز داریم که صرفاً 400 میلیارد تومان به ما اختصاص یافته است.

اگر چه در هفته‌های اخیر خبر تخصیص اعتبار هزار میلیارد تومانی برای پرداخت مطالبات معلمان منتشر شد اما معلمان از عدم دریافت مطالبات خود در هفته پایانی سال خبر می‌دهند.

مدیرکل دفتر برنامه و بودجه آموزش و پرورش در رابطه با عدم واریز مطالبات فرهنگیان در هفته پایانی سال 95 می‌گوید: در حال رایزنی با سازمان مدیریت هستیم و از آقای نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی که قول مساعد داده است تقاضا داریم برای پرداخت مطالبات مربوط به حقوق معلمان حق‌التدریس آزاد، شاغل و قراردادی در این هفته کمک و با تامین منابع مالی زمینه پرداخت این مطالبات را فراهم کنند تا بیشتر از این شرمنده معلمان نشویم.

در حالی آموزش و پرورش از رایزنی با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برای پرداخت مطالبات معلمان در روزهای پایانی سال خبر می دهد که برای بسیاری از معلمانی که هنوز از مهر ماه مطالبات خود را دریافت نکرده‌‌اند این سوال مطرح است که آیا این مطالبات که شامل حقوق معلمان حق‌التدریس, حقوق نیروهای قراردادی و اضافه کار معلمان رسمی است در آخرین هفته سال پرداخت خواهد شد و در صورت پرداخت آیا تمام این مطالبات پرداخت می‌شود یا صرفا بخشی از آن؟

موضوعی که پاسخ روشن به آن هنوز مشخص نیست و مسئولان آموزش و پرورش در حال رایزنی با سازمان مدیریت و برنامه ریزی هستند البته آنگونه که وزیر آموزش و پرورش می‌گوید این احتمال وجود دارد که بخشی از مطالبات در سال 95 پرداخت و بخشی برای سال 96 بماند.

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=751878
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد