• ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
  • 0k نظر «نمایش»

تدوین آیین‌ نامه حداکثر مدت موقت کار

تدوین آیین‌ نامه حداکثر مدت موقت کار

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۰ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

عبور کارگران قراردادی از مرز 12 میلیون نفر

جهت ورود به صفحه اصلی اخبار مرتبط با کارگران و کارفرمایان اینجا کلیک نمایید


خبر 17 تیر 96: تدوین آیین‌ نامه حداکثر مدت موقت کار (منبع: خبرگزاری فارس)

رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی با اعلام این که تعداد کارگران قراردادی از مرز 12 میلیون نفر شامل 95 درصد کل کارگران کشور گذشت، گفت: برای اجرای تبصره یک ماده 7 قانون کار، وزارت کار در حال تدوین آیین‌نامه است.

فتح اله بیات در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، با اشاره به اینکه از سال 1374 به بعد شرکت‌های قراردادی و پیمانکاری به شکل نامعقولی رشد پیدا کرده‌اند، اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 95 درصد از کل کارگران کشور را قراردادی تشکیل می‌دهند.

وی افزود: یکی از ضعف‌های موجود عدم اجرای تبصره یک ماده 7 قانون کار مبنی بر لزوم تعیین حداکثر مدت موقت قانون کار است و در این باره تلاش‌های بسیاری نیز صورت پذیرفته تا آیین‌نامه‌های مربوط به آن تدوین شود.

بیات گفت: اخیراً پیش‌نویسی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در رابطه با تعیین حداکثر مدت موقت قراردادهای کار تدوین شده است که باید به امضای وزیر کار یا تصویب هیأت وزیران برسد.

رئیس اتحادیه کارگران قراردادی با تأکید بر اینکه قراردادهای موقت مشکلات بسیاری را برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و کارگران کشور ایجاد کرده است،‌گفت: قراردادهای موقت عدم امنیت شغلی را رواج داده و کرامت انسانی کارگران را خدشه‌دار کرده است.

وی گفت: با وجود اینکه باید ماهیت کار کارگاه‌ها به صورت مستمر و دائم تهیه شود اما تاکنون رایزنی‌ها برای تعیین زمان قراردادهای مدت موقت نتیجه‌بخش نبوده است.

بیات با بیان اینکه قراردادهای سفید امضا، یک ماهه و سه ماهه به شکل نامطلوبی رواج پیدا کرده است، افزود: در صورتی که حداکثر مدت کارگاه‌ها با ماهیت کار موقت تعیین شود سایر کارگاه‌ها دیگر اجازه انعقاد قرارداد موقت با کارگران خود را نخواهند داشت و  این گونه امنیت شغلی‌شان به خطر نمی‌افتد.

وی خاطرنشان کرد: تدوین آیین‌نامه‌های لازم برای تعیین حداکثر مدت قراردادهای کار در کارگاه‌های با کار غیرمستمر باید با حضور شرکای اجتماعی یعنی نمایندگان کارگری و کارفرمایی صورت پذیرفت.

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=810096
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد