• ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
  • 1k نظر «نمایش»

تأیید قانون کسر خدمت فرزندان ایثارگر

تأیید قانون کسر خدمت فرزندان ایثارگر

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۱۸ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

کسر خدمت یک ماهه در ازای یک درصد جانبازی

به گزارش ایران استخدام و به نقل از خبرگزاری خانه ملت، رییس فراکسیون ایثارگران مجلس به تشریح جزئیات در خصوص کسر خدمت فرزندان ایثارگران پرداخت.

رییس فراکسیون ایثارگران مجلس گفت: فرزند آزادگان تا سقف ۲۰ هزار در سال اول برنامه ششم، به ازای هرماه اسارت یک ماه کسر خدمت از نظام وظیفه دارند.
حسن نوروزی درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به تأیید قانون کسر خدمت فرزندان ایثارگر در جلسه مشترک رییس مجلس با رییس ستاد مسترک نیروی های مسلح،گفت: کسر خدمت فرزندان ایثارگر موضوع بند د ماده 88 قانون برنامه ششم توسعه در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت، در این بند تاکید شده فرزندان رزمندگان با سابقه حضور در جبهه به ازای هرماه حضور یک ماه کسر خدمت از نظام وظیفه داشته باشند.
نماینده مردم رباط کریم و بهارستان درمجلس شورای اسلامی، افزود: همچنین طبق این بند از ماده 88 فرزند آزادگان به ازای هرماه اسارت یک ماه کسر خدمت از نظام وظیفه دارند، ضمن اینکه فرزندان جانبازان به ازای هردرصد جانبازی یک ماه کسر خدمت از نظام وظیفه خواهند داشت.
وی تاکید کرد: در این نشست پس از بحث ها و گفت وگو های پی درپی و پس از مشخص شدن تعداد سربازان، افراد مشمول معافیت و فرزندان ایثارگر مقرر شد تا سقف 20 هزار در سال اول اجرای برنامه ششم از قانون کسر خدمت استفاده کنند.
وی  با اشاره به اینکه با تصویب این قانون بخش عظیمی از دغدغه های فرزندان ایثارگران حل خواهد شد، گفت: ایثارگران خدمات شایسته ای انجام دادند، بنابراین باید از خدمات آنها تشکر و فرهنگ ایثارگری را در جامعه نهادینه کرد، البته درخصوص قانون اعطای گواهینامه به افراد بدون کارت پایان خدمت مقرر شد ستاد مشترک در اسرع وقت قانون را اجرا کند.
نوروزی با بیان اینکه به هیچ عنوان نمی توان اجرای قانون را معطل گذاشت، افزود: طبق برنامه ششم توسعه و بر اساس ماده ۵۴ قانون بیمه شخص ثالث، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران باید  ظرف مدت سه ماه ترتیبی اتخاذ کند که امکان دسترسی به بانکهای اطلاعاتی آن نیرو در ارتباط با موضوعات مورد نیاز از قبیل مشخصات وسایل نقلیه و دارندگان آنها و گواهینامه های صادرشده و همچنین سوابق تخلفات و تصادفات رانندگان، از طریق سامانه های الکترونیکی به صورت برخط برای مراجع قضائی، صندوق و بیمه مرکزی فراهم کند.
اخذ گواهینامه بدون نیاز به کارت پایان خدمت
این نماینده مردم درمجلس دهم، با تاکید براینکه طبق این قانون اخذ گواهینامه نیازمند کارت پایان خدمت و معافیت سربازی نیست، تصریح کرد: خوشبختانه امروز ستاد مشترک در بیانیه ای اجرای قانون را مورد تاکید قرار داده است، همچنین در خصوص خرید خدمت فرزندان ایثارگر طبق قانون مصوبات مجلس اجرایی خواهد شد.
سقفی برای خرید خدمت فرزندان ایثارگر دیده نشده است
رییس فراکسیون ایثارگران مجلس، با اشاره به اینکه برای کسر خدمت در سال اول اجرای برنامه 20 هزار نفر شامل می شوند، گفت: برای خرید خدمت سقفی در نظرگرفته نشد، ضمن اینکه برای معافیت موضوع یک ماه سابقه جبهه و کاهش یک ماه معافیت به تصویب رسید.

مشاهده صفحه جامع آخرین اخبار خدمت سربازی

منبع: خبرگزاری خانه ملت

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=861319
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد
نظرات کاربران 1k