• ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
  • 0k نظر «نمایش»

آزمون استخدامی جذب نیرو در شهرداری تهران به کجا رسید؟

آزمون استخدامی جذب نیرو در شهرداری تهران به کجا رسید؟

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۰ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

افزایش 57 درصدی حقوق کارکنان شهرداری تهران

به گزارش ایران استخدام و به نقل از خبرگزاری فارس، معاون شهردار تهران به تشریح جزئیات آزمون استخدامی جذب نیرو در شهرداری تهران و وضعیت افزایش حقوق کارکنان این سازمان پرداخت.

انتخابات شورای ششم شهر و روستا ۲۸ خرداد سال گذشته برگزار شد. این انتخابات همزمان با انتخابات ریاست جمهوری بود و مردم تهران با رأی قاطع به لیست شورای ائتلاف انقلاب اسلامی به فعالیت ۲۱ نفر در لیست رأی قاطع و مثبت دادند. فعالیت شورای شهر ششم در پایتخت تقریبا از نیمه مرداد سال گذشته آغاز شد و مهم ترین اولویت آنها که انتخاب شهردار بود نیز انجام گرفت.

اعضای شورای ششم در دومین جلسه خود «علیرضا زاکانی» را با ۱۸ رای از مجموع ۲۱ رای، به عنوان شهردار تهران انتخاب کردند. پس از یک ماه حکم علیرضا زاکانی توسط وزیر کشور دولت رئیسی ابلاغ شد و  ۱۱ شهریور به صورت رسمی کار خود را در شهرداری تهران آغاز کرد. حالا یک سال از فعالیت مدیریت شهری می‌گذرد و در این مدت مدیریت شهری در حوزه های مختلف ورود یافته و تحولاتی در این مدت در شهرداری در قالب تحول اداری شکل گرفته است.

درباره موضوعات مختلف در شهر تهران از جمله جذب نیرو و آزمون استخدامی در شهرداری،‌انتصابات، بودجه، سرانجام وضعیت دستیار مدیران، مطالبات آتش نشانان و ... با لطف‌الله فروزنده معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه‌انسانی و امور شورای شهرداری تهران به بحث و گفت‌وگو نشستیم.

براساس قانون و برنامه شهرداری موظفیم سالانه 6 درصد کاهش نیروی انسانی انجام دهیم. امسال حدود 3500 نفر بازنشسته یا از مجموعه خارج شده‌اند. جذب نیرو در حال حاضر به صورت حداقلی و در صورت نیاز انجام می‌گیرد. از طرفی براساس مصوبه‌ای که از سوی مجلس ابلاغ شده است، تبدیل وضعیت ایثارگران مدنظر قرار گرفت و حدود 4 هزار نفر تبدیل وضعیت شان انجام گرفت و برای 2 هزار نفر دیگر هم در این راستا برنامه‌ریزی داریم و مدارکشان به دستمان واصل شده و بررسی‌ها در حال انجام است.

سازمان دهی تعداد نیروهای انسانی در شهرداری

سیاست کلی در شهرداری تهران اکنون این چنین است که تعداد نیروهای انسانی را سازماندهی کنیم و زمینه خروج افراد از سازمان در قالب افراد بازنشسته و یا افراد با عملکرد پائین فراهم باشد. در همین راستا طرح ساماندهی نیروهای انسانی با استفاده از روش علمی مدنظر قرار گرفته و بررسی‌ها انجام شده است. به طور مثال اگر در سازمان یا بخشی نیاز به شهرساز یا کارشناسان آی‌تی باشد یا اینکه نیاز به راننده اتوبوس و نیروهای خدماتی و آتش‌نشانی داشته باشیم  انجام می دهیم و اولویت با نیروهای موجود داخل شهرداری است. که بر همین اساس 250 فرد در قالب فعالیت در بخش اتوبوسرانی به عنوان راننده جذب شدند.

 لذا در حال حاضر در برخی از مناطق کمبود نیرو و در برخی از مناطق مازاد نیرو داریم که سیاست‌های تشویقی را در نظر گرفته‌ایم که نیروهای مازاد به بخش‌هایی که کمبود نیرو است منتقل شوند و از این طریق بهره‌وری را افزایش دهیم و یا از افراد در گروه‌های شغلی متناسب با خودشان بیشتر بهره‌مند شویم. مثلاً افرادی که تحصیلات مرتبط با حسابداری دارند در بخش‌های مالی مشغول هستند و کسانی که در حوزه مترو فعالیت دارند، در بخش‌های حمل و نقل منتقل یا به اصطلاح محل کارشان جابجا شود تا از این طریق کمبودها در حوزه نیروی انسانی جبران شود.

در حال حاضر 56 هزار نیروی رسمی، قرارداد مستقیم، هادیان و خدمات اداری داریم و 3500 نفر بازنشسته شده‌اند و بنایی هم برای جذب نیرو نیست.

ماجرای تغییر مدیران و معاونان شهرداری/ تغییرها حداقلی و تثبیت‌ها در احکام مدیران حداکثری است

با توجه به یکساله شدن حکم بسیاری از مدیران و معاونان شهرداری تهران، حواشی در این زمینه در رسانه‌ها مطرح شده که قرار است تعداد زیادی از مدیران و معاونان در شهرداری تغییر کنند، ماجرا از چه قرار است؟

ببینید! علیرضا زاکانی شهردار تهران برای انتصاب این افراد حکمی یکساله ارائه کرده و اکنون این دوره یکساله به سر آمده و ارزیابی عملکردها در حال انجام است. کسانی که عملکرد خوبی داشته باشند تثبیت می‌شوند و حداقل تغییرات را خواهیم داشت و مدنظر شهردار تهران بیشتر تثبیت مدیران و معاونان است، بنابراین تغییرها حداقلی و تثبیت‌ها در احکام مدیران حداکثری است.

پروژه‌های اصلی و کلان در تهران شناسایی، برنامه‌ریزی‌ها انجام و بسیاری از کارها آغاز شده  این مسئله حکایت از عملکرد خوب تیم مدیریت شهرداری دارد و این مسئله هم نشان می‌دهد که تغییرات حداقلی خواهیم داشت. از طرفی رویکرد تحولی در سازمان‌ها و شرکت‌ها مدنظر قرار گرفته و اکنون شهرداری تبدیل به کارگاهی شده که هم در توسعه زیرساخت‌ها و هم در خدمت‌رسانی فعالیت می‌کند و برنامه‌ها و افق‌های شهر تهران هم مشخص شده است. رویکرد شهردار تهران هم هوشمندسازی، مشارکت مردم و ایجاد درآمد پایدار برای شهر است که در همه این موارد مصداق‌هایی از فعالیت‌های خوب مدیران در یک سال گذشته وجود دارد، لذا تغییرات جزئی خواهند بود و مبنا بیشتر بر اصل تثبیت است.

بیشترین جذب نیرو در شهرداری تهران در اتوبوسرانی و آتش‌نشانی است و حتماً باید به ازای کسانی که بازنشسته می‌شوند نیروهای جدید جایگزین تا خللی در خدمت‌رسانی انجام نگیرد.

خبرهای خوب برای مسکن و حقوق آتش نشانان

آتش‌نشانان در پایتخت دغدغه‌هایی در حوزه مسکن و حقوق‌هایشان داشته‌اند مطالبات آنها به کجا رسیده است؟

قطعا درحوزه مسکن این افراد در اولویت هستند. عملیات شناسایی زمین و مقدمات برای ساخت فراهم شده و ان‌شاءالله خبرهای خوبی در این راستا محقق خواهد شد. در زمینه حقوق هم حتی‌الامکان ترمیم‌ها صورت گرفت ولی چون این افراد نیروهای رسمی‌اند، در افزایش یک پایه حقوق و پرداخت فوق‌العاده آنطور که باید و شاید افزایش نیافت و دوستان سازمان استخدامی قول مساعد داده‌اند که این مشکل را حل کنند. در دولت گذشته فوق‌العاده جذب به همه شهرداری‌ها به غیر از تهران داده شده و حق مکتسبه 12 هزار نفر در شهرداری تهران پرداخت نشده است و حقوق این افراد در حکم آنها پایین است که افزایش آن دست ما نیست و ما پیگیری‌های لازم را از سازمان امور استخدامی و دولت انجام داده‌ایم و ان‌شاءالله در این زمینه هم اتفاقات خوبی به وقوع خواهد پیوست.

پاسخ شهرداری به همه تذکرات شورای شهری‌ها/ تصویب36 لایحه شهرداری

از ابتدای فعالیت شورای ششم برخی از اعضای شورا تذکراتی را نسبت به مدیران شهری داشته‌اند، پیگیری این تذکرات چگونه بوده است؟

ببییند! برنامه‌ها در شهرداری اینگونه است که تذکرات را پاسخ دهیم، حالا اینکه شورای شهری‌ها از پاسخ قانع شوند یا نه، مسئله دیگری محسوب می‌شود. 67 درصد تذکرات در این مدت کتبی و 33 درصد شفاهی بوده است و از مصوبات شورا 217 مورد به ما ابلاغ شده که درباره باغات بوده و شهرداری آن را انجام داده است. همچنین 62 لایحه از شهرداری به شورا ارسال شده که 36 مورد آن تاکنون در صحن شورای شهر مصوب شده است.

ماجرای 40 دستیار مدیری که رابطه‌ای جذب شدند

سرانجام وضعیت دستیارمدیران که در مدیریت شهری سابق جذب شهرداری تهران شدند به کجا رسید؟

مدیران شهرداری تهران در دوره گذشته برای جذب دستیار مدیران مجوز خاصی گرفته بودند و 230 نفر در قالب این مسئله جذب شهرداری شده بودند. ما پرونده همه آنها را بررسی کرده‌ایم که حدود 40 نفر آنها از طریق ارتباطی وارد شهرداری شده بودند، لذا قرارداد این افراد را متناسب با ظرفیت‌های کاریشان عادی کردیم. ورودی دستیارمدیران به لحاظ رتبه 17 و 18 بوده که ما فقط نخبگان و افراد علمی را مجاز به فعالیت در قالب دستیارمدیر دانستیم و بقیه را تغییر جایگاه دادیم.

سرانجام آزمون استخدامی جذب نیرو در شهرداری

آزمون استخدامی جذب نیرو در شهرداری به کجا رسید؟

اگر نیروهای قراردادی در شهرداری تهران بخواهند رسمی شوند، طبق مجوز سازمان امور استخدامی باید آزمون برای آنها برگزار شود که این سازمان مجوز برگزاری آزمون برای 2100 نفر را داده بود البته برخی از متقاضیان ورود به شهرداری به عنوان نیرو از بیرون مجموعه شهرداری و برخی همان نیروهای قراردادی بودند و از آنجایی که آزمون قرار بود عمومی برگزار شود، برخی این نگرانی را داشتند که نیروهای قراردادی نتوانند رسمی شوند، بنابراین پیشنهاد شد که افرادی که 15 سال سابقه دارند ملاحظاتی برای آنها درنظر گرفته شود که لایحه‌ای اکنون در مجلس در دست بررسی است که نیروهای باسابقه قراردادی در شهرداری بتوانند امتیاز بیشتری در این آزمون داشته باشند.

بهبود وضعیت سامانه شفافیت/ خدمات در شهرداری هوشمند می‌شود

هوشمندسازی و به روزرسانی سامانه شفافیت تا کجا پیش رفته و چه اقدامات تازه‌ای در این راستا انجام شده است؟

زمانی که سامانه شفافیت را از مدیریت شهری سابق گرفتیم، حدود 35 آیتم درنظر گرفته شده بود که همه تعطیل بود، لذا کمیته سلامت اداری را بلافاصله تشکیل دادیم و قرار شد به روزرسانی سایت انجام گیرد و تعداد آیتم‌ها نیز به 60 مورد برسد. 13 فرایند نیز شناسایی شد تا اصلاحات دقیق انجام شود. مسائلی مانند صدور پروانه، پایان کار بیشترین مراجعات شهروندان را به شهرداری دارد، لذا سازمان فاوا به دنبال این است که مردم بتوانند با کمترین میزان مراجعه، همه خدمات را به صورت غیرحضوری دریافت کنند. بر همین اساس، سازمان فناوری اطلاعات شهرداری به همه بخش‌ها،‌ شرکت‌ها و سازمان‌ها اعلام کرده که مبحث هوشمندسازی را تقویت کنند. به طور مثال؛ حمل و نقل هوشمند، آبیاری هوشمند و... هر چه دقیق‌تر مدنظر و اجرایی شود. در حال حاضر بررسی‌ها توسط تیم علیرضا زاکانی شهردار تهران در حال انجام است و ان‌شاءالله تا پایان سال اتفاقات خوبی در حوزه هوشمندسازی به وقوع خواهد پیوست.

پیش بینی تحقق 96 درصدی بودجه شهرداری

چقدر از بودجه شهرداری تهران در سال جاری محقق شده است؟

ما تلاش کردیم که 15 درصد از بودجه در سه ماهه اول حداقل محقق شود و 15 درصد هم برای سه ماهه دوم درنظر گرفتیم تا در شش ماهه امسال 30 درصد بودجه محقق شود، البته درصددیم این درصد را در شش ماهه اول به 40 درصد برسانیم و در شش ماهه دوم افق خوبی را شاهد باشیم، چرا که با تلاش‌ و جدیت ساخت و ساز در مناطق فرسوده مدنظر قرار گرفته و مبحث پایان کار، کمیسیون ماده 100 و استفاده از ظرفیت‌های غیرنقدی نیز مورد توجه قرار گرفته و بر این اساس ان‌شاءالله تا پایان سال بیش از 96 درصد بودجه به میزان 50 هزار میلیارد تومان محقق خواهد شد.

در پرداخت حقوق هیچ مشکلی نیست/ افزایش 57 درصدی حقوق کارکنان

وضعیت پرداخت حقوق در شهرداری تهران چگونه است؟

در پرداخت حقوق خوشبختانه هیچ مشکلی نیست. با اقدامات به موقع معاونت اقتصادی و مالی شهرداری تهران و تشکیل خزانه‌ای واحد در حال حاضر حقوق‌ها در حال پرداخت است و امسال به استثنای 12 هزار نفر نیروی رسمی شهرداری سایر کارکنان 57 درصد حقوق‌شان افزایش یافت. وضعیت پرداخت حقوق خوب است و پروژه‌های شهری نیز شروع شده که ان‌شاءالله تا پایان سال اتفاقات بسیار مثبتی در زمینه تحقق پروژه‌ها خواهیم داشت.

افزایش خدمت رسانی در شهرداری تهران

وضعیت خدمت رسانی در شهر به شهروندان را چگونه ارزیابی می‌کنید و چه برنامه‌هایی در  این زمینه دارید؟

تلاش ما این است که در شهرداری تهران بتوانیم خدمت‌رسانی را افزایش دهیم. از نظافت گرفته تا صدور پروانه ساختمانی و پایان کار، تحولات بزرگ در دست اقدامات است و با همکاری مرکز تحول اداری و سازمان فاوا خدمت سریع و آسان به مردم انجام می‌شود. 13 گلوگاه مهمی در شهرداری شناسایی شده که الکترونیکی شدن کامل خدمات در رفع این گلوگاه‌ها صددرصد مؤثر خواهد بود و بنا داریم در کنار این موضوعات مردم را هر چه بیشتر نسبت به حقوقشان به شهرداری آگاه کنیم. از طرفی سامانه 137 متحول شده و اعتماد مردم به شهرداری بیشتر شده است. انتقادها و پیشنهادها و مشکلات آنها در حداقل زمان رفع می‌شود و بنا داریم با تشکیل شهر هوشمند، مردم بتوانند بیشتر و راحت‌تر خدمات را دریافت کنند و سطح نظارت بر خدمات شهر افزایش یابد.

شهر تهران با این گستردگی قطعا باید هوشمند باشد و مردم هم در مدیریت آن نقش داشته باشند و درآمد پایدار هم برای شهرداری ایجاد شود. حفظ و نگهداری شهر سالانه حدود 25 هزار میلیارد تومان لازم دارد و درآمد پایدار شهرداری در تحقق این موضوع مؤثر است.

منبع: خبرگزاری فارس

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=2633351
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد