• ۱۳۹۶/۰۷/۲۳
  • 0k نظر «نمایش»

آزمون استخدام تصدی منصب قضا – سال ۹۶

آزمون استخدام تصدی منصب قضا – سال ۹۶

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۰ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

آزمون استخدام تصدی منصب قضا

جهت ورود به صفحه اصلی اخبار تصدی و جذب قضات اینجا کلیک نمایید

جهت دانلود سوالات آزمون قضاوت همراه با پاسخنامه اینجا کلیک نمایید


خبر 3 شهریور 97: اعلام نتایج مصاحبه علمی داوطلبان دانشگاهی جذب عمومی تصدی منصب قضا سال 96 (نوبت دوم) (منبع: سایت قوه قضائیه)

به اطلاع می‌رساند، نتایج مصاحبه علمی داوطلبان تصدی منصب قضاء که از تاریخ 97/4/23 لغایت97/5/30 در آزمون مزبور شرکت کرده‌اند، به شرح جدول پیوست می‌باشد. لازم به ذکر است نتایج اعلامی قطعی است و تغییر نخواهد کرد.
همچنین نتایج مصاحبه علمی سایر داوطلبان به همین ترتیب در نوبت‌های بعدی اعلام و اطلاع‌رسانی خواهد شد.
قابل توجه داوطلبان پذیرفته شده در مصاحبه علمی؛ این دسته از داوطلبان حسب برنامه زمانی که به ایشان ابلاغ خواهد شد در آزمون شخصیت که به صورت کتبی و شفاهی برگزار می‌شود شرکت خواهند نمود.

جهت مشاهده نتایج آزمون اینجا کلیک نمایید

اخبار و آگهی های استخدامی ایران استخدام را در پیام رسان ها دنبال کنید (اینجا کلیک کنید)


خبر 4 مرداد 97: اعلام نتایج آزمون قضاوت ویژه ایثارگران (منبع: خبرگزاری ایسنا)

به گزارش ایسنا، به گزارش ایسنا، معاونت منابع انسانی قوه قضاییه اعلام کرد که نتایج آزمون قضاوت ویژه ایثارگران اعلام شد و لازم است داوطلبان جهت مشاهده و دریافت کارنامه خود در این مرحله به سامانه جذب اختصاصی قضات در سایت معاونت منابع انسانی قوه قضاییه  مراجعه کنند.

مصاحبه علمی - شفاهی پذیرفته شدگان از شهریور ماه آغاز می‌شود و مواد امتحانی همانند آزمون کتبی خواهد بود.

داوطلبان در صورت قبولی در مرحله اخیر به مراحل آزمون شخصیت و گزینش راه می یابند.

جهت مشاهده نتایج آزمون اینجا کلیک نمایید


خبر 26 تیر 97: اعلام نتایج مصاحبه علمی داوطلبان تصدی منصب قضاء سال 96 - نوبت اول (منبع: سایت قوه قضائیه)

ضمن آرزوی موفقیت سایت ایران استخدام خدمت یکایک کاربران گرامی سایت ؛به اطلاع می‌رساند، نتایج مصاحبه علمی داوطلبان تصدی منصب قضاء که از تاریخ 97/4/1 لغایت 97/4/22 در آزمون مزبور شرکت کرده‌اند، به شرح جدول پیوست می‌باشد. لازم به ذکر است نتایج اعلامی قطعی است و تغییر نخواهد کرد.
همچنین نتایج مصاحبه علمی سایر داوطلبان به همین ترتیب در نوبت‌های بعدی اعلام و اطلاع‌رسانی خواهد شد.
قابل توجه داوطلبان پذیرفته شده در مصاحبه علمی؛ این دسته از داوطلبان حسب برنامه زمانی که به ایشان ابلاغ خواهد شد در آزمون شخصیت که به صورت کتبی و شفاهی برگزار می‌شود شرکت خواهند نمود.

جهت مشاهده نتایج مصاحبه علمی اینجا کلیک نمایید


خبر 15 اردیبهشت 97: زمان اعلام نتایج آزمون قضاوت ویژه ایثارگران (منبع: سایت قوه قضائیه)

آزمون قضاوت ویژه ایثارگران با حضور حدود 2 هزار نفر داوطلب در روز جمعه مورخ 97/02/14 به صورت سراسری در حوزه امتحانی دانشگاه امیرکبیر تهران برگزار شد که از مجموع 2 هزار داوطلب واجد شرایط، 1300 نفر را مردان و 700 نفر آن را بانوان تشکیل دادند.
داوطلبان در صورت احراز و کسب حد نصاب قبولی در این آزمون به مرحله بعدی که مصاحبه علمی - شفاهی است، راه می‌‌یابند.
نتایج آزمون نیمه دوم تیرماه اعلام می‌گردد و لازم است داوطلبان جهت اطلاع از وضعیت قبولی خود در این مرحله به سایت معاونت منابع انسانی قوه قضاییه مراجعه نمایند.
اعلام نتایج در این مرحله قطعی می‌باشد و جزییات تکمیلی متعاقباً اعلام می‌‌گردد.
مصاحبه علمی-شفاهی پذیرفته شدگان هم برابر پیش‌بینی‌ها در شهریور ماه آغاز می‌گردد و منابع آزمون همانند منابع آزمون کتبی خواهد بود و داوطلبان در صورت قبولی در مرحله اخیر به مراحل آزمون شخصیت و گزینش راه می‌یابند.


خبر 1 اردیبهشت 97: اطلاعیه مصاحبه علمی و اعلام نتایج آزمون تصدی منصب قضاء سال 96 (منبع: سایت قوه قضائیه)

اطلاعیه اعلام نتایج مرحله دوم آزمون تصدی منصب قضاء سال 1396 و جزئیات مرحله مصاحبه علمی
به اطلاع عموم داوطلبان مرحله دوم آزمون تصدی منصب قضاء (آزمون تشریحی) می رساند، نتایج این مرحله از آزمون، از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور قابل مشاهده و دریافت می باشد.
داوطلبانی که نسبت به نمرات اعلامی در کارنامه خود اعتراضی دارند، می توانند اعتراض مکتوب خود را حداکثر تا تاریخ 97/2/20 از طریق به فکس به شماره 02188199520 ارسال نمایند.
شایان ذکر است ملاک قبولی در آزمون تشریحی، برای آقایان کسب نمره تراز 50 و بالاتر و برای بانوان کسب نمره تراز 60 و بالاتر بوده است. بر همین اساس از پذیرفته شدگان، برای شرکت در مصاحبه علمی شفاهی دعوت به عمل خواهد آمد.
مصاحبه علمی پذیرفته شدگان از ابتدای تیرماه سال جاری آغاز خواهد شد. دعوت از داوطلبان از طریق تماس تلفنی و بر اساس نوبت های تعیین شده است. همچنین زمان تعیین شده اعلامی، قطعی و غیر قابل تغییر است.
مکان برگزاری مصاحبه های علمی همزمان با دعوت به مصاحبه علمی، تعیین و اعلام می گردد و نشانی آنها عبارتند از:
• تهران، خیابان حافظ، تقاطع خیابان سمیه، روبروی دانشگاه امیرکبیر، ساختمان شماره 3 قوه قضائیه (معاونت منابع انسانی)، طبقه نهم
• قم، بلوار 15 خرداد، بعد از پمپ بنزین، نبش کوچه سعدی، مرکز آموزش قوه قضائیه، طبقه همکف
مواد امتحانی در مصاحبه های علمی شامل: حقوق مدنی و آیین دادرسی مدنی و همچنین حقوق جزای عمومی و اختصاصی و آیین دادرسی کیفری می باشد.
به همراه داشتن مدارک لازم به شرح زیر، برای تشکیل پرونده در روز مصاحبه علمی الزامی است و فقدان هر یک از مدارک مانع تشکیل پرونده و شرکت در مصاحبه علمی است:
1. یک قطعه عکس 4*3 رنگی جدید
2. اصل و تصویر کارت ملی
3. اصل شناسنامه و تصویر تمام صفحات آن
4. تصویر مدارک تحصیلی (کارشناسی یا سطح دو و بالاتر)
5. کارنامه عکسدار مرحله تستی آزمون قضاوت سال 1396
6. کارنامه عکسدار مرحله تشریحی آزمون قضاوت سال 1396
تذکر: همه مدارک می¬بایست حتما در ابعاد A4 تهیه و تحویل شود.


خبر 29 فروردین 97: اعلام نتایج آزمون تشریحی تصدی منصب امر قضا سال 96 

ضمن آرزوی موفقیت سایت ایران استخدام خدمت یکایک کارجویان گرامی، به اطلاع میرسانیم؛نتایج آزمون تشریحی تصدی منصب امر قضا سال 96 اعلام شد.

جهت مشاهده نتایج آزمون اینجا کلیک نمایید


خبر 28 فروردین 97: اطلاعیه دریافت کارت آزمون جذب اختصاصی ویژه ایثارگران سال 96

1. تأکید می شود آزمون فقط مختص آن دسته از داوطلبان دانشگاهی است که صرفاً بر اساس برخورداری از شرایط ایثارگری در سامانه جذب اختصاصی 1396 ثبت نام نموده اند. لذا سایر داوطلبان دانشگاهی و کلیه داوطلبان حوزوی از شرکت در این آزمون معاف اند و به مصاحبه علمی دعوت خواهند شد.
2. آزمون در روز جمعه مورخ 97/2/14ساعت 8:30 صبح در شهر تهران برگزار می شود. نشانی دقیق محل برگزاری آزمون در کارت ورود به جلسه درج می گردد.
3. حضور داوطلبان نیم ساعت قبل از شروع آزمون ضروری است. درب حوزه امتحانی ساعت 8 صبح بسته خواهد شد.
4. کارت ورود به جلسه از روز شنبه مورخ 97/2/1از طریق مراجعه به سامانه جذب اختصاصی قضات در سایت معاونت منابع انسانی قوه قضائیه در دسترس داوطلبان قرار خواهد گرفت.
5. در صورت بروز مشکل در دریافت کارت ورود به جلسه، داوطلبان می توانند از تاریخ 97/2/1 لغایت 97/2/5 به باجه رفع نقص واقع در محل مرکز آموزش قوه قضائیه مراجعه نمایند. (نشانی: تهران، خیابان حافظ، روبروی دانشگاه امیرکبیر، معاونت منابع انسانی قوه قضائیه، طبقه هشتم، شماره تماس: 88199519)
6. صدور کارت ورود به جلسه به منزله تأیید نهایی سهمیه ایثارگری نیست. پذیرفته شدگان آزمون موظف اند تأییدیه ایثارگری خود را در مرحله مصاحبه علمی ارائه دهند، در غیر اینصورت قبولی ایشان کأن لم یکن تلقی می گردد.
7. به همراه داشتن کارت ورود به جلسه و اصل کارت ملی در جلسه آزمون الزامی است.
8. سؤالات آزمون در یک دفترچه در اختیار داوطلبان قرار می گیرد و محدوده پاسخگویی در همان دفترچه تعیین می شود. نوشته های خارج از محدوده پاسخگویی تصحیح نخواهد شد.
9. آزمون شامل 60 سؤال تشریحی کوتاه پاسخ و مدت زمان پاسخگویی 180 دقیقه است. آزمون نمره منفی ندارد.
10. پاسخگویی به سؤالات فقط باید با خودکار آبی انجام شود.
11. آوردن قانون و هرگونه کتاب، جزوه، چرکنویس، کیف و وسایل اضافی به جلسه آزمون ممنوع است.
12. به همراه داشتن تلفن همراه، ساعت هوشمند، پیجر و سایر وسایل الکترونیکی در جلسه آزمون تخلف محسوب می شود و با متخلف مطابق مقررات برخورد خواهد شد.


خبر 20 فروردین 97: اطلاعیه درخصوص زمان اعلام نتایج مرحله دوم (تشریحی) آزمون تصدی منصب قضا سال 1396 (منبع: خبرگزاری ایسنا)

طبق اطلاعیه معاونت منابع انسانی قوه قضاییه، کارنامه آزمون تشریحی تصدی منصب قضاء سال 1396 نیمه اول اردیبهشت ماه بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار خواهد گرفت.

جزئیات برگزاری مصاحبه علمی پذیرفته شدگان متعاقباً از طریق سایت معاونت منابع انسانی قوه قضاییه اطلاع رسانی خواهد شد.

لازم به ذکر است داوطلبانی که در آزمون‌های پیشین اعم از جذب عمومی و اختصاصی، شرکت نموده و پرونده ایشان در مراحل مختلف استخدامی (مصاحبه علمی، آزمون شخصیت، گزینش، کارآموزی قضایی) در جریان است، تا تعیین تکلیف نهایی در خصوص پرونده جاری، به مصاحبه علمی دعوت نخواهند شد.


خبر 25 بهمن 96: مرحله تشریحی آزمون قضاوت سال 96؛ جمعه  27 بهمن برگزار می‌شود (منبع: سایت قوه قضائیه)

بدين وسيله به اطلاع داوطلبان متقاضی شركت در مرحله دوم (آزمون تشريحی) آزمون تصدی منصب قضا در سال 1396 می‌‌رساند كه آزمون مذكور صبح روز جمعه مورخ 96/11/27 منحصراً در شهر تهران برگزار می‌‌شود.

جهت مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید


خبر 24 بهمن 96: اطلاعيه تاريخ پرينت كارت و زمان‌ برگزاري آزمون مرحله دوم (آزمون تشريحي) تصدي منصب قضاء قوه قضائيه- سال 1396
بدين وسيله به اطلاع داوطلبان متقاضي شركت در مرحله دوم (آزمون تشريحي) آزمون تصدي منصب قضا در سال 1396 مي‌رساند كه آزمون مذكور صبح روز جمعه مورخ 96/11/27 منحصراً در شهر تهران برگزار مي‌شود.
شروع فرآيند برگزاري آزمون از ساعت 8:30 صبح آغاز و دربهاي ورود به جلسه امتحان در ساعت 8:00 صبح بسته خواهد شد، لذا كليه داوطلبان مي‌بايست قبل از بسته شدن دربهاي ورودي در محل حوزه امتحاني خود حاضر باشند.
لينك مربوط به پرینت كارت و برگ راهنماي شركت در آزمون از روز چهار‌‌شنبه 96/11/25 بر روي پايگاه اطلاع‌رساني سازمان سنجش آموزش کشور قرار مي‌گيرد و متقاضيان مي‌توانند با وارد كردن اطلاعات خود شامل: شماره پرونده، كد پيگيري يا نام و نام‌خانوادگي، سال تولد، شماره ملی وشماره سریال کارت اعتباری نسبت به پرينت آن اقدام نمایند. بديهي است كه هر داوطلب براي شرکت در جلسه آزمون باید علاوه بر پرينت کارت شرکت در آزمون، اصل کارت ملی يا اصل شناسنامه عکسدار خود را ارائه نماید.
چنانچه داوطلبان مغايرتي در اطلاعات مندرج دركارت شركت در آزمون مشاهده نمودند لازم است در روز پنجشنبه مورخ 96/11/26 از ساعت 8:30 الي12:00 و 14:00 الي17:00 با شماره تلفن 36182160-026 تماس حاصل فرمايند.


خبر 16 بهمن 96: اعلام جزئیات جذب اختصاصی داوطلبان تصدی منصب قضاء سال 1396 

پیرو ثبت نام از متقاضیان شرکت در فرایند جذب اختصاصی داوطلبان تصدی منصب قضاء بدین وسیله جزئیات مراحل بعدی به اطلاع عموم داوطلبان می رسد.
حسب مفاد اطلاعیه پیشین، داوطلبان واجد شرایط در 3 گروه می توانند در فرایند جذب اختصاصی شرکت نمایند. بر این اساس، جزئیات مراحل بعدی به اعتبار این گروه بندی اعلام می گردد.

1- داوطلبان دانشگاهی
1-1: زمان مصاحبه علمی:
مصاحبه علمی این دسته از داوطلبان از فروردین 1397 آغاز خواهد شد. زمان دقیق مصاحبه علمی هر داوطلب طی تماس تلفنی ابلاغ خواهد شد.
تذکر: زمان مصاحبه علمی یکبار تعیین و ابلاغ می گردد و امکان تغییر آن وجود ندارد. عدم پاسخگویی به تلفن همراه در 2 نوبت به منزله انصراف از شرکت در مصاحبه علمی است.
1-2: محل برگزاری مصاحبه علمی:
مصاحبه داوطلبان دانشگاهی در دو محل به نشانی¬های زیر برگزار می¬شود. محل برگزاری مصاحبه هر داوطلب در تماس تلفنی به وی اعلام می¬شود.
الف- تهران، خیابان حافظ، تقاطع خیابان سمیه، روبروی دانشگاه امیرکبیر، معاونت منابع انسانی قوه قضائیه، طبقه نهم
ب- قم، بلوار 15 خرداد، بعد از پمپ بنزین، نبش خیابان سعدی، مرکز آموزش قوه قضائیه، طبقه همکف
1-3: مواد امتحانی مصاحبه علمی:
- بخش حقوقی: حقوق مدنی و آیین دادرسی مدنی
- بخش جزایی: حقوق جزای عمومی، حقوق جزای اختصاصی و آیین دادرسی کیفری
1-4: مدارک لازم برای تشکیل پرونده در روز مصاحبه علمی:
1. اصل و تصویر کارت ملی
2. اصل شناسنامه و تصویر تمام صفحات آن
3. مدارک تحصیلی (کارشناسی و بالاتر)
4. گواهی لازم از کانون وکلاء دادگستری یا مرکز امور مشاوران و وکلاء قوه قضائیه (ویژه وکلا و نفرات برتر آزمون وکالت)
تذکر 1: همه مدارک می بایست در قطع A4 تهیه و تحویل شوند.
تذکر 2: در صورت نقص مدارک در روز مصاحبه علمی از تشکیل پرونده ممانعت به عمل خواهد آمد و داوطلب حق شرکت در مصاحبه علمی را نخواهد داشت.

2- داوطلبان حوزوی
2-1: زمان مصاحبه علمی:
مصاحبه علمی این دسته از داوطلبان از فروردین 1397 آغاز خواهد شد. زمان دقیق مصاحبه علمی هر داوطلب طی تماس تلفنی ابلاغ خواهد شد.
تذکر: زمان مصاحبه علمی یکبار تعیین و ابلاغ می گردد و امکان تغییر آن وجود ندارد. عدم پاسخگویی به تلفن همراه در 2 نوبت به منزله انصراف از شرکت در مصاحبه علمی است.
2-2: محل برگزاری مصاحبه علمی:
* قم، بلوار 15 خرداد، بعد از پمپ بنزین، نبش خیابان سعدی، مرکز آموزش قوه قضائیه، طبقه همکف
2-3: مواد امتحانی مصاحبه علمی:
- برادران: اصول فقه: جلد 1 کفایه الاصول (از ابتدای کتاب تا پایان المقصد الخامس)
متون فقه: بیع مکاسب
- خواهران: اصول فقه: الحلقه الثانیه شهید صدر
متون فقه: 15 کتاب از شرح لمعه شامل: «قضاء، شهادت، متاجر، دین، رهن، ضمان، صلح، اجاره، وکالت، شفعه، وصایا، نکاح، حدود، قصاص و دیات»
تبصره: داوطلبان حوزوی مشمول بند 10 (دارندگان مدرک سطح 2 حوزوی و کارشناسی حقوق با معدل 16 و بالاتر) و همچنین دارندگان مدارک سطوح 2، 3 و 4 حقوق و قضاء علاوه بر منابع حوزوی فوق به سؤالات حقوقی (حقوق مدنی و آیین دادرسی مدنی) و سؤالات جزایی (حقوق جزای عمومی و اختصاصی و آیین دادرسی کیفری) نیز پاسخ خواهند داد.
2-4: مدارک لازم برای تشکیل پرونده در روز مصاحبه علمی:
1. اصل و تصویر کارت ملی
2. اصل شناسنامه و تصویر تمام صفحات آن
3. مدارک تحصیلی حوزوی شامل سطح 2 و بالاتر (و کارشناسی و بالاتر برای دارندگان مدارک دانشگاهی)
تذکر 1: همه مدارک می بایست در قطع A4 تهیه و تحویل شوند.
تذکر 2: در صورت نقص مدارک در روز مصاحبه علمی از تشکیل پرونده ممانعت به عمل خواهد آمد و داوطلب حق شرکت در مصاحبه علمی را نخواهد داشت.

3- داوطلبان دارای شرایط ایثارگری (با تحصیلات دانشگاهی)
وضعیت ایثارگری این دسته از داوطلبان به منظور احراز شرایط لازم، بعد از اتمام مهلت ثبت نام بررسی و از مراجع ذیربط استعلام به عمل می آید. بر این اساس فاقدین شرایط از زمره داوطلبان، خارج و داوطلبانی که وضعیت ایثارگری آنان تأیید شود در آزمون کتبی کوتاه پاسخ شرکت می نمایند.
3-1: آزمون کتبی کوتاه پاسخ؛
• این آزمون در روز جمعه مورخ 97/2/14 در تهران برگزار می شود.
• کارت ورود به جلسه این آزمون یک هفته قبل از برگزاری بر روی سامانه جذب اختصاصی قضات در سایت معاونت منابع انسانی قوه قضائیه قرار می گیرد. زمان و نشانی دقیق محل برگزاری آزمون بر روی کارت ورود به جلسه قید می شود.
• آزمون شامل 80 سؤال کوتاه پاسخ در دو بخش حقوقی و جزایی است. بخش حقوقی شامل حقوق مدنی و آیین دادرسی مدنی و بخش جزایی شامل حقوق جزای عمومی و اختصاصی و آیین دادرسی کیفری است. طراحی سؤالات به نحوی است که پاسخ آن ها حداکثر دو سطر خواهد بود. استفاده از کتاب قانون در جلسه آزمون ممنوع است.
• کارنامه آزمون، پایان خرداد 1397 از طریق سامانه مذکور در دسترس داوطلبان قرار خواهد گرفت.
3-2: مصاحبه علمی پذیرفته شدگان آزمون کتبی کوتاه پاسخ؛
• پذیرفته شدگان آزمون کتبی کوتاه پاسخ در چارچوب ظرفیت قانونی به مصاحبه علمی دعوت می شوند.
• مواد امتحانی مصاحبه علمی؛
- بخش حقوقی: حقوق مدنی و آیین دادرسی مدنی
- بخش جزایی: حقوق جزای عمومی، حقوق جزای اختصاصی و آیین دادرسی کیفری
• محل برگزاری مصاحبه علمی
*تهران، خیابان حافظ، تقاطع خیابان سمیه، روبروی دانشگاه امیرکبیر، معاونت منابع انسانی قوه قضائیه، طبقه نهم
• مدارک لازم برای تشکیل پرونده در روز مصاحبه علمی:
1. اصل و تصویر کارت ملی
2. اصل شناسنامه و تصویر تمام صفحات آن
3. مدارک تحصیلی (کارشناسی و بالاتر)
4. گواهی ایثارگری از مرجع ذیربط
تذکر 1: همه مدارک می بایست در قطع A4 تهیه و تحویل شوند.
تذکر 2: در صورت نقص مدارک در روز مصاحبه علمی از تشکیل پرونده ممانعت به عمل خواهد آمد و داوطلب حق شرکت در مصاحبه علمی را نخواهد داشت.


خبر 2 بهمن 96: اعلام نتایج مصاحبه علمی داوطلبان تصدی منصب قضا - نوبت دهم

به اطلاع می‌رساند، نتایج مصاحبه علمی داوطلبان تصدی منصب قضاء که از تاریخ 96/9/24 لغایت 96/10/29 در آزمون مزبور شرکت کرده‌اند، به شرح جدول پیوست می‌باشد. لازم به ذکر است نتایج اعلامی قطعی است و تغییر نخواهد کرد.
همچنین نتایج مصاحبه علمی سایر داوطلبان به همین ترتیب در نوبت‌های بعدی اعلام و اطلاع‌رسانی خواهد شد.
قابل توجه داوطلبان پذیرفته شده در مصاحبه علمی؛ این دسته از داوطلبان حسب برنامه زمانی که به ایشان ابلاغ خواهد شد در آزمون شخصیت که به صورت کتبی و شفاهی برگزار می‌شود شرکت خواهند نمود.

جهت دانلود فایل پیوست اینجا کلیک نمایید


خبر 1 بهمن 96: اطلاعیه اعلام نتایج مرحله اول و جزئیات مرحله دوم (تشریحی) آزمون تصدی منصب قضاء سال 1396
با عنایت به برگزاری مرحله اول آزمون تصدی امر قضاء سال 1396 در تاریخ 1396/9/24 (ویژه داوطلبان دانشگاهی) بدین وسیله جزئیات اعلام نتایج مرحله اول و آزمون تشریحی به شرح زیر اعلام می گردد:
الف- اعلام نتایج مرحله اول:
1. ملاک قبولی در این مرحله از آزمون، برای آقایان کسب حداقل تراز 5000 و برای بانوان کسب حداقل تراز 5500 می باشد. بر این اساس، پذیرفته شدگان، به صورت چند برابر ظرفیت در آزمون تشریحی شرکت خواهند نمود.
2. داوطلبان برای مشاهده و دریافت کارنامه خود به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه نمایند.
3. داوطلبان چنانچه به نمرات اعلامی در کارنامه خود اعتراضی دارند می توانند اعتراض مکتوب خود را ظرف مهلت 20 روز از تاریخ اعلام نتایج (پایان مهلت 96/11/20) از طریق فکس به شماره 02188199520 ارسال نمایند.
ب- جزئیات آزمون تشریحی:
1. آزمون تشریحی در روز جمعه مورخ 1396/11/27 در شهر تهران برگزار خواهد شد.
2. مواد امتحانی آزمون تشریحی عبارتند از:
• حقوق مدنی و آیین دادرسی مدنی (جمعاً یک سؤال)
• حقوق تجارت (یک سؤال)
• حقوق جزای عمومی و اختصاصی، آیین دادرسی کیفری (جمعاً دو سؤال)
3. مدت زمان پاسخگویی به سؤالات آزمون تشریحی، حداکثر 180 دقیقه می باشد.
4. آوردن هرگونه کتاب، جزوه و چرک نویس در جلسه آزمون ممنوع است. مجموعه قوانین مورد نیاز برای پاسخگویی به سؤالات، در ابتدای جلسه در اختیار داوطلبان قرار خواهد گرفت.
5. داوطلبان راه یافته به آزمون تشریحی، مي بايست از روز چهارشنبه مورخ 1396/11/25 با مراجعه به سايت سازمان سنجش آموزش كشور نسبت به پرينت كارت شركت در آزمون خود اقدام نمايند. زمان و نشانی دقیق محل برگزاری آزمون بر روی کارت مزبور درج خواهد شد.
6. نتایج این مرحله از آزمون قضاوت، فروردین 1397 اعلام خواهد شد و از پذیرفته¬شدگان برای شرکت در مصاحبه علمی شفاهی، دعوت به عمل خواهد آمد.


خبر 30 دی 96: اعلام نتایج آزمون تصدی منصب امر قضا سال 96

ضمن آرزوی موفقیت سایت ایران استخدام خدمت یکایک کارجویان گرامی، به اطلاع میرسانیم؛ نتایج آزمون تصدی منصب امر قضا سال 96 اعلام شد.

جهت مشاهده نتایج آزمون اینجا کلیک نمایید


خبر 27 دی 96: تمدید مهلت ثبت نام جذب اختصاصی داوطلبان تصدی منصب قضاء

نظر به درخواست مکرر متقاضیان ثبت نام  در سامانه جذب اختصاصی تصدی منصب قضاء سال 1396 مبنی بر تمدید مهلت ثبت نام، بدین وسیله به اطلاع می رساند مهلت ثبت نام در سامانه مذکور فقط برای یکبار (غیر قابل تمدید) از روز یکشنبه مورخ 96/11/1 لغایت سه شنبه مورخ 96/11/3 به مدت سه روز تمدید خواهد شد. لذا متقاضیانی که تاکنون موفق به ثبت نام نشده اند می توانند در مهلت مقرر با مراجعه به سامانه ثبت نام جذب اختصاصی در سایت معاونت منابع انسانی قوه قضائیه سبت به ثبت نام اقدام نمایند.


آگهی جذب اختصاصی داوطلبان تصدی منصب قضاء- 12 دی 96

بدینوسیله به اطلاع می رساند جذب اختصاصی داوطلبان تصدی منصب قضاءسال 1396 آغاز شد . براین اساس سامانه ثبت نام اینترنتی جذب اختصاصی ، از روز سه شنبه مورخ 96/10/12 در بخش سامانه جذب اختصاصی قضات سایت معاونت منابع انسانی قرارگرفت  لذا از کلیه داوطلبان واجد شرایط وعلاقمند دعوت به عمل می آید ، در مهلت مقرر نسبت به ثبت نام اقدام نمایند .
داوطلبان، می بایست با مراجعه به سامانه مذکور و پرداخت هزینه ثبت نام به مبلغ 1.000.000 ریال بصورت اینترنتی، نسبت به تکمیل مراحل ثبت نامی اقدام و در پایان، کد رهگیری ثبت نام را دریافت و نزد خود نگهداری نمایند. فرایند ثبت نام، تا قبل از دریافت کد رهگیری ناقص و بلااثر است. لازم به ذکر است وجه پرداختی به عنوان هزینه ثبت نام، به هیچ عنوان مسترد نخواهد شد و لذا لازم است داوطلبان در ثبت نام و پرداخت هزینه دقت لازم به عمل آورند.
تذکر مهم: داوطلبانی که سابقه قبولی در مصاحبه علمی آزمون¬های گذشته (اعم از جذب عمومی، اختصاصی، مناطق محروم، شورای حل اختلاف و ....) داشته باشند و پرونده ایشان در مراحل مختلف از جمله آزمون شخصیت، گزینش و کارآموزی در جریان باشد، حق ثبت نام و شرکت در این فرایند را نخواهند داشت و چنانچه داوطلبی برخلاف این مقرره اقدام نماید، ثبت نام وی کأن لم یکن تلقی می گردد و وجه پرداختی به هیچ عنوان به وی مسترد نخواهد شد.
مهلت ثبت نام از تاریخ شروع ثبت نام به مدت 10 روز خواهد بود و در روز پنج شنبه مورخ 96/10/21 پایان می پذیرد و این مهلت، تمدید نخواهد شد. تأکید می گردد ثبت نام، صرفاً به صورت اینترنتی و در مهلت مقرر صورت خواهد پذیرفت.
(تذکر مهم: به داوطلبان اکیداً توصیه می شود ثبت نام خود را به روزهای پایانی مهلت موکول نکنند.)
لازم به ذکر است، به ثبت نام های اشتباه ترتیب اثر داده نمی شود و هزینه پرداختی در این موارد، به هیچ وجه مسترد نخواهد شد. همچنین، چنانچه فقدان شرایط داوطلب در هر یک از مراحل استخدامی معلوم شود، روند پیگیری پرونده بلافاصله متوقف خواهد شد.
سایر جزئیات مربوط به برگزاری آزمون ها و مصاحبه های علمی ثبت نام کنندگان، پس از پایان مهلت ثبت نام از همین طریق اطلاع رسانی خواهد شد.
شرایط ثبت نام
شرایط عمومی لازم برای ثبت نام عبارتند از:
1. تابعیت اصلی ایران
2. اعتقاد و التزام عملی به دین مبین اسلام، ایمان و عدالت
3. التزام عملی به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و اصل ولایت مطلقه فقیه و عدم وابستگی تشکیلاتی به احزاب، سازمان‌ها و گروه‌ های غیرقانونی یا هواداری از آن‌ها، مگر در صورت احراز توبه
4. طهارت مولد
5. داشتن سلامت جسمی، روانی و شخصیتی لازم برای انجام کار قضایی
6. نداشتن سابقه محکومیت کیفری مؤثر
7. حسن شهرت، اخلاق و امانت‌داری
8. عدم اعتیاد به دخانیات، مواد مخدر و روان‌گردان
9. داشتن کارت پایان خدمت سربازی یا برخورداری از معافیت های قانونی و یا عدم غیبت در خصوص مشمولان (برای آقایان)
10. داشتن حداقل 22 و حداکثر 40 سال تمام در روز ثبت‌نام
داوطلبان واجد شرایط به طور کلی 3 دسته از داوطلبان، به شرح زیر واجد شرایط برای ثبت نام در سامانه جذب اختصاصی می باشند:
1. داوطلبان دانشگاهی (مطابق شرایط بند الف)
2. داوطلبان حوزوی (مطابق شرایط بند ب)
3. ایثارگران (مطابق شرایط بند ج)
الف- شرایط داوطلبان دانشگاهی:
داوطلبان با مدارک تحصیلی دانشگاهی، مشروط به قرار گرفتن در هر یک از گروه های 9گانه آتی الذکر می توانند در مصاحبه علمی جذب اختصاصی شرکت نمایند. این موارد، حصری و غیر قابل تفسیر هستند و لذا لازم است داوطلبان قبل از مطالعه آن ها به تذکرات زیر توجه فرمایند:
• دوره‌های تحصیلی مجازی، غیرحضوری، نیمه حضوری و الکترونیک خارج از شمول این مقررات هستند. داوطلبان فارغ التحصیل در دوره های شبانه (نوبت دوم) و آموزش محور منعی برای ثبت نام ندارند.
• گروه بندی دانشگاه ها به این صورت است:
دانشگاه های گروه اول عبارتند از: دانشگاه امام صادق(ع) - دانشگاه تربیت مدرس - دانشگاه تهران - پردیس فارابی دانشگاه تهران - دانشگاه شهیدبهشتی(ره)- دانشگاه شیراز - دانشگاه علامه طباطبایی(ره) - دانشگاه فردوسی مشهد - دانشگاه علوم قضایی- دانشگاه مفید قم
دانشگاه های گروه دوم عبارتند از: دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران - دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز - دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین - دانشگاه کاشان - دانشگاه تبریز - دانشگاه شاهد - دانشگاه شهید باهنر(ره) کرمان - دانشگاه شهید چمران اهواز - دانشگاه مازندران(بابلسر) - دانشگاه بوعلی سینا همدان - دانشگاه خوارزمی تهران - دانشگاه شهیدمطهری(ره) - دانشگاه گیلان - دانشگاه علوم اسلامی رضوی - دانشگاه اصفهان - دانشگاه قم

تذکر 1: دانشگاه ها و پردیس‌های دانشگاهی احصاء نشده مشمول گروبندی فوق نیستند.
تذکر 2: در مورد واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی لازم به ذکر است، صرفاً واحد واقع در تهران این دانشگاه مشمول گروه بندی مذکور (گروه دوم) است و لذا واحدهای علوم و تحقیقات سایر شهرستانها خارج از موضوع این مقررات هستند ولو اینکه مدرک تحصیلی از واحد علوم و تحقیقات تهران صادر شده باشد.
گروه های 9گانه واجد شرایط شرکت در مصاحبه علمی (دانشگاهی) به این شرح می باشند:
1. دانش‌آموختگان کارشناسی حقوق از دانشگاه‌های گروه اول، منوط به داشتن حداقل معدل 16
2. دانش‌آموختگان کارشناسی حقوق از دانشگاه‌های گروه دوم، منوط به داشتن حداقل معدل 17
3. دانش‌آموختگان کارشناسی ارشد حقوق در هر یک از گرایش‌ها از دانشگاه‌های گروه اول، منوط به داشتن حداقل معدل 16 و مدرک کارشناسی حقوق، فقه و حقوق یا الهیات با گرایش فقه و مبانی حقوق اسلامی
4. دانش‌آموختگان کارشناسی ارشد پیوسته معارف اسلامی و حقوق در هر یک از گرایش‌ها از دانشگاه‌های گروه اول، منوط به داشتن حداقل معدل 16
5. دانش‌آموختگان کارشناسی ارشد حقوق در هر یک از گرایش‌ها از دانشگاه‌های گروه دوم، منوط به داشتن حداقل معدل 17 و مدرک کارشناسی حقوق
6. دانش‌آموختگان کارشناسی ارشد پیوسته معارف اسلامی و حقوق در هر یک از گرایش‌ها از دانشگاه‌های گروه دوم، منوط به داشتن حداقل معدل 17
7. دانش‌آموختگان و دانشجویان دکتری تخصصی در هر یک از گرایش های رشته حقوق، فقه و حقوق و رشته الهیات با گرایش فقه و مبانی حقوق اسلامی، منوط به داشتن مدرک کارشناسی در یکی از رشته های مذکور
8. رتبه‌های اول تا دهم آزمون وکالت کانون‌های استانی و رتبه‌های اول تا پنجاهم آزمون سراسری مرکز امور مشاوران و وکلای قوه قضائیه و آزمون وکالت کانون مرکز، به تأیید مراجع مربوط
9. وکلا و مشاوران پایه‌یک دادگستری، مشروط به داشتن پنج سال سابقه کار متوالی و مؤثر به‌ عنوان وکیل یا مشاور پایه‌یک دادگستری، به تأیید کانون یا مرکز مربوط
تبصره: در مورد بندهای 8 و 9 اخذ تأییدیه از مرجع ذیصلاح و ارائه آن در روز مصاحبه علمی، برای شرکت در جلسه مصاحبه علمی ضروری است. در غیر اینصورت مجوز شرکت در جلسه مذکور صادر نخواهد شد.
ب- شرایط داوطلبان حوزوی:
داوطلبان دارای مدارک تحصیلی حوزوی (یا حوزوی و دانشگاهی به صورت توأمان)، مشروط به قرار گرفتن در هر یک از گروه های 4گانه آتی الذکر می توانند در مصاحبه علمی جذب اختصاصی شرکت نمایند. این موارد، حصری و غیر قابل تفسیر هستند و لذا لازم است داوطلبان قبل از مطالعه آن ها به تذکرات زیر توجه فرمایند:
• منظور از دانش آموخته، دارنده مدرک علمی معتبر از مرجع ذیصلاح است. فرم ارزیابی و مدرک استخدامی جایگزین مدرک تحصیلی نیستند و مقبول، واقع نمی شوند.
• تأکیداً لازم به ذکر است، برای دانش اموختگان سطوح 3 و 4 دارا بودن مدرک علمی معتبر الزامی است و صرف ارائه گواهی اتمام پایه  (بدون ارائه پایان نامه) کافی نیست.
گروه های 4گانه واجد شرایط شرکت در مصاحبه علمی (حوزوی) به این شرح می باشند:
1. دانش‌آموختگان سطح دو، منوط به داشتن مدرک کارشناسی حقوق با حداقل معدل 16 مدرک کارشناسی
2. دانش‌آموختگان سطح دو در گرایش حقوق و قضاء اسلامی، منوط به داشتن حداقل معدل 16
3. دانش‌آموختگان سطح سه در گرایش‌های فقه و اصول و یا حقوق و قضاء اسلامی
4. دانش‌آموختگان سطح چهار در گرایش‌های فقه و اصول و یا حقوق و قضاء اسلامی
** مصاحبه تشخیصی:
داوطلبان دارای مدارک تحصیلی دانشگاهی و حوزوی، مشروط به قرار گرفتن در هر یک از گروه های 2گانه آتی الذکر می توانند در مصاحبه تشخیصی جذب اختصاصی شرکت نمایند. در مصاحبه تشخیصی، محوریت با بررسی و ارزیابی سوابق علمی، آموزشی و پژوهشی داوطلب است. لذا لازم است داوطلبان واجد شرایط، در روز مصاحبه، شرحی از سوابق علمی، آموزشی و پژوهشی (رزومه) خود را به انضمام مدارک مربوط (از جمله پایان نامه، مقالات و ...) به همراه داشته باشند.
گروه های 2گانه واجد شرایط شرکت در مصاحبه تشخیصی به این شرح می باشند:
1. دانشجویان و دانش آموختگان دکتری تخصصی در گرایش های «حقوق خصوصی» و «حقوق جزا و جرم شناسی» از دانشگاهای گروه اول یا دوم، مشروط به دارا بودن مدرک کارشناسی حقوق و کارشناسی ارشد گرایش های مذکور از دانشگاه های گروه اول یا دوم
2. دارندگان مدرک سطح سه یا چهار، مشروط به داشتن مدرک کارشناسی حقوق
ج- شرایط ایثارگران:
علاوه بر داوطلبان دانشگاهی و حوزوی واجد شرایط به شرح فوق، خانواده معظم ایثارگران با عنایت به موارد زیر می توانند در سامانه جذب اختصاصی داوطلبان تصدی منصب قضاء ثبت نام نمایند.
افراد مشمول، مطابق قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران عبارتند از:
ج-1: ایثارگران مشمول سهمیه 25 درصدی:
1. جانبازان و آزادگان
2. فرزندان شهدا
3. همسران و فرزندان جانبازان 25 درصد و بالاتر
4. همسران و فرزندان آزادگان با یک سال و بالای یک سال اسارت
5. همسران، خواهران و برادران شهدا
ج-2: ایثارگران مشمول سهمیه 5 درصدی:
1. فرزندان جانبازان زیر 25 درصد
2. فرزندان آزادگان با کمتر از یک سال اسارت
3. رزمندگان با حداقل 6 ماه سابقه حضور داوطلبانه و همسران و فرزندان آنها
تذکرات مهم:
1. شرط سنی برای تمامی گروه های ایثارگران همانند سایر داوطلبان، حداقل 22 و حداکثر 40 سال تمام است.
2. دارا بودن حداقل مدرک تحصیلی کارشناسی در یکی از رشته های حقوق، فقه و حقوق یا الهیات با گرایش فقه و مبانی حقوق اسلامی یا مدرک سطح 2 حوزوی برای ثبت نام الزامی است.
3. تنها، ایثارگرانی که وضعیت شغلی آنان در سیستم سجایا «بیکار» ثبت شده باشد، مجازند در سامانه جذب اختصاصی ثبت نام نمایند.
4. اخذ و ارائه گواهی ایثارگری از امور ایثارگران محل پرونده، در مرحله تشکیل پرونده الزامی است.

جهت دانلود اطلاعیه اینجا کلیک نمایید

جهت دانلود شرایط ثبت نام اینجا کلیک نمایید

توجه:
مهلت ثبت نام پایان پذیرفته است. شما کاربران گرامی می توانید از طریق بخش نظرات همین صفحه (پایین این صفحه) در خصوص این آزمون استخدامی بحث و تبادل نظر بفرمایید.


خبر 24 آذر 96: اعلام نتایج آزمون تستی قضاوت در هفته اول بهمن 96 (منبع: خبرگزاری ایسنا)

امینی بیان کرد: نتایج آزمون تستی در هفته اول بهمن اعلام می‌شود و کسانی که نصاب لازم را آورده باشند در 27 بهمن‌ماه در آزمون تشریحی شرکت خواهند کرد و نتایج هم در فروردین‌ماه سال 97 اعلام می‌شود.

جهت مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید


خبر 25 آذر 96: برگزاری آخرین آزمون جذب عمومی قضات در کرمان (منبع: خبرگزاری مهر)

کرمان- معاون منابع انسانی دادگستری کل استان کرمان از برگزاری آزمون استخدامی قضات در استان کرمان در ۲۴ آذر ماه خبر داد.

جهت مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید


خبر 19 آذر 96: اطلاعيه معاونت منابع انسانی قوه قضاییه درباره‌ تاريخ پرينت كارت، محل رفع نقص كارت و زمان‌ برگزاري آزمون تصدي منصب قضاء در سال 1396

بدين وسيله به اطلاع كليه داوطلبان متقاضي شركت در آزمون تصدي منصب قضاء قوه قضائيه در سال 1396مي‌رساند كه آزمون مذكور در صبح روز جمعه مورخ 96/09/24 در 22 مركز استان به شرح جدول شماره 1 برگزار مي‌شود.

جهت مشاهده متن کامل اطلاعیه اینجا کلیک نمایید


خبر 30 آبان 96: اعلام نتایج مصاحبه علمی داوطلبان تصدی منصب قضا
به اطلاع می‌رساند، نتایج مصاحبه علمی داوطلبان تصدی منصب قضاء که از تاریخ 24/7/96 لغایت 23/8/96 در آزمون مزبور شرکت کرده‌اند، به شرح جدول پیوست می‌باشد. لازم به ذکر است نتایج اعلامی قطعی است و تغییر نخواهد کرد.
همچنین نتایج مصاحبه علمی سایر داوطلبان به همین ترتیب در نوبت‌های بعدی اعلام و اطلاع‌رسانی خواهد شد.
قابل توجه داوطلبان پذیرفته شده در مصاحبه علمی؛ این دسته از داوطلبان حسب برنامه زمانی که به ایشان ابلاغ خواهد شد در آزمون شخصیت که به صورت کتبی و شفاهی برگزار می‌شود شرکت خواهند نمود.

جهت مشاهده نتایج مصاحبه علمی اینجا کلیک نمایید


خبر 23 آبان 96: اعلام شرایط و ضوابط شرکت در آزمون قضاوت سال 96

پیرو طرح سؤالات متعدد و درخواست مکرر متقاضیان ثبت نام در آزمون تصدی منصب قضاء سال 1396 به اطلاع عموم متقاضیان می رساند مطابق اعلام این مرکز در اطلاعیه آزمون مذکور، ملاک احراز شرایط داوطلبان، زمان ثبت نام خواهد بود؛ مع الوصف با عنایت به سیر برگزاری مراحل مختلف آزمون از جمله آزمون تستی، آزمون تشریحی و مصاحبه علمی شفاهی، 2 دسته از متقاضیان به شرح زیر، منعی برای ثبت نام و شرکت در آزمون نخواهند داشت.

جهت مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید


خبر 13 آبان 96: تمدید مهلت ثبت نام آزمون تصدی امر قضا سال 96 (منبع: سایت سازمان سنجش)
اطلاعيه معاونت منابع انساني قوه قضائيه درخصوص مهلت ثبت نام مجدد براي متقاضيان شركت در آزمون تصدي منصب قضا در سال 1396
پيرو اطلاعيه مورخ 96/07/23، بدينوسيله به اطلاع كليه داوطلبان متقاضي ثبت‌نام و شركت در آزمون تصدي منصب قضا در سال 96 مي‌رساند كه به منظور مساعدت و فراهم نمودن تسهيلات بيشتر براي آن دسته از داوطلباني كه در بازه زماني 96/07/23 لغايت 96/07/30 براي ثبت نام اقدام ننموده‌اند، ترتيبي اتخاذ گرديده است كه متقاضيان ثبت نام بتوانند از تاريخ 96/08/21 لغايت 96/08/25 نسبت به ثبت نام خود اقدام نمايند.

مشاهده دیگر اطلاعیه ها در خصوص تمدید مهلت ثبت نام آزمون تصدی امر قضا


خبر 23 مهر 96: ثبت نام آزمون تصدی امر قضا در سال 96

ضمن آرزوی موفقیت سایت ایران استخدام برای یکایک شما کارجویان گرامی به اطلاع میرسانیم؛ ثبت نام آزمون تصدی امر قضا از روز یک شنبه 23 مهر ماه شروع و تا پایان روز 30 مهر ماه 96 ادامه دارد.

توجه: آزمون مخصوص داوطلبان با مدرک تحصیلی دانشگاهی است. شرایط و ضوابط آزمون حوزویان متعاقبا اعلام خواهد شد.

بدين وسيله به اطلاع كليه داوطلبان متقاضي ثبت نام و شركت در آزمون تصدي منصب قضا در سال 1396 مي‌رساند،كه ثبت‌نام در اين آزمون منحصراً به صورت اينترنتي از طريق پايگاه اطلاع‌رساني سازمان سنجش‌ آموزش كشور از روز يكشنبه مورخ 96/07/23 آغاز و در روز يكشنبه مورخ 96/07/30 پايان مي‌پذيرد. لذا كليه متقاضيان، ضرورت دارد كه در مهلت در نظر گرفته شده و پس از مطالعه شرايط و ضوابط عمومي و اختصاصي آزمون و فراهم نمودن مدارك و اطلاعات مورد نياز، نسبت به ثبت‌نام در آزمون فوق اقدام نمايند.

الف- شرایط عمومی:
1.    تابعیت اصلی ایران.
2.    اعتقاد و التزام عملی به دین مبین اسلام، ایمان و عدالت.
3.    التزام عملی به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و اصل ولایت مطلقه فقیه و عدم وابستگی تشکیلاتی به احزاب، سازمان‌ها و گروه‌های غیرقانونی یا هواداری از آن‌ها، مگر در صورت احراز توبه.
4.    طهارت مولد.
5.    داشتن سلامت جسمی و روانی و توانایی برای انجام کار قضایی به موجب شیوه‌نامه‌ای که به تصویب رئیس قوه‌قضائیه می‌رسد.
6.    داشتن کارت پایان خدمت وظیفه، معافیت تحصیلی یا معافیت از خدمت با لحاظ مقررات ماده واحده قانون گذرانیدن مدت خدمت نظام وظیفه فارغ‌التحصیلان دانشکده علوم قضایی در محاکم قضایی کشور.
7.    نداشتن سابقه محکومیت کیفری مؤثر.
8.    حسن شهرت، اخلاق و امانتداری.
9.    عدم اعتیاد به دخانیات، مواد مخدر و روان‌گردان.
10.    داشتن حداقل 22 و حداکثر 40 سال تمام در روز ثبت‌نام.
ب- شرایط اختصاصی:
دارا بودن یکی از مدارک تحصیلی زیر از دانشگاه‌های مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری:
1.    کارشناسی حقوق در یکی از گرایش ها؛
2.    کارشناسی الهیات با گرایش فقه و مبانی حقوق اسلامی؛
3.    کارشناسی فقه و حقوق؛
4.    کارشناسی ارشد پیوسته معارف اسلامی و حقوق در یکی از گرایش ها؛
5.    کارشناسی ارشد پیوسته الهیات، معارف اسلامی و ارشاد با گرایش فقه و مبانی حقوق اسلامی؛

پ- مدارک مورد نیاز:
1.تکمیل تقاضانامه
2. پرداخت هزینه ثبت نام به مبلغ1.000.000(یک میلیون) ریال بصورت الكترونيكي از طريق پايگاه اطلاع رساني سازمان سنجش آموزش کشور
3. فايل عكس اسكن شده: داوطلب مي‌بايست يك قطعه عكس پرسنلي خود را با مشخصات زير اسكن نموده و فايل آن را براي ثبت‌نام اينترنتي آماده نمايد.
1-3- عكس 4 * 3 كه در سال جاري گرفته شده باشد (عكس تمام رخ)
2-3- عكس اسكن شده فقط بايد با فرمت JPG باشد.
3-3- اندازه عكس اسكن شده بايد حداكثر 400300 پيكسل و حداقل 300 * 200 باشد.
4-3-تصوير داوطلب بايد واضح ، مشخص و فاقد اثر مهر، منگنه و هرگونه لكه باشد.
5-3- حجم فايل ذخيره شده عكس نبايد از 70 كيلو بايت بيشتر باشد.
6-3- حاشيه‌هاي زايد عكس اسكن شده بايد حذف شده باشد.
7-3- حتي الامكان عكس، رنگي و داراي زمينه سفيد باشد.
تبصره1- عكس خواهران بايد با حجاب و صورت كامل آنان مشخص باشد.
تبصره2- درصورت ارسال عكس غير معتبر، ثبت نام داوطلب باطل شده و حق شركت در آزمون از وي سلب مي‌گردد.
تذكر مهم: با توجه به مشكلات بوجود آمده در آزمون هاي قبلي، در خصوص اشتباه در ارسال عكس داوطلبان (اين موضوع براي داوطلباني كه ثبت نام آنان توسط ديگران انجام مي شود رخ داده است) تاكيد مي گردد علاوه بر كنترل اطلاعات ثبت نامي، حتماً نسبت به كنترل عكس ارسالي دقت نماييد تا اشتباهاً عكس داوطلب ديگري بجاي عكس شما ارسال نگردد. بديهي است در صورت ارسال عكس اشتباهي از طرف متقاضي، فرد به عنوان متخلف تلقی و مطابق مقررات با وی رفتار خواهد شد.
ت- زمان ثبت نام و برگزاری آزمون:
1- كليه داوطلبان متقاضي ثبت نام در آزمون تصدي منصب قضا در صورت داشتن شرايط عمومي و اختصاصي مندرج در بند الف و ب اين اطلاعيه نسبت به تهيه مدارك خواسته شده بر اساس بند (پ) اقدام و از تاريخ 96/07/23 لغایت 96/07/30 با مراجعه به پايگاه اطلاع‌رساني سازمان سنجش آموزش كشور نسبت به ثبت نام در آزمون اقدام نمايند و در پايان ثبت نام به هر يك از داوطلبان كد رهگيري ارائه خواهد شد كه داوطلبان لازم است تا پايان كليه مراحل آزمون اين كد را نزد خود نگهداري نمايند. ضمناً يادآور مي‌شود ثبت‌نام منحصراً به صورت الكترونيكي مي‌باشد و داوطلبان لازم است از طريق پايگاه اطلاع‌رساني مذكور نسبت به ثبت نام در آزمون اقدام نمايند و ثبت نام به غير از روش فوق غير قابل قبول مي‌باشد و اين دسته از داوطلبان مجاز به شركت در آزمون نمي‌باشند.
2- آزمون به صورت دو مرحله ای (تستی و تشریحی) است. تاریخ برگزاری آزمون تستی روز جمعه مورخ 96/09/24 و تاریخ برگزاری آزمون تشریحی روز جمعه مورخ 96/11/27 خواهد بود.
3- داوطلبان متقاضي شركت در آزمون مي بايست از روز چهارشنبه مورخ 96/09/22 با مراجعه به پايگاه اطلاع‌رساني فوق نسبت به پرينت كارت شركت در آزمون تستی اقدام نمايند.
4- ساعت و محل برگزاري آزمون بر روي كارت شركت در آزمون داوطلبان درج خواهد شد.

ث- مواد و ضرایب امتحانی  آزمون تستی:
1.    استعداد شغلی (ضریب 2)
2.    حقوق مدنی (ضریب3)
3.    حقوق تجارت (ضریب 2)
4.    آیین دادرسی و اجرای احکام مدنی (ضریب 2)
5.    آیین دادرسی و اجرای احکام کیفری (ضریب 3)
6.    حقوق جزای عمومی (ضریب3)
7.    حقوق جزای اختصاصی (ضریب 2)
ج- نحوه پذیرش در حوزه های قضایی:
1. داوطلبان در مرحله ثبت نام باید سه استان را به ترتیب اولویت برای خدمت انتخاب نمایند. علاوه بر این سه اولویت داوطلبان در صورت تمایل می توانند یک اولویت به انتخاب قوه قضاییه واگذار نمایند. محل خدمت داوطلبان صرفاً بر اساس ظرفیت استان ها و اولویت های پیشنهادی تعیین خواهد شد.

2. داوطلبانی که موفق به قبولی در مصاحبه علمی و آزمون شخصیت می شوند، به امور گزینش معرفی و در صورت قبولی در تمامی مراحل گزینش، کارآموزی و اختبار پایان دوره به خدمت گرفته خواهند شد. بنابراین تا پایان مراحل یادشده، قوه قضاییه هیچ گونه مسؤولیتی در خصوص استخدام داوطلبان بر عهده نمی گیرد.

ملاحظات:
1.    این آزمون مخصوص داوطلبان با تحصیلات دانشگاهی است.
توجه : نظر به برگزاری آزمون قضاوت ویژه داوطلبان حوزوی در تیرماه سال 1396 آزمون مجددی، ویژه این دسته از داوطلبان تا پایان سال جاری برگزار نخواهد شد.
2.    با توجه به نیازمندی حوزه های قضایی ظرفیت پذیرش برای بانوان محدود است.
3.    در راستای اعطای تسهیلات استخدامی به ایثارگران این دسته از داوطلبان از شرکت در این آزمون معاف هستند و لذا می بایست حسب اطلاعیه جذب اختصاصی اقدام نمایند.
4.    ملاک احراز شرایط عمومی و اختصاصی، زمان ثبت‌نام خواهد بود.مسؤولیت صحت و سقم اطلاعات ثبت شده در تقاضانامه به عهده داوطلب است. بنابراین کسانی که شرایط لازم برای شرکت در آزمون را ندارند، باید از ثبت نام در آزمون خودداری نمایند، در غیر این صورت در مراحل بعدی حذف خواهند شد.
5.    فرایند جذب عمومی سال 1396 طی دو مرحله تستی و تشریحی خواهد بود و آزمون تشریحی از بین پذیرفته شدگان آزمون تستی به عمل خواهد آمد.پذیرفته شدگان مرحله اخیر به مصاحبه علمی معرفی خواهند شد.
6.    رعایت حجاب کامل اسلامی برای بانوان در تمامی مراحل آزمون و استخدام الزامی می باشد.
7.    دارندگان شرایط جذب اختصاصی می توانند از آذرماه سال جاری، به تارنمای معاونت منابع انسانی قوه قضاییه مراجعه و در سامانه جذب اختصاصی ثبت نام نمایند.

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=610534
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد