معرفی مشاغل

شرح وظایف کارشناس منابع انسانی و حقوق و درآمد آن

زمان مطالعه: 12 دقیقه

چگونه کارشناس منابع انسانی شویم؟

نیروی انسانی در هر سازمان یا کسب و کاری، مهمترین بخش آن فعالیت محسوب می‌شود. اگر سازمانی فاقد نیروهای کارآمد باشد، قطعا در اجرای بسیاری از سیاست‌های خود شکست خواهد خورد. علاوه بر این سازمان مجبور است همواره حقوق کارمندان خود را به موقع پرداخت کند؛ اما نتیجه و بازدهی مناسب را دریافت نکند. این یعنی زیان بر روی زیان. پس بهترین راه برای جلوگیری از زیان‌دهی شرکت، تعریف یک جایگاه برای کارشناسی است که بتواند ضمن معرفی نیروهای کارآمد، به مدیریت منابع انسانی نیز بپردازد. بدون شک این وظیفه به عهده کسی نیست جز کارشناس منابع انسانی.
اگر برای شما نیز این سوال پیش آمده که کارشناس منابع انسانی چیست و چه جایگاه و وظایفی در سازمان‌ها دارد؟ در این مطلب با ما همراه باشید.

جستجوی آگهی‌های استخدامی

شرح شغل کارشناس منابع انسانی

یک کارمند منابع انسانی (که اغلب به عنوان کارشناس منابع انسانی نامیده می‌شود) به کارفرما کمک می‌کند تا نامزدهای شغلی را پیدا کند که واجد شرایط بیشتری برای برآوردن نیازهای سازمان هستند. آنها متقاضیان را جذب می‌کنند، رزومه‌ها را بررسی می‌کنند، مصاحبه انجام می‌دهند و بررسی سوابق را انجام می‌دهند. کارمند منابع انسانی همچنین ممکن است به متقاضیان در مورد پذیرش یا رد آنها اطلاع دهد.
از این رو مسئولیت‌های متخصصان منابع انسانی، حول محور جذب و استخدام کارمندان است. بنابراین، وظایف شغلی آنها ممکن است از غربالگری نامزدهای شغلی و انجام مصاحبه گرفته تا انجام بررسی پیشینه و ارائه جهت گیری به کارمندان جدید باشد. کارشناس منابع انسانی همچنین پشتیبانی فراحرفه‌ای را در حوزه‌های عملکردی منابع انسانی (HR) ارائه می‌کند که شامل استخدام و انتخاب، آموزش و توسعه، مدیریت عملکرد، روابط کارکنان، قانون استخدام و انطباق، پاداش و مزایا و مدیریت، حقوق و دستمزد و سیستم‌های منابع انسانی است.
در برخی از سازمان‌ها، ممکن است شرح وظایف کارشناس آموزش و توسعه منابع انسانی مرتبط با مدیریت مزایا، حفظ کارمندان و موارد مشابه باشد. از آنجایی که عنوان متخصص منابع انسانی یک عنوان نسبتاً گسترده است، اغلب برای سازمان‌های مختلف معنای متفاوتی دارد. با این حال، آنچه در سراسر جهان ثابت است این است که این متخصصان منابع انسانی ارتباط بین کارفرما و کارجو را فراهم می‌کنند و هدف کلی آنها اطمینان از استخدام بهترین کارمندان برای موقعیت‌های خاص است.
عناوین شغلی خاص برای متخصصان منابع انسانی (اغلب در سازمان های بزرگتر یافت می شود) ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • هماهنگ کننده پرسنل
  • استخدام کننده فنی
  • مصاحبه‌گر کارمند
  • متخصص کاریابی

شرح وظایف کارشناس منابع انسانی

کار متخصصان منابع انسانی زمانی آغاز می‌شود که یک موقعیت در سازمان باید پر شود. این متخصصان منابع انسانی، در این زمان، ممکن است هر کاری از ایجاد و قرار دادن پست‌های شغلی گرفته تا بازدید از نمایشگاه‌های شغلی را برای یافتن فرد یا نامزد مناسب انجام دهند. هنگامی که مجموعه‌ای از نامزدهای بالقوه جمع آوری شد، متخصصان منابع انسانی در مورد آنها برنامه‌ریزی می‌کنند و مصاحبه‌های متعددی را انجام می‌دهند تا بالاخره فرد یا افراد مورد نظر را بیابند. در سازمان‌های بزرگ‌تر، اعضای ارشد منابع انسانی ممکن است مسئول فرآیند مصاحبه باشند، اگرچه متخصصان منابع انسانی در شرکت‌های کوچک‌تر اغلب مسئول این مرحله در فرآیند استخدام هستند.
کارشناس منابع انسانی اغلب زیر نظر مدیر منابع انسانی کار می‌کنند. در طول فرآیند استخدام، آنها به طور کلی با اعضای تیم مدیریت مشورت می‌کنند تا مطمئن شوند که نامزدهای مناسب در موقعیت مناسب قرار می‌گیرند. بنابراین، وظایف شغلی آنها اغلب شامل مشاوره با مدیران منابع انسانی مناسب نیز است.
اما علاوه بر این، وظایف کارشناس منابع انسانی شامل موارد زیر نیز می‌شود که عبارتند از:

  • تهیه یا به روزرسانی سوابق استخدامی مربوط به استخدام، انتقال، ترفیع و خاتمه
  • تشریح سیاست‌ها، رویه‌ها، قوانین و استانداردهای منابع انسانی برای کارکنان جدید و فعلی
  • اطمینان از تکمیل و پردازش اسناد استخدامی جدید
  • اطلاع رسانی به متقاضیان شغلی در مورد وظایف شغلی، مسئولیت‌ها، مزایا، برنامه زمانی، شرایط کار، فرصت‌های ارتقاء و ….
  • رسیدگی به هر گونه مسائل مربوط به روابط کاری، مانند شکایات کاری و اتهامات آزار و اذیت
  • پردازش کلیه فرم‌های اقدام پرسنل و اطمینان از تایید مناسب
  • نظارت بر فرآیند استخدام که شامل هماهنگی پست‌های شغلی، بررسی رزومه و انجام بررسی‌های مرجع است
  • ایجاد، اجرا و ارزیابی تمام سیاست‌ها، رویه‌ها و ساختارهای بخش منابع انسانی
  • مدیریت برنامه‌های مربوط به بیمه
  • طراحی و اجرای برنامه‌های آموزشی و توسعه موثر
  • بررسی عملکرد کارمندان
  • حفظ و به روزرسانی تمام سوابق کارمندان با اطلاعات استخدامی جدید یا تغییرات در وضعیت استخدام
  • شناسایی نیازهای استخدامی شرکت و مدیریت فرآیند استخدام جهت اطمینان از اجرای درست آنها
  • پیگیری بودجه بخش
  • پاسخ به سوالات کارکنان و حل مسائل در زمان مناسب

اصول مدیریت منابع انسانی

در کنار وظایفی که به آنها اشاره شد، 7 کارکرد اصلی برای کارشناس منابع انسانی در نظر گرفته شده است که عبارتند از: استخدام و انتخاب، آموزش و توسعه، مدیریت عملکرد، روابط کارکنان، قانون استخدام و انطباق، پاداش و مزایا و مدیریت، حقوق و دستمزد و سیستم‌های منابع انسانی.

استخدام و گزینش:

استخدام و انتخاب یک کارکرد اساسی برای کارشناس منابع انسانی است. این وظیفه شامل شناسایی نیاز به یک نقش، نوشتن شرح شغل، تعریف الزامات نقش و مجموعه مهارت‌های کاندید مناسب، تعیین بودجه حقوق، تبلیغات برای افراد مناسب، غربالگری، مصاحبه و انتخاب بهترین فرد برای کار است.ممکن است ساده به نظر برسد، اما این عملکرد فقط در مورد یافتن افرادی برای پر کردن نقش نیست. اگر به درستی انجام شود، با تعریف واضح مشخصات شغل و مشخص کردن مشخصات کارمند، قرار دادن نامزدهای عالی در موقعیت‌های مناسب می‌تواند عمیقاً بر حفظ کارمندان تأثیر بگذارد و نیروی کار شادتر ایجاد کند.

آموزش و توسعه:

آموزش و توسعه منابع انسانی برای رسیدگی به کاستی‌های مهارتی یا آموزشی در میان کارکنان و ارائه ابزارهای لازم برای تقویت مجموعه مهارت‌ها، بهبود اعتماد به نفس و عملکرد مؤثرتر، حیاتی است. کارفرمایانی که از این طریق روی نیروی کار خود سرمایه گذاری می‌کنند، شاهد افزایش مشخصی در رضایت و روحیه کارکنان هستند. آموزش کارکنان نیز مزایایی را برای یک شرکت فراهم می‌کند. سرمایه گذاری در توسعه کارکنان، حفظ کارکنان را تشویق می‌کند و هزینه‌های استخدام را به حداقل می‌رساند.

مدیریت اجرایی:

مدیریت عملکرد معمولاً ابزاری برای نظارت بر پیشرفت و ارزیابی کار، نگرش، کارایی و اثربخشی کارکنان است. یک فرآیند مدیریت عملکرد خوب شامل ارزیابی‌های سه ماهه یا سالانه یا بررسی عملکرد است. اینها ارتباط یک به یک بین کارکنان و مدیران خط را قادر می سازد تا اهداف فردی و تیمی واضحی را تعیین کنند که با اهداف استراتژیک سازمان هماهنگ باشد.

روابط کارمندان:

وقتی صحبت از روابط کارکنان (ER) می‌شود، دو کارکرد اصلی وجود دارد. اولا، منابع انسانی به پیشگیری و حل مشکلات یا اختلافات بین کارکنان و مدیریت کمک می‌کند. ثانیاً، آنها به ایجاد و اجرای سیاست‌هایی کمک می‌کنند که برای کل نیروی کار منصفانه و سازگار باشد.
روابط خوب منجر به افزایش رفاه کارکنان می‌شود. روابط کارکنان اصطلاحی است که به تلاش‌های سازمان برای ایجاد و حفظ روابط مثبت بین کارکنان و کارفرمایانشان اشاره دارد. ER برای عملکرد سازمانی، وفاداری در میان کارکنان، و تعامل بهبود یافته ضروری است.

قانون استخدام و انطباق:

هر کارشناس منابع انسانی باید با قوانین استخدام آشنا و به روز باشد و اطمینان حاصل کند که سیاست‌ها، رویه‌ها و مزایای سازمانی با آخرین قوانین مطابقت دارد. قانون استخدام چارچوب قانونی است که سازمان باید در آن فعالیت کند. طیف گسترده‌ای از قوانین و مقررات وجود دارد که تعداد بی‌شماری از شیوه‌های منابع انسانی مانند استخدام، مدیریت عملکرد، روابط کارکنان، جبران خسارت و سلامت و ایمنی را پوشش می‌دهد.

حقوق و مزایا:

حقوق، همان پول یا درآمد پایه‌ای است که با هر کارمند توافق می‌شود. اما مزایا می‌تواند با تامین اجتماعی، حقوق بازنشستگی، بیمه درمانی خصوصی، مزایای طول عمر، تعطیلات با حقوق، مرخصی استعلاجی با حقوق، تسهیلات مراقبت از کودکان، تقسیم سود، عضویت در ورزشگاه، و بسیاری موارد دیگر در ارتباط باشد. مزایای شرکت راهی برای جذب، حفظ و پاداش کارکنان است.

سیستم‌های مدیریت، حقوق و دستمزد و منابع انسانی:

توسعه سیستم‌ها، نگهداری از داده‌های کارکنان، محاسبه مالیات، تناسب ساعات کاری و تعطیلات و پرداخت حقوق، برخی از وظایف اداری است که معمولاً تحت مدیریت منابع انسانی قرار می‌گیرد. برخی از سازمان‌های بزرگتر ممکن است یک تیم حقوق و دستمزد جداگانه داشته باشند که با بخش منابع انسانی کار می‌کند.
مدیریت منابع انسانی به طور کلی اولین نقشی است که متخصصان منابع انسانی در حرفه خود بر عهده می‌گیرند و برای درک بقیه وظایف منابع انسانی ضروری است.

کارشناس منابع انسانی

مدرک تحصیلی کارشناس منابع انسانی

امروز اکثر شرکت‌ها جهت استخدام کارشناس منابع انسانی بر حداقل مدرک دانشگاهی یعنی مدرک کارشناسی تاکید دارند. البته ممکن است برخی از شرکت‌ها افرادی را با مدرک دیپلم به شرط سابقه کار و مهارت‌های خاص نیز به کار گیرند. در میان رشته‌های تحصیلی مرتبط با کارشناس منابع انسانی رشته‌هایی چون مدیریت منابع انسانی، مدیریت بازرگانی، اقتصاد و آی‌تی به این حرفه نزدیک است.

محل استخدام کارشناس منابع انسانی

معمولا تمام شرکت‌هایی که به نیروی انسانی و مدیریت آنها نیاز دارند، جایگاهی را به شغل منابع انسانی اختصاص می‌دهند. شرکت‌های بازرگانی، شرکت‌هایی که در زمینه مدیریت فعالیت دارند، شرکت‌های پتروشیمی، دانشگاه‌ها و… برخی از شرکت‌هایی هستند که به کارشناس منابع انسانی نیاز دارند. برای یافتن این شرکت‌ها می توانید آگهی‌های استهدام شغل منابع انسانی را در کاریابی مجازی ایران استخدام دنبال کنید.

نحوه فعالیت کارشناس منابع انسانی

کارشناس منابع انسانی معمولا به صورت حضوری فعالیت می‌کند. نحوه این نوع فعالیت نیز به شکل تمام وقت و پاره وقت است. یعنی کارشناس موظف است به شکل حضوری در محل کار فعالیت و مشارکت داشته باشد.
جالب است بدانید استخدام کارشناس منابع انسانی بصورت دورکاری برای این شغل نیز تعریف شده است. یعنی شما می‌توانید با ایجاد توافق‌نامه با کارفرما، به صورت غیرحضوری فعالیت‌های مربوط به این بخش را انجام دهید.

حقوق و درآمد کارشناس منابع انسانی

حقوق کارشناس منابع انسانی به شرکت و سازمانی که در آن فعال است بستگی دارد.
همانطور که می‌دانید درآمد کارشناس منابع انسانی در شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی بر اساس قانون مدیریت خدمات کشوری تعیین می شود. در حالی‌که حقوق و درآمد کارشناس منابع انسانی که در شرکت‌ها و سازمان‌های خصوصی مشغول به کار است متفاوت است. هر شرکتی بر اساس سیاست‌های پرداختی و توان مالی خود حقوق و درآمد کارکنانش را تعیین می‌کند. شرکت‌های خصوصی معمولا بر توانایی‌ها و مهارت‌های فرد تاکید زیادی داشته و افراد توانمندتر و دارای تجربه می‌توانند علاوه بر دریافت حقوق و مزایای مناسب، از جایگاه های شغلی خوبی نیز برخوردار شوند.
همچنین حقوق و درآمد کارشناس منابع انسانی بر اساس اندازه شرکت نیز تعیین می‌شود، به عنوان نمونه اگر شرکتی که کارشناس در آن مشغول است، شرکتی کوچک باشد و دارای نیروی کار کمتری باشد طبیعتا حقوق کارشناس نیز کم خواهد بود؛ اما اگر آن شرکت یا سازمان یک شرکت بزرگ یا پردرآمد مانند یک شرکت پتروشیمی باشد، حقوق کارشناس نیز بالا خواهد بود.

مهارت های مورد نیاز کارشناس منابع انسانی

کارشناس منابع انسانی باید دارای مهارت‌های خاصی باشد تا بتواند در شغل خود موفق باشد. برخی از این مهارت‌ها عبارت است از:

روابط کارکنان:

کسب‌وکارهای موفق در روابط امن کارمند و کارفرما و متخصصانی که از این ارتباطات حمایت می‌کنند، رشد می‌کنند. توانایی شناسایی و حل و فصل نگرانی‌های کارکنان در حین رشد، محیط کاری رضایت بخش‌تری را برای کارمندان و کارفرمایان ایجاد می‌کند. این مهارت مربوط به کارشناس منابع انسانی است و یک حوزه نسبتاً گسترده در زمینه منابع انسانی است – همه چیز از اختلافات کاری گرفته تا مدیریت مزایای کارکنان را می‌توان به آن گره زد. اساساً، این به توانایی شما در مدیریت تعارض و حمایت از کارفرما و کارمندان آن بستگی دارد.

برخورداری از مهارت معارفه و معاشرت سازمانی:

جابه‌جایی کارمندان گران است و یک فرآیند قوی جذب می‌تواند به کاهش آن هزینه‌ها کمک کند. Onboarding یا برخورداری از مهارت معارفه و معاشرت سازمانی، به فرآیندی اشاره دارد که به استخدام‌کنندگان جدید اجازه می‌دهد تا با جنبه‌های اجتماعی و عملکردی شغل جدید خود به سرعت و روان سازگار شوند. شرکت‌ها به دنبال استخدام کارشناسان منابع انسانی هستند که بتوانند نیروهای جدید را داخل سازمان بیاورند و زمینه راطوری مهیا کنند که آنها در پست جدید خود احساس خوشحالی داشته باشند.

نرم افزار اطلاعات منابع انسانی (HRIS):

سیستم حقوق و دستمزد منابع انسانی HRIS (همچنین به عنوان HRMS شناخته می‌شود) یک نرم‌افزار قوی و مناسب در زمینه مدیریت منابع انسانی است. این نرم‌افزار اجازه می‌دهد تا فعالیت‌ها و فرآیندهای منابع انسانی به صورت الکترونیکی انجام شوند و حجم کار را برای متخصصان منابع انسانی سبک‌تر و کارآمدتر می‌کند. این ابزارهای تخصصی ممکن است از سازمانی به سازمان دیگر تا حدودی متفاوت باشند، اما اکثر آنها عملکردهای اصلی را ارائه می‌دهند که به سازمان‌های منابع انسانی کمک می‌کند تا به خوبی کار کنند.

کار تیمی و همکاری:

ویکی چوی، مدیر منابع انسانی در Course Hero می‌گوید: «از آنجایی که متخصصان منابع انسانی بر یافتن و ایجاد بهترین محل کار ممکن متمرکز هستند، بسیار مهم است که اعضای تیم مشترکی را پیدا کنیم که به مأموریت ما ایمان دارند. ممکن است فکر کنید که کار تیمی در زمینه‌ای مانند منابع انسانی امری ضروری است، اما تا حدی مورد تقاضا است که در آگهی‌های شغلی به پنج مهارت برتر تبدیل شود.
این ویژگی می‌تواند منعکس کننده طرز فکر کارشناسان منابع انسانی باشد که به جای صرفاً قوانین و وظایفی که کار روزانه آنها را تشکیل می‌دهد به چشم انداز کلی شرکت نگاه می‌کنند. Lhoutellier می‌گوید: “من آرزو می‌‌کنم که متقاضیان بیشتری به جای کار کردن با فرآیندهای منابع انسانی موجود، به سمت تغییر و رشد گرایش پیدا کنند.”

برنامه ریزی:

کارفرمایان کاندیداهای منابع انسانی به مهارت‌های برنامه‌ریزی نیاز دارند، زیرا بسیاری از موقعیت‌ها به اولویت‌بندی وظایف در تقویم تیم یا شرکت نیاز دارند. مهم است که بتوانید برنامه‌ای ایجاد کنید که به همه اجازه دهد به اهداف خود دست یابند.

خدمات مشتری:

توانایی‌های مدیریتی و رهبری از دیگر وظایف کارمند منابع انسانی است. اما مهارت‌های خدمات مشتری بخش بزرگی از حل مسائل محل کار است. متخصصان منابع انسانی زمان زیادی را در موقعیت‌های درگیری صرف می‌کنند.

مدیریت پروژه:

علاوه بر وظایف اداری روزانه، منابع انسانی تقریباً همیشه در میان پروژه‌های بزرگ قرار دارد. این مهارت می‌تواند شامل نوشتن یک کتابچه راهنما، نصب یک سیستم مدیریت عملکرد، یا هر پروژه دیگری از بی شمار پروژه‌های مبتنی بر منابع انسانی باشد.

مهارت مدیریت آسیب‌های مربوط به کار:

HR هرگونه حادثه آسیب یا بیماری ناشی از کار را مدیریت می‌کند. هر شرکت باید برنامه‌ای برای اقدام و غرامت برای کارمندانی که در کار آسیب دیده‌اند مطابق با قوانین ایالتی و فدرال داشته باشد. نمایندگان منابع انسانی باید قوانین مربوط به غرامت کارگر و نحوه کمک به کارمند و شرکت را در جهت گذراندن فرآیند جبران خسارت بدانند.
در کنار مهارت‌هایی که به آنها اشاره شد، گاه بر وجود برخی از مهارت‌های کامپیوتری و نیز زبان انگلیسی نیز اشاره می‌شود که در بهبود عملکرد کارشناس منابع انسانی تاثیرگذار است.
داشتن مهارت و توانایی های ذکر شده در بالا برای استخدام شدن در این شغل بسیار ضروری می باشد اما کار مهمی که شما پس از کسب این مهارت ها باید انجام دهید این است که کارفرما را از مهارت های خود مطلع سازید و این امر تنها از طریق ساخت رزومه توسط سیستم رزومه ساز رایگان ایران استخدام امکان پذیر است.

شخصیت شناسی مدیر منابع انسانی

کارشناس منابع انسانی لازم است از نظر شخصیتی واجد برخی از ویژگی‌ها باشد. از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

مهارت‌های ارتباطی قوی:

یک عنصر کلیدی برای هر نقش منابع انسانی برقراری ارتباط بین کارفرمایان و کارکنان است. معمولاً از مدیران منابع انسانی خواسته می‌شود تا اطلاعات را به طرق مختلف به طیف وسیعی از مخاطبان منتقل کنند، بنابراین مهم است که در برقراری ارتباط رو در رو، از طریق ایمیل و نامه و تلفن راحت و ماهر باشید. این مهم است که هر کسی که در نظر دارد شغلی در HR داشته باشد بتواند پیام‌ها و اطلاعات را به طور واضح و مختصر منتقل کند.

مدیریت زمان و سازماندهی:

نقش‌های منابع انسانی از وظایف مختلفی تشکیل شده‌اند و در هر روز کاری می‌توانید خود را در حال شعبده‌بازی چند شغل به طور همزمان بیابید بنابراین، سازماندهی شما ضروری است. همچنین این احتمال وجود دارد که نقش شما با درجه‌ای از وظایف اداری همراه باشد، بنابراین اینکه بتوانید همه چیز را به درستی ثبت کنید ضروری است. اگر می‌خواهید مدیر منابع انسانی باشید، مدیریت زمان بسیار مهم است. شما با زندگی شخصی افراد و همچنین شغل آنها سر و کار خواهید داشت و آنها می خواهند ایمان داشته باشند که مسائل به موقع حل خواهد شد.

همدل بودن:

توانایی نمایش همدلی با افراد دیگر در مورد طیف وسیعی از موضوعات برای یک مدیر منابع انسانی خوب ضروری است. مدیران منابع انسانی مسئول اطمینان از خوشحالی و حمایت کارکنان در محل کار خود هستند و اغلب مجبورند با وسعتی از مسائلی که بر کارمندان در محل کار تأثیر می‌گذارند دست و پنجه نرم کنند. مدیران منابع انسانی باید افرادی باشند که کارکنان دیگر از نزدیک شدن برای کمک و مشاوره راحت باشند.

حلال مشکل بودن:

به عنوان یک مدیر منابع انسانی ممکن است خود را درگیرهایی کنید که هر از گاهی در محل کار به وجود می‌آیند. توانایی مقابله با این موارد به شیوه‌ای هماهنگ و حرفه‌ای مهم خواهد بود. پراکندگی موقعیت‌های پرتنش و اینکه بتوانید نتیجه مثبتی را از یک موقعیت دشوار ببینید، شما را در موقعیت خوبی در حوزه منابع انسانی قرار می‌دهد.

قدرت رهبری:

مدیران منابع انسانی اغلب به عنوان چراغ راه همه دانش در یک شرکت دیده می‌شوند. از پاسخگویی به نگرانی‌های کارمندان گرفته تا مدیریت جمع آوری کمک‌های خیریه و سازماندهی روابط اجتماعی کارکنان، مدیران منابع انسانی باید راحت گروه‌ها و پروژه‌ها را رهبری کنند. بسیاری از مردم به دنبال راهنمایی شما هستند و مهم است که بتوانید ارتباط نزدیک و دوستانه را با توانایی کنترل و رهبری کارکنان متعادل کنید.

نحوه جست و جوی آگهی‌های استخدام مدیر منابع انسانی

یکی از بهترین روش‌ها جهت جست‌جوی آگهی استخدام مدیر منابع انسانی، مراجعه به سایت‌های کاریابی معتبر از جمله ایران استخدام است. این سایت با ارائه خدمات متنوع توانسته است زمینه را برای اشتغال بسیاری از کارجویان در حوزه کاری موردنظر فراهم کند.
در رابطه با آگهی‌های استخدام مدیر منابع انسانی نیز به راحتی می‌توانید از طریق سایت ایران استخدام شغل موردنظرتان را در سراسر کشور پیدا کنید. به عنوان مثال اگر به دنبال آگهی‌های استخدام مدیر منابع انسانی هستید تنها کافی است در قسمت فیلترها استان خود را انتخاب کنید و در کمترین زمان جدیدترین آگهی‌های مرتبط را مشاهده نمایید.

راهنمای تنظیم رزومه مدیر منابع انسانی

پس از اینکه آگهی استخدام مدنظرتان را پیدا کردید و شرایط آن را بررسی نمودید، می‌توانید برای هر آگهی از دو طریق رزومه ارسال نمایید:

ارسال رزومه از طریق ایمیل، واتساپ: در این روش کارجویان می توانند رزومه آماده خود را از طریق ایمیل یا واتساپ برای کارفرما ارسال نمایند.

ارسال رزومه از طریق کاریابی ایران استخدام: در این روش پس از ثبت نام در کاریابی ایران استخدام و تکمیل فرم رزومه، شما قادر خواهید بود آن را مستقیما برای کارفرما ارسال کنید و یا با فعالسازی رزومه ساخته شده آن را در معرض دید کارفرمایان قرار دهند.

نحوه درج آگهی استخدام مدیر منابع انسانی

جهت درج آگهی استخدام مدیر منابع انسانی، کارفرمایان می‌توانند از طریق سایت کاریابی ایران استخدام اقدام کنند. درج آگهی توسط کارفرما یکی دیگر از خدمات متنوع این سایت است که امکان پیدا کردن نیروی ماهر و موردنظر را در کوتاه‌ترین زمان فراهم می‌کند.
البته برای پیدا کردن نیروی باتجربه و کاردان لازم است کارفرما در متن آگهی استخدام خود شرح شغل کارشناس منابع انسانی، وظایف و مسئولیت‌ها، نام شرکت، نام شهر، میزان دستمزد و… را بیان کند.

جهت ثبت نام به عنوان کارفرما و درج آگهی استخدام در سایت ایران استخدام کلیک نمایید

سخن پایانی

هر چه روند استخدام و مدیریت منابع انسانی زیاد باشد، جایگاه شغلی کارشناس منابع انسانی نیز پررنگ خواهد بود. گرچه در عضرحاضر، هوش مصنوعی در حال پر کردن جای انسان‌ها است؛ اما جایگاه کارشناس منابع انسانی همچنان مهم و تعیین کننده است. از این رو چشم انداز این شغل حالا حالاها روشن است و می‌توان نسبت به آن امیدوار بود. از این رو اگر به این شغل علاقه دارید و از نظر شخصیتی خود را کاندیدای مناسبی برای این شغل می‌بینید، بر مهارت‌های لازم کار کنید تا بتوانید به جایگاهی که دوست دارید برسید. اگر موضوع حقوق و درآمد کارشناس منابع انسانی نیز برایتان مهم است می‌توانید با پیگیری آگهی های استخدام کارشناس منابع انسانی در تهران و سایر استان ها از سایت ایران استخدام ، به پاسخ مناسب برسید.

جهت مشاهده آگهی های استخدام کارشناس منابع انسانی در سایت ایران استخدام کلیک نمایید.

منبع: ایران استخدام

نوشته های مشابه

2 دیدگاه

  1. تشکرازشما.مطالب جامع وکارشتاسی شده بود.بسیارمفید بود.ازآن جایی که عموما شاخص های ارایه شده جنبه ماهیتی دارددرکمترمقاله ونگارشی به آن پرداخته می شود.خواندن این مقاله برای کارفرمایانی که قصد استخدام کارشناس نیروی انسانی دارندوبسیارمفیدخواهد بود.

    1. درود و سپاس از توجه و حسن نظر شما دوست عزیز. موفق باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا