• ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
  • 0k نظر «نمایش»

آگهی جذب هیات علمی وزارت علوم - بهمن ۹۶

آگهی جذب هیات علمی وزارت علوم - بهمن ۹۶

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۰ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

آگهی جذب هیات علمی در بهمن 96

جهت ورود به صفحه اخبار جذب هیات علمی اینجا کلیک نمایید

ثبت نام متقاضیان جذب هیات علمی

 آگهی 29 بهمن 1396: برابر اعلام مرکز جذب اعضای هیأت علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، آقای دکتر منصور غلامی وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری در ملاقات رییس مرکز جذب اعضای هیأت علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با ایشان و ارائه گزارشی از استمهال ستاد آمایش و روند تطبیق مجوز رشته ها بر اعلام نیازهای هیأت علمی دانشگاه ها که در هفته گذشته به چند مرحله تاخیر در برگزاری فراخوان جذب انجامید، بر نکات زیر تاکید فرمودند:
الف: فراخوان های جذب اعضای هیأت علمی باید برابر جدول زمانی مصوب و به صورت منظم برگزار شود و تعویق و تاخیر مهار گسیخته در آن مورد قبول نیست.
ب: بخش های گسترش و ستاد آمایش که قبلا برای تطبیق مجوزها بر اعلام نیاز دانشگاه ها درخواست مهلت کرده بودند باید بررسی های خود را هرچه سریعتر به پایان رسانند و مرکز جذب اعضای هیأت علمی مکلف است قبل از پایان بهمن ماه نظرات آنان را اخذ و فراخوان را اعلام نماید. درصورتیکه مسئولین ستاد آمایش همچنان نتوانستند نتایج قطعی خود را اعلام نمایند، مرکز جذب بر اساس نورم و روال گذشته فراخوان را برگزار نماید.
ج: برای جذب اعضای هیأت علمی در واحدهای غیرانتفاعی و در واحدهای وابسته به دستگاه های اجرایی نباید محدودیتی در جذب اعضای هیأت علمی اعمال گردد و این بخش ها می توانند توسعه مورد نظر خود را در بخش جذب اعضای هیأت علمی با رعایت سایر مقررات انجام دهند.
د: وزارت علوم برای واحدهای تک جنسیتی تسهیلات ویژه ای را خصوصا در جذب اعضای هیأت علمی مورد نظر دارد که به اطلاع واحدهای مربوطه خواهد رساند.
ه: دانشگاه ها و موسساتی که قبلا برای افرادی که جایابی بورس داده اند و آن افراد بورسیه اینک از تحصیل فراغت یافته اند باید این افراد را در رقابت عادلانه با سایر متقاضیان فراخوانی (بدون شرکت آنان در فراخوان) شرکت دهند و در صورتیکه این فارغ التحصیلان کف حدِّ نصاب شایستگی های هیأت علمی را کسب کردند جذب آنان باید در اولویت باشد.
برهمین اساس دکتر محمدرضا رضوان طلب رییس مرکز جذب اعضای هیأت علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اعلام کرد: فراخوان جذب اعضای هیأت علمی برای عموم واحدهای دولتی و غیرانتفاعی از ساعت 12 ظهر روز یکشنبه مورخ  1396/11/29 آغاز خواهد گردید و تا ساعت 8 صبح روز شنبه 1396/12/12 ادامه خواهد یافت. باتوجه به تاخیر پیش آمده در برنامه جدول زمانی فراخوان، این مهلت تمدید نخواهد شد و متقاضیانی که نتوانند تا این تاریخ آمادگی خود را در سیستم ثبت نمایند؛ باید خود را برای فراخوان بعد که در شهریور 97 برگزار می شود، آماده نمایند.
وی تاکید کرد دانشجویانی که در حال تحصیل هستند تا قبل از دفاع پایان نامه خود نمی توانند متقاضی عضویت هیأت علمی شوند و ثبت تقاضای آنان بلا اثر است. همچنین کسانی که در ارگانی به صورت کارمند پیمانی یا رسمی هستند از شرکت در فراخوان قبل از استعفا محرومند.
دکتر رضوان طلب اعلام کرد: تقاضای مرکز جذب اعضای هیأت علمی از دانشگاه ها آن است که در حل مسئله بورسیه ها مسئولین وزارت علوم را یاری دهند و اجازه ندهند مسئله جذب آنان به یک چالش در نظام آموزش عالی تبدیل شود. تقاضای عضویت آنان را با نگاه مثبت بپذیرند و آنان را در بررسی و رقابت عادلانه با سایر متقاضیان بدون هرگونه بدبینی و پیش داوری نسبت به آنان سهیم نمایند. البته این به معنای آن نیست که تقاضا یا پذیرش بورسیه به معنای تقاضا یا پذیرش عضویت هیأت علمی باشد و یا تعهدی از سوی وزارت علوم بر پذیرش پذیرفتگان بورس به عنوان عضو هیأت علمی وجود داشته باشد ولی در یک منظومه مدیریتی گذشته و حال این گونه پیش بینی شده است که سرمایه گذاری دولت برای بورس دادن به افراد دارای استعداد برتر هدر نرود و حتی الامکان از وجود این افراد پس از دوره تحصیل استفاده شود. حتی دانشگاه ها و موسساتی که به آنان جایابی نداده اند اما به گرایش و تخصص آنان نیاز دارند، باید جذب این افراد را در اولویت قرار دهند.
این مقام مسئول در وزارت علوم تاکید کرد: اراده وزیر محترم علوم و سایر بخش های وزارت متبوع در مورد بورسیه ها به صورت قاطع
برهمین راهبرد اساسی استوار است و موکدا از اعضای محترم هیأت اجرایی جذب و مسئولین دانشگاه ها و موسسات می خواهم اجازه ندهند در این اراده خلل و ناهماهنگی راه یابد.
راهنمای شرکت در فراخوان:
به منظور اجتناب از عملکرد جزيره‌اي و مستقل در جذب اعضاي هيات علمي و نيز بي اطلاعي داوطلبان از روند رسيدگي به پرونده‌ي خود، مقرر شد نرم افزار جامعي که بتواند تمامي فرآيندها از آغاز تا پايان را پوشش دهد در سه ماهه‌ي چهارم سال 93 در دستور کار مرکز قرار گيرد. اين نرم افزار اکنون به همّت متخصصان بهره‌برداري گشته و از چند زير سيستم اصلي به شرح زير تشکيل شده است:
1. اعلام نياز دانشگاه­ها
2. ثبت تقاضاي اوليه‌ي متقاضيان
3. بررسي محتواي پرونده­ها در هيأت اجرايي جذب در قالب­ها و گروه­هاي توان­مندي علمي و صلاحيت عمومي
4. کنترل پرونده­ها در هيأت مرکزي جذب و تطبيق رعايت آئين نامه­ها
5. رسيدگي به شکايات و درخواست­هاي تجديد نظر از طرف متقاضي جذب
6. در ادامه هر يک از اين زير سيستم‌ها به شکل مجزا تشريح شده است.
1-1-  اعلام نياز دانشگاه‌ ها
اعلام نياز دانشگاه­ها و تخصيص سهميه به دانشگاه­ها در اين سامانه تماماً هوشمند بوده و بر اساس سهميه­ي اختصاص داده شده به دانشگاه از سوي دفتر نظارت و ارزيابي وزارت علوم مي‌باشد. در ضمن نحوه­ي اختصاص سهميه از طرف دفتر نظارت بر اساس اطلاعاتي (مانند آمايش سرزميني و نقشه جامع کشور) که سامانه در اختيار آن دفتر قرار مي­دهد مي‌باشد.
2-1- ثبت رزومه متقاضيان و اطلاع رساني مرحله­اي به متقاضي
اين بخش شامل فراخوان جذب پيماني، بورس، طرح سربازي و همچنين ارسال درخواست متقاضيان تبديل وضعيت مي‌باشد. در اين قسمت سعي شده تا سامانه از امکانات نهادهايي مانند بنياد ملّي نخبگان، بنياد شهيد و امور ايثارگران و تأييديه مدرک تحصيلي جهت استعلام خود اظهاري افراد شرکت کننده در فراخوان، بهره‌مند گردد. از ديگر امکانات اين بخش غربالگري و معرفي متقاضيان بر اساس شاخص‌هاي اعلام نياز و شرايط اختصاصي دانشگاه­ها مي‌باشد. در ضمن متقاضيان جذب با مراجعه به اين سامانه مي توانند روند پيشرفت پرونده­ي خود را پيگيري نمايند. به عبارتي اين بخش پل ارتباطي بين متقاضي و هيأت اجرايي مرکز جذب مي‌باشد.
3-1- فرايند هيأت اجرايي دانشگاه­ها
اين بخش شامل فرايند داخلي و امکانات هيأت اجرايي جذب دانشگاه بوده که از آن جمله مي‌توان به موارد زير اشار کرد:
1. زمان­بندي جلسات کارگروه‌هاي علمي و عمومي هيأت اجرايي جذب
2. معرفي اعضاي کارگروه
3. امضاي ديجيتال صورت جلسات کارگروه‌هاي علمي و عمومي هيأت اجرايي جذب
4. اعلام نتيجه به متقاضي و مرکز جذب
5. امکان تعريف امضاي ديجيتال براي اعضاي کارگروه پس از گذر از فرايند صدور احکام هيأت اجرايي توسط مرکز جذب
6. ارسال پرونده الکترونيک و کامل به مرکز جذب براي ادامه فرايند
7. امکان گزارش‌گيري و بررسي عملکرد هيأت‌هاي اجرايي جذب دانشگاه
8. امکان امتيازبندي هيأت‌هاي اجرايي بر اساس ضوابط
4-1- روند تشکيل پرونده و طرح آن در جلسات هيأت مرکزي
اين بخش شامل فرايند داخلي مرکز جذب اعضاي هيأت علمي بوده که موارد زير را پوشش مي دهد:
1.  ثبت دبيرخانه
2. نحوه ارسال و دريافت پاسخ استعلامات سه گانه جذب
3. تشکيل کارگروه‌هاي علمي و گروهي براي دانشگاه‌هايي که هيأت اجرايي ندارند
4. فرايند کامل تبديل وضعيت شامل ثبت جداول و مستندات به صورت آنلاين و پياده‌سازي نظام جامع امتيازدهي به مستندات علمي مطابق آيين‌نامه‌ها و قوانين
5-1- شکايات و درخواست تجديد نظرها
سامانه جامع جذب اعضاي هيأت علمي در راستاي بهبود اطلاع رساني، امکان درخواست تجديد نظر در هر مرحله را پيش بيني کرده است.
گردش و ارجاع شکايت متقاضي در هر مرحله به صورت هوشمند انجام مي‌شود و با توجه به جايگاه پرونده در سامانه شکايات متقاضي به قسمت مرتبط ارجاع مي‌گردد و پس از انجام بررسي‌ها خروجي آن در اختيار مرکز قرار مي‌گيرد. لازم به ذکر است اين سامانه امکان گزارش‌گيري تحليلي و آماري از کليه اطلاعات مرتبط با اعضاي هيأت عملي را با رعايت تمامي ملاحظات امنيتي براي حفظ محرمانگي، پوشش مي‌دهد.

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=624276
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد