۷ سال پیش

آیا می‌دانید تحت چه شرایطی می‌توان بیمه بیکاری دریافت کرد؟
اطلاعات بیشتر

 

 بیکار از نظرقانون بیمه بیکاری بیمه شده‌ای است که بدون میل و اراده خود بیکار شده و آماده به کار باشد.

جهت مشاهده اخبار بیمه بیکاری اینجا کلیک کنید


آیا می‌دانید تحت چه شرایطی می‌توان بیمه بیکاری دریافت کرد؟به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، بیکار از نظرقانون بیمه بیکاری بیمه شده ای است که بدون میل و اراده خود بیکار شده و آماده به کار باشد. براساس این قانون، چنانچه بیمه شده‌ای به علت تغییرات ساختاراقتصادی کارگاه مربوطه و به تشخیص وزارتخانه ذیربط و تائید شورایعالی کار ، بیکارموقت شناخته شود وهمچنین بیمه شدگانی که به علت حوادث غیرمترقبه مانند سیل ، زلزله ، جنگ ، آتش سوزی بیکار شوند، می‌توانند از مقررات این قانون استفاده کنند.
تشخیص ارادی بودن یا غیرارادی بودن بیکاری بیمه شده ، برعهده کمیته ای متشکل از نمایندگان این سازمان واداره کارواموراجتماعی محل اشتغال بیمه شده است .
در صورتی که شخص دارای شرایط ذیل باشد ، می‌تواند از مقرری بیمه بیکاری، بهره مند شود :

۱- مشمول قانون کار و تامین اجتماعی باشد.
۲-  بدون خواست و اراده خودش ، از کار اخراج شده باشد.
۳-  ایرانی بوده و تبعه کشورهای خارجی نباشد.
۴- مستمری بگیر نباشد ، بازنشسته و یا از کار افتاده کلی هم نباشد.
۵- بیمه شده ، قبل از بیکار شدن ، حداقل شش ماه سابقه پرداخت حق بیمه داشته باشد.
ضمنا بیمه شدگانی که به علت بروز حوادث غیرمترقبه بیکار می شوند، برای دریافت مقرری بیمه بیکاری، نیازی به داشتن حداقل سابقه پرداخت حق بیمه (شش ماه) ندارند و حتی اگر در روز اول کار ، بر اثر یکی از حوادث غیرمترقبه ، بیکار شوند، می توانند مقرری بیمه بیکاری را دریافت کنند.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=662674
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد