• ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
  • 0k نظر «نمایش»

احتمال آغاز کارآموزی قبول‌شدگان آزمون وکالت ۱۴۰۰ در ابتدای سال آینده

احتمال آغاز کارآموزی قبول‌شدگان آزمون وکالت ۱۴۰۰ در ابتدای سال آینده

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۰ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

پیش بینی کارآموزی قبول‌شدگان آزمون وکالت 1400 در ابتدای سال آینده

به گزارش ایران استخدام و به نقل از خبرگزاری اختبار، عضو هیات مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز از احتمال آغاز کارآموزی قبول‌شدگان آزمون وکالت 1400 در ابتدای سال آینده خبر داد.

عضو هیات مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز ضمن بیان برخی پیچیدگی‌ها درباره پذیرفته‌شدگان آزمون وکالت ۱۴۰۰، از احتمال آغاز کارآموزی این افراد در ابتدای سال آینده خبر داد.

فرشید فرحناکیان در گفت‌وگو با اختبار با اشاره به اینکه «برای اجرای آیین نامه ۱۴۰۰ درخصوص کارآموزان، با سه مسئله اساسی مواجه هستیم» گفت: نخستین مسئله این است که این افراد یک مرحله اول دوماهه شامل آموزش و آزمون دارند. در کانون وکلای مرکز کارگروهی برای این دو مفوله تشکیل شد اما ما نمی توانیم تکلیف این آموزش دوماهه را بدون توجه به آزمون مرحله سوم (اختبار) روشن کنیم چرا که یکپارچگی آموزش از بین می‌رود. لذا کارگروه کانون مرکز را از این جهت دارای ایراد میدانم. بر همین اساس معتقدم اقدامات کانون برای مرحله اول آموزش هنوز اجرایی نشده است و باید به عقب بازگردیم

این وکیل دادگستری ادامه داد: نکته دوم اینکه اساسا مرحله آموزش و آزمون ذیل مفهوم مهم تری به نام تعیین شهر و محل اشتغال قرار می گیرد. به عبارت بهتر هنوز به جمع بندی نرسیده ایم که محل اشتغال و تعیین شهر با نمره آزمون اولیه مشخص شود یا نمره آزمون دوم نیز در آن دخیل باشد. این اقدام سبب میشود مکانیزمی داشته باشیم که داوطلبین سه مرتبه (آزمون ورودی وکالت، آزمون مرحله اول و آزمون مرحله سوم) قابلیت ارتقای محل اشتغال خود را داشته باشند. پیشنهاد من این است که حد نصابی را برای تعیین شهر در آزمون ورودی در نظر بگیریم و سپس اعلام کنیم اگر داوطلبین در آزمون های اول و سوم، موفق به کسب حد نصاب فلان شوند، می توانند محل اشتغال خود را ارتقا بدهند. یعنی همانطور که نظام پذیرش کارآموزی سیال می شود، نظام تعیین شهر هم همینگونه شود. این رویه سبب خواهد شد انگیزه و تلاش برای هر سه آزمون حفظ شود و مکانیزمی از آموزش، امتحان و پاداش شکل می گیرد.

او درباره سومین پیچیدگی این مسیر نیز گفت: نکته سوم اینکه اسکودا انتظار دارد کانون وکلای مرکز به عنوان کانون وکلای مادر هماهنگ عمل کند و هر مکانیزمی را که برگزید، پیش از اجرا در اسکودا مطرح کند. همین مسئله سبب تاخیر در فرایند نیز می‌شود.

عضو هیات مدیره کانون وکلای مرکز با تاکید بر اینکه «نباید فراموش کنیم که ما تحت تاثیر قانون تسهیل و آیین نامه لایحه استقلال ۱۴۰۰ هستیم و همین مسئله سبب پیچیده شدن فرآیند کارآموزی شده است» افزود: علی رغم همه این مسائل، نسبت به روند سالیان گذشته عقب نیستیم. با این اوصاف پیش‌بینی می‌شود کارآموزی در سال جدید آغاز شود.

فرحناکیان درباره جزییات این دوره‌های آموزشی نیز گفت: تعیین درس ها باید مورد بررسی قرار بگیرد که با مرحله اختبار تداخل نداشته باشد. محل برگزاری آزمون ها قطعا در شهری که کانون مستقر شده است، خواهد بود و از این حیث برای داوطلبین دشوار می‌شود. مسئولیت آموزش و اجرای آن هم قطعا با کانون است.

منبع: خبرگزاری اختبار

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=2697178
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد