• ۱۳۹۵/۰۵/۱۴
  • 0k نظر «نمایش»

احیای سازمان اداری و استخدامی کشور لازم و ضروری بود

احیای سازمان اداری و استخدامی کشور لازم و ضروری بود

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۰ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

 

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تاکید بر اینکه احیای سازمان اداری و استخدامی کشور کار بسیار لازمی بود گفت که با احیای این سازمان می‌توان انتظار داشت که نظام اداری چابک، سریع و فعال در کشور وجود داشته باشد که حاصل آن بازدهی زیاد و کم شدن پروسه بروکراسی باشد.

جهت مشاهده اخبار سازمان اداری و استخدامی اینجا کلیک کنید


محمد مهدی مفتح در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به حکم رئیس جمهور در احیای سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: موضوع نظام اداری کشور از موضوعات مهم و قابل توجهی است. به همین دلیل از دو امر مهم اداری و استخدامی و برنامه و بودجه در قانون اساسی به عنوان اختیارات رئیس جمهور نام برده شده است. این بدان معنی است که قانون اساسی برنامه و بودجه را هم ارز موضوع اداری و استخدامی دیده است که نشان دهنده اهمیت نظام اداری کشور است.
وی ادامه داد:  اگر دولت و مجموعه مدیریت کشور بخواهد کاری و یا برنامه‌ای را پیاده سازی کند باید توسط نظام اداری کشور انجام شود. در واقع منویات کشور، دولت و مصوبات مجلس در قالب این سیستم اداری محقق می‌شود. این موضوع نیز نشان دهنده اهمیت نظام اداری کشور است چون در صورت کارکرد درست آن می‌توان انتظار داشت که مسائل کشور به راحتی انجام شود.
مفتح توضیح داد:‌ اگر نظام اداری به درستی کارهایش را انجام دهد دیگر مسیر پرونده ها طولانی نخواهد شد و اشکالات در سیستم اداری اصلاح می‌شود. اصلاحاتی که نتیجه آن وجود نظام اداری فعال، ‌چابک و در سلامت کامل است. البته باید بعد از شکل گیری سازمان اداری و استخدامی مراقب بود که از اهداف اصلی عدول نکند چون این سازمان به عنوان مغز متفکر ساختار اداری کشور محسوب می‌شود.
وی یادآور شد:‌ در سال‌های گذشته سازمان اداری و استخدامی کشور وجود داشت که به عنوان جزئی از معاونت رئیس جمهور در معاونت مدیریت و  برنامه ریزی ادغام شد. قطعا ضرورت داشت که این سازمان جایگاه اصلی‌اش را پیدا کند که بر اساس آن رئیس جمهور حکم احیای آن را صادر کرد.
سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه با تاکید بر اینکه احیای سازمان اداری و استخدامی کشور کار بسیار لازمی بود، گفت: با توجه به مشکلات پیش آمده در موضوع پرداخت‌های غیرمتعارف و انجام یک خلاف بزرگ لازم بود که این گونه مشکلات به صورت زیربنایی اصلاح و رفع شود تا امکان تکرار آن وجود نداشته باشد. هم‌چنین در کنار رفع این مشکل باید نظام اداری، چابک، فعال، سریع و کم هزینه برای کشور باشد که طبیعتا با وجود چنین سازمانی می‌توان انتظار داشت که مغز متفکری برای پیاده سازی و مراقبت در اجرا وجود داشته باشد.
مفتح با تاکید بر اینکه اقدام رئیس جمهور فکر و کار مناسبی بود، گفت: امیدوارم این سازمان بتواند به درستی وظایفش را انجام داده و توقعات مردم را از این سازمان برآورده کند. توقعاتی که شامل وجود نظام اداری فعال، چابک و بازدهی زیاد به عنوان حاصل کار سازمان است.

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=644700
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد