۷ سال پیش

استخدام آموزش دهندگان نهضت سواد آموزی قطعی و حتمی نیست
اطلاعات بیشتر
بروزرسانی

 

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی در خصوص وضعیت استخدامی آموزش دهنده‌ها که به عنوان کنترل کننده‌ی کیفیت آموزشی سازمان هستند ولی وضعیت استخدامی آنها قطعی و حتمی نیست.

جهت ورود به صفحه اصلی استخدام آموزشیاران نهضت سوادآموزی اینجا کلیک کنید


به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی باقر زاده رئیس سازمان نهضت سواد آموزی در سومین روز از سی و سومین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش  اظهار داشت: آموزش و سوادآموزی از قدیمی ترین فعالیت های توانمند ساز و ظرفیت ساز بشری در تمام ادیان الهی است و سوادآموزی به عنوان هسته‌ی اصلی فعالیت های یونسکو از بدو تحصیل تاکنون وجود داشته که سند جهانی آموزش برای همه در راستای تحقق اهداف آن است.
رئیس سازمان نهضت سوادآموزی عنوان کرد: دولت تدبیر و امید با اعتقاد و اهمیت تاثیر سوادآموزی در توسعه همه جانبه و پایدار جامعه راهبردهای مختلفی را در راستای حمایت و هدایت سوادآموزان انجام داد که در سال 92 چهار درصد، سال 93 هشت درصد و سال 94 بیش از 32 درصد رشد سوادآموزی در حیطه عملکرد کمی داشتیم.
وی با بیان اینکه 160 هزار نفر در شهرستانهای مختلف تحت پوشش سازمان نهضت سوادآموزی قرار دارند، گفت: با ایجاد پایگاه اطلاعات مبتنی بر تشکیل شناسنامه‌های آموزشی برای 53 میلیون نفر در بازه سنی 10 تا 49 سال روند برنامه و پرونده تعیین سواد آنها اصلاح شده و کمتر از یک میلیون و دویست نفر در جامعه هدف سوادآموزی قرار دارند که امیدواریم با توجه به برنامه‌های سال جدید این میزان نیز به حداقل نفرات ممکن برسد.
باقرزاده ادامه داد: نرخ باسوادی در کشور در طول سالهای 2013 تا 2015 رو به بهبود بوده و رشد نیم درصدی را به دنبال داشته که این موضوع دنباله رو برنامه های راهبردی برنامه ششم توسعه و بسیج ظرفیت مدیریت منابع برای تقویت سوادآموزی انجام شده است.
رئیس سازمان نهضت سوادآموزی ادامه داد: مرکز یادگیری به عنوان نقطه عطف تغییر رویکرد سوادآموزی و بهترین فرصت عرصه سوادآموزی مدرن در نظر گرفته شده که با مشارکت نهادهای مختلف یک سوم باقی مانده‌ی جامعه هدف در سال تحصیلی جدید به میزان حداقل نفرات می‌رسند.
باقر زاده در خصوص وضعیت استخدامی آموزش دهنده‌ها که به عنوان کنترل کننده‌ی کیفیت آموزشی سازمان هستند ولی وضعیت استخدامی آنها قطعی و حتمی نیست گفت: اخذ هر گونه وجه اضافی و خارج از عرف از آنها و کودکان لازم التعلیم برخورد قانونی را در پی دارد.
وی ادامه داد: سال گذشته بالغ بر 25 هزار نفر کودکان لازم التعلیم در سازمان نهضت تحت پوشش قرار داشتند و ارزیابی آنها نتایج مطلوبی را به دنبال داشت چرا که آزمونهای آنها نشانی از کیفیت بالای وضعیت آموزشی سازمان و توانمندسازی آنها بود.
در ادامه شجاعی رئیس مرکز پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان اظهار داشت: بروز استعدادهای برتر و هدایت آنها باید نظام‌مند، همگانی و عادلانه باشد که برنامه‌های ملی شناسایی استعدادهای برتر و جذب آنها را به دنبال دارد.
وی ادامه داد: برنامه‌ی ملی شناسایی استعدادهای برتر که با طرح شهاب شناخته می شود، برنامه‌ریزی و هدایت مدارس استعدادهای درخشان و برگزاری مسابقات، جشنواره‌ها و المپیادها در رأس فعالیتهای مرکز پرورش استعدادهای درخشان قرار دارد همچنین جذب، حمایت و هدایت افراد توسط گروههای علمی و پژوهشی انجام می شود.
شجاعی اذعان کرد: سال 89 دو سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان و باشگاه دانش پژوهان به منظور حمایت مرکز پرورش استعدادهای درخشان ادغام شدند که این موضوع رشد قابل توجهی در حیطه‌ی تولید و بهسازی ابزارهای شناسایی استعدادهای برتر و افزایش کیفیت برگزاری دوره‌های آموزشی مجریان طرح شهاب را به دنبال داشت.
وی بیان کرد: در ابتدای کار در سال 91 ، سی و هفت هزار دانش آموزش تحت پوشش مرکز پرورش استعدادهای درخشان بودند که در سالهای بعد این میزان رشد قابل توجهی را به دنبال داشت، در سال تحصیلی 94-93 در پایه چهارم هر استان 128 هزار دانش آموز، در سال تحصیلی 95-94 با 364 دانش آموز و 64 منطقه درگیر طرح شهاب، در سال تحصیلی 96-95 با 93 منطقه درگیر طرح شهاب مرکز فعالیتهای خود را به نقطه هدف نزدیک کرد و امسال نیز با همکاری اداره کل چند استان پانصد و 30 هزار نفر از افراد آموزش دیده در طرح شهاب حضور دارند.
در ادامه کفراشی مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش  گفت: از جمله وظایف و مأموریت‌هایی که ما داریم گسترش فعالیت‌های آموزش و پرورش، ترویج فرهنگ شهادت و حمایت از ایثارگران شاهد است.
وی افزود: تعداد مدارس شاهد هزار و 347 مدرسه است که در سال‌های گذشته بیش از 400 مدرسه اضافه شده‌اند، این امر باعث کاهش کیفیت شد بنابراین ما تلاش کردیم که در بخش کیفیت خودمان را به درجه بالایی برسانیم.
کفراشی اظهار کرد: از جمله چالش‌های پیش‌روی مدارس عدم جذب جامعه‌ی حداکثری هدف و نارضایتی خانواده‌ها از افزایش جامعه ایثارگری بود که در دو سال گذشته از 43 درصد به 70 درصد جذب رسید همچنین در این مدارس رتبه‌بندی را بر اساس طرح تعالیف به مرحله اجرایی رساندیم که 80 درصد مدارس به عنوان مدارس ممتاز متعالی شناخته شده‌اند.
مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش تأکید کرد: در حال حاضر 144 هزار و 350 همکار شاهد و ایثارگر در آموزش و پرورش هستند که وظیفه ما این است با اجرای قانون جامعه ایثارگران و اجرای ماده 51 این قانون از آن‌ها حمایت کنیم.
برابری مدارس استثنایی با مدارس عادی از نظر امکانات
در ادامه قدمی معاون وزیر و رئیس مدارس استثنایی کشور گفت: 7 گروه از دانش‌آموزان را تحت پوشش قرار داده‌ایم که می‌توانیم به آسیب‌دیده بینایی، آسیب‌دیده شنوایی، دانش‌آموزان با مشکلات ذهنی، اختلالات رفتاری، اوتیسم‌، مشکلات عاطفی و یادگیری و چند معلولیتی‌ اشاره کرد.
رییس مدارس استثنایی کشور ادامه داد: سنجش نوآموزان پیش‌دبستانی برای کودکان عشایری رایگان شد که رقمی بین 600 تا 700 میلیون تومان را شامل می‌شد.
وی افزود: در حال حاضر 2 الی 3 طرح را در نظر داریم که با این روش می‌توانیم با مدارس عادی برابری داشته باشیم برای مثال برای اجرای طرح سنجش بحث آموزش تلفیقی را خواهیم داشت و سیاست ما نیز توسعه طرح فراگیر خواهد بود و در نظر داریم که مجموعه خدماتی در طرح سنجش را به قبل از دبستان مداخله دهیم به همین خاطر کار پایگاه‌های ما در شهریور ماه به اتمام نمی‌رسد.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=649011
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد