- ۱۴۰۴/۰۸/۰۷
- 2.6k نظر «نمایش»
شرایط آزمون استخدام شورای حل اختلاف
شرایط آزمون استخدام شورای حل اختلاف
- بروزرسانی:
- دیدگاه: 2.6k (نمایش)
شرایط آزمون استخدامی شورای حل اختلاف
کاربر گرامی: باتوجه به انتشار فراخوان آزمون استخدام شوراهای حل اختلاف در طی سال های مختلف در این صفحه شرایط آزمون استخدام شوراهای حل اختلاف به تفکیک سال ها گردآوری شده است.
جهت مشاهده شرایط استخدام در هر سال این صفحه را تا انتها مطالعه نمایید.
استخدام شورای حل اختلاف - سال 1404
آگهی 15 مهر 1404: قوه قضائیه در نظر دارد؛ در اجرای ماده ۶ قانون شورای حل اختلاف مصوب ۱۴۰۲/۰۶/۲۲ مجلس شورای اسلامی و به استناد بند ب ماده ۱۱۶ برنامه هفتم توسعه کشور و در راستای اجرای ماده (۴۴) قانون مدیریت خدمات کشوری، مفاد دستورالعمل نحوه برگزاری امتحان عمومی و تخصصی برای استخدام افراد در دستگاه های اجرایی موضوع بخشنامه شماره ۲۷۰۴۲ مورخ ۱۴۰۴/۰۳/۱۸ و آیین نامه تعیین اولویت های استخدامی کارکنان شورای حل اختلاف مصوب۱۴۰۳/۰۸/۲۰رئیس قوه قضائیه به شماره ۹۰۰۰/۴۸۵۰۴/۱۰۰ مورخ،۱۴۰۳/۰۸/۲۰ تعداد ۶۰۰۰ نفر از افراد واجد شرایط را از طریق برگزاری آزمون و انجام مراحل گزینش و مصاحبه به منظور خدمت در محاکم صلح به صورت پیمانی استخدام مینماید.
مهلت ثبت نام تا 6 آبان 1404 میباشد.
استخدام شورای حل اختلاف - سال 1402
آگهی 6 مهر 1402: انتشار دفترچه و شروع ثبت نام آزمون جامع آموزشی شوراهای حل اختلاف سال 1402
آزمون جامع شوراهای حل اختلاف صبح روز جمعه مورخ ۱۴۰۲/۰۷/۲۱ به طور همزمان در سراسر کشور برگزار خواهد شد. لازم است کلیه افراد دارای ابلاغ به عنوان نیروی افتخاری که در شوراها یا ستاد فعالیت دارند، از روز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۲/۰۷/۰۵ لغایت دوشنبه مورخ ۱۴۰۲/۰۷/۱۰ 1402/07/19 به نشانی اینترنتی مرکز آزمون جهاد دانشگاهی مراجعه و در آزمون ثبت نام نمایند.
توضیحات کلی
1. برای افرادی که ثبت نام نکنند، کارت ورود به جلسه صادر نشده و به هیچوجه امکان شرکت در آزمون را نخواهند داشت.
2. مهلت ثبت نام قابل تمدید نیست.
3. افراد میتوانند هر یک از حوزه های معرفی شده توسط استان را به عنوان محل آزمون خود انتخاب نمایند.
4. افراد در خرید توکن دقت لازم را داشته باشند زیرا هزینه خرید توکن اشتباهی قابل برگشت نمیباشد و مرکز توسعه حل اختلاف مسئولیتی در این قبال نخواهد داشت.
5. فقط افرادی که در ابلاغ آنها یکی از پستهای ذیل درج شده است، از شرکت در آزمون معاف میباشند:
- خدمات
- نظافتچی
- راننده
- تأسیسات
- مسئول امور تأسیسات
- انباردار
- نامه رسان
6. همانگونه که قبلا اعلام شده است این آزمون، امتحان پایان دوره آموزش شش ماهه اول سال ۱۴۰۲ با هدف ارتقای سطح دانش کلیه کارکنان شوراهای حل اختلاف کشور میباشد؛
پرداخت هدفمند پاداش مربوط به آموزش بر اساس سطح علمی و توانمندی، برنامهریزی بهتر برای آموزش های آتی، تأثیر در امتیاز ارزشیابی و ارتقای کارکنان و برخورداری از اولویت در حوزه های مربوط به منابع انسانی، امتیاز شرکت و کسب نمره قبولی در این آزمون میباشد.
7. عدم شرکت در آزمون جامع موجب محرومیت از پاداش مربوط به آموزش، تعلیق ابلاغ در صورت عدم شرکت یا عدم کسب نمره قبولی در دو آزمون جامع و عدم ثبت دوره های آموزشی گذرانده شده سال ۱۴۰۲ خواهد شد.
8. هزینه ای که هنگام ثبت نام در سایت فوق الذکر دریافت میگردد، در صورت کسب حداقل نمره قبولی (نمره ۱۲) به همراه پاداش متناسب با سطح نمره مکتسبه، مسترد خواهد شد.
9. از آنجایی که کارکنان ستاد استان ها نیز ملزم به شرکت در این آزمون میباشد، عدم شرکت کارکنان ستادی در آزمون، موجب محرومیت ذکر شده در بند ۷ میگردد.
توضیحات مربوط به انتخاب گروه و دروس امتحانی
2. کارکنانی که در کلیه دروس پیوست ۳ مردود شدهاند، موظفند در دوره های همان دروس و آزمون مربوطه شرکت نمایند. از آنجا که دفترچه سوالات آزمون واحد است، این دسته میتوانند در صورت امکان برگزاری دوره در استان، در دوره های آموزش پیوست ۲ نیز شرکت کرده و در روز آزمون، سوالات مربوط به آن دروس را نیز پاسخ دهند.
3. کارکنانی که در برخی دروس پیوست ۳ نمره قبولی گرفتهاند، موظفند معادل آن دروس، بسته به نوع پودمان (حقوقی، مهارتی، عمومی) با اولویت ترتیب ذکر شده در جدول شرکت نمایند.
به عنوان مثال عضو شعبه ای که فقط در دروس ادله اثبات دعوا و اخلاق حرفه ای نمره قبولی کسب نموده است، موظف است در دوره تأمین خواسته و اخلاق در صحیفه سجادیه ۱ شرکت نماید.
یا عضو شعبه دیگر در دروس مطالبه وجه، ادله اثبات دعوا و شخصیت شناسی نمره قبولی کسب کرده است، موظف است در دوره تأمین خواسته، دادخواست اعسار و مهارت های ارتباطی شرکت نماید.
کلیه کارکنان مشمول بند ۳ میتوانند درصورت امکان، در دوره های جدید نیز شرکت و به سوالات مربوطه پاسخ دهند.
4. کارکنانی که با دلیل موجه در آزمون غیبت داشته و به تأیید اداره کل آموزش و امور فرهنگی مرکز رسیده است، فقط در دوره های پیوست ۳ شرکت خواهند نمود. شرکت ایشان در دوره های جدید (پیوست۲) نیز در صورت تمایل بلامانع است.
5. کارکنانی که غیبت غیر موجه در آزمون داشته یا به دلیل تخلف نمره صفر برای ایشان منظور شده است، موظفند در همه دورههای ذکر شده در پیوست ۲ و ۳ شرکت نمایند.
6. کارکنان جدیدالورودی که سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ در آزمون بدو خدمت قبول شده اند و ابلاغ دریافت کرده اند، موظفند در دوره های آموزشی پیوست ۳ و آزمون مربوطه شرکت نمایند.
تذکرات
2. شرکت کنندگان محترم برای انتخاب گروه امتحانی و دروس امتحانی، موارد ذکر شده در این دفترچه را به دقت مطالعه و در انتخاب دروس دقت نمایند که حتمًا از هر ۳ پودمان (پودمان حقوقی، پودمان مهارتی و پودمان عمومی) دروس موظفی را انتخاب کنند.
3. ترتیب اولویت دروس (ذکر شده در بند۳ توضیحات انتخاب درس و گروه امتحانی) را برای انتخاب دروس حتمًا رعایت نما˻د. چنانچه ترتیب اولویت رعایت نشده باشد نمره درس موظفی که انتخاب نشده، صفر لحاظ خواهد شد.
4. افرادی که میخواهند علاوه بر دروس موظفی، دروس اختیاری را هم آزمون بدهند، حتمًا باید در موقع ثبت نام، دروس اختیاری را انتخاب کنند. عدم انتخاب دروس در مرحله ثبت نام و پاسخگویی در جلسه امتحان، حقی را برای شرکت کننده ایجاد نخواهد کرد.
5. پس از اتمام ثبت نام و ویرایش، انصراف از دروس اختیاری و عدم پاسخگویی به دروس اختیاری در برگه پاسخنامه ممکن نیست و در کارنامه نهایی نمره آن درس برای شرکت کننده صفر لحاظ خواهد شد؛ لذا کارکنان محترم در انتخاب دروس اختیاری دقت لازم را داشته باشند.
6. براساس شرایطی که در خصوص مردودین، غایبین، متخلفین و... پیشتر گفته شد؛ افرادی که در ثبت نام موظفند دروسی را انتخاب نمایند و بر آن اساس امتحان بدهند، چنانچه دروس مربوطه را انتخاب نکنند، نمره صفر برای آن درس لحاظ خواهد شد.
استخدام شورای حل اختلاف - سال 1401
آزمون جامع آموزشی، مخصوص کارکنان شوراهای حل اختلاف سراسر کشور، ساعت 9 صبح روز جمعه 5 اسفند ماه 1401 به طور همزمان در سراسر کشور برگزار خواهد شد. لازم است کلیه افراد دارای ابلاغ شورا که به عنوان نیروی افتخاری در شوراها یا ستاد استان ها فعالیت دارند، از روز پنجشنبه 13 بهمن ماه 1401 تا 20 بهمن ماه 1401 به سایت مرکز آزمون جهاد دانشگاهی مراجعه و در آزمون جامع ثبت نام نمایند.
شرایط عمومی
2- مهلت ثبت نام قابل تمدید نیست
3- افراد می توانند هر یک از حوزه های معرفی شده توسط استان که در سامانه ثبت نام قابل مشاهده است را به عنوان محل آزمون خود انتخاب نمایند.
4- آن دسته از اعضا و کارکنان شورا که در بخش با آزمون جذب همکاری داوری و میانجیگری نیز ثبت نام کرده و روز جمعه مورخ 1401/12/5 در آزمون مربوطه شرکت خواهند نمود، لازم است مرکز استان خود را به عنوان محل آزمون جامع انتخاب نمایند این افراد باید در روز آزمون به پرسش های هر دو دفترچه پاسخ دهند.
5- فقط افرادی که در ابلاغ آنها یکی از موارد ذیل است، از شرکت در آزمون معاف می باشند
1. خدمات 2. نظافتچی 3. راننده 4. تأسیسات 5. مسئول امور تأسیسات 6. انباردار 7. نامه رسان
6- همانگونه که قبلا اعلام شده است این آزمون، امتحان پایان دوره آموزش یکساله با هدف تعیین سطح آموزشی و ارتقای سطح دانش کلیه کارکنان شوراهای حل اختلاف کشور می باشد؛ پرداخت هدفمند پاداش مربوط به آموزش بر اساس سطح علمی و توانمندی افراد، برنامه ریزی بهتر آموزشی تأثیر در امتیاز ارزشیابی و ارتقای کارکنان و برخورداری از اولویت در حوزه های مربوط به منابع انسانی از امتیازات شرکت و کسب نمره قبولی در این آزمون می باشد
7- عدم شرکت در آزمون جامع موجب محرومیت از پاداش مربوط به آموزش، تعلیق ابلاغ در صورت عدم شرکت یا عدم کسب نمره قبولی در دو آزمون جامع و عدم ثبت دوره های آموزشی گذرانده شده سال 1401 می باشد.
8- هزینه ای که هنگام ثبت نام دریافت می گردد در صورت کسب نمره قبولی (12) به همراه پاداش متناسب با سطح نمره مکتسبه، مسترد خواهد شد.
استخدام شورای حل اختلاف - سال 1400
مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه با استناد به مقررات قانون شوراهای حل اختلاف مصوب 1394 و آیین نامه اجرایی آن مصوب 1395 از کارکنان افتخاری در شوراهای حل اختلاف سراسر کشور (به عنوان دبیر، اجرای احکام و نیروهای ستادی) به شرح زیر دعوت به همکاری می نماید:
مهلت ثبت نام تا 4 آذر 1400 می باشد.
شرایط عمومی
2- تابعیت جمهوری اسلامی ایران
3- التزام عملی به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و ولایت مطلق فقیه
4- حسن شهرت به امانت و دیانت و صحت عمل
5- عدم استفاده از مشروبات الکلی و عدم اعتیاد به مواد مخدر یا روانگردان
6- حداقل 30 سال سن تمام
7- کارت پایان خدمت وظیفه عمومی با معافیت از آن برای مشمولان
8- متاهل بودن
9- سابقه سکونت در حوزه شورا حداقل به مدت شش ماه
تبصره ۱ : ملاک عمل برای محاسبه سن افراد، اولین روز ثبت نام (1400/08/25 ) میباشد.
شرایط اختصاصی
داوطلبان مشاغل «دبیر» و «اجرای احکام» فاقد آزمون تخصصی بوده و مواد آزمون تخصصی سایر مشاغل به شرح ز یر میباشد:
| ردیف | نام شغلب | شرایط احراز |
| 1 | نیروی ستادی (مدیریت) | مدیریت منابع انسانی - مبانی سازمان و مدیریت - سیستم های اطلاعاتی در مدیریت - تحلیل داده و اطلاعات |
| 2 | نیروی ستادی (فناوری اطلاعات) | پایگاه داده ها - برنامه نویسی کامپیوتر - سیستم عامل - Network |
| 3 | نیروی ستادی (آمار) | روش های آماری - رگرسیون - محاسبات آماری - روشهای نمونه گیری |
| 4 | نیروی ستادی (آموزش) | اصول برنامه ریزی آموزشی - سنجش و اندازه گیری - فلسفه مدیریت آموزشی - اصول مدیریت آموزشی |
| 5 | نیروی ستادی (مدیریت فرهنگی) | مدیریت رفتار سازمانی - اصول و مبانی ارتباطات - اقتصاد و فرهنگ - آشنایی با سبک های هنری |
| 6 | نیروی ستادی (روانشناسی) | روانشناسی تربیتی - مبانی راهنمایی و مشاوره - روانشناسی سلامت - روانشناسی اجتماعی |
| 7 | نیروی ستادی (گرافیک) | مبانی هنرهای تجسمی - عکاسی - صفحه آرایی - تصویرسازی |
امتیازات و سهمیه های قانونی
براساس هماهنگی به عمل آمده با بنیاد شهید و امور ایثارگران، جهت ایثارگران، امتیازات زیر لحاظ شده است:
۱ .ایثارگران نوع اول : کسب ۸۰ %حد نصاب پذیرش آزمون؛
۲ .ایثارگران نوع دوم : کسب ۹۰ %حد نصاب پذیرش آزمون؛
ایثارگران نوع اول شامل:
- جانبازان
- آزادگان
- همسر و فرزندان شهدا
- همسر و فرزندان جانبازان بیست و پنج درصد و بالاتر
- همسر و فرزندان آزادگان دارای یک سال و بالای یک سال اسارت
- پدر، مادر، خواهر و برادر شهید
ایثارگران نوع دوم شامل:
- رزمندگان با سابقه حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه ها
- همسر و فرزندان رزمندگان با سابقه حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه ها
- فرزندان جانبازان زیر بیست و پنج درصد
- فرزندان آزادگان کمتر از یک سال اسارت
تذکر: مراجع تایید مدت حضور داوطلبانه در جبهه ها عبارتند از :
۱ .معاونت نیروی انسانی هر یک از رده های نیروهای مسلح در مورد رزمندگان متبوع خود
۲ .معاونت نیروی انسانی سازمان بسیج مستضعفان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مورد بسیجیان و نیروهای مردمی اعم از مستخدمین دولت و صاحبان مشاغل و صنوف آزاد و افراد فاقد شغل
۳ .معاونت توسعه و منابع انسانی وزارت جهاد کشاورزی در مورد جهادگران
مراحل ثبت نام
۱-۵ .مطالعه شرایط آزمون
داوطلب باید در زمان ثبتنام، شرایط عمومی و اختصاصی مندرج در این دفترچه را داشته باشد. دفترچه آزمون در صفحه اول سامانه جهت دریافت و مطالعه داوطلبین قرار گرفته است. اکیدًا توصیه میشود داوطلبین محترم، قبل از هرگونه اقدام بر روی سامانه، شرایط و ضوابط آزمون را مطالعه و سپس نسبت به پرداخت هزینه و ثبت نام در آزمون اقدام نمایند.
۲-۵ .تهیه فایل اسکن شده از مدارک
۱ .عکس پرسنلی
داوطلب باید یک قطعه عکس پرسنلی خود را با مشخصات زیر، اسکن نموده و فایل آن را برای ارسال از طریق سامانه ثبتنام اینترنتی در اختیار داشته باشد:
- عکس ۳در ۴(تمام رخ) که در سال جاری گرفته شده باشد؛
- با فرمت JPG باشد. اندازه عکس اسکن شده باید حداقل ۲۰۰در۳۰۰ و حداکثر ۳۰۰ در۴۰۰ پیکسل باشد؛
- تصویر داوطلب باید واضح، مشخص و فاقد اثر مهر، منگنه و هرگونه لکه باشد؛
- حجم فایل ذخیره شده باید حداقل ۱۵ کیلوبایت و حداکثر ۷۰ کیلوبایت باشد؛
- حاشیه های زائد عکس اسکن شده باید حذف شده باشد؛
- حتی الامکان عکس رنگی و دارای زمینه سفید باشد؛
تذکر (۱) : اسکن و استفاده از عکس روی کارتهای شناسایی (کارت ملی، شناسنامه و ...) قابل قبول نیست و لازم است داوطلبان از اصل عکس پرسنلی و مطابق با توضیحات فوق، اقدام به اسکن نمایند.
تذکر (۲) : عکس خواهران باید با حجاب بوده و صورت کامل آنان مشخص باشد.
تذکر (۳) : در صورت ارسال عکس غیر معتبر، ثبت نام داوطلب باطل شده و حق شرکت در آزمون از وی سلب میگردد. لازم به ذکر است با توجه به مشكلات به وجود آمده در آزمونهای مختلف، درخصوص اشتباه در ارسال عكس داوطلبان، که این موضوع اکثرًا برای داوطلبانی که در کافینت ثبت نام میکنند رخ داده است، تاکید میگردد چنانچه ثبت نام خود را توسط کافی نت ها انجام میدهید، علاوه بر کنترل اطلاعات ثبتنامی، حتمًا نسبت به کنترل عكس ارسالی دقت نماید تا اشتباهًا عكس داوطلب دیگری به جای عكس شما ارسال نگردد.
بدیهی است که در صورت ارسال عكس اشتباه از طرف داوطلب، تخلف محسوب شده و مطابق مقررات با وی
رفتار خواهد شد.
۲ .کارت ملی
تذکر ۱ : داوطلب باید تصویر کارت ملی خود را به صورت فایل با فرمت JPG و با وضوح و کیفیت بالا در سامانه بارگذاری نماید. حجم این فایل حداقل ۳۰ کیلوبایت و حداکثر ۲۰۰ کیلوبایت باشد و حاشیه های زائد حذف و ترجیحًا رنگی باشد.
پرداخت وجه
«توکن پرداخت»، کد منحصر به فرد و مخصوص هر داوطلب است که در صورت اقدام موفق داوطلب جهت پرداخت هزینه ثبتنام به داوطلب اختصاص مییابد. لذا ضروری است داوطلبین، این کد «توکن پرداخت» را (که به شماره تلفن همراه داوطلب نیز پیامک میگردد) تا پایان مراحل ثبتنام و دریافت «کد رهگیری» نزد خود نگهداری نمایند. همچنین این کد، با کد ملی و شماره تلفن همراه ثبت شده در ابتدای فرآیند پرداخت، در سامانه قابل بازیابی خواهد بود.
تذکر ۱ : در صورتی که داوطلب بلافاصله پس از پرداخت هزینه، امکان ثبتنام و انجام فرآیند مربوط به آن را نداشته باشد، با در دست داشتن کد رهگیری پرداخت، میتواند در زمان دیگری اقدام به ثبت نام نماید. برای این امر، میبایست از منوی آزمون (در صفحه اول سامانه)، گزینه «ثبتنام در آزمون» را انتخاب و پس از وارد کردن اطلاعات درخواستی، اقدام به ثبت نام نماید.
تذکر ۲ : در صورتی که داوطلب به هر دلیل پس از پایان موفقیتآمیز مراحل پرداخت هزینه، به توکن پرداخت خود دسترسی نداشته باشد، برای بازیابی توکن پرداخت، از منوی آزمون (در صفحه اول سامانه)، گزینه «بازیابی کد رهگیری/توکن» را انتخاب و پس از وارد کردن اطلاعات درخواستی، دوباره توکن پرداخت برای ایشان پیامک میشود.
تذکر ۳ : به ثبت نامهای ناقص ترتیب اثر داده نخواهد شد و وجوه پرداختی، به هیچ وجه مسترد نمیگردد.
شروع فرآیند ثبت نام
مرحله ۱ : بارگذاری مدارک
در این بخش، مدارک مشخص شده در «بخش ۲-۵ «بارگذاری میگردد.
مرحله ۲ : اطلاعات فردی
مشخصات فردی داوطلب در این بخش در سامانه ثبت میگردد.
مرحله ۳ : سهمیه و سوابق
این بخش مربوط به ثبت سهمیه ها و سوابق کاری داوطلبان میباشد.
تذکر مهم : به دلیل ارتباط سامانه ثبتنام با سامانه مربوط به بنیاد شهید و امور ایثارگران، اطلاعات ایثارگری داوطلبان دارای ایثارگری نوع اول به صورت خودکار در سامانه ثبت خواهد شد.
اما داوطلبان دارای ایثارگری نوع دوم، میبایست به صورت خوداظهاری شرایط خود را در سامانه ثبت نموده و پس از آزمون، شرایط آنها بررسی خواهد شد.
مرحله ۴ : اطلاعات تحصیلی
اطلاعات تحصیلی داوطلب در این بخش وارد سامانه میگردد.
مرحله ۵ : بخش مورد درخواست
در این مرحله، سامانه با توجه به اطلاعات ثبت شده داوطلب در مراحل قبلی، پروانه های قابل انتخاب را به
داوطلب نمایش داده و داوطلب میتواند از بین آنها تنها یک مورد را به عنوان پروانه مورد درخواست خود،
انتخاب نماید. سپس منطقه جغرافیایی مورد درخواست را مشخص خواهد نمود.
زمان برگزاری آزمون و نحوه دریافت کارت
هنگام پرینت کارت به آگاهی داوطلبان خواهد رسید. لازم به ذکر است صدور کارت شرکت در آزمون، به منزله تأیید اطلاعات ارسالی از سوی داوطلبان نبوده و اصل مدارک داوطلبان پس از اجرای آزمون توسط مسئولین ذیربط، مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
تذکر : داوطلبان گرامی میتوانند حوزه برگزاری آزمون خود را استانی غیر از استان محل سکونت خود انتخاب نمایند، به عنوان مثال ساکنین شهر کاشان، میتوانند استان قم را به عنوان محل برگزاری آزمون انتخاب کنند که فاصله آن نسبت به شهر اصفهان (که مرکز استان خودشان هست) کمتر میباشد.
اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.