۷ سال پیش

استخدام ۶۰۵ نفر در سالجاری در سیستان و بلوچستان
اطلاعات بیشتر

 

مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: دولت برای نخستین بار در تاریخ آموزش و پرورش این استان یک ردیف مستقل بودجه با حدود ۶ هزار میلیارد ریال در طول سه سال برای مدرسه سازی در نظر گرفته است.

جهت مشورت و تبادل نظر در رابطه با آزمون استخدامی آموزش و پرورش اینجا کلیک نمایید


به گزارش ایرنا علیرضا نخعی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اختصاص این ردیف بودجه جهش خوبی برای مدرسه سازی سیستان و بلوچستان است اظهار داشت: هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال (۱۷۰ میلیارد تومان) از این اعتبار برای سال ۹۵ در نظر گرفته شده است.
وی با تقدیر از مشارکت خیران در مدرسه سازی استان گفت: ۹۲۵ کلاس درس از مهر سال گذشته تا مهر امسال با مشارکت حدود ۵۰ درصدی خیران ساخته و تحویل شده و یا آماده تحویل است.
وی ادامه داد: همچنین از زمان برگزاری جشنواره خیران مدرسه ساز در اردیبهشت امسال در استان تاکنون خیران ۶۰ میلیارد ریال کمک کرده اند که تا پایان امسال این روند رو به افزایش خواهد بود.
وی با اشاره به شناسایی ۲ هزار کلاس درس غیراستاندارد، خشتی وگلی، کلنگی و درحال تخریب استان گفت: امسال بخش عمده این کلاس ها حدود دو سوم با مشارکت نوسازی مدارس، حمایت دولت و مشارکت خیران ساخته خواهند شد.
وی افزود: با برنامه ریزی های صورت گرفته تا پایان سال ۹۶ تمام مشکل فضای آموزشی مدارس یادشده حل خواهد شد.

***شاخص های آموزشی سیستان و بلوچستان رو به بهبود
مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان با بیان این که رتبه آموزش و پرورش استان در مجموع در کشور مطلوب و رضایت بخش نیست گفت: در سالهای اخیر با اقدامات صورت گرفته شاخص های این نهاد روبه بهبود است به طوری که در برخی شاخص ها نظیر درصد قبولی آزمون سراسری در بین استان های کشور از رتبه ۳۳ به ۲۸ و نرخ قبولی پیش دانشگاهی با ۹۳ درصد قبولی به رتبه پنج کشوری ارتقا یافته است.
نخعی افزود: ادامه فعالیت های مطلوب آموزشی در سیستان و بلوچستان با وجود استعدادهای فراوان نوید آینده ای روشن برای فرزندان این دیار می دهد.
وی با اشاره به استخدام ۶۰۵ نفر در سالجاری در سیستان و بلوچستان بیان کرد: علاوه بر استخدام این افراد در آینده نزدیک نیز مجددا هزار نفر در استان به صورت سراسری از طریق سازمان سنجش بکارگیری خواهند شد.
وی اظهار داشت: حدود هفت هزار نفر نیروی آموزش و پرورش نیز امسال در سیستان و بلوچستان درخواست نقل و انتقال دارند که این نهاد سعی دارد عدالت را در توزیع نیروها رعایت کند.
وی با بیان این که تمامی کودکان لازم التعلیم سیستان و بلوچستان در مدارس ثبت نام خواهند شد گفت: با توجه به نگاه مسئولان کشوری تمامی کودکان اعم از اتباع بیگانه که در سنین مدرسه قرار دارند در مدارس ثبت نام می شوند.
وی ادامه داد: کودکان فاقد شناسنامه نیزدر استان با معرفی هویت از طریق مراجع و نهادهای متولی هیچ منعی برای تحصیل ندارند.
وی با اشاره به ۹۶ هزار بازمانده از تحصیل شناسایی شده در سیستان و بلوچستان گفت: سال گذشته ۴۰ هزار نفر از این افراد در مدارس ثبت نام شدند که از این تعداد ۱۰ هزار نفر به دلایل مختلف سرکلاس درس حاضر نشدند.
وی ادامه داد: هم اینک ۶۶ هزار کودک بازمانده از تحصیل در سیستان و بلوچستان وجود دارد که تلاش براین است هیچ کودک لازم التعلیمی در سه مقطع تحصیلی در استان وجود نداشته باشد.
وی تصریح کرد: ضروری است همه اقشار اعم از اصحاب رسانه، علمای دینی و دیگر افراد بیش از پیش این نهاد را در راستای تحقق اهداف یاری کنند.
وی با بیان اینکه آموزش و پرورش از درجه بندی مدارس استقبال نمی کند گفت: با توجه به این رویکرد در سالهای اخیر به تعداد مدارس خاص افزوده نشده بلکه برنامه ریزی شده به مرور کاهش یابند و تلاش داریم کیفیت همه مدارس به طرق مختلف از جمله آموزش نیروها ارتقا یابد.
وی با اشاره به وجود ۶ هزار و ۵۰۰ مدرسه در سیستان و بلوچستان گفت: برای ثبت نام دانش آموزان در مدارس تاکید بر این است هیچ دانش آموزی در محدوده یک مدرسه نباید از ثبت نام باز ماند.
وی با اشاره به تخریب دیوار مجتمع بهشتی در زاهدان گفت: بر اساس نقشه تفصیلی شهر اصل بازگشایی این مسیر درخیابان اشتباه نبود اما نحوه برخورد شهرداری اشتباه بود به طوری که مشکلاتی ایجاد کرد که هم اینک با پیگیری های صورت گرفته درحال مذاکره برای اجرای صحیح این کار هستیم.
وی تنبیه بدنی در مدارس را محکوم کرد و افزود: با نظارت های این نهاد با هرگونه تنبیه بدنی در مدارس به صورت جدی برخورد می شود.
مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: توزیع شیر به عنوان یک غذای کامل در مدارس استان روند روبه رشدی را در چند سال گذشته تجربه کرده است به طوری که سال گذشته ۲۷ میلیون پاکت شیر در ۴۵ وعده در مدارس استان توزیع شد.
نخعی گفت: با توجه به اینکه سرویس مدارس یکی از مهمترین دغدغه های والدین است نبایدهیچ سرویس مدرسه ای بدون قاعده باشد بلکه با رعایت همه جوانب آرامش خاطر خانواده را به همراه داشته باشد.
وی گفت: انتصابات در آموزش و پرورش بدون مدنظر قرار دادن خط و مشی سیاسی تنها بر اساس اصول آموزش و پرورش صورت می گیرد.
وی با اشاره به اهمیت هدایت تحصیلی گفت: امر هدایت تحصیلی آنچنان مهم و تاثیرگذار است که اگر به درستی صورت گیرد فرصتی طلایی برای پیشرفت دانش آموز فراهم می کند و اگر خطا برود تهدیدی برای آینده تحصیلی و شغلی فرد به حساب می آید.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=644198
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد