۷ سال پیش

استفاده از فرصت پسا برجام برای توسعه صنایع دستی
اطلاعات بیشتر

 

مدیرکل تجاری سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: فضای پسابرجام فرصتی برای توسعه مراودات بین المللی در حوزه صنایع دستی و بازاریابی در عرصه جهانی برای این محصولات است.

جهت مشاهده نقش صنایع دستی در اشتغالزایی اینجا کلیک کنید


لزوم بهره مندی از سوغات زیارت در سبد خانوارهابه گزارش گروه استانهای باَشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضویاسماعیل قادری فر درمراسم گشایش دومین نمایشگاه بازاریابی سوغات زیارت در مشهد افزود: توسعه بازارهای بین المللی برای محصولات و تولیدات صنایع دستی هنرمندان ایران در کنار سایر سیاست ها و برنامه ها امری مطلوب است.
وی با بیان اینکه صنایع دستی و حمایت از هنرمندان دراین بخش می تواند به حل مشکل بیکاری و توسعه کسب و کار کمک کند گفت: هم اکنون پنج میلیون دانشجو در کشور در حال تحصیل هستند که حدود سه میلیون نفر آنان دانشجویان حوزه علوم انسانی و هنر می باشند و در صورت عدم مدیریت صحیح در آینده نزدیک، کشور با سونامی خطر آفرین بیکاری روبرو می شود.
مدیرکل تجاری سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: برای توسعه اشتغال و کسب و کار در کشور حوزه هایی مانند صنایع دستی و گردشگری بازار بزرگ و بکری هستند که باید از آن استفاده کرد.
قادری فر افزود: ایجاد شرکت های دانش بنیان و هسته های نوآورانه و حمایت از عرصه های مختلف علوم به ویژه علوم انسانی و هنر از مسائلی است که به طور جدی مورد پیگیری قرار دارد.
وی با بیان اینکه از تمام فعالان و نوآوران عرصه صنایع دستی که طرح ها و ایده های فناورانه داشته باشند حمایت می شود اظهار کرد: ایجاد نخستین مرکز نوآوری میراث فرهنگی و گردشگری در پی انعقاد تفاهم نامه با پژوهشکده میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گامی در این راستاست.
مدیرکل تجاری سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: طبق آمار اعلام شده در سال گذشته گردش مالی بازار سوغات در چهار خیابان منتهی به حرم مطهر رضوی در مشهد بیش از پنج هزار میلیارد ریال بوده که شامل سوغات فاقد کیفیت مطلوب می باشد.
قادری فرافزود: ایجاد ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز، ایجاد کانون های هماهنگی دانش، صنعت و بازار از اقداماتی است که با هدف حمایت از فعالان در این بخش انجام می شود.
وی گردشگران خارجی را سفیران و پیام آورانی دانست که در توسعه مراودات در زمینه بازاریابی و بازارسازی در عرصه جهانی و منطقه ای تاثیر بسزایی دارند.
مدیرکل تجاری سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری توسعه تجارت الکترونیک را برای عرضه و معرفی صنایع دستی به علاقه مندان داخلی و خارجی راهکری نوین و موثر دانست.
لزوم بهره مندی از سوغات زیارت در سبد خانوارها
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی هم دراین مراسم گفت: بخشی از سفر با هدیه و سوغات همراه است و سوغات علاوه بر ابعد اقتصادی دارای ابعاد فرهنگی نیز می باشد بنابراین باید به بومی سازی سوغات توجه ویژه ای داشته باشیم
حسین زارع صفت با اشاره به اهمیت صنایع دستی و نقش آن در توسعه گردشگری گفت: اصولا اقتصاد گردشگری مرتبط با صنایع دستی است چرا که سفر همواره با هدیه و سوغات همراه و مرتبط است.
وی افزود:. امسال ظرفیت نمایشگاه نسبت به سال گذشته از نظر کیفیت و کمیت دو برابر شده است و شاهد عرضه محصولات متنوع باقیمت های مناسب هستیم.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: اقتصاد گردشگری مرتبط با صنایع دستی است و با توجه به اینکه امسال توسط مقام معظم رهبری به نام “اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل ” نامگذاری شده است توجه به سوغات زیارت و صنایع دستی می تواند نقش مهمی در این خصوص داشته باشد.
زارع صفت خاطرنشان کرد: مهمترین هدف از برگزاری دومین نمایشگاه بازاریابی سوغات زیارت نهادیه کردن سوغات و صنایع دستی در سبد خانوار و آشنایی هرچه بیشتر مردم با سوغات و هدیه و صنایع دستی و استفاده از صنایع دستی به عنوان هدیه و سوغات است.
وی افزود: توجه به صنایع دستی می تواند راه گشای مشکل اشتغال باشد و برای ایجاد اشتغال باید بیش از پیش به صنایع دستی توجه کرد.
مدیر کل میراث فرهنگی خراسان رضوی افزود: خوشبختانه در مشهد ظرفیت های بسیار بالایی وجود دارد به عنوان مثال موضوع سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و در هفته گذشته شاهد حضور هیئت ۵ نفره داوران شواری جهانی صنایع دستی برای بررسی مشهد به عنوان شهر جهانی سنگ های قیمتی در پایتخت معنوی ایران بودیم.
زارع صفت خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه شاهد برنامه ریزی و تلاش برای سبت مشهد مقدس به عنوان شهر جهانی سنگ های قیمتی هستیم این موضوع می تواند به توسعه صنایع دستی و سوغات زیارت کمک کند.
دومین نمایشگاه سراسری بازاریابی سوغات زیارتی در مشهد با حضور بیش از ۷۰۰ قلم کالای صنایع دستی کد گذاری شده از ۲۲ استان کشور به مدت دو روز در مشهدادامه دارد.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=592113
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد