۷ سال پیش

اشتغال‌زایی جوان ساوه‌ای برای ۳۰ روستایی

منقضی شده
اطلاعات بیشتر

 

یکی از جوانان ساوه‌ای در لبیک‌گویی به فرمان رهبرمعظم انقلاب مبنی بر «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل»، آستین‌هایش را بالا زده و برای اشتغال خود و جوانان روستا کارگاه تولید قارچ راه انداخته است.

جهت ورود به صفحه اصلی اخبار استخدام روستائیان اینجا کلیک کنید


احمدرضا ملکی، جوان سختکوش ساوه‌ای با دریافت تسهیلات از سازمان بسیج سازندگی در قالب طرح اقتصاد مقاومتی کارگاهی هر چند کوچک برای تولید و پرورش قارچ ایجاد کرده است، اما با انگیزه‌ای بالا در اندیشه توسعه کارگاه و تحقق اقتصاد مقاومتی در عمل و ایجاد اشتغال برای جوانان روستای محل سکونتش است.
این جوان ۳۲ ساله اظهار کرد: کارشناس کامپیوتر هستم؛ اما از سال گذشته و به منظور تحقق اقتصاد مقاومتی تصمیم گرفتم به عرصه کشاورزی و پرورش قارچ ورود پیدا و در خودکفایی کشور ایفای نقش کنم.
ملکی با بیان این که محمودآباد روستایی در هشت کیلومتری ساوه است که همچون سایر روستاهای کشور جوانان بیکار فراوانی در دل خود جای داده، افزود: پیش از ورود به عرصه کشاورزی به عنوان مسئول امور اداری در یکی از واحدهای صنعتی مشغول کار بودم تا این که تصمیم گرفتم به عرصه کشاورزی وارد شوم و دست به تولید بزنم تا بتوانم از این طریق در تحقق اقتصاد مقاومتی نقش‌آفرین باشم .
وی بیان کرد: بعد از مشورت با پدرم تصمیم گرفتم قارچ تولید کنم؛ بنابراین پشت میزنشینی را رها کردم و پس از دریافت تسهیلات طرح اقتصاد مقاومتی، کارگاهی به وسعت ۶۴۰ مترمربع برای پرورش قارچ تجهیز و آماده کردم.
جوان ساوه‌ای ادامه داد: کار تولید را با دریافت ۳۰ میلیون تومان تسهیلات طرح اقتصاد مقاومتی در این کارگاه آغاز کردم و هم اکنون ماهانه حدود هفت تن قارچ تولید و در شهرهای ساوه، قم، تهران و اراک می‌فروشم.
ملکی با اشاره به این که در طرح پرورش قارچ در یک بازه زمانی ۸۰ روزه شامل دو مرحله رویشی و زایشی می‌توان قارچ را تولید و در بازار به فروش رساند، گفت: با اخذ مجوز بسته‌بندی، قارچ‌های تولیدی را بسته‌بندی و در بازار به فروش می‌رسانم که خوشبختانه در مراحل اولیه ۲۰ درصد سودآوری دارد.
او اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که در حال حاضر تولید‌کنندگان قارچ با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، بی ثباتی قیمت فروش است. به طوری که قیمت فروش بین ۳۵۰۰ تا ۶۰۰۰ تومان در نوسان است؛ اما تولید، انگیزه کار را در من تقویت کرده، هر بار که محصول خود را برداشت می‌کنم انگیزه کارم دو برابر افزایش می‌یابد و بابت آن خدا را شاکرم.
این فعال اقتصادی از ایجاد اشتغال برای خود، همسر، خواهر، پدر و دوستش با ایجاد کارگاه خبر داد و گفت: خوشبختانه با ایجاد این کارگاه ضمن اشتغال مستقیم برای اعضای خانواده‌ام، توانسته‌ام برای ۳۰ نفر نیز به صورت غیرمستقیم شغل ایجاد کنم.
به گفته وی قارچ به عنوان ماده‌ای پروتئینی جایگزین مناسبی برای گوشت است که اگر فرهنگسازی شود و مصرف آن بالا برود واردات گوشت قرمز کاهش می‌یابد و درآمد ارزی نصیب کشور و فعالان این عرصه می‌شود.
ملکی با توصیه به جوانانی که قصد فعالیت در پرورش قارچ دارند، اظهار کرد: من برای شروع کار، تحقیقات بسیاری کردم و برای این که بتوانم کارم را به صورت حرفه‌ای پیش ببرم از کارگاه‌های متعددی در کرج، تهران و اصفهان بازدید کردم و با نحوه کار آشنا شدم. ضمن این که دوره‌های آموزشی سازمان بسیج سازندگی نیز کمک‌های بسیاری به من کرد و توانستم آموزش‌های لازم را با حضور در این کارگاه‌ها فرا بگیرم. به جوانان نیز توصیه می‌کنم ریسک کنند و سختی کار ابتدای راه را به جان بخرند، چون بعد از مدتی حاصل کار و دسترنج خود را به نظاره می‌نشینند. ترس را کنار بگذارند و با توکل به خدا، کار را با مشورت و فراگیری آموزش‌های لازم آغاز کنند.
او با بیان این که جوانان به جای مهاجرت به شهرها یا بیکاری، با مطالعه به مشاغل زودبازده وارد شوند، تاکید کرد: مسئولان باید از جوانان حمایت کنند. به جرات می‌گویم در هیچ نهادی به اندازه سازمان بسیج سازندگی از جوانان جویای کار حمایت نمی‌شود. تسهیلاتی که این سازمان در قالب طرح اقتصاد مقاومتی در اختیار جوانان قرار می‌دهد، فرصت بسیار ارزشمندی برای کار و تولید ملی است که از جوانان می‌خواهم از این فرصت استفاده کنند و عمر و جوانی خود را به بهانه کار در ادارات دولتی هدر ندهند.
این فعال اقتصادی با تاکید بر لزوم حمایت دولت از طرح‌های کشاورزی گفت: امروزه مشکلی که بیشتر کشاورزان با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، وجود دلال‌ها ست که موجب دلسردی کشاورزان شده است؛ در حالی که اگر دولت از کشاورزان حمایت کند و محصولات آنان را به طور مستقیم بخرد، کشاورزان از انگیزه بیشتری برخوردار می‌شوند و راحت‌تر و بهتر تولید می‌کنند.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=632810
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد