۷ سال پیش

اشتغال زنان مردان را خانه نشین نمی‌کند!

منقضی شده
اطلاعات بیشتر

 

یک تحلیلگر بازار کار معتقد است که تحصیل و استقلال مالی زنان مهمترین دلیل اشتغال آنها است و این تصور که اشتغال زنان باعث خانه نشین شدن مردان می‌شود ساده انگارانه است.

جهت ورود به صفحه اصلی اخبار اشتغال بانوان اینجا کلیک کنید


حمید حاج اسماعیلی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به ابلاغ سیاستهای کلی خانواده از سوی مقام معظم رهبری در تبیین تاثیر اشتغال زنان بر فضای کسب و کار مردان گفت: زنان در هیچ کجای دنیا از مردان تفکیک نشده‌اند و آمارها در کشور ما نیز نشان می‌دهد حضور زنان در بخش‌های خدماتی بیشترو موثرتر بوده است.
وی گفت: در گذشته این دیدگاه سنتی وجود داشت که دختران تا سنی درس بخوانند و بعد منتظر بمانند تا فرد ایده‌آل شان بیاید و ازدواج کنند ولی امروز این دیدگاه پذیرفته شده نیست و شرایطی که دنیای مدرنیته در بسیاری از کشورها به وجود آورده باعث شده تا نوع نگاه و انتظارات متفاوتی از زنان را شاهد باشیم.
این کارشناس حوزه کار با بیان اینکه باید با تفکیک مرز خانواده بازنگری و بازتعریف جدیدی از اشتغال زنان داشته باشیم، خاطرنشان کرد: شکی نیست که خانواده مورد احترام تمام جوامع بشری است ولی آیا حضور زنان در جامعه و توجه به خواسته‌های آنان یک مانع جدی است؟
وی تاکید کرد: بسیاری از زنان درس می‌خوانند و تحصیلات خود را تا سطوح بالا ادامه می‌دهند تا هم موقعیت اجتماعی خود را حفظ کنند و هم در فعالیتهای سیاسی، اجتماعی و اقتصادی مشارکت داشته باشند.
حاج اسماعیلی افزود: امروز آمارها حاکی از آن است که زنان و دختران در ورود به دانشگاهها از مردان پیشی گرفته‌اند و تلاش آنها برای داشتن شغل، جهت استقلال مالی و به دست آوردن سهم خود از بازار کار است.
به گفته وی ایجاد محدودیت مانع حضور زنان در اجتماع نمی‌شود و باید توجه جدی به جایگاه زنان صورت گیرد.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=665858
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد