۷ سال پیش

اشتغال و کمبود درآمد مشکل اصلی روستانشینان

منقضی شده
اطلاعات بیشتر

 

معاون توسعه و روستایی ریاست جمهوری نبود اشتغال و درآمد کم را دو مشکل اصلی روستاییان عنوان کرد.

جهت ورود به صفحه اصلی اخبار استخدام روستائیان اینجا کلیک کنید


به گزارش ایسنا، ابوالفضل رضوی صبح امروز در نشست ارزیابی طرح همیار توسعه روستایی با بیان اینکه عمده مشکلات در روستاها درآمد پایین و نبود اشتغال است، گفت: 38 هزار روستا در کشور داریم که کمترین درآمد متعلق به روستاهای سیستان و بلوچستان است و این در حالی است که برخی روستاها به دلیل موقعیت زمین و ملک وضعیت مناسب‌تری دارند.
وی با بیان اینکه در برخی روستاها زمین و ملک به کالای تجاری بدل شده است، گفت: درآمد این روستاها که عمدتا در  استان‌هایی همچون تهران، البرز، گیلان، مازنداران و ... هستند بسیار زیاد است.
وی با بیان اینکه باید با کمک شما همیاران و ما مسئولان وضعیت زندگی در روستاها را بهبود دهیم، گفت: دولت به روستاییان مرزی وام با کارمزد صفر درصد و به مابقی ساکنان روستا وام با کارمزد 3 درصد می‌دهد ، اما اگر بتوانیم کار مشارکت اقتصادی با روستاییان را شروع کنیم قطعا  قدم بزرگی در زمینه فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و ...برداشتیم.
معاون توسعه روستایی ریاست جمهوری با بیان اینکه این کار سخت است اما شدنی است، گفت: صنایع دستی ایران، چین و هند می‌تواند به ابرقدرت بدل شود و این در حالیست که باید به توانایی زنان در روستاها توجه کنیم و جالب است بدانید که در یک روستایی در چهار محال و بختیاری تعدادی زن با حضور در تهران عروسک‌های خود را به مبلغ پنج میلیون تومان به فروش رساندند واین در حالیست که به نظرم شعار هر روستا یک محصول شعار خوبی برای ایران نیست. چرا که محدود کردن هر روستا به یک محصول به معنای محدود کردن استعدادها است.
وی خطاب به همیاران گفت: شناسایی تاریخ روستا، ارتباط با بزرگان و تحصیل کرده‌ها، شناسایی سرمایه‌های فیزیکی و انسانی روستاها و همچنین شناسایی منابع تولید ثروت در روستاها می‌تواند شاخص زندگی در روستاها را بهبود یابد و این با کمک شما میسر خواهد بود.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=655566
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد