• ۱۴۰۱/۰۸/۱۶
  • 0k نظر «نمایش»

اشتغال یک هزار و ۱۴۵ زندانی در استان کرمانشاه

اشتغال یک هزار و ۱۴۵ زندانی در استان کرمانشاه

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۰ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

اشتغال و درآمد پایدار هزار و 145 زندانی در استان کرمانشاه

به گزارش ایران استخدام و به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت: در حال حاظر هزار و 145 مددجوی زندانی در کرمانشاه دارای شغل و درآمد پایدار هستند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما پرویز توسلی‌زاده درباره وضعیت اشتغال زندانیان و ایجاد بستر مناسب جهت مهارت آموزی و توانمندسازی زندانیان در زندان‌های استان کرمانشاه، اظهار کرد: در حال حاضر یک هزار و ۱۴۵ زندانی در سه بخش متفاوت دارای شغل و درآمد پایدار هستند به طوری که اشتغال زندانیان این استان در سه بخش «پای تخت، کارگاهی و اعزام به کار» تقسیم بندی می‌شود.

وی افزود: در اشتغال پای تخت زندانیان در سلول خود محصولاتی مانند صنایع دستی را تولید می‌کنند که در این بخش ۳۷۳ نفر مشغول به کار هستند و ۲۸۶ نفر در کارگاه‌های مختلفی مانند خیاطی، قالی بافی، فلزکاری، کابینت و ساعت سازی مشغول هستند و ۴۸۶ نفر هم براساس قراردادی که با پیمانکار بسته شده، در محل کار حاضر می‌شوند و حقوق مکفی دریافت می‌کنند.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه بیان کرد: اقداماتی به منظور بهره گیری از مجازات‌های جایگزین حبس و استفاده محکومان از پابند‌های الکترونیکی به موجب تصمیمات اتخاذ شده در جلسات ستاد کاهش جمعیت کیفری استان انجام و اجرایی شده است.

توسلی زاده در ادامه گفت: مطابق مصوبات ستاد کاهش جمعیت کیفری استان جهت ترغیب همکاران قضایی مصوب شد هریک از شعب محاکم کیفری در سطح استان وهمچنین دادگاه‌های حوزه‌های قضایی بخش در طول هر ماه
حداقل ۱۵ فقره رأی با عنوان مجازات‌های جایگزین حبس، صادر کنند به نحوی که از آمار مزبور هر ماه یک رای مربوط به توبه و دو رای مربوط به پابند صادرکنند.

وی افزود: به منظور آگاهی قضات در زمینه بهره گیری از ارفاقات قانونی قوانین جزایی به ویژه پابند الکترونیکی دوره آموزشی توسط رئیس کل دادگستری استان برای قضات محاکم عمومی کیفری و انقلاب و دادسرای مرکز استان اجرا و برای حوزه‌های تابعه سطح استان بصورت ویدئو کنفرانس برگزار شده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت: نظارت دادستان مرکز استان و شهرستان‌ها بر استفاده از تمامی ظرفیت‌های قانون آیین دادرسی کیفری بر مجموعه خود معمول شده و تأکیدات لازم در خصوص بازدید از زندان ها، ملاقات با زندانیان و اعمال مساعدت‌های قانونی در موافقت با پاپند الکترونیکی بعمل آمده است و آمار عملکردی ماهانه در این زمینه نیز بصورت مستمر مورد بررسی قرار می‌گیرد.

توسلی زاده بیان کرد: در گذشته برخی آسیب‌ها مربوط به عدم آشنایی کاربردی با تأسیسات حبس زدا و نهاد‌های ارفاقی و تاثیر اصلاحی آن بر بزهکار بوده است که با اقدامات آموزشی صورت گرفته و رصد‌های آماری ماهانه بخش عمده‌ای از آن مرتفع و در همراه کردن هرچه بیشتر قضات در این زمینه تلاش شده است؛ لذا در این زمینه از ظرفیت معاونت منابع انسانی به منظور آموزش علمی قضات در نهادینه کردن فرهنگ و سازوکار استفاده از تأسیسات ارفاقی حبس زدا و بررسی آثار آن در اصلاح بزهکار استفاده شده همچنین توجه و بهره برداری قضات از اینگونه نهاد‌ها در ارتقاء و نقل و انتقال آنان موثر واقع شده است.

وی در ادامه گفت: جلسات توجیهی برای مددکاران و شورای طبقه بندی زندان جهت ارسال درخواست‌های استفاده از پابند الکترونیکی انجام شده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه بیان کرد: در راستای سیاست حبس زدایی دستگاه قضا و توجه ویژه به استفاده از نهاد‌های ارفاقی و رویکرد دادگستری استان مبتنی بر استفاده مطلوب قضات از نهاد‌های ارفاقی، تاکید شده قضات محاکم کیفری و انقلاب روش سختگیرانه‌ای در خصوص استفاده از نهاد‌های ارفاقی برای زندانیان در پیش نگرفته و به روند روز افزون آمار زندانیان، تراکم زندان ها، آسیب‌ها و معضلات دیگر توجه داشته باشند.

توسلی زاده اظهار کرد: سعی کرده ایم در خصوص زندانیان متقاضی پابند که شرایط استفاده از آن را دارند پذیرش با سختگیری مواجه نشود و یا بعضاً ارسال نتیجه، به مقام پیشنهاد کننده طولانی نشود که بدین منظورمقرر شد در بررسی پیشنهادات قضات شعب اجرای احکام کیفری ضمن تسریع در پاسخ، نسبت به مساعدت به زندانیان و موافقت با پیشنهاد قاضی اجرا و شورای طبقه بندی زندان در خصوص زندانیانی که شرایط برخورداری از نهاد‌های ارفاقی را دارند عنایت ویژه صورت گیرد.

وی در ادامه اظهار کرد: نظام نیمه آزادی، آزادی تحت سامانه‌های الکترونیک، آزادی مشروط، از معیار‌های بارز ارزیابی استان‌ها در کاهش جمعیت کیفری است و بر اساس اهمیتی که دارد علاوه بر حضور مستمر قضات اجرای احکام و سایر قضات شاغل در دادسرا و محاکم در زندان ها، براساس مصوبات استانی نیز ترتیبات بازدید از زندان و ملاقات با زندانیان برای شورای معاونین قضایی و قضات دادگاه‌های تجدیدنظر اتخاذ شد و رسیدگی به درخواست زندانیان با حضور آن‌ها در محل زندان انجام می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه بیان کرد: در اجرای ماده ۲ دستورالعمل اعلام برخط ظرفیت پذیرش زندانیان آمار ظرفیت زندان‌ها اعم از بازداشتی‌های تحت قرار و محکومین بصورت آنلاین از اداره کل زندان‌های استان اخذ و به تفکیک مورد بررسی و تحلیل قرار می‌گیرد. تحلیل انجام شده بر روی آمار‌ها بصورت هفتگی بوده و روند افزایشی با کاهشی جمعیت کیفری و عملکرد منفی یا مثبت حوزه‌های قضایی در مقایسه با هفته قبل طی جدول‌های آماری بصورت شفاف به حوزه‌های قضایی منعکس می‌شود و در هر جدول نحوه عملکرد و میزان تاثیر هر حوزه قضایی بر ظرفیت زندان (بصورت هفتگی و ماهانه) در کلیه ظرفیت‌های تعریف شده برای زندان (ظرفیت اسمی استاندارد، اضطرار و غیر قابل قبول) دقیقاً مشخص و ابلاغ می‌شود تا هر حوزه قضایی ضمن اطلاع از عملکرد خود از عملکرد سایر دادگستری‌ها که بر ظرفیت زندان مستقیماً تأثیر دارند مطلع شوند.

توسلی زاده اظهار کرد: در رابطه با استفاده مطلوب از نهاد‌های ارفاقی، اعمال تشویقات در ستاد استانی لحاظ شده است بدین نحو که عملکرد حوزه‌های قضایی که همت مضاعف در این زمینه داشته اند بررسی و بمنظور اعمال تشویقات، حوزه‌های برتر تعیین و شعب ساعی شناسایی سپس با ذکر مشخصات قضاتی که با رعایت قوانین و مقررات از قرار‌های منجر به بازداشت یا حکم حبس کمتر استفاده می‌کنندو از مجازات‌های جایگزین حبس بهره می‌گیرند مراتب در پورتال دادگستری استان درج و جهت ثبت در سابقه قضایی به واحد نظارت و ارزشیابی قضات نیز ارسال می‌شود و بعضاً همکاران مورد تشویق مالی نیز قرار گرفته اند.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت: اقدامات مذکور در راستای اجرای دستورات ریاست قوه قضاییه نتایج مطلوبی برای استان به همراه داشته است و رشد عملکرد دادگستری استان در غالب شاخص‌های ۱۹گانه موضوع دستورالعمل ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندانها، بویژه در مورد کاهش ورودی متهمین بازداشتی تحت قرار و افزایش نصب پابند الکترونیکی برای محکومان را سبب شده است که دستاورد آن رشد مثبت جایگاه استان کرمانشاه از سی ام کشوری به هفدهم کشوری با ۱۳پله صعود نیمه اول سال جاری بوده است.

توسلی زاده درباره آمار زندانیان بهره‌مند از پابند الکترونیکی در ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۱ اظهار کرد: در ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۱ مجموعاً ۱۳۸ عدد پابند الکترونیکی برای زندانیان استان نصب شده به طوری که در فروردین ماه ۱۵ عدد، در اردیبهشت ماه ۲۲ عدد، در خرداد ماه ۲۶ عدد، در تیرماه ۲۱ عدد، در مرداد ماه ۲۶ عدد و در شهریور ماه ۲۲ عدد است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=2656254
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد