۷ سال پیش

اعتراض پذیرفته شدگان آزمون استخدامی راه آهن به بلاتکلیفی طولانی مدتشان
اطلاعات بیشتر
بروزرسانی

اعتراض پذیرفته شدگان آزمون استخدامی راه آهن به بلاتکلیفی طولانی مدتشان

جهت مشاهده اخبار استخدام شرکت راه آهن اینجا کلیک کنید


مشخص نیست، طرف حساب نیروهای پذیرفته در آزمون استخدامی سال 94 راه آهن که برای استخدام متحمل هزینه های سنگین شده اند، چه کسی و چه نهادی است؛ نیروهای جوانی که با هزار امید و آرزو در این آزمون استخدامی شرکت کردند و با وجود قبولی در همه دوره ها و تقبل هزینه 4 میلیون تومانی هنوز شرمنده خود و خانواده هستند.

شرکت راه آهن جمهوری اسلامی، شهریور ماه 94 و در حالی که هنوز تکلیف استخدامی های سال 93 را مشخص نکرده بود، به وسیله شرکت های خصوصی وابسته، اقدام به برگزاری آزمون استخدامی و جذب بیش از 800 کارآموز کرد؛ کارآموزانی که تعداد زیادی از آنها به رغم تقبل هزینه 4 میلیون تومانی دوره آموزشی و دریافت گواهینامه، بلاتکلیف اند.

به گزارش «تابناک» در سال های 93 و 94 تعداد زیادی شرکت خصوصی با گرفتن مجوزهای لازم از شرکت راه آهن، اقدام به برگزاری آزمون استخدامی کردند؛ آزمونی که پذیرفته شدگانش انتظار داشتند پس از قبولی در آن به استخدام شرکت راه آهن درآیند، ولی اطلاعات به دست آمده نشان می دهد، هنوز بسیاری از آنها به رغم گذراندن فرایند دشوار استخدام و قبولی در دوره های آموزشی، بلاتکلیف اند.

در این رابطه، یکی از کارآموزان شاخه لوکوموتیورانی گفت: شهریور 94 در آزمون استخدامی راه آهن، آبان ماه در مصاحبه و دی ماه در تست طب کار شرکت کردیم. سپس با هزینه شخصی حدوداً 3 میلیون تومان + هزینه های سنگین ایاب و ذهاب در دوره های آموزشی شرکت کردیم. اکنون با وجود قبولی در دوره آموزشی کسی جوابگوی ما نیست. چرا بعضی از نواحی نیروهای بازنشسته‌ لوکوموتیورانی را بیرون‌نمی کند تا ما جایگزین آنها شویم؟

این شرکت کننده آزمون استخدامی در رابطه با پرسش خبرنگار«تابناک» در مورد برگزاری آزمون استخدامی توسط شرکت خصوصی و ندادن تعهد استخدام توسط آن شرکت، ادامه داد: آزمون استخدامی ‌ما را شرکت راه آهن‌ برگزار و سؤالاتش را هم دانشگاه صنعتی شریف طرح‌ کرد. فرایند مصاحبه ما نیز داخل ساختمان شرکت راه آهن تهران برگزار شد و لذا نمی توان قبول کرد که مسئولان شرکت راه آهن از این فرایند بی خبر بوده باشند. آنها به ما تعهد استخدام دادند و به همین خاطر، من از شغل قبلی ام اخراج شدم.

یکی دیگر از کارآموزان گفت: پس از گذراندن مراحل آزمون کتبی، مصاحبه تخصصی و روانشناختی و طب کار افراد در آزمون استخدامی راه آهن پذیرفته شدیم و به ما اعلام شد به منظور جذب نهایی باید در کلاس های آموزشی با هزینه شخصی خود شرکت کنیم، پس از شرکت در این دوره های آموزشی و تقبل هزینه بالای 4 میلیون حالا که زمان بستن قرارداد است به ما می گویند که اکنون به شما نیازی نداریم و به زندگی قبلی خود برگردید تا شما را خبر کنیم.

اعتراض پذیرفته شدگان آزمون استخدامی راه آهن به بلاتکلیفی طولانی مدتشان/مدیرکل منابع انسانی راه آهن: کارآموزان به تدریج استخدام خواهند شد

* تصویر گواهی پایان دوره آموزشی کارآموزان که امضای مدیرکل مرکز آموزش راه آهن را دارد و برای کارآموزان 4میلیون تومان هزینه برداشته است.

بررسی های بیشتر در مورد مشکل استخدامی های شرکت های خصوصی وابسته به شرکت راه آهن، گویای این موضوع است که در سال های 93 و 94 بیش از ده ها شرکت اقدام به برگزاری آزمون کرده و وظیفه آموزش نیروها را برای بخش های مورد نیاز راه آهن بر عهده داشته اند؛ شرکت هایی که از خرداد سال 95 همگی منحل شدند و به جای آنها تنها یک شرکت فعالیت خود را سراسری ادامه داد.

مدیرعامل تنها شرکت خصوصی فعال در این زمینه ـ که مستقیم با شرکت راه آهن همکاری دارد ـ در رابطه با بلاتکلیفی شرکت کنندگان در آزمون های استخدامی گفت: ما تعهدی در قبال این افراد نداریم ولی با وجود این، تعدادی از آنها را استخدام کردیم. در حال حاضر نیز اگر شرکت راه آهن بر اساس بودجه و نیازش به ما اعلام کند، ما این افراد را به کار خواهیم گرفت.

مسئول مستقیم این افراد دولت است و ما مدیر پیمانی هستیم، آنها افراد را به ما معرفی می کنند و حتی حقوقشان را هم شرکت راه آهن پرداخت می کند. کسانی که آزمون برای آنها برگزار شده و آموزش دیده اند، بر اساس برنامه هایی که راه آهن دارد، مجوز اشتغالشان صادر و جذبشان در مجموعه انجام خواهد شد اما ما در قبال این افراد تعهدی نداریم.

در همین رابطه، بابك ضیغم، مدیرکل منابع انسانی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران به «تابناک» گفت: راه آهن در جهت تأمین نیروی انسانی از بخش غیر دولتی استفاده می کند و در سال های گذشته حجم زیادی از فعالیت ها را در راستای آیین نامه های موجود به بخش خصوصی واگذار کرده که هدف از این کار، بهبود وضعیت است و شرایط نیروهای استخدامی را بهتر می کند.

نیروهایی که شما می گویید به دلیل نیازی وجود داشت، یکسری آموزش ها دیده اند و به تدریج استخدام خواهند شد. در همین ماه گذشته حدود 100 نفر آنها جذب شدند. دلیل نگرانی آنها شاید این باشد که عده ای از آنها جذب شدند و هنوز تعدادی باقی مانده اند. کسانی که هنوز جذب نشده اند، نگران اند که شاید جذب نشوند؛ اما واقعیت این است که همه آنها در یک فرایند زمانی مشخص جذب خواهند شد و جای هیچ نگرانی نیست.

ضیغم تأکید کرد: این افراد با راه آهن قراردادی ندارند و طرف حساب آنها بخش غیر دولتی است اما یقین داشته باشید در ادامه همه آنها استخدام خواهند شد.

مدیر کل منابع انسانی راه آهن در پایان و در مورد دلیل منحل شدن شرکت های خصوصی برگزار کننده آزمون های سال 93 و 94 و تبدیل آنها به یک شرکت گفت: دلیل این اقدام آن است که کنترل بهتری بر این شرکت ها صورت گیرد. در گذشته بخاطر 20 ناحیه باید با 20 شرکت قرارداد بسته می شد که بعضاً شرکت ها به دلیل اختلاف سلیقه ای اشکالاتی پیش می آوردند اما اکنون همه تجمیع شدند و کنترل و نظارت بر آنها بهتر و آسانتر شده است.

بر اساس آنچه آمد، هنوز مشخص نیست طرف حساب نیروهای پذیرفته در آزمون استخدامی سال 94 که برای استخدام در بخش های مختلف راه آهن آزمون داده و متحمل هزینه های سنگین شده اند، چه کسی و چه نهادی است. از سویی مدیرعامل تک شرکت باقی مانده خصوصی صریحاً می گوید، تعهدی برای استخدام نیروهای آزمون داده و قبول شده در دوره های آموزشی ندارد و در صورت صلاحدید راه آهن و از سر لطف نیرو استخدام خواهد کرد. از سویی نیز مقامات دولتی راه آهن با همین ادبیات مسئولیت این نیروها را بر عهده شرکت های غیردولتی می دانند و بر اساس لطف قول می دهند، استخدام همگی آنها را به کار مشغول کنند.

تصور وضعیت کنونی آن نیروهای شایسته و جوان که با هزار امید و آرزو در این آزمون استخدامی مبهم و گیج کننده شرکت کردند و با گذشت بیش از یک سال، شرکت در دوره های آموزشی متفاوت با رشته دانشگاهی و تقبل هزینه 4 میلیون تومانی هنوز شرمنده خود و خانواده هستند، بسی ناراحت کننده و غم انگیز است.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=692615
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد