۷ سال پیش

اعطای ۱۸۵ میلیارد تومان تسهیلات به بخش صنعت در چهارمحال و بختیاری
اطلاعات بیشتر

 

 مدیر صندوق کارآفرینی امید چهارمحال وبختیاری گفت: از ابتدای فعالیت دولت یازدهم تاکنون در بخش صنعت ۱۲۳۰ فقره تسهیلات به مبلغ ۱۸۵ میلیارد و ۷۱۶ میلیون تومان به متقاضیان اعطا شده است.

جهت مشاهده اخبار وام اشتغال اینجا کلیک کنید


به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، بیکاری یکی از معضلاتی است که امروز گریبان‌گیر قشر جوان کشور شده به نحوی که طبق اطلاعات مرکز آمار ایران نرخ بیکاری کشور حدود ۱۰ درصد است یعنی زمینه اشتغال ۱۰ درصد جمعیت آماده به کار کشور فراهم نیست.
براساس همین اطلاعات بیشترین نرخ اشتغال در بخش خدمات شکل گرفته که این نیز زمینه فصلی بودن شغل و ناپایدار بودن اشتغال را در کشور به ویژه در استان چهارمحال وبختیاری که از وضعیت آب و هوایی خاصی برخوردار است را بیشتر می‌کند.
در رویکرد دنیای امروز ایجاد شغل پایدار از مهم‌ترین مسائلی است که نه تنها کشورها را در زمینه رشد اقتصادی ارتقا می‌بخشد بلکه بستر شادابی جامعه و افزایش طول عمر را نیز فراهم می‌کند، بستری که عمدتاً با تکیه بر صنعت و توسعه مشاغل مرتبط با آن فراهم می‌شود.
در این رویکرد کارآفرینی مسئله‌ای است که در بخش‌های مختلف صنعت، گردشگری و خدمات قابل توسعه است و بسیاری از دولت‌ها سعی بر رشد این مسئله در کشور داشته‌اند که رویکردها و عملکردهای متفاوتی در این زمینه شکل گرفته است.
صندوق اشتغال، ازدواج و مسکن مهر امام رضا(ع) با رویکردی حمایتی از ادغام صندوق قرض‌الحسنه توسعه اشتغال روستایی و صندوق ازدواج جوانان در صندوق حمایت از فرصت‌های شغلی در سال ۸۵ شکل گرفت که نام این صندوق با مصوبه بانک مرکزی مبنی بر جلوگیری از فعالیت مؤسسات مالی و صندوق‏هایی که از اسم ائمه(ع) بهره می‌برند در سال ۹۳ و با تصویب هیئت دولت به صندوق کارآفرینی امید تغییر یافت.
صندوق کارآفرینی امید، براساس رویکردِ جدید حمایت از کسب وکارهای خرد بازار محور با روش تأمین مالی خرد، وظایف مهم و معقول را در زنجیره حمایت‌های دولتی از تولید در بخش خصوصی بر عهده دارد.
برای تبیین این نقش باید با نگاهی گذرا به تلاش‌های هم‌سو با تأسیس چنین نهادهایی در کشورهای همگن و روبه توسعه پرداخته شود.
بنا به تأکید مقام معظم رهبری” پیروی از الگوی علمی و بومی برآمده از فرهنگ انقلابی و اسلامی، عامل شکست و عقب نشینی دشمن در جنگ تحمیلی اقتصادی علیه ملت ایران خواهد شد، همچنین اقتصاد مقاومتی می‌تواند در بحران‌های رو به افزایش جهانی، الگویی الهام بخش از نظام اقتصادی اسلام را عینیت بخشد و زمینه و فرصت مناسب را برای نقش آفرینی مردم و فعالان اقتصادی در تحقق حماسه اقتصادی فراهم کند.
مرتضی لیریایی، مدیر صندوق کارآفرینی امید در استان چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگوی تفصیلی پیش رو به سؤالات خبرنگار تسنیم در ارتباط با فعالیت این صندوق پاسخ داده که مشروح آن در پی می‌آید.
تسنیم: وظیفه و رویکرد اصلی صندوق کارآفرینی امید پس از تغییراتی که صورت گرفته چیست و در چه مسیری برنامه‌های حمایتی را اجرا می‌کند؟
لیریایی: با تغییر رویکرد صورت گرفته در دولت یازدهم و با توجه به توسعه و رشد روز افزون مشاغل خرد در جهان امروز به دلیل حمایت از مشاغل خانگی، رشد اقتصادی و کاهش فقر و بیکاری، صندوق کارآفرینی امید در کشور شکل گرفته است.
در واقع این صندوق تنها نهاد مالی تخصصی با ابعاد کامل حمایتی در کشور است ‏که ‏در ۲ زمینه تأمین مالی خرد و حمایت از کسب وکارهای خرد به صورت کاملاً تخصصی فعالیت می‏کند.
این صندوق در سال‌های اخیر به عنوان بزرگ‌ترین صندوق حمایتی از فعالیت‌های کارآفرینی در مقیاس خرد در کشور فعالیت می‌کند و خوشبختانه در این راستا اعتبارات خوبی اختصاص داده است.
البته در سال‌های اخیر رویکرد جدی در حمایت از شرکت‌ها و پرداخت‌های شبکه‌ای شکل گرفته به نوعی که زمینه توسعه مشاغل گروهی و حمایت از این کارکردها صورت بگیرد تا بتوانیم زنجیره پرداخت انفرادی را کاهش داده و به سمت رشد گروه‌های تجاری حرکت کنیم چرا که این مشاغل پایداری و ثبات بیشتری در بازار کسب‌وکار دارد به عبارت دیگر مأموریت صندوق کارآفرینی امید تجهیز سپرده‌های خرد مردم و تلفیق آن با اعتبارات دولت، شناسایی جوانان واجد شرایط، توانمندسازی آنان و کمک در ایجاد کسب وکارهای خرد کم سرمایه و کاربر با محوریت فعالیت‌های کارآفرینانه است.
تسنیم:ارائه تسهیلات در صندوق کارآفرینی امید در چه قالبی صورت می‌گیرد و حوزه‌های کاری این مجموعه چیست؟
لیریایی: با توجه به اینکه رویکرد صندوق از وام‌های خوداشتغالی به سمت حمایت کننده سهامی خرد و کوچک تغییر مسیر داده است، وام‌ها و تسهیلات هم متنوع‌تر شد و حمایت‌ها شکل بهتری به خود گرفته است
در حال حاضر صندوق کارآفرینی امید در حوزه‌های کاری خوشه کسب و کار پشتیبان و کارفرمایی، مشاغل خانگی، خوداشتغالی و ازدواج فعالیت می‌کند. البته این خدمات در گذشته تنها در قالب خوداشتغالی و ازدواج بود اما امروز با برخی تغییر رویکردها توسط مدیران ارشد و حضور گروه جدید به عنوان دستگاه حمایت کننده کسب وکارهای خرد و کوچک تعریف شده است.
تسنیم:تاکنون چه نوع تسهیلاتی در استان چهارمحال و بختیاری به متقاضیان ارائه شده است؟
لیریایی: صندوق استان چهار محال و بختیاری با تلاش و همکاری پرسنل توانسته از ابتدای دولت یازدهم تعداد ۵۰۵ فقره تسهیلات به مبلغ ۱۰۴ میلیارد و ۷۷۰ میلیون تومان در بخش کشاورزی، در بخش صنعت ۱۲۳۰ فقره به مبلغ ۱۸۵ میلیارد و ۷۱۶ میلیون تومان، در بخش خدمات ۱۲۰۲ فقره به مبلغ ۱۸۴ میلیارد و ۸۰۵ میلیون تومان و در حوزه تسهیلات ضروری و ازدواج ۳ هزار و ۲۴۸ فقره به مبلغ ۱۵۲ میلیارد و ۷۹۷ میلیون تومان پرداخت شده است.
ضمناً در مسیر اعطای این تسهیلات سعی شده حداکثر حمایت از متقاضیان شود و زمینه تسهیل روند دریافت اعتبار فراهم شود اما مجموعه هم قوانینی دارد که باید بستر تحقق آن‌ها برای توسعه خدمات فراهم باشد.
تسنیم:برنامه‌های صندوق کارآفرینی امید برای حمایت از مشاغل روستایی و گسترش چتر حمایتی از روستائیان چیست؟
لیریایی: در راستای کاهش مهاجرت روستائیان به شهرها و حمایت از مشاغل روستایی با توجه به تأکیدات رئیس جمهور مبنی بر آبادانی روستاها، یکی از مأموریت‌های اصلی صندوق کارآفرینی امید بر صنعتی‌سازی روستاها قرار گرفته است در این راستا مأموریت‌های مختلفی در استان‌های کشور گسترش یافته است تا بتوان از نقش طبقات کم درآمد کشور به ویژه در مناطق روستایی استفاده و مشارکت جامعه روستایی و عشایری را تقویت کرد.
این طرح در راستای ارتقای درآمدها، استفاده از ظرفیت‌های قانون هدفمندی یارانه‌ها، افزایش تولید و اشتغال و کاهش مهاجرت آماده شده است.
با توجه به بحران آب به وجود آمده و تأثیر جدی آن در مناطق روستایی و به تبع آن کاهش فرصت‌های شغلی در این مناطق به ویژه برای جوانان و صنعتی سازی روستاها با اجرای این طرح حمایتی زمینه‌های اشتغال‌زایی خوبی را فراهم می‌کند که البته در این راستا حمایت و همراهی دستگاه‌های اجرایی هم ضروری است.
تسنیم:جزئیات طرح‌های حمایتی روستایی و تسهیلاتی که در این بخش در نظر گرفته شده به چه صورت است؟
لیریایی: با توجه به وظایفی که در این طرح برای دستگاه‌های مختلف اجرایی در کشور در نظر گرفته شده، اولویت‌بندی سرمایه‌گذاری در استان برای تبیین نوع تسهیلات از اهمیت بالایی برخوردار است.
در قالب این طرح با توجه به اینکه ارتباط مستقیم با سرپرستان خانوار تعریف شده براساس میزان آورده و در نظر گرفتن شرایط مرزی بودن یا نبودن منطقه تسهیلات متفاوتی مدنظر است.
درواقع با توجه به قابلیت‌های استان ارائه تسهیلات به طرح‌های مشارکتی مناسب‌تر است تا کسب وکار مناسبی در این راستا ایجاد شود.
تسنیم:طرح‌ها و تسهیلات دیگر صندوق به چه صورت به متقاضیان اختصاص می‌یابد؟
لیریایی: طرح‌هایی در صندوق تعریف شده تا بتوان مشارکت‌های مردمی را جذب کرد که از جمله این طرح‌ها طرح امید و طرح احسان و تسهیلات خوداشتغالی است که زمینه خوبی را برای بهره‌مندی مردم از تسهیلات مناسب را فراهم می‌کند.
البته با توجه به اینکه صندوق در مسیر تبدیل شدن به متولی اصلی اشتغالزایی و حمایت از سرمایه‌های خرد در کشور حرکت می‌کند سعی داریم بیشتر برنامه‌های خود را در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی که مدنظر رهبری است شکل بدهیم و به جایی برسیم که کشورهای مختلف به ما وابسته شوند که این امر مستلزم ایجاد بازار صادرات توسعه تولیدات کشور است.
یکی دیگر از برنامه‌های آینده صندوق کار آفرینی امید و برای تکمیل چرخه اقتصادی استفاده متقاضیان از دستگاه pos است.متقاضیان دریافت pos در صورت گردش مناسب و تراکنش لازم با pos صندوق می‌توانند از تسهیلات قرض الحسنه تا سقف ۲۰ میلیون تومان استفاده کنند.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=659806
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد