۸ سال پیش

افراد نخبه جذب تعاونی‌ها شوند

منقضی شده
اطلاعات بیشتر
بروزرسانی

معاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر لزوم جذب نیروهای نخبه و مستعد در تعاونی‌ها، گفت: اجرای طرح‌های دانش بنیان توسط تعاونی‌ها را موجب کاهش هزینه‌ها و ایجاد ارزش افزوده بالا دانست.

جهت ورود به صفحه اصلی اخبار و جزئیات استخدام نخبگان اینجا کلیک کنید


سید حمید کلانتری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه بسیاری از محورها و سیاستهای اقتصاد مقاومتی به فرهنگ و الگوی تعاون نزدیک است، گفت: وجود چنین قرابتهایی موجب شده تا اقتصاد تعاونی به عنوان بهترین مدل برای اجرای اقتصاد مقاومتی معرفی شود.
وی ادامه داد: در سیاستهای اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری، بر مقاوم بودن اقتصاد، حمایت از تولید، مردمی کردن اقتصاد، مدیریت مصرف و فعالیتهای دانش بنیان تاکید شده است و چنین مواردی را می‌توان در ویژگی‌های بارز تعاونی‌ها جستجو کرد.
کلانتری ورود به عرصه‌های دانش و صنایع نوین، توسعه بازارهای تولید داخلی از طریق تقویت شبکه‌های تعاونی، افزایش رقابت پذیری، تقویت و حمایت از تعاونیهای دانش بنیان، ایجاد اشتغال و تولید مویرگی در شبکه تعاونی‌ها، ایجاد برندهای معتبر در محصولات تعاونی و طراحی الگوهای ایجاد اشتغال ارزان قیمت تعاونی‌ها را از مهمترین راهکارهای نقش آفرینی بخش تعاون در اقتصاد مقاومتی برشمرد.
معاون امور تعاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: تعاونی‌ها به عنوان بنگاههای اقتصادی مردم‌نهاد که با سرمایه مردمی، برای مردم و با مدیریت مردم فعالیت می‌کنند نقش مهم و موثری در ایجاد الگوهای فرهنگی و اجرایی در اقتصاد مقاومتی دارند.
وی در عین حال توجه به نقش زنان در اقتصاد مقاومتی را همسو با اهمیت تعاونی‌های زنان دانست و اظهار کرد: زنان به عنوان یکی از مولفه‌های تاثیرگذار در اجرای صحیح اقتصاد مقاومتی در رشد و تربیت خانواده، بسیاری از تصمیم‌گیری‌های اقتصادی، برنامه‌ریزی برای خرید کالای داخلی و مصرف صحیح نقش موثری ایفا می‌کنند.
کلانتری متذکر شد: برای افزایش مشارکت و فعال‌تر کردن زنان در عرصه‌های مختلف اقتصادی نیز می توانیم با توسعه کسب و کارهای خرد و کوچک و مشاغل خانگی، از ظرفیت تعاونی‌های کشاورزی، صنایع‌دستی، فرش دستباف و تعاونی‌های آموزشی و خدماتی استفاده کنیم.
معاون وزیر تعاون همچنین با اشاره به آمار بالای فارغ التحصیلان کشور در رشته های مختلف علوم پزشکی و مهندسی اظهار کرد: بی تردید اجرای طرحهای دانش بنیان در زمینه‌های نانو تکنولوژی،هوافضا، علوم دریایی، ساخت ماشین آلات و تجهیزات الکترونیکی و سلول‌های بنیادین توسط تعاونی‌های دانش بنیان با توجه به ظرفیتهای علمی بالای جامعه دانشگاهی ضمن کاهش هزینه‌ها، ارزش افزوده بالایی به دنبال دارد.
کلانتری در پایان با تاکید بر ضرورت حمایت و جذب نیروهای نخبه و مستعد در تعاونی‌ها، خاطرنشان کرد: واگذاری بخشی از مراکز و پارکهای علم و فناوری به تعاونی‌های دانش بنیان،اعطای تسهیلات ارزان قیمت و بلند مدت و حمایت از طرح‌های پژوهشی و فناورانه از جمله برنامه‌هایی است که وزارت تعاون در جهت توسعه فعالیتهای دانش بنیان دنبال می کند.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=548334
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد