• ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
  • 0k نظر «نمایش»

افزایش سهمیه جذب نخبگان در دستگاه‌ های اجرایی

افزایش سهمیه جذب نخبگان در دستگاه‌ های اجرایی

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۰ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

لزوم جذب در دستگاه های اجرایی از نخبگان

به گزارش ایران استخدام به نقل از خبرگزاری تسنیم، رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور گفت: تمایل داریم تا سهمیه جذب 1000 نفر از نخبگان را در دستگاه های اجرایی افزایش دهیم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، میثم لطیفی؛ رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور امروز در اختتامیه دوازدهمین همایش ملی نخبگان اظهار کرد: رتبه ما در تولید علم پانزدهم بوده است.

وی گفت: آن چیزی که می‌تواند برای مردم موثر باشد صرفاً پژوهش‌های آکادمیک یا پژوهش‌های نظری نیست. ما در سازمان امور اداری و استخدامی کشور یک رویکرد جدیدی را اتخاذ کردیم و شاید بیشترین جلسات را با معاون علمی رئیس‌جمهور داشتیم برای اینکه پای بچه‌های نخبه علمی کشور را به دستگاه‌های اجرایی کشور باز کنیم.

لطیفی ادامه داد: امروز 6 میلیون نفر مستقیماً از دولت حقوق دریافت می‌کنند و بیش از 2 میلیون نفر کارمندان دولت هستند و بخشی نیز  مجموعه‌های نظامی و امنیتی هستند و بخشی نیز بازنشستگان ما هستند. 48 درصد کارکنان دولت مدرک کارشناسی دارند و نزدیک به 100 هزار نفر دکتری دارند.

رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور تصریح کرد: 25 هزار نفر از دولت هیئت علمی نیستند اما مدرک دکتری دارند. از آنطرف نارضایتی‌هایی نیز داریم که از عملکرد دولت یا طولانی شدن فرآیندهای اداری است. 

وی خاطرنشان کرد: مسئله حکمرانی عمدتاً مسئله تک رشته‌ای نیست لذا نیازمند حضور نخبگان در همه زمینه‌ها و موضوعات هستیم. نخبگان سیاسی، علمی و فرهنگی شاهراه‌های رشد جامعه هستند. 

لطیفی گفت: ما تفاهم‌نامه‌ای با معاونت علمی داریم که سه چهار ماه از اجرای آن می‌گذرد  که ما تلاش می‌کنیم که امکان حضور نخبگان علمی در فضای اجرایی کشور را بیشتر کنیم. ما به دنبال آن هستیم که موضوع سرباز ـ نخبه را جدی‌تر پیگیری کنیم.

وی گفت: بحث به‌کارگیری نخبگان در دستگاه‌های اجرایی را شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز به ما تکلیف کرده بود. ما در گذشته جایزه شهید شهریاری را داشتیم که سالانه نزدیک به 100 نفر هیئت علمی را از طرف بنیاد به دستگاه‌های اجرایی معرفی می‌کردیم. ما سعی کردیم این الگو را در سطح کارمندی نیز اجرا کنیم.

رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور خاطرنشان کرد: ما نیازمند طراحی شغل مجدد هستیم. یکی از وظایف ما طراحی شغل متناسب با نخبگان علمی کشور برای دستگاه‌های اجرایی کشور است. ما تمایل داریم تمامی جذب در دستگاه‌های اجرایی از نخبگان باشد و غیر از این باشد غلط است. برای سهمیه جذب نخبگانی سال جاری 1000 نفر در نظر گرفته شده بود که شما این 1000 نفر را مفروض بدانید و اگر بیش از این تعداد جذب کردید ما باز هم نیاز داریم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=2646696
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد