۷ سال پیش

ایجاد۲۱۲ شغل برای مددجویان کمیته امداد شاهرود
اطلاعات بیشتر
بروزرسانی

 

 مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شاهرود از ایجاد ۲۱۲ فرصت شغلی در این نهاد طی سال۹۴ خبر داد و گفت: کمیته امداد نگاه ویژه ای به استقلال مالی افراد تحت پوشش خود دارد.

جهت مشاهده اخبار اشتغال مددجویان اینجا کلیک کنید


اکبر شبانزاده در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن اشاره به نگاه مثبت کمیته امداد امام خمینی(ره) شاهرود به توانمندی خانواده های تحت پوشش، ابراز داشت: سیاست های ایجاد اشتغال برای افراد تحت پوشش در قالب طرح هایی مانند ایجاد کارگاه های کوچک، مشاغل خانگی، مغازه، پرورش قارچ و مشاغل روستایی کوچک و … در سال۹۴ خوشبختانه نتایج نسبتا خوبی را داشته که امیدواریم در سال۹۵ نیز این طرح ها ادامه داشته باشد.
وی افزود: امروزه مشکلات و آسیب های اجتماعی می توانند تهدیدات جدی برای جوانان باشند که اشتغال و درآمد زایی می تواند تا حد زیادی از وقوع این آسیب ها به خصوص در بین نسل جوان جلوگیری کند همچنین کمیته امداد برای جلوگیری از این معضلات اقدامات خوبی را در عرصه ورزش در دستور کار قرار داده که وجود چهار ورزشکار رتبه برتر در سطح آسیا و تیم های لیگ کشوری از جمله دستاوردهای این اقدامات است.

۳۸۰۰خانواده شاهرودی تحت پوشش کمیته امداد هستند
مدیرکمیته امداد امام خمینی(ره) شاهرود در پاسخ به این سوال که چه تعداد خانوار تحت پوشش این نهاد هستند، گفت: کمیته امداد شاهرود به سه هزار و ۸۰۰خانوار، شامل هفت هزار و ۵۰۰نفر به صورت مداوم و همچنین سه هزار نفر به صورت موردی و مقطعی خدمات اراده کرده است.
شبانزاده درباره اقدامات کمیته امداد برای این افراد تحت پوشش در آستانه سال۹۵، توضیح داد: طرح اکرام ایتام و خانواده هایی که سرپرست خود را از دست داده اند در دستور کار کمیته امداد شاهرود قرار داشته و دارد که توزیع سبد غذایی با کارت های اعتباری قابل شارژ به نیازمندان در سه مرحله شامل نوروز۹۵ و خدماتی در حوزه های درمانی، دانش آموزی، دانشجویی، جهیزیه و سرپناه از جمله این موارد هستند.
وی افزود: ارتباط معنوی و عاطفی موجود بین خیران و مددجویان در جشنواره ها و همایش هایی مانند جشن نیکوکاری یکی دیگر از اقداماتی است که کمیته امداد امام خمینی(ره) شاهرود با عنوان نامه ای به دوست من در آستانه نوروز و سال تحصیلی انجام داد.

۴۷نفر تا پایان سال۹۴صاحب خانه شدند
مدیرکمیته امداد امام خمینی(ره) شاهرود در پاسخ به سوالی دیگر با موضوع منبع درآمدی این نهاد و صندوق های صدقات، گفت: از مجموع صندوق های۱۱۶هزار صندوق موجود در شهرستان، ۹۷هزار ۶۷۳صندوق های منازل، سه هزار و ۴۵۰ صندوق در ادارات و بانک و ۱۵ هزار و۶۰۰ صندوق درخیابان ها قرار دارد که در سال۹۴ این صندوق ها ۹۳۰میلیون تومان درآمد را عاید کمیته امداد امام خمینی(ره) برای صرف در راه کمک به نیازمندان کرده است.
شبانزاده درباره نحوه تقسیم این مبالغ، توضیح داد: درآمد سالانه صندوق های صدقات در شاهرود به طور متوسط در حدود همین مبلغ ۹۰۰تا ۹۳۰میلیون تومان است که این مبالغ جمع آوری و ۲۵درصد آن صرف ساختمان سازی، دو درصد در اختیار مدیران شهرستانی برای صرف درباره وبن السبیل و مابقی در راه مستمری ماهانه مددجویان کمیته امداد، طرح ها، تسهیلات و … قرار می گیرد.
وی افزود: تا پایان سال گذشته ۴۷ واحد ساختمانی خریداری شده و به صورت تسهیلات در اختیار ۴۷مددجو قرار گرفته است لذا می توان گفت در سال ۹۴ کمیته امداد شاهرود با صرف هزینه های مردمی ۴۷نفر را صاحب خانه کرده است.

خدمت بی منت شعار کمیته امداد است
مدیرکمیته امداد امام خمینی(ره) شاهرود در پاسخ به این سوال که حوزه اقدامات این نهاد انقلابی چه مواردی را شامل می شود، گفت: امروزه مقوله درمان، اشتغال، عمران، خدمات موردی مثل جهزیه، طرح ساختن مسکن شهری، بهسازی منازل روستایی در کنار طرح هایی مانند آتیه اکرام ایتام که بیمه یتیمان از اجزاء آن است، در حیطه فعالیت های این نهاد انقلابی قرار می گیرد.
شبانزاده با بیان اینکه کمیته امداد سه اصل بنیادین شامل کرامت انسان، حقوق مردم و حفظ ارزش های دینی را در دستور کار دارد، ابراز داشت: کمیته امداد امام خمینی (ره)، فقر و بیکاری را در جامعه تشویق نمی کند بلکه بر مبنای سیاست های این ارگان انقلابی که به دستور امام راحل تاسیس شده، در صدد است تا استقلال مالی خانواده های تحت پوشش از طریق تقویت بنیان خانواده ها را به افراد تحت پوشش بازگرداند.
وی افزود: اقداماتی نظیر اطعام، جمع آوری نذورات، زکات واجب و مستحبی، اکرام ایتام، عقیقه، آزادی زندانیان، صدقه برای سلامتی امام زمان(عج)، طرح برکت شامل کسر مبلغ سه رقم آخر فیش حقوق کارمندان برای ایتام، اجرای طرح شوق زیارت برای کسانی که تا به حال به مشهد مقدس مشرف نشده اند و طرح هایی نظیر تسهیلات اشتغال زایی و تامین مسکن در دستور کار کمیته امداد امام خمینی(ره) شاهرود قرار دارد.

شاهرودی ها ۱۵۷میلیون تومان در نوروز کمک کردند
مدیرکمیته امداد امام خمینی(ره) درباره جشن نیکوکاری نوروز۹۵نیز گفت: در این جشن ۲۰۲ پایگاه در سطح شهرستان شاهرود وجود داشت که ۲۴۵ نفر در این پایگاه ها به مدت سه روز مشغول فعالیت بودند.
شبانزاده با اشاره به اینکه شاهرودی ها ۱۵۷میلیون تومان در جشن نیکوکاری نوروز به ایتام و نیازمندان کمک کردند، بیان داشت: در این سه روز، مبلغ ۶۵ میلیون تومان وجه نقد و ۹۲ میلیون تومان کالا از شهروندان شاهرودی به دست آمده است.
وی افزود: همچنین سبد کالای تهیه شده در مجموعه کمیته امداد شاهرود با وجود کمبود اعتبارات توانست تا حد توان خود نیاز مقطعی نیازمندان را تامین کند اما به علت درآمد ناچیز مجموعه کمیته امداد، سالانه نیازمند نگاه ویژه مسئولان نهادها، ادارت دولتی و خدماتی هستیم.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=586515
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد