۷ سال پیش

ایجاد اشتغال پایدار برای مددجویان آذربایجان‌غربی با عنایت به شعار سال
اطلاعات بیشتر
بروزرسانی

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی آذربایجان‌غربی بر ضرورت تلاش برای ایجاد اشتغال پایدار برای مدجویان با عنایت به شعار سال تاکید کرد.

جهت مشاهده اخبار اشتغال مددجویان اینجا کلیک کنید


به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، اقتصاد و فرهنگ به معنای واقعی کلمه دو مقوله مهم و اساسی در توسعه یافتن جوامع به شمار می‌رود، به طوری که این دو مولفه همواره باید مورد توجه مسئولان دستگاه‌های اجرایی، نهادهای دانشگاهی، تشکل‌های مردم‌نهاد و اقشار مختلف مردم قرار گیرد.
مباحث مورد اشاره حتی در استان مرزی آذربایجان غربی باید بیشتر و جدی‌تر در کانون توجه قرار گیرد، زیرا این استان به دلیل داشتن مرز مشترک و طولانی با سه کشور جمهوری آذربایجان، عراق و ترکیه در شرایط خاص قرار گرفته است، بنابراین می‌طلبد برای غنی‌سازی فرهنگی و رشد اقتصادی آن بیشتر تلاش شود.
رهبر معظم انقلاب اسلامی در طول سال‌های اخیر مباحث مربوط به این دو حوزه را به انحای گوناگون و با استفاده از الفاظ مختلف مورد اشاره قرار داده‌اند، به صورتی که با عنایت به اقدامات دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برای سست کردن باورهای دینی و ارزش‌های اخلاقی مقوله «تهاجم فرهنگی»، «شبیخون فرهنگی»، «ناتوی فرهنگی» را مطرح کرده‌اند که در استان ما این مباحث باید به طور ویژه مورد توجه قرار گیرد.
همچنین در زمینه دیگر نیز بارها و بارها مقوله «اقتصاد مقاومتی» و تلاش برای رفع مشکلات معیشتی با عنایت داشتن به ظرفیت‌های درونی را مورد تاکید قرار داده‌اند، که این موضوع نیز متاسفانه در هاله‌ای از فراموشی و غفلت قرار گرفته‌ است، حال آنکه علاوه بر سایر مناطق کشورمان باید در آذربایجان غربی نیز به این مباحث توجه ویژه‌ای شود.
*باید با همت جهادی برای رفع بیکاری مددجویان تلاش کرد
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی آذربایجان غربی جلال حسین‌زاده به خبرنگار ما در این زمینه و درباره ضرورت تلاش برای عملیاتی کردن منویات رهبری درراستای تحقق یافتن شعار سال، گفت: باید با استفاده از همه ظرفیت‌های موجود برای عملیاتی کردن شعار سال و تحقق یافتن منویات ولی امر مسلمین گام برداشته شود.
این مسئول از اقشار مختلف مردم برای مشارکت در فعالیت‌های انسان‌دوستانه این مجموعه قدردانی کرد، افزود: مردم نیکوکار آذربایجان غربی در طول سال ۱۳۹۴ از طریق پرداخت کردن ۵۷۳ میلیارد ریال برای رفع مشکلات نیازمندان و فقراء مشارکت کرده‌اند، که این مبالغ در زمینه‌های گوناگون هزینه خواهد شد.
وی در ادامه سخنان خود ریشه بسیاری از معضل‌ها و چالش‌ها اعم از طلاق، اعتیاد و سایر آسیب‌‎های اجتماعی را نهفته در طلاق دانست، بیان داشت: بیکاری و نداشتن شغل مناسب بین مددجویان به معنای واقعی کلمه مشکل‌آفرین شده، ولی خوشبختانه برای رفع این معضل در سال گذشته گام‌های بلندی برداشته شده است.
این مسئول با اظهار اینکه در صورت نبود نشاط و شادابی در جامعه به طور قطع اقشار مختلف به ویژه جوانان و نوجوانان دچار مشکل خواهند شد، یادآوری کرد: به این ترتیب معضل‌هایی نظیر نزاع، درگیری، اعتیاد و … روی خواهند آورد، بنابراین باید ضمن داشتن برنامه‌ریزی دقیق و کارآمد برای حفظ سرمایه انسانی موجود گام برداشته شود.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی آذربایجان غربی در ادامه ضمن تاکید بر اینکه با محکوم کردن گذشته و ناامید شدن از آینده هیچ مشکلی حل و مسئله‌ای رفع نخواهد شد، بیان داشت: باید بسترهای لازم را جهت عملیاتی کردن شعار سال به بهترین شکل فراهم آوریم، همچنین در این زمینه از ظرفیت‌های موجود استفاده لازم به عمل آورد.
حسین‌زاده لازمه نتیجه گرفتن را داشتن نگاه فرابخشی و خودداری از بخشی‌نگری به مسائل و فعالیت جزیره‌ای دانست، یادآوری کرد: در مبحث اشتغال کمیته امداد امام خمینی آذربایجان غربی در همه شهرستان‌ها وارد عمل شده است و نتایج مورد نیاز را به دست آورده‌ایم، ولی برای بهبود فعالیت در این زمینه باید برای رفع بروکراسی و نظام پیچیده اداری گام برداشته شود.
*۱۰ سال است که «اقتصاد مقاومتی» توسط رهبری مطرح می‌شود
امام جمعه شاهین‌دژ حجت‌الاسلام نقی باقری به خبرنگار ما در خبرگزاری فارس پیرامون ضرورت نهادینه کردن شعار سال برای تحقق اشتغال پایدار و توسعه همه‌جانبه، گفت: بیش از ۱۰ سال است که رهبر معظم انقلاب پیرامون اقتصاد مقاومتی و ضرورت توجه کردن به این قبیل مباحث توسط مسئولان و کارگزاران نظام را متذکر می‌شوند.
وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه علاوه بر مسئولان، دست‌اندرکاران و تصمیم‌سازان باید اقشار مختلف مردم نیز به این قبیل مباحث توجه داشته باشند، خاطرنشان کرد: انتخاب شعار سال با موضوع‌های مختلف و با محوریت، فرهنگ، اقتصاد، اتحاد و … نشان‌دهنده دغدغه‌های رهبری است.
مسئول حوزه‌های علمیه شاهین‌دژ به دیدار مسئولان و تصمیم‌گیرندگان ارشد نظام با رهبر معظم انقلاب در طول روزهای اخیر اشاره کرد و گفت: رهبری در این نشست برای بار دیگر مقوله «اقتصاد مقاومتی» و ضرورت پرداختن به آن را مورد اشاره قرار داده‌اند، بنابراین نباید از آن غفلت کنیم.
باقری در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه تحریم‌های اقتصادی نباید دستاویزی برای کم‌کاری، اهمال و غفلت از مردم تبدیل شود، گفت: اگر به تاریخ اسلام همین طور سال‌های رفته بر انقلاب نگاه کنیم در همه سال‌هایی که تحریم را تجربه کرده‌ایم به معنای واقعی کلمه طعم دلنشین عزت، سرافرازی و خودکفایی را هم چشیده‌ایم.
این استاد دانشگاه و حوزه‌های علمیه گفت: در صدر اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) حدود سه سال در شعب‌ابی‌طالب تحریم را تجربه کردند، امیرالمومنین حضرت علی (ع) نیز حدود ۲۵ سال خانه‌نشین شده‌اند ولی در همه این سال‌ها عزت، افتخار و اقتدار از آن مسلمانان شد.
باقری خاطرنشان کرد: حتی در طول سال‌هایی که ملت ما تحریم اقتصادی دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را از سر گذراندند، به دستاوردهای مختلف مانند انرژی هسته‌ای، هوا و فضا، نانوتکنولوژی و … دست پیدا کرده‌ایم.
وی با اظهار اینکه در همه این سال‌ها مواقعی که مقاومت کرده و در مقابل دشمن ایستاده و باج نداده‌ایم، به پیروزی، موفقیت و یک دستاورد مهم دست پیدا کرده‌ایم، بیان داشت: حتی در صحرای کربلا نیز امام حسین (ع) دشمن را نادیده گرفته مقاومت کردند، تا جایی که با خون دادن ایشان اسلام جاودانه شده است.
مسئول حوزه‌های علمیه شاهین‌دژ در بخش پایانی سخنان خود ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات کمیته امداد امام خمینی استان برای رفع کردن مشکلات مددجویان، بر ضرورت استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود برای ایجاد اشتغال با الهام از مبحث «اقتصاد مقاومتی» تاکید کرد، گفت: علماء و فعالان فرهنگی باید در جامعه این تفکر را نهادینه کنند.
کلام آخر …
باید با عنایت داشتن به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب برای ایجاد اشتغال پایدار برای افراد بیکار گام برداشته شود، در این زمینه از ظرفیت‌ها و امکانات موجود در زمینه‌های مختلف باید به صورت حداکثری و کامل استفاده لازم و مورد انتظار را هم به عمل آورد، که در این زمینه سازمان‌های مختلف وارد عمل شده‌اند.
عملکرد کمیته امداد امام خمینی آذربایجان غربی در این زمینه می‌تواند مورد توجه قرار گیرد، که با تکیه کردن به منابع موجود، حمایت‌های دولتی و با بهره‌گیری از ظرفیت خیران برای ایجاد اشتغال و کارآفرینی برای اقشار مددجو و بی‌بضاعت جامعه گام برمی‌دارد، که این سری حرکت‌ها به معنای واقعی کلمه ارزشمند است.
کمیته امداد امام خمینی آذربایجان غربی به پشتوانه خیران امکان اشتغال جوانان مددجو را فراهم کرده است، تا به این ترتیب محرومیت از جامعه ما رخت ببندد، رشد و شکوفایی مورد انتظار حاصل شود، به ویژه اینکه مقام معظم رهبری عنوان «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» را برای سال جدید انتخاب کرده‌اند.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=585194
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد