• ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
  • 0k نظر «نمایش»

ایجاد بیش از ۱۴ هزار شغل برای مددجویان کمیته امداد گیلان

ایجاد بیش از ۱۴ هزار شغل برای مددجویان کمیته امداد گیلان

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۰ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

اشتغالزایی برای مددجویان کمیته امداد گیلان

به گزارش ایران استخدام و به نقل از خبرگزاری ایرنا، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد گیلان گفت: بیش از 14 هزار شغل برای مددجویان کمیته امداد گیلان ایجاد شده است.

حبیب اله رضا دوست یکشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا این فرصت های شغلی را در بخش های کشاورزی، خدمات و صنعتی عنوان کرد و افزود: یک‌هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار از محل تبصره ۱۶، تبصره ۱۸ و صندوق ولایت امداد برای بخش اشتغال کمیته امداد استان پیش بینی شده که تاکنون حدود ۹۲۰ میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغالزایی مددجویان با کارمزد چهار درصد و بازپرداخت هفت ساله پرداخت شده است.

وی با تاکید بر اینکه فردی که توانایی کار دارد، قرار نیست همواره تحت پوشش کمیته امداد بماند، افزود: رویکرد کمیته امداد توانمند کردن و مهارت آموزی مددجویانی است که توانایی انجام کار دارند تا بتوانند با خودکفا شدن، از مهارت خود برای ایجاد در آمد مناسب و رفاه بیشتر استفاده کنند.

رضا دوست با بیان اینکه ۵۰ درصد فرصت های شغلی کشور باید توسط این نهاد ایجاد شود، از جشن توانمند سازی و خودکفایی چهار هزار نفر از مددجویان کمیته امداد استان در نیمه دوم بهمن ماه امسال خبر داد.

معاون اشتغالزایی و خودکفایی کمیته امداد گیلان با اشاره به اینکه این نهاد به دو مدل هدایت شغلی و راهبری شغلی؛ اشتغالزایی و توانمند سازی مددجویان را اجرا می کند، اظهار داشت: در هدایت شغلی مددجویان توانایی اولیه برای ساماندهی کسب و کار دارند اما فاقد مهارت، سرمایه و توان فروش هستند.

وی ادامه داد: درباره راهبری شغلی مددجویان فاقد توانمندی‌های اولیه، برای تولید و اشتغال نیازمند راهبرانی هستیم که به اصطلاح دست آنان را گرفته و قدم به قدم پیش می رود؛ در این روش مددجویان را به راهبران شغلی که یک کارآفرین و صاحب یک بنگاه اقتصادی است، وصل می کنیم .

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد گیلان خاطر نشان کرد: در مدل یاد شده، اشتغالزایی از آموزش تا اشتغال توسط کارآفرین حرفه ای یا همان راهبر انجام می شود.

رضا دوست یادآورشد: گاهی مددجو مهارت لازم را دارد و می تواند حتی برای دیگران نیز کارافرینی کند که به این مددجویان برای اشتغالزایی شان تسهیلات کارآفرینی پرداخت می شود .

وی با بیان اینکه سیاست اصلی کمیته امداد توانمند سازی اقتصادی مددجویان در بخش های مختلف اعم از کشاورزی، خدمات و صنعتی است، تصریح کرد: مددکاران در شهرستان‌ها مددجویانی را که توانمندی کار دارند، شناسایی و جهت مشاوره شغلی به حوزه اشتغال معرفی می کنند.

وی اظهار داشت : برهمین اساس به افرادی که مهارت ندارند، آموزش های لازم توسط سازمان های مربوطه و متولی با هزینه کمیته امداد به صورت رایگان داده می شود.

رضا دوست تصریح کرد: گاهی مددجویان با استفاده از خدمات کارفرمایی به‌کار گرفته می شوند که در این صورت، کمیته امداد تا دو سال بیمه این مددجویان فعال را برعهده می گیرد و یا به ازای جذب هر نیرو، به صاحب بنگاه اقتصادی تا سقف چهار میلیارد تومان با سرانه ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات قرص الحسنه پرداخت می کند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد گیلان آموزش ها را شامل سه سطح دانست و افزود: بخشی از آموزش ها مقدماتی، بخشی مهارتی و بخشی هم توسعه و پایدار سازی است.

رضا دوست با بیان اینکه کمیته امداد برای اشتغالزایی پایدار مددجویان تمامی مراحلی که باید فرد طی کند تا اشتغالش پایدار بماند حمایت و پشتیبانی می کند، گفت: کمیته امداد استان از مرحله آموزش تا بازاریابی، مددجویان را پشتیبانی و حتی با خرید تضمینی تولیدات‌شان از آنان حمایت می کند.

بیش از ۱۲۷ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد گیلان قرار دارند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=2695027
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد