۷ سال پیش

ایجاد ۲۰ هزار شغل جدید در شبکه بهداشت

منقضی شده
اطلاعات بیشتر

ایجاد 20 هزار شغل جدید در شبکه بهداشت

جهت ورود به صفحه اصلی اخبار و استخدام وزارت بهداشت اینجا کلیک کنید


معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: 9 درصد از اعتبارات بخش سلامت در کشور در حوزه بهداشت هزینه می‌شود و دولت با خرید خدمات بهداشتی از بخش خصوصی در طرح تحول سلامت 20 هزار شغل جدید ایجاد کرد.
9 درصد بودجه‌های سلامت خرج بهداشت می‌شود/ایجاد 20 هزار شغل جدید در شبکه بهداشت
علی اکبر سیاری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار سلامت ایرنا، در پاسخ به این پرسش که سهم بخش خصوصی در خدمات بهداشتی چقدر است، توضیح داد: خدمات بهداشتی جزو خدمات عمومی و حاکمیتی است و دولت متولی ارائه این خدمات است. با این حال لازم نیست حتما دولت همه کارها را در این زمینه عهده دار باشد و می‌تواند تصدی و ارائه خدمات را از طریق خرید خدمت به بخش خصوصی واگذار کند.
وی افزود: در ایران شبکه‌های بهداشتی- درمانی سراسری که از دهه 60 در کشور پایه‌گذاری شده، تقریبا به صورت 100درصد دولتی بود، البته این تصمیم درستی برای آن زمان بود زیرا افرادی که می‌خواهند در شبکه بهداشتی به مردم خدمت بدهند باید امنیت شغلی داشته باشند تا خدمات آنها مستمر باشد.
معاون بهداشت وزیر بهداشت اضافه کرد: سرمایه‌گذاری پایدار در حوزه سلامت زمانی محقق می شود که دولت مستقیم وارد عمل شود.
وی در پاسخ به این پرسش خبرنگار ایرنا که رقم سرمایه‌گذاری دولت در حوزه بهداشت چقدر است؟ گفت: رقم دقیق آن را حضور ذهن ندارم اما زمانی که در دولت یازدهم طرح تحول سلامت شروع شد، سهم بهداشت از کل بودجه‌های سلامت کشور حدود پنج درصد بود که اکنون به 9 درصد رسیده است یعنی روند سرمایه‌گذاری و توجه دولت به بخش بهداشت رو به افزایش است.
سیاری گفت: با توجه به لزوم افزایش و توسعه خدمات بهداشتی در کشور و با توجه به اینکه دولت بنا نداشت نیروهای خود را اضافه کند، در این دولت موضوع خرید خدمات از بخش خصوصی در بخش بهداشت مطرح شد، زیرا هم می‌خواستیم دسترسی و بهره‌مندی مردم را به خدمات بهداشتی اضافه کنیم و هم اجازه استخدام نداشتیم.
معاون بهداشت وزیر بهداشت اضافه کرد: با این برنامه‌ریزی حدود 20 هزار نیروی جدید وارد شبکه بهداشتی شدند که هیچ کدام رابطه استخدامی با دولت ندارند و به صورت خرید خدمت و قراردادی با وزارت بهداشت همکاری می‌کنند، به عنوان مثال تعداد پزشکان روستاها با همین روش از چهار و 300 نفر به شش هزار و 700 نفر رسید که البته هنوز حدود 300 پزشک در روستاها کم داریم، در عین حل کمبود ماما و بهورز را هم در شبکه از بین بردیم.
وی گفت: در حاشیه شهرها تا قبل از دولت یازدهم هیچ خدمات بهداشتی وجود نداشت و سیستم آن را برای اولین بار در این دولت برای خدمت رسانی به حدود 10 میلیون نفر راه اندازی کردیم. ایجاد سیستم جدید، کار بسیار مشکلی است و همه این کارها از طریق خرید خدمت از بخش خصوصی انجام شد.
سیاری در پاسخ به این پرسش که چرا خدمات بهداشتی، مانند خدمات درمانی تعرفه‌گذاری نمی شود تا بخش خصوصی با انگیزه مشخص وارد این عرصه شود، افزود: خدمات بهداشتی بسیار متنوع است، نمی‌شود برای زدن یک واکسن یا دادن یک قطره فلج اطفال یک تعرفه تعیین کرد، برای این خدمات، بسته خدمتی تعریف می‌شود و به صورت سرانه با بخش خصوصی قرارداد همکاری بسته می‌شود و به آنها گفته می‌شود به ازای ارائه این مقدار خدمت و برای این تعداد جمعیت این هزینه را دریافت می‌کنید.
معاون وزیر بهداشت اضافه کرد: مدل‌های مختلفی برای پرداخت دستمزد به نیروهای بخش خصوصی در حوزه بهداشت وجود دارد، مانند پرداخت حقوق ثابت یا حقوق ثابت به اضافه پاداش یا پرداخت سرانه‌ای که از همه این مدل‌ها استفاده می‌شود، هر بسته خدمتی هم قیمت خاص خودش را دارد.
وی گفت: شرکتهای بخش خصوصی در جاهایی که هیچ خدمت بهداشتی وجود نداشت، وارد شده اند، گاهی علاوه بر نیروی انسانی، فضا و تجهیزات را هم بخش خصوصی فراهم کرده که هر کدام این اقدامات هزینه خودش را دارد و دولت هزینه آن را پرداخت کرده است، در این صورت دولت برنامه ریز، آموزش دهنده و ناظر است و بخش خصوصی مسئولیت ارائه خدمات را بر اساس چارچوب تعیین شده از سوی دولت به عهده می‌گیرد.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=715315
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد