۸ سال پیش

باید ظرفیت‌های خفته صنایع دستی را بیدار کنیم
اطلاعات بیشتر

 

معاون صنایع دستی در آیین تجلیل از برگزیدگان دوازدهمین دوسالانه نگاره های چوبی گفت: ظرفیت های کشور ما بسیار زیاد است و ما باید بتوانیم این امکانات بالقوه را به فعل تبدیل کنیم.

جهت مشاهده نقش صنایع دستی در اشتغالزایی اینجا کلیک کنید


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی؛ بهمن نامور مطلق معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان در آیین تجلیل از برگزیدگان دوازدهمین دوسالانه نگاره های چوبی گفت: ظرفیت کشور ما در زمینه صنایع دستی بسیار زیاد است و ما باید بتوانیم این ظرفیت خفته را بیدار کنیم.
نامور مطلق با اشاره بر این مطلب که اگر این وضعیت به ظرفیت نزدیک شد تازه قدم های بعدی برای توسعه برداشته می شود گفت: با انجام این مهم قدم بعدی برای توسعه ظرفیت سازی های جدید است که امیدواریم بتوانیم ظرفیت های جدید را ایجاد کنیم و انشاالله قدم های اول را برداریم و شپس به سراغ قدم ها و اقدامات بعدی برویمتا ظرفیت بینهایت انسانی کشور را که پشتوانه اصلی کشور است یعنی خلاقیت جوانان را به عرصه تولید بیاوریم.
وی در ادامه یادآور شد: تهرانی ها معتقد بودند که وقتی از منشا دور شویم، شاید این هنرها افت کند و مخاطب خود را از دست بدهد تهرانی ها و شهرهای دیگر نمی توانند این آثار را ببینند اما ما معتقدیم که این تمرکز زدایی باید صورت گیرد چون اگر همه کارها بخواهد تنها در تهران انجام شود وضعیت به مراتب بدتر از قبل می شود.
معاون صنایع دستی سازمان با تاکید بر لزوم اجرای عدالت در توسعه گفت: یکی دیگر از ویژگی های توسعه عدالت است عدالت در آمایش سرزمینی؛ اگر در توسعه همه بخش ها را نبینیم این توسعه نیست سرطان است. اگر چیزی در یکجا جمع شود صدمات آن بسیار زیاد خواهد بود این است که سیاست های ما بر تمرکز زدایی و توزیع فرصت ها در کل کشور است.
وی با اشاره بر مصداق فعلی تمرکز زدایی گفت: یکی از این فرصت ها همین هنرهای چوبی است که در ارومیه برگزار می شود و برای اینکه مشکلی پیش نیاید و مخاطبان حفظ شوند قرار بر این است که پس از برگزاری نمایشگاه در ارومیه گزیده این نمایشگاه به تهران بیاید و در تهران مخاطبانی که شاید نمی توانند به اینجا بیایند را نیز از دست ندهیم اما مرکز نگاره های چوبی اینجا خواهد بود.
وی در ادامه سخنانش در زمینه برگزاری این نمایشگاه گفت: از اقای جباری و همکارانشان که برای برگزاری این نمایشگاه تلاش کردند تشکر داریم اما باید علاوه بر نمایشگاه همایشی در این زمینه و یک مرکز تحقیقاتی نیز در این زمینه در ارومیه ایجاد شود  تا در مرکز تحقیقات بسیار خوب بتوانیم برخی از مشکلاتی را که در حوزه طراحی و اجرا وجود دارد برطرف کنیم.
وی با اشاره بر لزوم احیای فرهنگ چوب و توجه به چوب در کشور گفت: خوشبختانه این فرهنگ در حال احیا است، چوب دوباره در حال بازگشت به فرهنگ هنری ماست ما یک دوره ای از چوب و فرهنگی آن فاصله گرفتیم اما خوشبختانه در حال حاضر در حال بازگشت به این فرهنگ هستیم.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=556955
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد