• ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
  • 0k نظر «نمایش»

با طرح افزایش مشروط حقوق اعضای هیات علمی موافقت شد

با طرح افزایش مشروط حقوق اعضای هیات علمی موافقت شد

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۰ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

تشریح آخرین وضعیت طرح افزایش حقوق اعضای هیأت علمی 

به گزارش ایران استخدام و به نقل از خبرگزاری مهر، رئیس دانشگاه تهران گفت: رئیس جمهور با طرح افزایش مشروط حقوق اعضای هیات علمی موافقت کرده است که این طرح بر اساس شایستگی و کسب امتیازات ویژه خواهد بود.

سید محمد مقیمی در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره آخرین وضعیت طرح افزایش حقوق اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها توضیح داد و گفت: سال گذشته حقوق اعضای هیأت علمی در دو مرحله انجام شد؛ نخست یک افزایش یک و سه دهمی داشت و بعد افزایش یک و شش دهمی اجرایی شد.

وی افزود: ما در خصوص طرح افزایش حقوق هیأت علمی، جلسات مختلفی را با رئیس جمهور داشتیم و همچنین با مسولان مربوطه در وزارت علوم و سازمان امور اداری استخدامی و … داشتیم. در نهایت کار ما معتقدیم در نظام حقوق و دستمزد، یک بخش حقوق و دستمزها باید به صورت ثابت باشد و یک بخش دیگر هم به عملکردها پیوند بخورد، یعنی اگر قرار باشد همه به یک نسبت دریافتی داشته باشند، قاعدتاً نظام پرداخت حقوق عملکرد محور نخواهد بود.

رئیس دانشگاه تهران افزود: طرح جدیدی که ارائه دادیم، آئین نامه «سرآمدی و شایستگی اعضای هیأت علمی» نام دارد و پیش بینی شده در این طرح ما برای اساتیدی که امتیازاتی را در حوزه‌های مختلف آموزشی، پژوهشی، خدمات اجرایی و فرهنگی را به صورت قابل ملاحظه‌ای کسب کنند، حقوق دریافتی آنها به تناسب افزایش یابد.

مقیمی خاطرنشان کرد: در همین راستا، آیتم‌هایی را با توجه به شاخص‌های دانشگاه کارآفرین در نظر گرفته ایم و برای فعالیت‌های فرهنگی مثل شاگردپروری و آن دسته فعالیت‌هایی که معطوف به حل مسائل جامعه می‌شود، امتیاز ویژه ای قائل شده ایم. بر همین اساس اگر به صورت سالانه استادی زیر ۱۵ امتیاز کسب کند، حقوق او در سال ۱۴۰۱ مشابه همان سال ۱۴۰۰ و همان ۳۰ درصد افزایش خواهد بود.

وی ادامه داد: منتها اگر امتیاز فرد بالاتر از ۱۵ باشد، حقوق فرد به صورت پلکانی از ۱۵ تا ۳۰ امتیاز، ۳۰ تا ۶۰ امتیاز و بالاتر از ۶۰ امتیاز افزایش خواهند داشت؛ با تصویب این طرح اعضای هیأت علمی به تناسب فعالیتی که خواهند داشت، در حقیقت حقوق دریافت می‌کنند. قطعاً کسانی که امتیاز عالی را به دست بیاورند، حتماً نسبت به حقوقی که در سال گذشته می‌گرفتند، بسیار بالاتر خواهد بود.

رئیس دانشگاه تهران ادامه داد: بنا به درخواست ما، مقرر شد رئیس جمهور یک فرد و نهاد بی طرف غیر از سازمان برنامه و بودجه را مسئول بررسی طرح کنند که در حال حاضر رئیس جمهور، این مأموریت را به رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری محول کرده اند و ایشان تاکنون جلساتی را با ذینفعان طرح برگزار کرده اند.

مقیمی بیان کرد: همچنین طرح به رؤیت رئیس جمهور رسیده و تأیید اولیه ایشان را دریافت کرده ایم و در حال حاضر در شورای حقوق و دستمزد در حال بررسی است و امیدواریم به زودی نتیجه آن به ما ابلاغ شود.

منبع: خبرگزاری مهر

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=2634016
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد