۷ سال پیش

برای پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان از ۲ بانک وام گرفتم
اطلاعات بیشتر
بروزرسانی

 

وزیر آموزش‌ و پرورش گفت: نزدیک به ۹۰۰ میلیارد تومان از ۲ بانک، وام گرفتیم تا بتوانیم پاداش پایان خدمت فرهنگیان سال ۹۳ را پرداخت کنیم.

جهت ورود به صفحه اصلی اخبار حقوق و دستمزد فرهنگیان اینجا کلیک کنید


به گزارش خبرنگار آموزش‌وپرورش خبرگزرای فارس، علی‌اصغر فانی وزیر آموزش‌ و پرورش، امشب در نشست صمیمی با نمایندگان معلمان نمونه سراسر کشور که در مدرسه دارالفنون تهران برگزار شد، اظهار داشت: آموزش‌ و پرورش به لحاظ کمیت بزرگ‌ترین دستگاه کشور است و هیچ دستگاهی مانند این وزارتخانه مخاطبین فراگیری با ۱۰۵ هزار مدرسه، نزدیک به یک میلیون فرهنگی، ۱۳ میلیون دانش‌آموز و ۲۶ میلیون اولیا ندارد.
وی ادامه داد: در بسیاری از مناطق و روستاهای دورافتاده کشور، به غیر از آموزش‌ و پرورش هیچ نهادی در آنجا وجود ندارد و پرچم جمهوری اسلامی بالای مدرسه نصب شده است و معلمان ما در سخت‌ترین شرایط به تعلیم و تربیت فرزندان می‌پردازند.
وزیر آموزش‌ و پرورش، موضوع کیفی این وزارتخانه را مورد تأکید قرار داد و افزود:‌ دانش‌آموزانی در مدارس به تحصیل مشغول هستند که آینده کشور در دستان آنهاست. این افرادی رئیس‌جمهور، پزشک، کارگر و تکنسین‌های این مرز و بوم خواهند شد.
فانی ادامه داد: آموزش‌ و پرورش زیرساخت سرمایه انسانی هر کشور را تأمین می‌کند. این جمله‌ای پذیرفته‌شده و مهم است، لذا نظام تعلیم و تربیت به لحاظ کمیت و کیفیت دستگاه‌ ممتازی است.
وی در ادامه سخنان خود به مشکلات آموزش‌ و پرورش پرداخت و تصریح کرد: این وزارتخانه مشکلات مزمنی دارد، مشکلاتی که از قبل بوده و رفع آن از توان یک وزارتخانه خارج است و همگان باید به یاری‌اش بشتابند.
وزیر آموزش‌ و پرورش ادامه داد: در ۲۷ مرداد سال ۹۲، این وزارتخانه یک شکلی بود و امروز وضعیتی متفاوت دارد و این تمایز را باید از طریق آمار و شاخص‌ها نشان داد.
فانی به ارائه آماری از درصد بودجه لحاظ‌شده در این وزارتخانه پرداخت و گفت: سهم آموزش‌ و پرورش از بودجه دولت، ۹ درصد بود و در سال ۹۴ به ۱۱.۷ درصد رسیده است و این افزایش سهم از بودجه دولت، باعث کاسته شدن از سهم دستگاه‌های دیگر می‌شود.
وی افزود: در سال ۹۲ با وجود کسری بودجه دولت، ۱۱۲.۵ درصد بودجه به آموزش‌ و پرورش اختصاص یافت، در سال ۹۳، ۱۱۰ درصد و در سال ۹۴، ۱۰۸ درصد اختصاص یافته است.
فانی در خصوص میانگین حقوق پرسنل آموزش‌ و پرورش اظهار داشت: دریافت حقوق فرهنگیان از مهر ۹۲ تا آخر اسفند سال ۹۴، رشد ۶۷.۷ درصدی را نشان می‌دهد.
وی با بیان اینکه همکاران به حق تذکر می‌دهند که چرا افزایش حقوق فرهنگیان، رسانه‌ای می‌شود، گفت: علاقه‌ای به بازگو کردن این موضوع را نداریم، اما زمانی که در رسانه‌ها مطرح می‌شود که هیچ اقدامی برای بهبود نشده است، در پاسخ به این پرسش‌ها مجبور می‌شویم که برخی اقدامات را بازگو کنیم.
فانی تحت پوشش قرار دادن عدالت آموزشی، انسداد مبادی بی‌سوادی، افزایش دانش‌آموزان دختر تحت پوشش در مناطق محروم، رشد پیش‌دبستانی، دبستان و متوسطه اول و دوم را از جمله اقدامات این وزارتخانه در دولت جدید عنوان کرد و افزود: در این خصوص پیشرفت‌هایی داشته‌ایم. این مسائل شاخص‌ها و آمار است که شفاف بوده و در آینده منتشر خواهیم کرد.
وی با بیان اینکه در زمان شروع دولت جدید، نظام ۳-۳-۶ شروع شده بود، تصریح کرد: مدیرکل ابتدایی وقت در مردادماه از کمبود ۱۲۴ هزار معلم در پایه ششم گزارشی داد و با همت و تلاشی که شد تا اول مهر، بخشی از این کمبود جبران شد.
وزیر آموزش‌ و پرورش، از تألیف ۱۴۰ عنوان کتاب جدیدالتألیف در کلاس دهم خبر داد و افزود: سال آینده به پایه ۱۱ و سال بعد به ۱۲ خواهیم رسید. بازخوردگیری انجام و روند بهبود محتوا ادامه خواهد یافت.
فانی در خصوص بیمه فرهنگیان گفت: با بیمه ایران در اواخر سال ۹۲، قراردادی منعقد شد، اما به دلیل بدهکاری، این بیمه قرارداد را لغو کرد. با بیمه آتیه‌سازان حافظ، قرارداد بستیم، رضایت کامل نداریم، اما نسبت به سال ۹۳، وضعیت بهبود یافته است.
وی مشکلات دانش‌آموزان شبانه‌روزی را مورد اشاره قرار داد و افزود: ۴۰۰ هزار دانش‌آموز در این مدارس که از محروم‌ترین مناطق هستند، به تدریس مشغول هستند، تلاش شد با کمک خیرین و نهادهای مردم‌نهاد، بخشی از مشکلات این مدارس را رفع کنیم.
وزیر آموزش و پرورش در خصوص استخدام فرزندان فرهنگیان گفت: در شرایط یکسان، فرزندان فرهنگیان در اولویت پذیرش در دانشگاه فرهنگیان و آزمون‌های استخدامی هستند و از آنجا که استخدام حق عمومی است، طبق قانون نمی‌توانیم شرایط دیگری را لحاظ کنیم.
فانی در خصوص طرح رتبه‌بندی فرهنگیان اظهار داشت: تلاش شد این طرح به‌سرعت به اجرا و نتیجه برسد و با توجه به ظرفیت قانون خدمات مدیریت کشوری، دولت به اختیار خود، آن را عملیاتی نمود که ۸۳۰ هزار فرهنگی میانگین ۳۰۰ هزار تومان به حقوق‌شان افزوده شد.
وی از قرارداد با وزارت صنعت و معدن برای تجهیز هنرستان ها توسط صاحبان صنایع و تجار خبر داد و افزود: در سفری که به کره جنوبی داشتم، مسئولان آموزش‌ و پرورش این کشور اظهار داشتند که تجهیز هنرستان‌ها برعهده صنعت است و این روال در اکثر کشورها انجام می‌شود.
وزیر آموزش‌ و پرورش افزود: تاجری که وسیله صنعتی را وارد می‌کند، چه کسی باید آن را تعمیر کند؟ آیا این امر برعهده فارغ‌التحصیل هنرستان‌ها نیست و باید بخشی از تجهیزات هنرستان‌ها را صاحبان صنایع و تجار برعهده گیرند.
فانی با اشاره به بدهی مدارس به شرکت‌های آب، برق و گاز، گفت: این مسئله بیماری اپیدمی است، این شرکت‌ها خدمات را قطع می‌کنند و دوباره با فشار فرماندار و امام جمعه، وصل می‌شود و البته به وزیر مربوطه در هیأت دولت این مسئله را مطرح کرده‌ایم.
وی با بیان اینکه میراث‌دار بدهی‌ها، معوقات و مطالبات فرهنگیان از دولت گذشته هستیم، گفت: نزدیک به ۹۰۰ میلیارد تومان از دو بانک، وام گرفتم تا بتوانیم پاداش پایان خدمت سال ۹۳ را پرداخت کنیم. این موضوع تمام مسئولیتش بر گردن من است و این پاداش‌ها پرداخت شد.
وزیر آموزش‌وپرورش، ادامه داد: در لایحه بودجه سال ۹۵، ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در خصوص پرداخت پاداش بازنشستگان در بودجه تخصیص یافت که البته بخشی از این پاداش‌ها از طریق آن ۹۰۰ میلیارد تومان وام پرداخت شد.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=589457
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد