- ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
- 0k نظر «نمایش»
بررسی بیش از ۵۴ میلیون سند مربوط به رتبه بندی معلمان
بررسی بیش از ۵۴ میلیون سند مربوط به رتبه بندی معلمان
- بروزرسانی:
- دیدگاه: ۰ (نمایش)
- دیدگاههای منتظر: ۰ دیدگاه

تاکید بر ضرورت رسیدگی به اعتراضات رتبه بندی معلمان
به گزارش ایران استخدام و به نقل از خبرگزاری ایسنا، سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: بیش از 54 میلیون سند مربوط به رتبه بندی معلمان بررسی شده است.
رضا مراد صحرایی با تبریک ایام ماه مبارک رمضان و آرزوی توفیق قبولی عبادت ها و نیایشها در این ماه مبارک و تبریک میلاد امام حسن مجتبی (ع) اظهار کرد: اولین جلسه خود را برای درک بیشتر مسائل آموزش و پرورش و معلمان به تشکل های فرهنگیان اختصاص داده ام، زیرا می دانم تشکلها با کف مدرسه و معلمان ارتباط نزدیکی دارند.
وی ضمن تشکر از تلاشهای دکتر نوری وزیر پیشین آموزش و پرورش که در یک سال و نیم گذشته زحمتهای زیادی برای نظام تعلیم و تربیت کشیدند، اظهار کرد: یکی از افتخاراتم تحصیل در دانشسرای تربیت معلم و خدمت به عنوان معلم در نظام تعلیم و تربیت کشور است و سطوح مختلف معلمی را طی کردهام، به همین دلیل آموزش و پرورش را به خوبی می شناسم و آموزش و پرورش را دوست دارم و به دلیل همین شناخت و دوست داشتن بود که مسئولیت سرپرستی وزارت آموزش و پرورش را با مشکلات بزرگی که این دستگاه عظیم پیش رو دارد، پذیرفتم.
یکی از مسایل فوری و جاری آموزش و پرورش رسیدگی به اعتراضات رتبه بندی است
سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به این که یکی از مسایل فوری و جاری آموزش و پرورش رتبه بندی معلمان است، اظهار کرد: دولت گذشته به دلیل مشکلاتی که رتبه بندی داشت و امروز ما با آن مواجه هستیم، رتبه بندی معلمان را به مدت ۳ سال اجرایی نکرد، اما وجود اعضای جوان در شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش در دولت سیزدهم باعث شد تا همت کافی برای اجرای رتبه بندی ایجاد شود.
بیش از ۵۴ میلیون سند مربوط به رتبه بندی معلمان بررسی شد
وی ادامه داد: بیش از ۵۴ میلیون سند در حوزه رتبه بندی معلمان بررسی شد که این مقدار سند آمار بسیار زیادی است و نشان از کار بزرگی است که در اجرای قانون رتبه بندی معلمان انجام شد.
هدف در بررسی اعتراضات رتبه بندی کمک به معلمان از طریق مسیرهای قانونی است
وی با تبیین سیاستهای وزارت آموزش و پرورش در مورد رتبه بندی معلمان در سه مسیر، اظهار کرد: رسیدگی به اعتراضات معلمان درباره رتبه های اعلام شده یکی از برنامههای آموزش و پرورش است که در این مسیر نیز هدف، کمک به معلمان در کسب رتبه های خود البته بر اساس قانون خواهد بود.
صحرایی ادامه داد: کارگروه نظارت تشکیل خواهد شد تا ویژگیهای متعارف رتبه ها مشخص شود و با هدف صحت سنجی و اعتبار بخشی، رتبهها سنجیده خواهد شد تا کیفیت رتبه بندی افزایش یابد.
برای ایجاد تحول باید معلمان همزمان با توسعه فناوری، به روز شوند
سرپرست وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: هدف اصلی رتبه بندی بهبود کیفیت مدارس است، لذا باید مسیر رشد معلم را ترسیم کنیم، آموزشهای خاصی برای توسعه شایستگی های معلمی باید برگزار شود و معلم باید دایم به روز شود. دانش آموزان ما تغییرات بسیاری را تجربه می کنند، لذا باید برای به روز آوری معلمان در راستای هدایت نسل تلاش کنیم و تا زمانی که این کارها را انجام ندهیم، تحول اتفاق نخواهد افتاد.
وی با بیان این که تشکلها در تدوین برنامه هفتم توسعه، به آموزش و پرورش کمک کنند، اظهار کرد: برنامههای جاری نباید با سندهای بالادستی ابلاغی نظام به آموزش و پرورش، مغایرت داشته باشد.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: اگر با هم کار کنیم، تکثیر می شویم و باید اصلی ترین دغدغه ما نظام تعلیم و تربیت باشد، به ویژه به کودکان و نوجوانان که در دورهای زندگی می کنند که سرعت تغییرات زیاد است، لذا باید به آن ها کمک کنیم که در این دنیای به سرعت در حال تغییر مسیر رشد صحیح خود را پیدا کنند.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، شایان ذکر است، در این دیدار نمایندگانی از تشکلهای؛ کانون تربیت اسلامی، جامعه اسلامی فرهنگیان، جمعیت اسلامی فرهنگیان، جمعیت فرهنگیان جوان، هیئت هم اندیشی بسیج فرهنگیان، جمعیت فرهنگیان جهادی، کانون فرهنگیان شاهد و ایثارگر، کانون مدارس اسلامی، جمعیت معلمان و فرهیختگان، گروه معلمان فکور، کنگره معلمان انقلاب اسلامی حضور داشتند.
منبع: خبرگزاری ایسنا
اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.