۷ سال پیش

بهزیستی قروه سال گذشته برای ۳۰۶ نفر شغل ایجاد کرد
اطلاعات بیشتر

 

رییس اداره بهزیستی شهرستان قروه گفت: سال گذشته این اداره برای ۳۰۶نفر شامل ۱۰۱ نفر در مشاغل خانگی و ۲۰۵ نفر در کسب و کار شغل فراهم کرد.

جهت مشاهده اخبار استخدام سازمان بهزیستی اینجا کلیک کنید


حسین رسولی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا به مناسبت هفته بهزیستی با اشاره به مبلغ کل پرداختی در قالب مشاغل خانگی و کسب و کار افزود: از ۳۱ میلیارد و ۷۷۸ میلیون ریال پنج میلیارد و ۵۰ میلیون ریال برای مشاغل خانگی و ۲۶ میلیارد و ۷۲۸ میلیون ریال نیز برای کسب و کار بوده است.
به گفته وی از مجموع مبلغ پرداختی ۱۵ میلیارد ریال آن نیز برای اشتغالزایی ۱۵۴ نفر از معلولین بوده است.
رسولی اظهار کرد: کانون اصلی فعالیت ها و برنامه های سازمان بهزیستی، پیشگیری از فروپاشی زندگی افراد و خانواده هایی است که به علت مشکلات اقتصادی و ناهنجاری های اجتماعی و فرهنگی دچار آسیب پذیری و ناتوانی های محتلف شده اند و یا از معلولیت های جسمی و روانی رنج می برند.
وی با اشاره به شعار هفته بهزیستی در سال جاری با عنوان ‘ایرانی با نشاط با بهتر زیستن’ افزود: برپایی نمایشگاه صنایع دستی و دستاوردهای معلولان، تجلیل از دانش آموزان معلول، برگزاری مسابقات ورزشی و هنری، اردوی تفریحی و زیارتی مخصوص سالمندان و معلولان و غبار روبی مزار شهدا از جمله این برنامه ها است.
رییس اداره بهزیستی قروه بیان کرد: در حال حاضر چهار هزار و ۲۲۸ خانوار با پنج هزار و ۵۱۵ نفر جمعیت تحت پوشش این نهاد هستند که از این تعداد دو هزار و ۶۲۸ خانوار روستایی و هزار و ۶۰۰ خانوار نیز شهری هستند و از خدمات مستمر و غیرمستمر در دو بخش اجتماعی و توانبخشی بهره می برند.
به گفته وی به طور میانگین در طول سال دو هزار و ۷۰۰ نفر به صورت مستمر یا دوره ای به بهزیستی مراجعه می کنند.
وی تعداد مستمری بگیران ثابت بهزیستی در شهرستان قروه را ۸۳۲ خانوار با هزار و ۲۲۲ نفر جمعیت عنوان کرد.
وی اذعان داشت: ۱۹۶ دانش آموز معلول و بی سرپرست، ۲۴ دانشجو از مقاطع کاردانی تا دکترا و ۴۴۹ خانوار با ۸۰۸ نفر زنان سرپرست خانوار تحت پوشش این نهاد هستند.
رسولی با اشاره به فعال بودن ۴۰ مرکز غیردولتی در سطح شهرستان افزود: این تعداد شامل چهار موسسه خیریه، یک کلینیک مددکاری، سه کمپ ترک اعتیاد، چهار مرکز شبانه و دو مرکز روزانه مخصوص نگهداری معلولان ذهنی، چهار انجمن مردم نهاد، سه مرکز مشاوره، یک مرکز مداخله در بحران، ۱۰ مهد کودک شهری و یک مهد کودک روستایی است.
وی با اشاره به طرح تامین مالی خرد در راستای توانمندسازی اقشار آسیب پذیر و کم درآمد دهک های پایین جامعه با همکاری موسسه بین المللی تاک گفت: این طرح با طی یکسری فرآیند در قالب یک گروه تعاونی ۱۵ تا ۲۵ نفره ایجاد می شود و به گروه تشکیل شده به ازای هر نفر مبلغی وام در سه مرحله تعلق می گیرد.
رسولی در ادامه گفت: مبلغ پرداختی در سه مرحله به ترتیب ۱۵ میلیون ریال، ۲۵ میلیون ریال و ۳۵ میلیون ریال به ازای هر نفر در گروه است.
به گفته وی وام های پرداختی به دو شیوه در طرح تأمین مالی خرد توسط خویش فرمایی و یا سرمایه گذاری جمعی هزینه می شود.
رسولی عمر اجرای این طرح در شهرستان را سه سال عنوان کرد و افزود: در حال حاضر در ۵۰ روستای قروه ۱۵۴ گروه تشکیل شده است که از این تعداد ۶۵ گروه بانک پذیر شده اند که ۱۲ گروه آن به مرحله دوم دریافت وام رسیده اند.
او هدف از این طرح را ایجاد اشتغال پایدار و جلوگیری از مهاجرت ساکنان روستا به شهر دانست و اظهار کرد: بارزترین ویژگی این طرح این طرح این است که روستانشینان، جامعه هدف این طرح می باشند.
این مسوول اصلی ترین برنامه سازمان بهزیستی در سال جاری را مشاوره ژنتیک و غربالگری اختلالات ژنتیکی دانست و گفت: در این زمینه شهرستان های قروه و سنندج در استان کردستان به عنوان طرح پایلوت در نظر گرفته شده اند.
رییس اداره بهزیستی قروه گفت: در اجرای این طرح هزار و ۵۰۰ نفر در گروه های سنی پیش از ازدواج از ۱۵ تا ۲۵ سال با هدف جلوگیری از زایمان های معلول غربالگری شده اند که از این تعداد ۱۵ نفر دارای ریسک خطر بوده اند که به مراکز مرتبط ارجاع داده شدند.
وی فرهنگسازی در مشاوره ژنتیک را بسیار مهم خواند و تاکید کرد: بی توجهی مردم خود یکی از مشکلات اساسی است که به پیشگیری از آن اهمیت نمی دهند و ضروری است خانواده ها در بحث معلولیت ها همکاری کنند.
رسولی بیان داشت: در سال جاری غربالگری ژنتیک با توسعه بیشتری پوشش داده شود، چرا که اگر موارد خطر به موقع شناسایی شوند از مشکلات و هزینه های بعدی جلوگیری خواهد شد.
وی از مراجعه ۴۲۰ مورد در سال گذشته برای مشاوره طلاق به بهزیستی قروه خبر داد و گفت: متاسفانه از این تعداد تنها ۲۰ مورد منجر به سازش شده است و این نشان می دهد که وضعیت طلاق در جامعه بسیار ناگوار است.
رسولی وجود سن پایین زوجین، اعتیاد و نبود مهارت های ارتباطی، دخالت خانواده ها و خیانت های مختلف را از جمله دلایل این طلاق ها دانست و گفت: تا زمانی که فردی به سن بلوغ فکری نرسد و فقط نگاه جسمی به ازدواج داشته باشد نباید انتظار مطلوبی از ازدواج داشت.
وی با اشاره به اینکه رنج سنی اعتیاد بین ۲۰ تا ۴۰ سال است افزود: تمامی این افراد شروع اعتیاد خود را از ۱۵ سالگی اعلام می کنند که در این میان کشیده شدن اعتیاد به سمت بانوان آسیب جدی است که باعث بیشترین ضربه به خانواده ها خواهد شد و امنیت حریم خانواده ها را مختل می کند.
رییس اداره بهزیستی قروه به مسکن معلولین نیز اشاره کرد و گفت: جامعه هدف در زمینه تأمین مسکن شامل خانواده های دارای دو معلولیتی و بیشتر است و برای ساکنان شهری با پرداخت ۳۰۰ میلیون ریال و برای ساکنان روستایی با پرداخت ۱۸۰ میلیون ریال تسهیلات بلاعوض، مسکن تامین می شود.
وی در ادامه به گروه دیگر شامل خانواده های بی سرپرست و دارای یک معلول اشاره کرد و افزود: به این گروه تا سقف ۸۰ میلیون ریال وام بلاعوض برای خرید یا ساخت پرداخت می شود.
رسولی با اشاره به برنامه های اداره بهزیستی در ایام ماه مبارک رمضان اظهار کرد: طرح ضیافت مهر، توزیع سبد غذایی، افطاری و شام به مددجویان، توزیع غذای گرم، بازدید از مراکز تحت نظارت و شبانه روزی معلولان و مراکز دخترانه و منزل مددجویان، طرح اکرم و ایتام و همدلی از جمله این برنامه ها بود.
به گفته وی در ماه رمضان برای هزار و ۵۰۰ نفر غذای گرم و برای هزار نفر نیز سبد غذایی توزیع اعطا شد.
رسولی تاکید کرد: طرح ضیافت مهر با هدف آشنایی خیرین و نیکوکاران و مسئولان با سبک زندگی خانواده های تحت پوشش و آشنایی با مشکلات مددجویان و معلولان برگزار گردید.
وی با اشاره به طرح ایتام و حامی با هدف تحت پوشش قرار دادن و حمایت خیرین از کودکان بی سرپرست در ماه رمضان اذعان داشت: ۳۰ نفر از کودکان بی سرپرست با مشارکت خیرین دارای حامی شدند و توسط خیرین ماهانه ۱۵ میلیون ریال به حساب کودکان یتیم واریز می شود.
رسولی در پایان با اشاره به جمع آوری زکات فطره در شهرستان قروه خاطر نشان کرد: با اجرای طرح ضیافت مهر و جمع آوری ۱۵ پایگاه جمع آوری زکات فطره مبلغ یک میلیارد و ۱۸۳ میلیون ریال جمع اوری و در بین مددجویان توزیع شد.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=632900
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد