۷ سال پیش

بیمه ۱۰ میلیون کارگر حاشیه‌نشین توسط دولت یازدهم
اطلاعات بیشتر

 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از بیمه 10 میلیون نفر از کارگرانی خبر داد که عمدتا در مناطق حاشیه‌نشین ساکن بوده و دارای کمترین میزان دستمزد بوده‌اند.

جهت ورود به صفحه اصلی اخبار مرتبط با کارگران و کارفرمایان اینجا کلیک کنید


به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه البرز، دکتر علی ربیعی در مراسم تقدیر از کارگران و واحدهای نمونه کارگری که امروز در استان البرز برگزار شد گفت: ما در وزارتی که به کارگران تعلق دارد به مسائل و مشکلات کارگران واقفیم و می دانیم که زندگی کارگری و بازنشستگی سخت است، با وجود همه این مشکلات اما کارگران به سخت کوشی و عقلانیت دولت تدبیر و امید واقف هستند و امید دارند که دولت می تواند مشکلات آنها را حل کند.
وی به تلاش های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای افزایش سهم نیروی کار در قیمت تمام شده کالا اشاره و تصریح کرد: این تلاشی است که در وزارت دنبال شده و البته این افزایش سهم با در نظر گرفتن شرایط کارآفرینان دنبال می شود.
وی با بیان اینکه هنوز با زندگی شایسته کارگری و فاصله زیادی داریم خاطرنشان کرد: برای افزایش قدرت خرید کارگران کارهای انجام نشده زیادی وجود دارد.
نه تنها نفتی بر سر سفره مردم نیامد بلکه 700 میلیارد دلار درآمد نفتی به هدر رفت
ربیعی در ادامه به انتفاد از عملکرد دولت قبل پرداخت و گفت: در دو دولت قبل نه تنها نفتی بر سر سفره مردم نیامد بلکه 700 میلیارد دلار درآمد نفتی به هدر رفت.
وی به درآمد ناچیز دولت یازدهم به دلیل شرایط به وجود آمده اشاره کرد و گفت: دولت با همین درآمد ناچیز تلاش کرد تا فاصله درآمد از تورم را جبران کند؛ هر چند من در این موضوع شرمسار هستم ولی دولت تلاش های خود را انجام داد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآور شد: ما هم باید اشتغال و تولید را حفظ کنیم و هم باید وضعیت معیشت را بهبود ببخشیم؛ در این راه باید از کارآفرینان نحیف و سالمی حمایت کنیم که تلاش می کنند اشتغال را حفظ کنند نه کسانی که با زد و بند سعی در پیشبرد منافع خود دارند.
ربیعی به سیاست های رفاهی دولت اشاره کرد و گفت: این سیاست ها از طریق تقویت بیمه های تامین اجتماعی و به دوش کشیدن بخشی از هزینه کاهش نابرابری، ساماندهی نهادهای موثر و تقویت حس مسئولیت اجتماعی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دنبال می شود.
وی به جلسه‌ای که هفته گذشته برای ایجاد اشتغال فراگیر و مبارزه با فقر در کشور برگزار شد اشاره کرد و گفت: تصمیمات خوبی در این جلسه گرفته شده است.
ربیعی در بخش دیگری از سخنان خود بر اهمیت جذب سرمایه گذاری کلان در اقتصاد کشور تاکید کرد و گفت: تجربه کشورهای دارای نیروی کار زیاد و سرمایه کم نشان می دهد که سرمایه گذاری کلان برای رفع این معضل موثر خواهد بود .
وی در ادامه به عملکرد صندوق تامین اجتماعی اشاره کرد و افزود: امروز این صندوق در خدمت بازنشستگان و کارگران است؛ به طوری که دولت یازدهم 10 میلیون کارگر که عمدتا حاشیه نشین و دارای کمترین میزان دستمزد بوده اند را بیمه کرده است.
این مسئول خاطرنشان کرد: ما تلاش می کنیم به نحوی که هم کارگران رشد کنند و هم کارآفرینان، سال به سال فاصله ها را کمتر کنیم.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: کار شایسته شعار اصلی ماست و تامین اجتماعی در خدمت زندگی بازنشستگی و کارگری است، همچنین کارگران بالقوه نیز که در آینده جویای کار خواهند بود نیز در برنامه وزارت در نظر گرفته شده اند.
وی ادامه داد: در عرصه اخلاق نیز براساس سوگندی که در ابتدای مسئولیت یاد کرده ایم امانتدار مال کارگران باشیم و با تعهد نسبت به کارگران عمل کرده ایم.
ربیعی در پایان یادآور شد: من خالصانه از حمایت های کارگران تشکر می کنم و از سخت کوشی کارگران خبر دارم و می دانم که کارگران می توانند از هیچ، همه چیز بسازند.
به گزارش ایسنا، در پایان این مراسم 14 نفر از کارگران و نمایندگان واحدهای تولیدی نمونه کشور که توانسته بودند با ابداع، اختراع و نوآوری به صرفه جویی ارزی کشور کمک کنند و محیط مناسبی را برای کار به وجود آورند توسط رئیس جمهور و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تقدیر به عمل آمد.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=588846
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد