۷ سال پیش

تاثیر کشت گیاهان دارویی بر رونق اقتصاد و رفع بیکاری روستاییان
اطلاعات بیشتر
بروزرسانی

 

تمامی جوامع روستایی با معضل بیکاری به نوعی مواجه هستند, با توجه به صرفه اقتصادی بالا و هزینه‌های تولیدی نسبتاً کم کشت گیاهان دارویی در روستاها با برنامه ریزی می‌توان به افزایش اشتغال در روستاها و جلوگیری از مهاجرت‌های روز افزون به شهرها کمک کرد.

جهت ورود به صفحه اصلی اخبار استخدام روستائیان اینجا کلیک کنید


به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری تسنیم, گیاهان دارویی دارای سابقه‌ای دیرینه در مصرف توسط انسان‌ها برای درمان دردهای جسمی و روحی است. در قرن‌های گذشته انسان‌ها برای استفاده از خواص این گیاهان وحشی و خودرو استفاده می‌کردند اما امروزه به علت افزایش جمعیت و گسترش شهر نشینی برای تهیه و تولید گیاهان دارویی باید از زمین‌های وسیع استفاده کرد.
در نیم قرن گذشته رویکرد جوامع صنعتی و پیشرفته به استفاده از داروهای گیاهی و مصرف گیاهان دارویی به صورت‌های مختلف افزایش چشمگیر و قابل توجهی داشته است، از گیاهان دارویی علاوه بر درمان بیماری‌ها، امروزه به منظور پیشگیری از ایجاد بیماری نیز استفاده می‌شود، امروزه تولید گیاهان دارویی دارای اهمیت زیادی در صنایع داروسازی و بهداشتی است.
اکثر کشورهای توسعه یافته نمی‌توانند و یا امکان تولید مقرون به صرفه مواد اولیه تولید داروهای گیاهی را در اختیار ندارند و چاره‌ای به جز واردات ندارند، حال آن که کشوری مانند ایران هم از لحاظ اقلیمی و هم از لحاظ گستردگی منابع غنی گیاهان دارویی و بومی و دست نخورده؛ منبعی بکر و عالی برای گسترش صادرات مواد اولیه در اختیار دارد، تولید و استخراج مواد موثره این گیاهان نیز به برنامه‌ای مدون و مشخص دار تا بتوان گیاهان بومی و دارویی را به سراسر جهان معرفی و عرضه کنند.
روستا به عنوان بخش بزرگی از نظام اجتماعی و جمعیتی کشور ایران که در آن تعداد کثیری از عوامل انسانی مولد سکونت دارند,محسوب می‌شود.
در روستاهای کشور ایران عوامل و منابع ارزشمندی اعم از عوامل انسانی و منابع طبیعی و اقتصادی به عنوان ذخایر استراتژیک کشور وجود دارد که در پیشرفت کشور نقش مهمی ایفا می‌کنند، نقش و اهمیت فرآورده‌ها و تولیدات روستایی در رفع نیازهای رو به افزایش جامعه قابل توجه است.
تمامی جوامع روستایی با معضل بی کاری به نوعی دست به گریبان هستند و ابعاد این معضل، بخش‌های اقتصادی، اجتماعی و حتی سیاسی را تحت تاثیر قرار می‌دهد، معضل بی کاری به عنوان یکی از مهم‌ترین مشکلات اقتصادی اجتماعی روستاها مطرح است.
در حال حاضر، ایجاد فرصت‌های شغلی جدید در مناطق روستایی کشور ایران از اهمیت زیادی برخوردار است. برنامه‌های توسعه روستایی، جزیی از برنامه‌های توسعه هر کشور محسوب می‌شوند که برای دگرگون سازی ساختار اجتماعی، اقتصادی جامعه روستایی به کار می‌رود، این برنامه‌ها را دولت‌ها و یا عاملان آن‌ها در مناطق روستایی پیاده می‌کنند که به آن دگرگونی اجتماعی بر اساس طرح و نقشه می‌گویند، این امر در میان کشورهای جهان سوم که دولت‌ها نقش اساسی در تجدید ساختار جامعه به منظور هماهنگی با اهداف سیاسی و اقتصادی خاصی به عهده دارند، وجود دارد.
از سوی دیگر توسعه روستایی را می‌توان عاملی در بهبود شراطی زندگی افراد قشر کم در آمد ساکن روستا و خود کفا سازی آن‌ها در روند توسعه کلان کشور نام برد، کشورها و مناطق مختلف جهان، متناسب با شرایط و اولویت‌ها، رویکردها و استراتژی‌های توسعه روستایی متفاوتی را در پیش گرفته‌اند، کشور ایران دارای قابلیت‌های گسترده‌ای در زمینه گیاهان دارویی است، با توجه به صرفه اقتصادی بالا و هزینه‌های تولیدی نسبتاً کم کشت گیاهان دارویی در روستاها با برنامه ریزی جامع و مدون می‌توان به افزایش اشتغال در روستاها و جلوگیری از مهاجرت‌های روز افزون به شهرها کمک کرده و از تخریب زیستگاه‌های طبیعی و مراتع پیشگیری کرد.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=596873
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد